Skocz do zawartości

Kopciii


adamm_mk1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć potrzebuję porady co mogło się stać z moim czerwonym bolidem.

W czwartek późnym wieczorem wracałem z żoną przejechaliśmy dystans około 30km silnik się nie dogrzał wskazówka na 1/4 z racji tego, że wieczorem trochę :pub: to nie przejmowałem się tym.

Wczoraj popołudniu wsiadamy w auto w jedną stronę jedzie żona, dystans 8 km temp ledwo w górę, koniec trasy wysiadamy.

Po godzinie wsiadamy razem ja prowadzę, wyjeżdżam na główną ulicę zaczynam przyspieszać ( bez szaleństw) została biała chmura, myślę sobie, znowu, żona bała się wciskać gazu i teraz sobie przedmuchał, jedziemy dalej i co przyspieszanie za autem siwo, zjechałem na bok, gaszę widzę że idzie gęsty dym z wydechu, maska w górę, olej jest płyn chłodzący piękny różowy również, wycieków nie widać na pierwszy rzut oka wszystko ok, silnik pracuje normalnie.

Wsiadam jazda testowa, gaz w podłogę za mną siwo, że świata nie widać auto przyspiesza idealnie zero problemu. Wracamy do domu, dystans 5-6 km Bravo kopci czy to przy przyspieszaniu czy przy normalnej jeździe stała prędkość obroty do 2k rmp.

Na miejscu okazuje się, że w silniku nie ma grama oleju, nagle suchy bagnet :totalszok: .

Co to może być?

turbo w jednej chwili się rozszczelniło ? I cały olej poszedł do układu? :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe. Turbinka zassała olej. Czeka Cię rychła regeneracja i czyszczenie dolotu.

 

Wcześniej nie narzekałem na turbo, nic złego się nie działo.

Zapocone było ale nic ponad standard.

Jaka jest średnia żywotność turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.9 150km po programie na 176km i 400nm przebieg 198 000km. Program od 150 000km. Turbo fabryczne. Olej mobil 5w40 czy coś jeszcze ?

Kopcia tak że światła aut za mną znikają. Silnik przy włączone klimie na full auto dogrzewa się na 1/4 przy wyłączonym nawiewie bez problemu osiąga swoją wartość. Na noc dziad trafił do Garażu gdzie jest +1*C rano sprawdzę jeszcze raz olej i czy nadal Kopcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
Dnia 8.01.2017 o 11:03, adamm_mk1 napisał:

Dziś zdjąłem osłonę z silnika.

Świeży olej jest dosłownie wszędzie z każdego połączenia cieknie. Z wydechu po uruchomieniu również wyleciał olej. Jutro auto idzie do mechanika. :-(

I co się okazalo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Turbo do regeneracji.
Po pierwszej regeneracji był szał Bravo miało sporo mocy jednak turbo zaczęło gwizdać po dwóch tygodniach, ponowne wymontowanie i regeneracja teraz efekt jest taki, że zaczyna iść pełnym ogniem od 2000rpm :-( wcześniej było to 1700rpm. Czy da się "coś" poprawić bez wyciągania turbo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że źle wyregulowali ci gruche tzn śrubkę na sztandze. Co wychodzi z Turbo. Kolega w Stilo sam sobie ja przykrecil bo miał podobny problem. Ale on nie liczył na gwarancję zrobił to na ryzykfizyk 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.