SZCZURS Napisano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 Witam Wiem, że jest kącik gazowy ale śmiem twierdzić, że tutaj uzyskam bardziej obiektywna opinię. Mianowicie chodzi mi po głowie zagazowanie ravki. Niby byłem u gazownia i on oczywiście mówił, piał i zachwalal, że no problemo ale czy ktoś z Was szanownego grona miał/ma styczność z taka kombinacja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Bida widzę w tym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 złe forum ziomeczek pytaj na lpg forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 pytaj na lpg forum Z tym, że na LPG Forum wszystko znakomicie się gazuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 10 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Niestety ciężko o bezstronność i obiektywizm na LPG forum;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 Jak to jest silnik z bezpośrednim wtryskiem to raczej niegazowalny. Jeśli nie to do ogarnięcia. Z tego co widzę to były montowane silniki z rodziny AZ, w których występował wtrysk bezpośredni (D4) ale one były chyba tylko w Avensisach. Jeśli oznaczenie Twojego silnika jest 1AZ-FE to nie ma problemu, silniki o oznaczeniach 1AZ-FSE miały wtrysk bezpośredni. Kiedyś miałem Previę z silnikiem 2AZ-FE (2,4) i zagazowałem ją, w sumie auto dobrze chodziło ale w dosyć szybkim tempie skończył się luz na zaworach. W każdym razie na instalacji nie można oszczędzać, szczególnie przy VVTi i trzeba zapodać szybkie wtryski (inst. IV gen.) oraz lubryfikację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 A po co ta lubryfikacja? Co ta wazelina ma dac? Ja mam silnik vvti z lpg, znajomek tez. Kwestia sprawdzenia luzu co jakies 40-50kkm i tyle. Czyli dwa razy czesciej niz jezdzac na noPB. Lubryfikacja to jakas proteza, przez ktora wmawia sie uzytkownikom, ze silnik na lpg bedzie lepiej dzialac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 A po co ta lubryfikacja? Co ta wazelina ma dac? Ja mam silnik vvti z lpg, znajomek tez. Kwestia sprawdzenia luzu co jakies 40-50kkm i tyle. Czyli dwa razy czesciej niz jezdzac na noPB. Lubryfikacja to jakas proteza, przez ktora wmawia sie uzytkownikom, ze silnik na lpg bedzie lepiej dzialac. Widać że jesteś fachowiec więc proszę napisz dlaczego ta lubryfikacja jest niepotrzebna? W kwestii luzu to samo sprawdzenie co 40-50 kkm pomaga? Czy jednak trzeba wziąć pod uwagę, że luz się wcześniej skończy i trzeba będzie bawić się ze szklankami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 Skonczy sie wczesniej. Warunki spalania sa nieco inne. Chociaz w przypadku poprawnie dobranej i wystrojonej instalacji beda to roznice pomijalne w codziennej jezdzie. IMO niepotrzebna jest zabawa z lubryfikatorem i tankowaniem jakiegos badziewia dodatkowego do silnika. Wystarczy sprawdzic czesciej i wyregukowac jak zajdzie taka potrzeba. Musze sie zapytac po ilu kkm u znajomego wyszla koniecznosc regulacji ale na pewno ponad 50kkm. Podstawa to poprawnie wyregulowana instalacja. Jezeli instalacja bedzie skompletowana z odpowiednich podzespolow i wystrojona pozadnie (najlepiej jak strojenie jest po afr w trakcie jazdy drogowej pod obciazeniem) to i koniecznosc regulacji przyjdzie pozniej. Znam goscia-instalatora co mial kilka takich samych vvti i tez nic tam dodatkowego do smarowania nie zakladal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Widać że jesteś fachowiec więc proszę napisz dlaczego ta lubryfikacja jest niepotrzebna? W kwestii luzu to samo sprawdzenie co 40-50 kkm pomaga? Czy jednak trzeba wziąć pod uwagę, że luz się wcześniej skończy i trzeba będzie bawić się ze szklankami? Bo lubryfikacja nic ci nie da jak gazownik źle ustawi instalację LPG. Kolega zrobił 60kkm na LPG Avensisem 1.8VVTi i mimo, że ma ustawienia bardzo na bogato (przelane) to i tak luzy poleciały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 O tym, że lubryfikacja nie jest antidotum na problemy z zaworami sam się przekonałem osobiście. W kategoriach przypuszczeń zastanawiam się czy nie instalując tego diwajsa żywotność ukł. zaworowego byłaby krótsza czy dłuższa, a argumenty typu że ktoś nie ma i jest dobrze nie do końca są dla mnie merytoryczne. W każdym razie, w kolejnym aucie nie brałem pod uwagę lpg i nie mam już przynajmniej w tym temacie żadnych problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Bo lubryfikacja nic ci nie da jak gazownik źle ustawi instalację LPG. Kolega zrobił 60kkm na LPG Avensisem 1.8VVTi i mimo, że ma ustawienia bardzo na bogato (przelane) to i tak luzy poleciały. A jeśli gazownik dobrze ustawi instalację to lubryfikacja pomoże? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 A jeśli gazownik dobrze ustawi instalację to lubryfikacja pomoże? Też nie. Pozalepia tylko co się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Też nie. Pozalepia tylko co się da. Co pozalepia? Jakieś konkrety masz, czy to tylko opinie skądś zasłyszane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 12 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Ok. Sam gazownik odrodził mi lubryfikator mowiac, że to g... daje. Wspominał że ustawi dotrysk paliwa na poziomie 3-3.4 tys obr i powinno być ok. Ktoś z Was zrobił jakieś słuszne przebiegi czyt. 100tys km na LPG z tym układem ( vvti + lpg)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Trzeba się zastanowić dlaczego "zawory się wypalają" na LPG i wtedy łatwo znaleźć radę. I przyczyną nie jest wskazywana tak często rzekoma wyższa temperatura spalania gazu w komorze, a czas spalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Co pozalepia? Jakieś konkrety masz, czy to tylko opinie skądś zasłyszane? Konkrety - zdemontowany kolektor w aucie w ktorym ten szit byl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Jak to jest silnik z bezpośrednim wtryskiem to raczej niegazowalny. Jeśli nie to do ogarnięcia. Gazowalne są i z bezpośrednim, nawet u mnie w okolicy jeździ Ave T25 2.0 z LPG... ale sens ekonomiczny montażu wg mnie jest znikomy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Ktoś z Was zrobił jakieś słuszne przebiegi czyt. 100tys km na LPG z tym układem ( vvti + lpg)? Słyszałem, że to się zdarza Ja mam przejechane na lpg ok 77 tys. km. W tym czasie dwa razy regulowałem luzy na zaworach wydechowych. Wymieniono kilka szklanek, pozostałe zamieniono miejscami. Podobno ludzie kombinują ze szlifowaniem podstaw szklanek żeby zaoszczędzić, ale póki co to chyba jeszcze faza eksperymentalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 13 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Jaki koszt był tych regulacji (+/-)? Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Pomiar z regulacją luzów ok. 270PLN, "szklanka" ok 93PLN szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Pomiar z regulacją luzów ok. 270PLN, "szklanka" ok 93PLN szt. Kiedy to robiłeś? Ja w okolicach 2012 jak sprawdzałem ceny szklanek to były to kwoty rzędu kilkuset złotych za sztukę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Kiedy to robiłeś? Ja w okolicach 2012 jak sprawdzałem ceny szklanek to były to kwoty rzędu kilkuset złotych za sztukę. Cena z faktury z 2014 roku. Regulacja w serwisie SOWIER w Kraku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.