Skocz do zawartości

Napięcie akumulatora.


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

miernik do d***

przy takim napieciu i -5 w nocy diesel by nie odpalił z rana

Miernik nie ma klasy dokładności 0,01 no i nie jest bezpośrednio podpięty do aku.

Nie mniej jednak silnik pali "od szczała"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie może być po nocy na -5'C ? Zakładamy ze otwieramy auto i odrazu mierzymy, akumulator odstany po nocy ;)

Mierz bez otwierania, bo tak to mogą być spadki :skromny:

Jak nowy i w 100% naładowany akumulator to napięcie będzie 12,8 V a jak poniżej 12,3 V to już nie wesoło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;l

 

co CIe kolego tak świeszy?

przy 12,1V aq ma w sobie nie wiecej pradu niż jakies 20% pojemnosci i gestosc elektrolitu na bardzo juz niebezpiecznie niskim poziomie cos koło 1,15 g/cm3 (nie pamietam juz dokładnie, musiałbym zajrzec do ksiazki), wiec o ile w aucie nie bedzie jakis mocno przewymiarowany, tylko standardowy 60-80Ah, to bedzie spory problem z rozruchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miernik do d***

 

przy takim napieciu i -5 w nocy diesel by nie odpalił z rana

no ja mam Grande Punto 1.9 JTD i wlasnie akumulator miał 11.9V po kilku dniach stania

przy -5'C 3 słyszalne obroty i zapalił 

drugie auto którym jeżdzę prawie codziennie miało 12.1 ale tam jest 54Ah a silnik 1.1 to kręcił tak samo jak przy 20'C

 

musze na pewno doładować i zerknąć

 

ładowanie po odpaleniu spoko na swiatłach ponad 14V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co CIe kolego tak świeszy?

przy 12,1V aq ma w sobie nie wiecej pradu niż jakies 20% pojemnosci i gestosc elektrolitu na bardzo juz niebezpiecznie niskim poziomie cos koło 1,15 g/cm3 (nie pamietam juz dokładnie, musiałbym zajrzec do ksiazki), wiec o ile w aucie nie bedzie jakis mocno przewymiarowany, tylko standardowy 60-80Ah, to bedzie spory problem z rozruchem.

 A śmieszy.

Spróbuj wyjaśnić jak to jest.Odpalam zawsze na włączonych światłach,świece żarowe włączone o pompie paliwa warto też pamiętać. Napięcie na klemach spada < 12 V.Silnik 2,0 CRDI i głupek odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A śmieszy.

Spróbuj wyjaśnić jak to jest.Odpalam zawsze na włączonych światłach,świece żarowe włączone o pompie paliwa warto też pamiętać. Napięcie na klemach spada < 12 V.Silnik 2,0 CRDI i głupek odpala.

Doprowadź aku do napięcia spoczynkowego np 12V

Spróbuj go odpalić przy tym napięciu przykładowo przy temperaturze -10...

Mylisz pojęcia jeśli chodzi o prąd spoczynkowy.

To że w trakcie rozruchu napięcie spada do poziomu 10.5V...nie znaczy że przy rozładowanym aku też będzie w trakcie rozruchu 10.5v

Akumulator ma za zadanie magazynowac prąd...jeśli go nie ma ...to jak będzie potrzeba nie ma skąd wziąć prądu..proste

 

 

 

spóźniłem się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A śmieszy.

Spróbuj wyjaśnić jak to jest.Odpalam zawsze na włączonych światłach,świece żarowe włączone o pompie paliwa warto też pamiętać. Napięcie na klemach spada < 12 V.Silnik 2,0 CRDI i głupek odpala.

ale czego Ty chcesz dowieść podając napięcie kiedy pobór prądu jest największy?

temat wątku to napięcie akumulatora - na postoju. bez poboru. proste. a to że spada jak oddaje prąd nie ma wiele do rzeczy tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Stilo 2,4 miało napięcie aku 11,7 w stanie spoczynku i odpalało bez większych problemów, przedwczoraj ładowałem aku i po ładowaniu pokazywał 12,6 i mimo, że stał w domu to wczoraj już pokazywał 12,4-12,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie może być po nocy na -5'C ? Zakładamy ze otwieramy auto i odrazu mierzymy, akumulator odstany po nocy ;)

 

W moim fordzie przy 12,3V jest alarm rozładowania akumulatora, więc powinno być więcej.

Mierzyłem na sprawnych akumulatorach w obydwóch moich samochodach, średnio napięcie jest pomiędzy 12,4 a 12,5V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim fordzie przy 12,3V jest alarm rozładowania akumulatora, więc powinno być więcej.

 

W moim harrisonie niczego takiego nie zaobserwowałem, napięcie pokazywane w "menu serwisowym" (czy jak tam się to zwie) to obecnie 12-12,1V, aku o historii równie nieznanej, jak i sam bolid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.