Skocz do zawartości

Odpowietrzenie skrzyni korbowej w Turbawce


Dumbl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Czy ktoś z forumowiczów montował dodatkowe odpowietrzenie skrzyni korbowej?

Sporo czytałem na temat odm. Wiele osób robi dodatkową wentykacje skrzyni zwłaszcza gdy przyrost mocy jest duży.

Wiele osób tutaj na forum ma 100% i wiecej KM w swoich turbawkach z tad moje pytanie do was.

Osobiscie myślę aby odpowietrzenie z góry puścić przez OCT i dodatkowo zrobić otwór w bloku który byłby podłączony przez zawór odpowietrzajacy a stamtąd do drugiego OCT. Oczywiście oba zbiorniki pójdą przed T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zrobione odpowietrzenie skrzyni korbowej.

Na etapie robienia spływu do turbo wspawałem sobie króciec z gwintem 1/8' z drugiej strony miski powyżej poziomu oleju, i mam to podłączone wężykiem teflonowym fi 8 z OCT.

U mnie jest to wystarczające.

post-147546-0-00448200-1482903558_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A OCT przed turbo masz?

Ja chce zrobić w bloku troche powyżej miski. Robie kapitalke silnika więc mam pełny dostęp.

rafi278 a nie chcesz puscic tego przez zawór odpowietrzajacy? One puszczaja tylko w tedy gdy w skrzyni pojawia sie nadciśnienie i ma to sens. I tak góre będzie ciągnąć z racji drożej OCT.

Zastanawiam sie tylko z jakiego auta zaporzyczyc taki zawór(Ford,WV).

I czy jeśli zawór połącze do OCT to czy nie będzie popuszczał gdy pojawi się podciśnienie w zbiorniku?

Ktos miał w rękach taki zawór?

On jest ponoć jednokierunkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Tobie zawór? Dodatkowo, nie ma sensu powrót z oct do dolotu - bez tego pozbywasz się syfu, który zalegnie w dolocie.

Mądra, spora puszka na OCT (1l minimum) i spuszczanie z niej szlamu co jakiś czas w zupełności przy turbo Tobie wystarczą i załatwią wszystkie problemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt doczytałem że zawór można sobie podarować.

Co do podpięcia pod dolot jest to niesłychanie istotne! W przeciwnym razie nie można mówic o w pełni działającej odmie.

Wiem że jest wiele teorii na ten temat. W seryjnych silnikach nie ma takiego problemu i można by to olać nie mniej w silnikach doladowanych ma to znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt doczytałem że zawór można sobie podarować.

Co do podpięcia pod dolot jest to niesłychanie istotne! W przeciwnym razie nie można mówic o w pełni działającej odmie.

Wiem że jest wiele teorii na ten temat. W seryjnych silnikach nie ma takiego problemu i można by to olać nie mniej w silnikach doladowanych ma to znaczenie.

Istotne w jakim sensie? Multum aut, które na przestrzeni lat robiłem nie miały podpinanej odmy do dolotu. Nie miało to znaczenia, czy na czy doładowany.

Problemów nigdy nie było, poza koniecznością opróżniania zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.