Skocz do zawartości

Pierwsze moto dla dziewczyny - Hornet 600 ?


slawekw

Rekomendowane odpowiedzi

Tak na posezonowe rozruszanie kącika wrzucam pytanie:

 

Jaki sprzęt na pierwsze moto dla dziewczyny ?

 

Laska ma 171 cm wzrostu i napaliła się na Horneta 600.

To nie jest najgorszy wybór (sam też od tego zaczynałem), ale z pewnością nie jest to optymalny sprzęt dla nowicjusza, Co szanowne towarzystwo poleca ?

Budżet chwilowo nieokreślony.

Będę wdzięczny za Wasze typy - chętnie z linkami do ogłoszeń (preferowana Warszawa i okolice).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na posezonowe rozruszanie kącika wrzucam pytanie:

 

Jaki sprzęt na pierwsze moto dla dziewczyny ?

 

Laska ma 171 cm wzrostu i napaliła się na Horneta 600.

To nie jest najgorszy wybór (sam też od tego zaczynałem), ale z pewnością nie jest to optymalny sprzęt dla nowicjusza, Co szanowne towarzystwo poleca ?

Budżet chwilowo nieokreślony.

Będę wdzięczny za Wasze typy - chętnie z linkami do ogłoszeń (preferowana Warszawa i okolice).

typ jest taki:

niech usiądzie na kilku/nastu motocyklach i wybierze na których jej wygodnie i którymi jej komfortowo manewrować na postoju. wtedy można wybierać dalej.

moto powinien być "umiarkowanie" niski (171 cm to całkiem sporo wzrostu) i lekki dla dziewczyny. reszta to kwestia osobistych preferencji - estetyka, cena, segment..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jaki sprzęt na pierwsze moto dla dziewczyny ?
 
Laska ma 171 cm wzrostu i napaliła się na Horneta 600.

 

Moim zdaniem wogóle klasa 600ccm nie jest dobra jako pierwsze moto. Sam posiadam od pół roku "dziewczęce-dla nowicjuszy" Kawasaki Er-6n, jedyne 72konie i pomimo długiego stażu za kierownicą samochodów jestem przerażony czasami jak to jeździ. Bo czy dałbyś komuś początkującemu pojazd który ma 4,2 sek do setki? Dlatego ja bym taką osobę posadził na czymś co ma 250-500ccm. Te sprzęty i tak mają wystarczającą moc do sprawnego poruszania się, i może nauczą cieszenia się wolnością a nie pałowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wogóle klasa 600ccm nie jest dobra jako pierwsze moto. Sam posiadam od pół roku "dziewczęce-dla nowicjuszy" Kawasaki Er-6n, jedyne 72konie i pomimo długiego stażu za kierownicą samochodów jestem przerażony czasami jak to jeździ. Bo czy dałbyś komuś początkującemu pojazd który ma 4,2 sek do setki? Dlatego ja bym taką osobę posadził na czymś co ma 250-500ccm. Te sprzęty i tak mają wystarczającą moc do sprawnego poruszania się, i może nauczą cieszenia się wolnością a nie pałowaniem.

ja bym dał. to że coś ma 4.2 do setki, nie oznacza ze się z tego skorzysta nawet raz w roku... są przyśpieszenia pośrednie.

ja np. uważam, żeby moto kupować od razu dobry "docelowy", bez zabawy w progresję. ale to moja opinia. kierowniczka zna siebie, swoje mozliwości i siłę woli - jest zapewne dorosła i sama powinna zdecydować czym chce jeździć, a nie "bo na początek to 500, bo tak piszą w internetach".

ale to flagowy temat dyskusji na każdym forum, takze nie ma co od znowu zaczynać - niech dziewcze się przysiądzie do kilku i powie co lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na posezonowe rozruszanie kącika wrzucam pytanie:

 

Jaki sprzęt na pierwsze moto dla dziewczyny ?

 

Laska ma 171 cm wzrostu i napaliła się na Horneta 600.

To nie jest najgorszy wybór (sam też od tego zaczynałem), ale z pewnością nie jest to optymalny sprzęt dla nowicjusza, Co szanowne towarzystwo poleca ?

Budżet chwilowo nieokreślony.

Będę wdzięczny za Wasze typy - chętnie z linkami do ogłoszeń (preferowana Warszawa i okolice).

Cokolwiek co ma:

 

- ABS

- najniższą wagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wogóle klasa 600ccm nie jest dobra jako pierwsze moto. Sam posiadam od pół roku "dziewczęce-dla nowicjuszy" Kawasaki Er-6n, jedyne 72konie i pomimo długiego stażu za kierownicą samochodów jestem przerażony czasami jak to jeździ. Bo czy dałbyś komuś początkującemu pojazd który ma 4,2 sek do setki? Dlatego ja bym taką osobę posadził na czymś co ma 250-500ccm. Te sprzęty i tak mają wystarczającą moc do sprawnego poruszania się, i może nauczą cieszenia się wolnością a nie pałowaniem.

Katalogowo 3,8 albo 3,9s do setki, V-max około 220 km/h. Ale ma naturalną barierę przed szybką jazdą, bo to naked i przy większych prędkościach trzeba walczyć z wiatrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za gadka że jak kobieta to musi zaczynać od byle czego słabego? Co to za różnica czy pojazd ma 3s czy 6s do 100 totalny bezsens. Jak podoba jej się hornet to niech bierze. ;]

Ja miałem różne motocykle i na każdym było wspaniale i nie ma możliwości sobie zrobić krzywdy. Jak ktoś jest taki wszechwiedzacy to wpadł by na pomysł żeby zdlawic coś lepszego i np za rok odblokować.

Kobieta=brak mózgu? Kobiety jezdza zdecydowanie rozważniej. Mało tego jak facet se kupi jakiś duży motocykl ciężki to jest spoko? A co kobieta nie może? A czym się różnia? Jak chłop kruszynka jak kobieta np waży nie wiem 60kg i ma te 170cm wzrostu to w czym problem? Jeden i drugi tak samo będzie mieć z początku problem z oswojeniem się z waga motocykla.

A czy motocykl waży 180 czy 230 to dla mnie bez znaczenia może jakby ważył z 260to się odczuje chwilowo wagę.

Wasze wypowiedzi brzmią tak jakby nie wiem każda kobieta była wagi piórkowej a każdy facet ważył po 100kg i rzucał sprzętem ważącym 200kg jak lalka. Albo każdy poleca coś słabego bo sam kupował słaby sprzęt bo na forum doradzali a potem płakał bo koledzy mieli szybsze ale jak już zmieni na większy to się nie przyzna że jednak była to głupia decyzja brać coś słabego ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jestem za stopniowaniem mocy/masy motocykla, dla każdego, niezależnie od płci.

Sam przechodziłem proces dorastania do "poważnego" sprzętu. I nie było to wynikiem tego, że tak pisały internety, bo wtedy ich jeszcze nie było. Taki był układ finansowo-gospodarczy, że przerobiłem mnóstwo sprzętów, o pojemnościach do 350 cm3. Wyjątkowa była Jawa 500 z rotaxem, którą kilka razy miałem okazję ujeżdżać. Prawdziwego szoku doznałem siadając na GPZ 750. To był potwór nie do opanowania. Nie skręcał, nie hamował, nie był manewrowalny przy parkowaniu (a nie byłem anemikiem :) ). Wtedy odczułem ogromne braki w technice jazdy, a staż motocyklowy miałem już siedmioletni. Minął cały sezon, zanim opanowałem to monstrum.

I proszę Was, nie wsadzajcie świeżych motocyklistów/motocyklistek na mocne i ciężkie sprzęty, bo w ten sposób skutecznie możecie ich zniechęcić, do tej cudownej pasji.

 

Pozdrawiam,

byle do wiosny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jestem za stopniowaniem mocy/masy motocykla, dla każdego, niezależnie od płci.

Sam przechodziłem proces dorastania do "poważnego" sprzętu. I nie było to wynikiem tego, że tak pisały internety, bo wtedy ich jeszcze nie było. Taki był układ finansowo-gospodarczy, że przerobiłem mnóstwo sprzętów, o pojemnościach do 350 cm3. Wyjątkowa była Jawa 500 z rotaxem, którą kilka razy miałem okazję ujeżdżać. Prawdziwego szoku doznałem siadając na GPZ 750. To był potwór nie do opanowania. Nie skręcał, nie hamował, nie był manewrowalny przy parkowaniu (a nie byłem anemikiem :) ). Wtedy odczułem ogromne braki w technice jazdy, a staż motocyklowy miałem już siedmioletni. Minął cały sezon, zanim opanowałem to monstrum.

I proszę Was, nie wsadzajcie świeżych motocyklistów/motocyklistek na mocne i ciężkie sprzęty, bo w ten sposób skutecznie możecie ich zniechęcić, do tej cudownej pasji.

 

Pozdrawiam,

byle do wiosny!

weź pod uwagę, że sprzęty przebyły sporą drogę od czasów Jawy i dwusuwów.

 

obecnie większość współczesnych motocykli, które się "poleca" i kupuje - to sprzęty przyjazne i przewidywalne. dobrze zawieszeniowoi i hamulcowo zestrojone do własnej mocy... 

 

ofc są wyjątki typu 350+kg lub konstrukcje typu TL1000 ewidentnie niebezpieczne, ale nikt ich tutaj nie poleca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


weź pod uwagę, że sprzęty przebyły sporą drogę od czasów Jawy i dwusuwów.

 

Zgadzam się w stu procentach, że motocykle "nowej epoki", to precyzyjne maszyny do szybkiego pokonywania zakrętów, świetne opony, hamulce...


obecnie większość współczesnych motocykli, które się "poleca" i kupuje - to sprzęty przyjazne i przewidywalne. dobrze zawieszeniowoi i hamulcowo zestrojone do własnej mocy...

 

Ale czy to wystarczy, aby bezpiecznie się nimi poruszać? Brak doświadczenia i wiedzy na temat możliwości nowoczesnych maszyn, a do tego niepohamowana chęć odkręcenia, mogą wyprowadzić w pole...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w stu procentach, że motocykle "nowej epoki", to precyzyjne maszyny do szybkiego pokonywania zakrętów, świetne opony, hamulce...

Ale czy to wystarczy, aby bezpiecznie się nimi poruszać? Brak doświadczenia i wiedzy na temat możliwości nowoczesnych maszyn, a do tego niepohamowana chęć odkręcenia, mogą wyprowadzić w pole...

Prawda ale niepohamowana chec odkrecania to sprawa indywidualna. Dlatego tak samo jak polecanie komuś małej pojemności może uratować mu zdrowie/życie, to drugiego sfrustruje i finansowo zmeczy bo będzie żałował i kupi mocnieszy zaraz.

Niech każdy decyduje sam. Bo siebie zna.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakies info czy spekulujesz?

Byłem w salonie Yamahy i rozmawiałem o cenach. Najpierw myślałem, że straszą mnie wzrostem cen, aby przyspieszyć moją decyzję o zakupie. Potem jednak była mowa o kursach walut i się rozjaśniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na posezonowe rozruszanie kącika wrzucam pytanie:

 

Jaki sprzęt na pierwsze moto dla dziewczyny ?

 

Laska ma 171 cm wzrostu i napaliła się na Horneta 600.

To nie jest najgorszy wybór (sam też od tego zaczynałem), ale z pewnością nie jest to optymalny sprzęt dla nowicjusza, Co szanowne towarzystwo poleca ?

Budżet chwilowo nieokreślony.

Będę wdzięczny za Wasze typy - chętnie z linkami do ogłoszeń (preferowana Warszawa i okolice).

To może ja napiszę jak to wygląda z mojej perspektywy, szczególnie ze moto ma być dla pani a tu pojawiają się głownie głosy panów. ;] 

W 2014, jeszcze przed kursem kupiłam Kawasaki Ninja 300 - kupiłam ją sercem, nie jeźdżąc w ogóle na niej - że nie wspomnę że w ogóle na motocyklu bo kurs planowany był na wiosnę. Sama przez zimę po garażu nauczyłam się na niej jeździć i wszystko było super dopóki na kursie nie wsadzili mnie na Yamahę Xj6, potem MT07. Ninja z wyglądu była dla mnie piękna, jednak jechanie nią gdziekolwiek i nadążanie za grupą to walka z  biegami. Przy 140 czułam że komfort jazdy spada :( Szybko ją zamieniłam na MT07, motocykl jest super, lekki, łatwy w prowadzeniu, wygodny na trasy, do miasta, na tor :). Z perspektywy czasu, wiem że do moto trzeba się przymierzyć, nie kupować oczami, opiniami  ma być wygodnie a potem ma się podobać ;) .Nie bałabym się większej mocy, na kursach przecież ludzie jeżdżą mocnymi motocyklami uczą się i dają radę, wszystko trzeba robić z głową i tyle. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No byłeś i nawet się spotkaliśmy po drodze ale jakoś ten żółty mi nie utkwił ;];)

 

[EDIT]

Dobra, znalazłem Cię na swoich fotach i już wiem czemu mi nie utkwił ;] każda sroczka swój ogonek itp ale żółty mi nie leży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No byłeś i nawet się spotkaliśmy po drodze ale jakoś ten żółty mi nie utkwił ;];)

[EDIT]

Dobra, znalazłem Cię na swoich fotach i już wiem czemu mi nie utkwił ;] każda sroczka swój ogonek itp ale żółty mi nie leży...

Za 20 lat to będzie droga klasyczna Yamaha w wyjątkowym kolorze, rzadkim, limitowanym :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Skoro to przez kursy walut to podwyżka będzie też u innych producentów. :hmm:

to zalezy od tego jak importer zarządza ryzykiem kursowym itp. 

 

gdzies kiedys czytalem ze wlasnie Yamaha i Honda mają to ogarnięte w horyzoncie >1 rok... ale jak widać już nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 20 lat to będzie droga klasyczna Yamaha w wyjątkowym kolorze, rzadkim, limitowanym :D

 

20 lat ?? ja już się zastanawiam czy swojej nie zamienić, po tym jak Kawasaki pokazało nowe modele   ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Cię takiego w Kawie kreci?

 

Podoba mi się nowy Z900    :skromny:   jeśli tylko będzie dla mnie wygodny i dostanę nogami to przepadłam    :hmm:    :swinka: Martwi mnie tylko jak zniosę ciszę z wydechów, bo w Yamahe mam akrapovica i pięknie bulgocze.Kawa ma cztery cylindry i to już nie będzie to co ja lubię  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się nowy Z900  :skromny: jeśli tylko będzie dla mnie wygodny i dostanę nogami to przepadłam  :hmm:  :swinka: Martwi mnie tylko jak zniosę ciszę z wydechów, bo w Yamahe mam akrapovica i pięknie bulgocze.Kawa ma cztery cylindry i to już nie będzie to co ja lubię  ;]

żadnej wymiany R3 na R4... toż to profanacja! :D

 

R4 w motocyklu... kto to widział... (napisałem to ja - mam 2 takie... gdzie ja popełniłem błąd???)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadnej wymiany R3 na R4... toż to profanacja! :D

 

R4 w motocyklu... kto to widział... (napisałem to ja - mam 2 takie... gdzie ja popełniłem błąd???)

 

Lubię zmiany, ale dźwięk jest dla mnie ważny  ;] obecnie jeżdżę bez wkładki, wróżyli mi że ogłuchnę ale jakoś przejeździłam 6 tys i mam się dobrze   ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię zmiany, ale dźwięk jest dla mnie ważny  ;] obecnie jeżdżę bez wkładki, wróżyli mi że ogłuchnę ale jakoś przejeździłam 6 tys i mam się dobrze   ;]

 

Kolega ma MT07 z akrapem, miał kontrolę i nie stracił DR tylko dlatego, że miał jeszcze miękki ;]

Swoją drogą doskonale się za nim jeździ w korku ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma MT07 z akrapem, miał kontrolę i nie stracił DR tylko dlatego, że miał jeszcze miękki ;]

Swoją drogą doskonale się za nim jeździ w korku ;]

 

Ja mam końcówkę pod siedzeniem, w razie kontroli włożę   ;]  w wydech   :phi:  W korku rozstępują się jak woda przed najwyższym!  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.