Jump to content
kuki000

SC + 1.2 + turbo + klima, wykoanalne?

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich,

 

Moja żona dostała seicento, z racji tego że w jej rodzinie autko jest od nowości to jest jakiś sentyment i zamiast wywalać go na złom, postanowiliśmy go odświeżyć i ucywilizować, zrobić sobie taką zabawkę trochę.

 

W związku z tym, że coś tam kiedyś robiłem z autami, rozebrałem autko do śrubki i aktualnie wyprowadzam pod lakier wyspawaną budę.

 

Trafiłem tutaj, gdyż sam nie jestem na razie w stanie odpowiedzieć na pytanie,

czy istnieje możliwość pogodzenia klimy, turbiny, zawiasu 70/50 (koła 7+8x14 (195/45r14), nadkola przygotowane pod koła) i silnika 1,2 (silnik mam z punto 75 a turbinki leżą na półce k03 od wzdłużnego i k03s od poprzecznego).

Głównie chodzi mi o to, czy pchać się w klimę, seryjnie autko to golas 1,1 wersja S, nie ukrywam, że odrobina komfortu w postaci klimy nie zaszkodziłaby.

Wiem, że klima i gleba to już dość duży problem i z tego co wyszukałem to stanęło chyba na tym, że nie da się zglebić -70 przy klimie, teraz czy ktoś przenosił sprężarkę w inne miejsce?

Tak więc prosiłbym o nakierowanie mnie czy klima, turbo i gleba to temat do ogarnięcia, czy szkoda nerwów.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do klimatyzacji i gleby - da się - Cio robił z tego co pamiętam specjalne dystanse które pozwalały odsunąć się od półosi - żeby przy obniżeniu nie uderzała o pasek i koło, co do pomieszczenia się z klimą i turbo to może być bardzo ciasno ze względu na to, że klasycznie IC upycha się po prawej stronie, a tam będzie chłodnica od klimatyzacji, będzie też znacznie mniej miejsca na orurowanie, bo dochodzą przewody klimatyzacji, będzie też ciasno przy samej przepustnicy - jeśli klima jest od mpi to jeszcze jako tako się zmieści, ale przy klimatyzacji spi i silniku 1.2 będzie tam bardzo ciasno (przestrzeń  wygłuszenie - przepustnica - dojście do napełnienia klimatyzacji) ale nie ma rzeczy niemożliwych :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponoć TRS ma patent na to. Zobacz do nich na galerie to może cos będzie widać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ciekawe czy maja na to patent, bo przeciez nawet u nas jest jedna osoba u ktorej TRS swapowal i wywalili klime bo nie chciala sie zmiescic, robili to chyba z 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, dzięki za sugestie wszelkie.

 

Jakby ktoś coś jeszcze to chętnie przyjmę porady i może przyda się na przyszłość innym.

Klimy jeszcze nie zakupiłem, ale nie ukrywam, że noszę się z zamiarem, aczkolwiek jeżeli nie ma bata, żeby zmieścić instalację turbo i klimę to zrezygnuję z klimy.

 

Mam jeszcze trochę czasu na rozkminy, bo póki co stoi goła buda jeszcze przed podkładem, a dziennie mam około 3h czasu na robotę, więc jeszcze trochę mi zejdzie.

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego zestawu to wybralbym klime zamiast turbo. Szczerze powiedziawszy mialem turbo, pojezdzilem troche i ogolnie mowiac jezeli ktos sie nie sciga czy cos to wedlug mnie jest to bezsensu. Mowi to czlowiek ktory marzyl o tym wiele lat i jak juz mial to stwierdzil, ze jakies super to to nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego zestawu to wybralbym klime zamiast turbo. Szczerze powiedziawszy mialem turbo, pojezdzilem troche i ogolnie mowiac jezeli ktos sie nie sciga czy cos to wedlug mnie jest to bezsensu. Mowi to czlowiek ktory marzyl o tym wiele lat i jak juz mial to stwierdzil, ze jakies super to to nie jest.

Prawdę mówiąc to trochę wiem o tym, że turbo nie do końca ma sens, ale lubię tworzyć coś. Ostatnie co zbudowałem to trajka i udało mi się ją zarejestrować, bo mam jeszcze zaczęte 2 lotusy7 i niestety ich już nie zarejestruje bo przepisy się zmieniły i zabiły mi hobby. Dlatego ten cienki, że tak powiem z głodu tworzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jak kto woli :) ale turbawek jest juz sporo. Skoro chcesz tworzyc to bym sie pobawil z 1.4 16v na np. 2 przepustnicch lub 4ch :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbawek jest masa, ale nigdy nie miałem turbo benzyny co robi pssssssss, czy wooshhhhhhhhhh. Poza tym druga prozaiczna kwestia to $$$.

Ja nie mam dobrej bazy, i najpierw muszę ją sobie zrobić, a to zabiera mi dużo budżetu, dlatego najlepiej dla mnie pójść mocno rozpracowanym szlakiem.

Poniżej fotka trajki, (jeszcze widzę, że nie ma na tej fotce lusterek i obicia na fotelach) żeby nie było że ściemniam, a przy okazji się pochwalę.post-162115-0-65048000-1483427476_thumb.jpg

Edited by Kuki000
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawaj więcej zdjęć :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakoś dużo fot ładnych to nie mam.

post-162115-0-05413500-1483434055_thumb.jpg

post-162115-0-44043900-1483434077_thumb.jpg

post-162115-0-68515100-1483434098_thumb.jpg

post-162115-0-79953800-1483434109_thumb.jpg

post-162115-0-27000900-1483434143_thumb.jpg

post-162115-0-04743900-1483434167_thumb.jpg

post-162115-0-74405100-1483434185_thumb.jpg

post-162115-0-28897200-1483434198_thumb.jpg

post-162115-0-65654400-1483434227_thumb.jpg

post-162115-0-54193600-1483434244_thumb.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra Panowie,

 

Wracając do tematu, przeczytałem kawałek internetu i znalazłem takie coś:

post-162115-0-91114500-1483478626_thumb.jpg

 

Angole upchali 1,1 + turbo + klimę, wiszą tam jeszcze węże od chłodnicy oliwy, aczkolwiek chyba bezsensu kłaść chłodnicę oliwy przed chłodnicą klimy.

Pytanie teraz takie czy jest opcja zmieścić taki zestaw pod jakiś seryjny zderzak?

(niby ten ze zdjęcia ma zderzak sportingowy założony, ale czy te chłodnice są to już nie do końca jest pewne)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod zderzakiem szumiego jest więcej miejsca, co do klimy to tak jak już pisałem - w 1.2 jest znacznie mniej miejsca przy ścianie grodziowej - kolektor dolotowy jest większy i jest bliżej ściany - może być delikatny problem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, martwi mnie to trochę, w takim razie pytanie, czy bliżej firewall'a jest kolektor ssący 1,2 8v czy 1,4 16v, pytam, gdyż 1,4 16v istnieje z klimą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcesz z turbo? Kolektor ssacy z tjeta duzo pomoze, jest sporo mniejszy od zwyklego aluminiowo-plastikowego

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.2 8v zostaje zdecydowanie więcej miejsca, przy 1.4 16v miejsca zostaje dosłownie na "żyletki", istnieje jedno takie auto o którym wiem, ale żeby udało się upchnąć klimę szlifowany był blok i odginane przyłącza parownika w stronę samochodu - było za mało miejsca i wszystko na "styk", ale działało :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nic, dzięki za wszelkie wskazówki, nie pozostaje mi nic innego jak działać.

Poluję na klimę, potem pewnie trza będzie coś podziałać z przyłączem klimy do parownika.

 

Tak czy siak powoli będę dłubał, jak będę miał jakieś pytania, czy jakieś ciekawe efekty to przedstawię na forum.

 

Niestety powoli bo czasu na zabawę mało.

 

Pozdro dla wszystkich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty lepiej wrzuć w naszą galerię foty z odbudowy tego seja :ok:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie to nie ma za bardzo się czym chwalić, sej był w stanie lekko półśrednim, tzn. końcówki progów brak, przy okazji nadkola wew, wzmocnienia środkowego progu też brak, brak również tak miejscami podłogi w styku z progami (ogólnie to stare auta wyglądają git, dopóki nie opuka się ich śrubokrętem ;) ), pogięta maska, pogięte przednie błotniki, tylne też z jakimiś maleńkimi wgniotkami, drzwi kierowcy od dołu brak blachy (zatkane były widocznie odpływy), lakier czerwony więc na płaskich powierzchniach leżących bardziej poziomo brak klaru na mniejszych czy większych powierzchniach, itd, wnętrze to było totalnie do wyrzucenia w całości włącznie z deską, ze względu na to iż autko woziło różne drobne towary w ostrych i zazwyczaj bardzo brudnych opakowaniach, ogólnie szrot, ale ubzdurało mi się go ratować. Więc wiertarka i szlifierka w ruch i porozwiercałem i powycinałem wszystko co rude, podłoga z obu stron poszła w piaskowanie, komora to samo, podobnie nadkola, potem blaszki, blaszeczki, migomat i blacharka cała, przy okazji wyspawałem mocowania mcphersonów, pozagianałem i obspawałem budę w miejscach gdzie stabilizator czy drążki walą w karoserię przy glebie, pozbyłem się spryskiwacza na klapie, zamka klapy i drzwi pasażera, zaklepałem ranty i delikatnie wypchnąłem tylne nadkola żeby wlazły 8x14et20 i 195/45r14 no i delikatnie zmodyfikowałem też w tym celu wahacze tył. Aktualnie auto jest częściowo w podkładzie epoksydowym, częściowo w szpachli, i teraz bawię się z wyprowadzaniem komory.

Fotki na bank wrzucę jak skończę auto, ew. wcześniej jak znajdę czas żeby się pobawić zdjęciami.

 

Pozdro

Edited by Kuki000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak potrzebujesz to mam na sprzedaż całą kompletną klimę od seja mpi. Siedzi jeszcze na seju, który idzie do sportu więc można wymontować wszystko co do tej klimy potrzebne. Jak będziesz zainteresowany - pisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak potrzebujesz to mam na sprzedaż całą kompletną klimę od seja mpi. Siedzi jeszcze na seju, który idzie do sportu więc można wymontować wszystko co do tej klimy potrzebne. Jak będziesz zainteresowany - pisz.

Dzięki, ale 05.01.2017 kupiłem klimę od seja mpi, z wa-wy aczkolwiek była wyciągnięta już, nawiasem mówiąc to kurier musiał wieźć paczkę do góry nogami, bo była zaznaczona a mimo to ole ze sprężarki wylał się przez węże do wnętrza paczki, tak czy siak dzięki, ale klimę już mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam jeszcze zaczęte 2 lotusy7 i niestety ich już nie zarejestruje bo przepisy się zmieniły i zabiły mi hobby.

 

Da się zarejestrować, ale trzeba mieć kolegę w Czechach  ;]  Z tego samego powodu robiłem zmianę silnika znajomemu z Węgier (u nich zabronione). Obecnie śmiga na Węgrzech w pełni legalnie. Analogicznie rejestrację roisz w Czechach i wraca już zarejestrowany, a Polska jako kraj członkowski EU musi zarejestrować pojazd dopuszczony do ruchu w innym kraju członkowskim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się zarejestrować, ale trzeba mieć kolegę w Czechach  ;]  Z tego samego powodu robiłem zmianę silnika znajomemu z Węgier (u nich zabronione). Obecnie śmiga na Węgrzech w pełni legalnie. Analogicznie rejestrację roisz w Czechach i wraca już zarejestrowany, a Polska jako kraj członkowski EU musi zarejestrować pojazd dopuszczony do ruchu w innym kraju członkowskim.

Dałeś mi mocną nadzieję, PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie po jakiejś tam przerwie.

Żeby nie było, że zmarłem i zostawiłem projekt to absolutnie nie, ale do rzeczy.

Czasu na robienie przy aucie mam ekstremalnie mało z racji posiadania rodziny, budowy, pracy itp.

Założenia projektowe zmieniły się dość znacznie ze względu na to, że teraz obok budy seja w podkładzie leży t-jet i skrzynka c510 oczywiście również 1,2 8v i masa innych gratów, miedzy czasie jeszcze obok garażu stoi żółte sc sporting z 2000r z niedziałającą klimą ale z całymi progami (nikt go jeszcze nie naprawiał).

Panowie wróciłem z pytaniem o pompkę sprzęgła przy pedałach, czy jest powszechna wiedza co do pasującej, czy każdy rzeźbi co się uda. Jeżeli można to prosiłbym o info z czego wziąć pompkę (chodzi o to by wydajnością pasowała do wysprzęglika z c510) czy montujecie w sejach t-jetach pompkę w środku kabiny jakoś, czy pod maską?

Jeżeli tylko znajdę dwie niedziele w kupie z dobrą pogodą to pochwalę się zdjęciami.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Połączyłem  C510 z 1.2 8v chodz zabawy sporo wiecej niz przy T jet.  Z pompka sprzęgła sporo zabawy bo dochodzi modyfikacja pedalu sprzegla. U mnie pompka wyszła troche w srodku troche pod maska. Wszystko zalezy jak przerobisz pedal sprzegla. 

 

 

Oh jak pomysle ile mi to czasu i pracu zajeło to było najtrudniejsze co robiłem przy CC. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pooglądałem ile ogólnie jest miejsca to podejrzewam ile to jest roboty, no ale niestety nie ominie mnie ta wątpliwa przyjemność. Dzięki za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ktoś wiercił w dzwonie C510 otwory pod tulejki do osadzenia widełek zamiast centralnego wysprzęglika? W odlewie pozostał ten dydek pod tulejkę. Roboty wydaje się być nie więcej niż z pompą a przynajmniej ma się to na stole. Pytanie tylko czy idzie to wystarczająco precyzyjnie zrobić.

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Michaswawa napisał:

Ja to robiłem u siebie 😉

No i? Coś więcej może? Foty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też chętnie poczytam, domyślam się że długie wiertło, potem może tulejka przez całość wklejona na kleju i wycięcie środkowej części tulejki, wtedy byłoby to w osi, widełki odpowiednie jakieś, łożysko oporowe coby pasowało na wałek i do słoneczka no i powinno działać. To tylko domysły, gdyż nie robiłem jeszcze nic z nagromadzonymi gratami. Póki co to zapełniam każdy kąt częściami do rozmaitych aut ku uciesze mojej żony.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wyfrezowane dwa otwory w osi i złożone to zostało na Ori tulejach i widełkach z 1.3jtd 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz wiedzę czy jest jakaś różnica między takim rozwiązaniem "wierconym/frezowanym" a wysprzęglikiem hydraulicznym pod kątem działania? Oczywiście korzyść pt. zostaje seryjny pedał sprzęgła rozumiem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie trzeba trochę więcej siły w nodze mieć i linka dostaje bardziej po dupie. No i nie ma samoregulacji skoku.

 

Tak się jeszcze zastanawiam - a nie pasował by gotowy dzwon od jakiejś Fiatoweskiej skrzyni???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obawiam się, że nawet jak będzie pasował (a może być trudno coś znaleźć pasującego, bo niby skrzyń c510 jest dużo, ale z bolt pattern'em do FIRE to jakoś już za wiele nie kojarzę) to trudno będzie pozyskać w rozsądnej kasie, i tak pewnie taniej frezer i dołożyć widełki i linkę czy założyć hydrauliczny pedał. Ja osobiście będę się zastanawiał na szczegółowymi rozwiązaniami podczas składania "woza", póki co do końca miesiąca mam plan na to, żeby polakierować budę, a w między czasie zbieram wszelkie informacje na temat tego co mnie czeka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linka od Seicento napewno ostro dostanie po dupsko... Zostaw Ori hydraulikę  i załóż pompę sprzęgła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki @Michaswawa za doradztwo, pomęczę się z pompką do wysprzęglika hydro jak będę na etapie grzebania z tym. Jak już Was mam ogarniętych w temacie to powiedzcie mi jak w wybierakiem i linkami, bo nie przymierzałem jeszcze nic, jakiś custom totalny trzeba robić czy da się zrobić to na wybieraku i linkach z seja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem że trza montować komplet od skrzyni c510 (t-jet, jtd)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno będę walczył i nie poddam się łatwo, ale to jeszcze za jakiś czas mnie czeka.

Pojawię się tutaj na pewno z kolejnymi pytaniami ew. z chwaleniem się ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dzwon z Palio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można by popróbować z dzwonem od Palio. Aktualnie nie posiadam takowego, RUFF masz może taki na handel??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz,  jaka skrzynia z jakim dzwonem z jakievo palio do czego chcesz to zalozyc? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzyłem i porównywałem bebechy skrzyń c510 i c513 np.uno siena czy Doblo i jest bardzo duża różnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.