Skocz do zawartości

Najtańsza instalacja lpg - ile ?


Krajowy

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko kwestia kalkulacji, a co do betatestera - przeleżałeś sporo po lodem? Do silników z wtryskiem bezpośrednim instalacje oferuje BRC, Landirenzo, Lovato, Prins, Zavoli. Kto więcej nie wiem i szukać mi się nie chce. Co w którym i jak - pytać trzeba u źródła, niemniej samochody po 2008 roku się gazuje i z całą pewnością możliwość nie zniknie, ponieważ nadal palą benzyny na tyle dużo, że się opłaci inwestować nawet w drogie instalacje jak ktoś dużo jeździ i do tego samochód jest nowy, czy też względnie nowy. Tak, parę lat temu z instalacjami do silników z wtryskiem bezpośrednim były problemy, ale teraz ich zasadniczo nie ma - kwestia ceny.

 

BRC oferuje instalacje która pobiera noPB ... dla mnie proteza

jak wymyślą to co Vialle czy Prins (VIgen) to można będzie pomyślec

no i cena, wyżej masz kalkulację dla IVgen i czy się opłaca, to ile będzie się zwracac 6tys ?

co z serwisem, jak trwałość (problem pomp), jak ogarnięcie montażystów ?

sporo tych ??? jak dla mnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a widziałeś taką protezę od BRC?

http://www.lpg-brc.pl/pdf/folder_sequent_LDI.pdf

 

:oki: czyli Włosi gonią 

nie widziałem, od kiedy jest na rynku i ile zakładów to montuje ?

instalacje sa uniwersalne czy dedykowane do modeli (na stronie jest tylko przykład KIA)

ZESTAW 11 500 zł - cena trochę zaporowa  :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wakacje jeszcze nie oferowali. Więc to weszło bardzo niedawno. Patrząc na to ile palą samochody z bezpośrednim wtryskiem to opłaca się tylko do największych silników.

 

szukałem na wiosnę jak zmieniałem auto i wtedy wyboru większego nie było 

a np interesował mnie ford i ich EB 

 

im więcej tym lepiej, szybciej spadną ceny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzasz, wiele wspolcesnych silnikow w swiezych autach moze jezdzic na sekwencyjnej instalacji. Sam wyjechalem dwa miesiace temu nowa Astra z fabrycznym lpg.

Jeżeli Astrę j można uznać za świeże auto.

Może i nowe dla Ciebie, ale do świeżości mu trochę brak, zwłaszcza, że już nowy model jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRC oferuje instalacje która pobiera noPB ... dla mnie proteza

jak wymyślą to co Vialle czy Prins (VIgen) to można będzie pomyślec

 

No przecież wymyślili LDI i działa...

 

no i cena, wyżej masz kalkulację dla IVgen i czy się opłaca, to ile będzie się zwracac 6tys ?

co z serwisem, jak trwałość (problem pomp), jak ogarnięcie montażystów ?

sporo tych ??? jak dla mnie

 

Cóż, pisałem o kalkulacji - niech sobie każdy policzy. Przy nowym samochodzie 6kPLN? Tak, warto. Jak się jeździ. Dla dziubaków okołokominowych pewnie nie, ale do takich samochodów to ja nawet IV nie zakładałem. To się musi opłacić i zrekompensować upierdliwości związane z instalacją LPG na pokładzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:oki: czyli Włosi gonią 

nie widziałem, od kiedy jest na rynku i ile zakładów to montuje ?

instalacje sa uniwersalne czy dedykowane do modeli (na stronie jest tylko przykład KIA)

ZESTAW 11 500 zł - cena trochę zaporowa  :phi:

 

Podobno testują to od 2012r, ale chyba od niedawna oferują w PL - stąd pewnie taka cena. To jest podobno jeszcze oszczędniejsze niż poprzednie instalacje bo startujesz na LPG, wiec nawet wyższa cena była by uzasadniona. W samochodzie podobno poprawiają się też osiągi. Gdzieś widziałem rozpiskę samochodów, która miała się sukcesywnie powiększać - były tam wszystkie VAGowe TSI do 1,8, te kijankowe GDI ... i coś jeszcze, ale nie mogę już tego znaleźć.

Wszystkie informacje do zweryfikowania, bo interesowałem się tym ze 2 lata temu. Jeszcze było mało szczegółów, ale prognozowali cenę 8-9kPLN - przy tej cenie to warte zastanowienia ... przy 12k .. to raczej nie ;)

Takie info z netu:

"Obecnie instalacja BRC LDI jest dostępna do gamy silników TSI oferowanych w pojazdach grupy VW (1,2; 1,4; 1,8; 2,0), silnika 1,6 GDI (Kia/Hyundai), silnika 1,6 w Peugeocie oraz jednostki napędowej 2,3 (DISI) w Mazdzie. Instalacja BRC LDI będzie dostępna w Polsce już w połowie 2013 roku."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ile może kosztować najtańsza instalacja lpg do silnika 1.4 peugeota z roku 97 ?

Na czym ewentualnie można zaoszczędzić by założyć ja jak najtaniej ?

 

zrób objazd lub obdzwoń lokalnych gaziarzy i po prostu zapytaj.

co ci po tym,  że ci ktoś napisze, że u niego w rzeszowie jest po 1500zł - będziesz jechał pół polski aby założyć gaza?

jak widać po wątku - niewiele się tutaj dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Astrę j można uznać za świeże auto.

Może i nowe dla Ciebie, ale do świeżości mu trochę brak, zwłaszcza, że już nowy model jest.

Czytaj ze zrozumieniem, potem pisz. Odnosilem sie do wypowiedzi, ze niedlugo jak bedziesz chcial miec lpg to bedziesz skazany na auto do 2008 roku. Wiec ofpisalem, ze niekoniecznie bo kupilem nowe i tez mam lpg. Czy gdzies w tej dyskusjo bylo o swiezosci modelu? Nie, bylo o wieku pojazdu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ze zrozumieniem, potem pisz. Odnosilem sie do wypowiedzi, ze niedlugo jak bedziesz chcial miec lpg to bedziesz skazany na auto do 2008 roku. Wiec ofpisalem, ze niekoniecznie bo kupilem nowe i tez mam lpg. Czy gdzies w tej dyskusjo bylo o swiezosci modelu? Nie, bylo o wieku pojazdu.

 

"Przesadzasz, wiele wspolcesnych silnikow w swiezych autach moze jezdzic na sekwencyjnej instalacji. Sam wyjechalem dwa miesiace temu nowa Astra z fabrycznym lpg."

 

Skoro Twoim zdaniem nie umiem czytac ze zrozumieniem to OK, ale sam piszesz o swiezych autach na sekwencji, a jako wzor dajesz Astre 4, ktora swieza juz nie jest.

Moim zaniem nie da sie tej wypowiedzi inaczej zrozumiec, ale moze zapytaj o zdanie kogos innego, bo ja tylko inzynierem nie polonista jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 biorac pod uwagę że  do rozruchu potrzeba benzyny  (mało kto lata wyłacznie na trasach  i gasi tylko tankujac) to spokojnie mozna dodać jeszcze do kosztów gazowych 10%. Czyli róznica wyjdzie w granicach 9 zł na 100 km.

 

 

Właśnie I i II generacja ma tą zaletę że samochody można odpalać na samym lpg. jest to bardzo wygodne. W poprzednim samochodzie na gaźniku z pompą membranową odpalenie na paliwie było by bardzo trudne. Więc auto przejeździło u mnie 30 000 km w dwa lata bez startu na benzynie. Szybsze padnięcie parownika??? Przez ten okres nic nie padło. Obecnie w Seacie od blisko trzech lat i 35000 też wszytskie starty na gazie. Dopiero teraz przyszły syberyjskie mrozy to odpalam na benzynie i po kilku sekundach cyk na lpg. Przez ten okres parownik żyje i na razie mu się nic nie dzieje. 

 

Moje przemyślenia i działania mogą się nie mieścić w głowie ale w samochodzie za 2000zł można stosować ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Przesadzasz, wiele wspolcesnych silnikow w swiezych autach moze jezdzic na sekwencyjnej instalacji. 

 

Powiem więcej. Każdy silnik benzynowy nowoczesnego auta z wodotryskami w silniku nawet na wtryskach bezpośrednich  może jeździć na I generacji.  ;]

 

Można zabrać i do każdego silnika ulepić zestaw I gen + wywalenie kompa silnika i zaprogramować pod kilka czujników świnkę ekumastera. Po co komu benzyna? :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Moje przemyślenia i działania mogą się nie mieścić w głowie ale w samochodzie za 2000zł można stosować ;-)

 

Jedyna moja absolutnie bezproblemowa instalacja to była I generacja w Skodzie Favorit. I też przez dwa lata może z 10 razy odpalałem na benzynie. Podczas największych mrozów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie I i II generacja ma tą zaletę że samochody można odpalać na samym lpg. jest to bardzo wygodne. 

 

ale tu nie chodzi o wygodę. reduktor ma za zadanie ogrzać gaz, żeby ten odparował. jak zaczynasz jazdę na zimnym, to raz że nie powinien w tej postaci być spalany, a dwa, że leje się jak z kranu i spalanie jest sporo większe (wiem, bo to przerabiałem- moja siena w ten sposób zamiast 8 paliła 14)

jednym słowem o kant pupy rozbic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie I i II generacja ma tą zaletę że samochody można odpalać na samym lpg. jest to bardzo wygodne. W poprzednim samochodzie na gaźniku z pompą membranową odpalenie na paliwie było by bardzo trudne. Więc auto przejeździło u mnie 30 000 km w dwa lata bez startu na benzynie. Szybsze padnięcie parownika??? Przez ten okres nic nie padło. Obecnie w Seacie od blisko trzech lat i 35000 też wszytskie starty na gazie. Dopiero teraz przyszły syberyjskie mrozy to odpalam na benzynie i po kilku sekundach cyk na lpg. Przez ten okres parownik żyje i na razie mu się nic nie dzieje.

Moje przemyślenia i działania mogą się nie mieścić w głowie ale w samochodzie za 2000zł można stosować ;-)

Jakie masz oszczędności z tytułu odpalania na g@zie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tu nie chodzi o wygodę. reduktor ma za zadanie ogrzać gaz, żeby ten odparował. jak zaczynasz jazdę na zimnym, to raz że nie powinien w tej postaci być spalany, a dwa, że leje się jak z kranu i spalanie jest sporo większe (wiem, bo to przerabiałem- moja siena w ten sposób zamiast 8 paliła 14)

jednym słowem o kant pupy rozbic

 

Każde moje auto do I generacji ma wskaźnik AFR na desce rozdzielczej. Na zimnym reduktorze podczas startu  jedynie na wolnych obrotach idzie w przebogaconą mieszankę, bo w czasie jazdy już ten problem znika. t No ale ja po odpaleniu auta jadę a nie stoję na wolnych obrotach czekając kilka minut  aż się zagrzeje silnik. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ile może kosztować najtańsza instalacja lpg do silnika 1.4 peugeota z roku 97 ?

Na czym ewentualnie można zaoszczędzić by założyć ja jak najtaniej ?

Widziałem w Jaworznie fakture za montaż w astrze 1 8V na kwotę 1500 brutto.

Na jakim osprzęcie niestety nie pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie gaźnikowym zasilanym pompą membranową odcięcie elektrozaworem węża paliwa powoduje zatarcie pompy. Trzeba by wymieniać pompę paliwa co jakiś czas. 

 

Albo zakładasz pompę uniwersalną elektryczną na 12V :oki:  Miałem taki patent w Tico, nawet to działało :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Przesadzasz, wiele wspolcesnych silnikow w swiezych autach moze jezdzic na sekwencyjnej instalacji. Sam wyjechalem dwa miesiace temu nowa Astra z fabrycznym lpg."

 

Skoro Twoim zdaniem nie umiem czytac ze zrozumieniem to OK, ale sam piszesz o swiezych autach na sekwencji, a jako wzor dajesz Astre 4, ktora swieza juz nie jest.

Moim zaniem nie da sie tej wypowiedzi inaczej zrozumiec, ale moze zapytaj o zdanie kogos innego, bo ja tylko inzynierem nie polonista jestem.

 

Do tej wypowiedzi była moja odpowiedź o świeżej Astrze:

 

Dobre zaklady sa np w katowicach oczekiwanie 2-3tygodnie... ale to sie zmieni bo coraz nowsze auta maja wtrysk bezposredni i Ci co chca jezdzic na lpg bede zmuszeni jezdzic samochodami do 2008r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie gaźnikowym zasilanym pompą membranową odcięcie elektrozaworem węża paliwa powoduje zatarcie pompy. Trzeba by wymieniać pompę paliwa co jakiś czas. 

W wózku widłowym toyota z silnikiem 4Y lub 5K jest pompa membranowa. Paliwo jest zamykane elektrozaworem w przypadku zasilania gazem i jakoś działa, bez uszkodzeń pompy. Silniki w wózkach widłowych zazwyczaj więcej czasu pracują niż te w samochodach. Niektóre 24h/doba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wózku widłowym toyota z silnikiem 4Y lub 5K jest pompa membranowa. Paliwo jest zamykane elektrozaworem w przypadku zasilania gazem i jakoś działa, bez uszkodzeń pompy. Silniki w wózkach widłowych zazwyczaj więcej czasu pracują niż te w samochodach. Niektóre 24h/doba. 

 Nie porównuj jakości pomp wóżków widłowych do jakości pompy łady z 1987 r ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


widzieć można sporo. sam mam wystawioną, na niższą kwotę niż dałem w rzeczywistości. resztę dopowiedz sobie sam

 

dzisiaj mijałem, właśnie w Jaworznie, reklamę jakiegoś zakładu, na której wyraźnie napisali, że montują za 1499,-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO trochę za mało lpg, ale jeśli jako punkt odniesienia bierzemy kompa benzynowego to może tu być błąd.

Różnica w spalaniu lpg vs noPB wynika ze sposobu tankowania litrów, a nie kilogramów...i w różnicy gęstości paliw.

Moze tak benzyny nigdy do pelna nie tankowalem tylko LPG i z niego obliczam spalanie tankowanie na tej samej stacji z innej jak zatankowalem to raz wchodzilo mniej raz wiecej...

Go Hard or Go Home

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z innej jak zatankowalem to raz wchodzilo mniej raz wiecej...

 

 

To jest ok, że trochę różne ilości się tankuje w zależności od stacji, ale ze spalaniem to nie może palić tylko o 15% więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

montowałem w lecie i czekało się 1-2tyg max ;)

a co do opłacalności, to wiadomo że im więcej auto pali tym szybciej się zwraca

mnie obecne auto pali 12-13LPG, benzyny spalił by 10-11

i już zupełnie inaczej wychodzą wyliczenia

LPG 29zł+4.5rozruch - 33zł/100km, noPB 50zł/100km

instalka zwraca się po 15kkm

A u mnie pali 6l/100 km, instalka kosztuje od 4-10kzł i o LPG można zapomnieć :) a szkoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ile może kosztować najtańsza instalacja lpg do silnika 1.4 peugeota z roku 97 ?

Na czym ewentualnie można zaoszczędzić by założyć ja jak najtaniej ?

na niczym - tanio to raz wydane piniondze i raz wykonana usługa bez poprawek i kłopotów. Czyli tanio to całościowy koszt wszystkiego co się wiążę z tym wydatkiem.

A  nie tylko przy pierwszym wydatku.

To tak jak zaoszczędzić 100 zł by kupić lepszy akumulator i potem wydać parę razy tą samą kwotę bo auto jednak zaniemogło na mrozie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.