konda Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Witam, zrobiło się dosyć rześko, rano było -20 st.C Strach myśleć co dzieje się z silnikiem zanim osiągnie temperaturę roboczą ... i o komforcie w kabinie nie mam mowy przez pierwsze kilka kilometrów, mam silnik 1,4 Diesel. Warto Waszym zdaniem wydać 300 złotych na taki sprzęt? http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-pompa-podgrzewajaca-plyn-1500w-i6668330760.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Warto Waszym zdaniem wydać 300 złotych na taki sprzęt? Dziala pewnie dobrze - potencjalny problem to podłaczanie i rozlączanie Ja w poprzednim dieslu miałem coś takiego http://allegro.pl/grzalka-nagrzewnica-12v-pod-parownik-reduktor-i6660856131.html - pewnie gorzej grzeje ale IMO mniej klopotliwe.... edit - aukcja miała byc przypadkowa - ale nawet nie wiem czy to nie był ten sprzedawca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Warto Waszym zdaniem wydać 300 złotych na taki sprzęt? Moim zdaniem nie warto. Do tego trzeba by chyba dorobić jakiś zewnętrzny sterownik, bo przecież nie będzie grzał i mielił chłodziwa w układzie przez całą noc? Podłączanie/odłączanie tego do sieci to dodatkowa upierdliwa czynność. Akumulator i tak będzie zimny i słaby, poza tym silnikowi który ma normalną temperaturę pracy rzędu 90* zwisa czy przy rozruchu jest plus czy minus 20 bo po kilku minutach sam sobie ją osiągnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Moim zdaniem nie warto. Do tego trzeba by chyba dorobić jakiś zewnętrzny sterownik, bo przecież nie będzie grzał i mielił chłodziwa w układzie przez całą noc? Podłączanie/odłączanie tego do sieci to dodatkowa upierdliwa czynność. Akumulator i tak będzie zimny i słaby, poza tym silnikowi który ma normalną temperaturę pracy rzędu 90* zwisa czy przy rozruchu jest plus czy minus 20 bo po kilku minutach sam sobie ją osiągnie . Co do upierdliwości obsługi to zgoda - natomiast w miescie silnikowi nie jest chyba obojętne w jakim zakresie temp pracuje - bo przy dystansie powiedzmy 5 km i temp -20 C to na bank nie bedzie 90 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Przy -20* silnik osiągnie 90* w kilka minut? Ciekawe który... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Przy -20* silnik osiągnie 90* w kilka minut? Ciekawe który... odrzutowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 poza tym silnikowi który ma normalną temperaturę pracy rzędu 90* zwisa czy przy rozruchu jest plus czy minus 20 bo po kilku minutach sam sobie ją osiągnie No właśnie tu jest problem, bo 1,4 Diesel w moim Yarisie nie spieszy się z tym grzaniem... Może startując od tych 50 st C szybciej by dmuchał ciepłym do kabiny... A sterowanie to preferuje najprostsze- przedłużacz wpięty w programator np http://allegro.pl/programator-czasowy-analog-wlacznik-czasomierz-u01-i6621133008.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Dziala pewnie dobrze - potencjalny problem to podłaczanie i rozlączanie Ja w poprzednim dieslu miałem coś takiego http://allegro.pl/grzalka-nagrzewnica-12v-pod-parownik-reduktor-i6660856131.html - pewnie gorzej grzeje ale IMO mniej klopotliwe.... edit - aukcja miała byc przypadkowa - ale nawet nie wiem czy to nie był ten sprzedawca z tym to trzeba uważać, można sobie zespawać alternator w benzyniaku jak się przesadzi z ilością świec. Akumulator i tak będzie zimny i słaby, poza tym silnikowi który ma normalną temperaturę pracy rzędu 90* zwisa czy przy rozruchu jest plus czy minus 20 bo po kilku minutach sam sobie ją osiągnie . taak, szczególnie zwisać mu będzie różnica gęstości oleju między -20 i +20... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 z tym to trzeba uważać, można sobie zespawać alternator w benzyniaku jak się przesadzi z ilością świec. W dieslu miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 W dieslu miałem tak tylko zaznaczam jakby ktoś chciał iść tą drogą w benzyniaku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 taak, szczególnie zwisać mu będzie różnica gęstości oleju między -20 i +20... Wspomniana grzałka też chyba większej różnicy nie zrobi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Strach myśleć co dzieje się z silnikiem zanim osiągnie temperaturę roboczą ... A co się ma dziać? Nic się nie dzieje... Odpalasz, ruszasz. W Rosji, Canadzie, Norwegii i innych krajach są takie warunki i nic samochodom się nie dzieje. Nie przesadzaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Przy -20* silnik osiągnie 90* w kilka minut? Ciekawe który... U mnie osiąga. Autostradę mam w 500 metrach od domu, po 3 minutach osiąga temperaturę roboczą. Pewnie jakieś dogrzewanie też tam ma, bo nawet po mieście szybko robi się ciepły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Przy -20* silnik osiągnie 90* w kilka minut? Ciekawe który... Myślę że hondowski na dystansie 5.5 km to osiągnie. tyle mam do pracy i takie temperatury out jak teraz i osiąga. Wprawdzie chwile w korku stoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 No właśnie tu jest problem, bo 1,4 Diesel w moim Yarisie nie spieszy się z tym grzaniem... Może startując od tych 50 st C szybciej by dmuchał ciepłym do kabiny... A sterowanie to preferuje najprostsze- przedłużacz wpięty w programator np http://allegro.pl/programator-czasowy-analog-wlacznik-czasomierz-u01-i6621133008.html Pozwole sobie zapytać jak to się stosuje pod blokiem na parkingu? Bo wy chyba w domkach mieszkacie skoro macie gniazdko koo samochodu. A skoro tak to po co wam to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 wy chyba w domkach mieszkacie skoro macie gniazdko koo samochodu. A skoro tak to po co wam to? Gniazdko jest potrzebne. Znalazłem jeszcze takie coś: http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-silnika-hermetyczna-ip68-i6665974088.html i tu konstruktor pisze że lepsze, bo bez pompki. I być tu człowieku mądry ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 z tym to trzeba uważać, można sobie zespawać alternator w benzyniaku jak się przesadzi z ilością świec. A było by coś bezpiecznego i w miarę efektownego dla benzyniaka z alternatorem 90A ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 U mnie osiąga. Autostradę mam w 500 metrach od domu, po 3 minutach osiąga temperaturę roboczą. Pewnie jakieś dogrzewanie też tam ma, bo nawet po mieście szybko robi się ciepły. Chcialbym tylko niesmiało zauwazyć iz zalozyciel watku jeżdzi swoim autem a nie Twoim - wiec cieszymy się twoim szczęściem ale nie ma to wplywo na grznie sie silnika w innych autach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Pozwole sobie zapytać jak to się stosuje pod blokiem na parkingu? Jak to jak? Całkiem prosto... przynajmniej w mojej wiosce Gmina zrobiła parking, jednak nie dotykając słupów oświetlenia. Przed słupem był chodnik i jezdnia, zrobili parking - słupy zostały. W swojej naiwności wystosowałem do gminy zapytanie, czy aż takim trudem i kosztem było przestawienie słupów podczas prac? Odpowiedź była równie nielogiczna, co pokrętna... a wystarczyło zdradzić tajemnicę, że to "stacja dokująca" do pojazdów elektrycznych... (co prawda tylko w porze nocnej, ale zawsze coś). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 A było by coś bezpiecznego i w miarę efektownego dla benzyniaka z alternatorem 90A ? zadne- inwestycja nie opłacalna. na LPG forum jest cały elaborat na ten temat, notabene dyskusj trwa od kilku lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 A co się ma dziać? Nic się nie dzieje... Odpalasz, ruszasz. W Rosji, Canadzie, Norwegii i innych krajach są takie warunki i nic samochodom się nie dzieje. Nie przesadzaj. Właśnie. To jest przesada. U nas generalnie tak jest, że ludzie w PL mają tendencję do przesadzania - jakby samochód był dorobkiem ich całego życia a przy tym bardzo niedopracowaną i wymagającą specjalnej troski konstrukcją. Zimą kombinują jakby tu dogrzewać, zasłaniają chłodnicę tekturkami (nawet we współczesnych samochodach), odpalają i czekają X minut żeby silnik nagrzać na postoju (ależ to jest bzdura!), a latem boją się żeby sprawnego, współczesnego samochodu nie przegrzać więc unikają jazdy w upałach, w trasie staja co 2h żeby schłodzić silnik. Ludzie - umiar i odrobina rozsądku i samochodowi nic nie będzie. Zdecydowanie bardziej z samochodowi zaszkodzi podgrzewanie silnika na postoju i odśnieżanie dachu szuflą do śniegu. Dlaczego w skandynawii tyle samochodów ma grzałki - nie ze względu na trwałość silnika, tylko ze względu na komfort użytkownika - wsiadasz odpalasz i masz ciepło, szyb nie skrobiesz itd. Tak - to jest argument. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Dlaczego w skandynawii tyle samochodów ma grzałki - nie ze względu na trwałość silnika, tylko ze względu na komfort użytkownika - wsiadasz odpalasz i masz ciepło, szyb nie skrobiesz itd. Tak - to jest argument. Bo to właśnie do tego celu służy. Ma być komfort. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 jakby samochód był dorobkiem ich całego życia Wiesz przy -10C samochód w którym miałem załozona grzałkę zasilana a akumulatora rozgrzewał się po 20 km... przy grzałce wpiętej przez nagrzewnicę po minucie leciało ciepłe powietrzne.... jaki to ma zwiazek z dorobkiem zycia czy ceną? - mnie chodziło zeby w srodku było cieplej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Bo to właśnie do tego celu służy. Ma być komfort. Plus pewność że zapali jak przez tydzień będzie -20st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Moim zdaniem nie warto. Do tego trzeba by chyba dorobić jakiś zewnętrzny sterownik, bo przecież nie będzie grzał i mielił chłodziwa w układzie przez całą noc? Timer za 30 złotych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 DEFA http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postojowe/konfigurator-defa/ W zależności od systemu grzałki (kontaktowa czy wężowa) to po 2h grzania możesz mieć temp głowicy plus (+) 20-40C przy temp zew. minus (-) 20C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Wiesz przy -10C samochód w którym miałem załozona grzałkę zasilana a akumulatora rozgrzewał się po 20 km... przy grzałce wpiętej przez nagrzewnicę po minucie leciało ciepłe powietrzne.... jaki to ma zwiazek z dorobkiem zycia czy ceną? - mnie chodziło zeby w srodku było cieplej.... Tak - doskonale rozmiem. Właśnie o to chodzi - to się montuje dla komfortu. Dziwactwem jest dla mnie że ludzie myślą nad tym nie w kontekście komfortu, tylko w celu zapobieżenia awarii silnika (tak jakby producenci nie przewidzieli że samochód będzie użytkowany w trakcie mrozu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Witam, zrobiło się dosyć rześko, rano było -20 st.C Strach myśleć co dzieje się z silnikiem zanim osiągnie temperaturę roboczą ... i o komforcie w kabinie nie mam mowy przez pierwsze kilka kilometrów, mam silnik 1,4 Diesel. Warto Waszym zdaniem wydać 300 złotych na taki sprzęt? http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-pompa-podgrzewajaca-plyn-1500w-i6668330760.html Mam ich starszy produkt (czarna plastikowa obudowa) i polecam. Używane w Clio II 1.5 dCi zdało egzamin, podobnie jak Corsa 1.2 i 1.8. Silnik odpala na pewno sprawniej i na pewno auto szybciej się nagrzewa. Przy temp. -6 spokojnie starczyło 20-25 minut do wyłączenia grzałki (czyli osiągnięcia temparatury silnika około 50st.). Gdzieś nawet robiłem log z takiego nagrzewania, miałbym wykres temperatury w funkcji czasu. przewód 230V mam przeciągnięty do środka, tam znajduje się przedłużacz, który zasila również ogrzewacz wnętrza DEFA i trzecie - do np. prostownika przy mocnych mrozach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Jak to jak? Całkiem prosto... przynajmniej w mojej wiosce Gmina zrobiła parking, jednak nie dotykając słupów oświetlenia. Przed słupem był chodnik i jezdnia, zrobili parking - słupy zostały. W swojej naiwności wystosowałem do gminy zapytanie, czy aż takim trudem i kosztem było przestawienie słupów podczas prac? Odpowiedź była równie nielogiczna, co pokrętna... a wystarczyło zdradzić tajemnicę, że to "stacja dokująca" do pojazdów elektrycznych... (co prawda tylko w porze nocnej, ale zawsze coś). słup parking.jpg O, to timera nie potrzebujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Mam ich starszy produkt (czarna plastikowa obudowa) i polecam. Używane w Clio II 1.5 dCi zdało egzamin, podobnie jak Corsa 1.2 i 1.8. Silnik odpala na pewno sprawniej i na pewno auto szybciej się nagrzewa. Przy temp. -6 spokojnie starczyło 20-25 minut do wyłączenia grzałki (czyli osiągnięcia temparatury silnika około 50st.). Gdzieś nawet robiłem log z takiego nagrzewania, miałbym wykres temperatury w funkcji czasu. przewód 230V mam przeciągnięty do środka, tam znajduje się przedłużacz, który zasila również ogrzewacz wnętrza DEFA i trzecie - do np. prostownika przy mocnych mrozach Na pewno jest to tańsze od włączenia bryki. Prądu skotłuje przez godzinę za 1 zł, a paliwa za 8 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 9 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Mam ich starszy produkt dzięki za opinię praktyka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Ja w poprzednim dieslu miałem coś takiego http://allegro.pl/grzalka-nagrzewnica-12v-pod-parownik-reduktor-i6660856131.html - pewnie gorzej grzeje ale IMO mniej klopotliwe.... edit - aukcja miała byc przypadkowa - ale nawet nie wiem czy to nie był ten sprzedawca No i jak sie to spisywalo? Wyraznie szybciej lecialo cieple powietrze z nagrzewnicy? Moze zalozylbym zonie do 3 litrowego diesla, bo niestety nie ma zadnego dogrzewacza, i troche trwa zanim w kabinie zrobi sie cieplo. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 No i jak sie to spisywalo? Wyraznie szybciej lecialo cieple powietrze z nagrzewnicy? Po mniej wiecej minucie od uruchomienia powietrzne lecialo wyraxnie ciepłe... bez tego potrzeba było z ok 5 minut - mówimy o temp w granicach -10C - silnik 1,5 litra, moc grzałek ok 1 kW - chyba 3x30A... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 jakby producenci nie przewidzieli że samochód będzie użytkowany w trakcie mrozu Producent nie jest zainteresowany tym, żebyś jednym samochodem przejechał 500 tyś km. Silnik najbardziej zużywa się jak jest zimny, więc im będzie cieplejszy przy odpalaniu, tym dłużej pożyje. IMO grzałka jest bardziej dla silnika, niż dla komfortu. Silnik podczas jazdy pakuje w chłodziwo kilowaty mocy. W kilka minut osiągnie to, co taka grzałka przez godzinę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Jak to jak? Całkiem prosto... przynajmniej w mojej wiosce Gmina zrobiła parking, jednak nie dotykając słupów oświetlenia. Przed słupem był chodnik i jezdnia, zrobili parking - słupy zostały. W swojej naiwności wystosowałem do gminy zapytanie, czy aż takim trudem i kosztem było przestawienie słupów podczas prac? Odpowiedź była równie nielogiczna, co pokrętna... a wystarczyło zdradzić tajemnicę, że to "stacja dokująca" do pojazdów elektrycznych... (co prawda tylko w porze nocnej, ale zawsze coś). słup parking.jpg Zastanawia mnie jak ludzie sie podlaczaja do latarni... Tam chyba nie ma zadnego gniazdka? A jak nie to przeciez nie ma jak odlaczyc pradu zeby podlaczyc sie pod kable? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Zastanawia mnie jak ludzie sie podlaczaja do latarni... Tam chyba nie ma zadnego gniazdka? A jak nie to przeciez nie ma jak odlaczyc pradu zeby podlaczyc sie pod kable? W dzień dorabiasz gniazdko i masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Zastanawia mnie jak ludzie sie podlaczaja do latarni... Tam chyba nie ma zadnego gniazdka? A jak nie to przeciez nie ma jak odlaczyc pradu zeby podlaczyc sie pod kable? Jak to jak? Normalnie: zakładasz rękawice dielektryczne testowane do 20kV i marne 230V nie robi na Tobie żadnego wrażenia... Gniazda ofkors nie ma, ale jaki problem przyłączyć się do zacisków "żabami"? BTW nie przypuszczałem, że ktokolwiek potraktuje mój post z latarnią na poważnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Jakbym miał coś grzać to olej, a nie płyn chłodniczy. Zresztą w Fordzie było jako płatna opcja, w grilu było gniazdo, do tego specjalny kabel i wio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Jakbym miał coś grzać to olej, a nie płyn chłodniczy. I gdzie byś umieścił grzałkę: w misce olejowej? Żeby grzała tylko jej zawartość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Jakbym miał coś grzać to olej, a nie płyn chłodniczy. Zresztą w Fordzie było jako płatna opcja, w grilu było gniazdo, do tego specjalny kabel i wio. przeciez jak silnik zagrzeje sie od plynu chlodzacego to olej zagrzeje sie od silnika, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 I gdzie byś umieścił grzałkę: w misce olejowej? Żeby grzała tylko jej zawartość? A skąd pompa zasysa olej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksionc Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 I gdzie byś umieścił grzałkę: w misce olejowej? Żeby grzała tylko jej zawartość? Ja mam wydech z webasto ustawiony wylotem na dno miski olejowej. Przez bagnet spuscilem czujnik temp do miski. Olej po 10 minutach mial ponad 60 stopni. Teraz grzeje silnik, kabine i przy okazji olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 A skąd pompa zasysa olej ? Przeważnie z miski olejowej. Ale olej w misce raczej nie będzie mógł ogrzać silnika tak, jak zrobi to płyn (nawet przy założeniu, że termostat jest zamknięty i grzejemy tylko mały obieg) grawitacyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Silnik najbardziej zużywa się jak jest zimny, więc im będzie cieplejszy przy odpalaniu, tym dłużej pożyje. Są jakieś dowody na to, że silniki aut w Kanadzie czy Norwegii szybciej zużywają się, niż w autach z Włoch czy Hiszpanii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Przeważnie z miski olejowej. Ale olej w misce raczej nie będzie mógł ogrzać silnika tak, jak zrobi to płyn (nawet przy założeniu, że termostat jest zamknięty i grzejemy tylko mały obieg) grawitacyjnie. Ale tu nie chodzi o grzanie silnika tylko by silnik nie startował na mega gęstym oleju. Od grzania silnika i kabiny jest płyn w okładzie chłodzeniu i czasami grzałka elektryczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Producent nie jest zainteresowany tym, żebyś jednym samochodem przejechał 500 tyś km. Silnik najbardziej zużywa się jak jest zimny, więc im będzie cieplejszy przy odpalaniu, tym dłużej pożyje. IMO grzałka jest bardziej dla silnika, niż dla komfortu. Silnik podczas jazdy pakuje w chłodziwo kilowaty mocy. W kilka minut osiągnie to, co taka grzałka przez godzinę. Niekoniecznie silnik sam rozgrzeje się w takich mrozach. Dla mnie dogrzewacz zapewnia bezpieczenstwo jazdy z odparowanymi szybami mając pełną widoczność, oraz zwiększa prawdopodobieństwo uruchomienia auta. Komfort jest przy tym dodatkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Jakbym miał coś grzać to olej, a nie płyn chłodniczy. Zresztą w Fordzie było jako płatna opcja, w grilu było gniazdo, do tego specjalny kabel i wio. Lata temu czytałem w "Swiecie Motocykli" o gościu,który był na wyprawie podbiegunowej jakąś starą BMW[2oo].Wiadomo-temperatury były masakryczne,więc wpadł na pomysł ,że rano zagrzeje olej w misce za pomocą bodajże turystycznej kuchenki gazowej.Wyszlo aż za dobrze-po zapaleniu pęknął blok silnika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Lata temu czytałem w "Swiecie Motocykli" o gościu,który był na wyprawie podbiegunowej jakąś starą BMW[2oo].Wiadomo-temperatury były masakryczne,więc wpadł na pomysł ,że rano zagrzeje olej w misce za pomocą bodajże turystycznej kuchenki gazowej.Wyszlo aż za dobrze-po zapaleniu pęknął blok silnika . Tylko że to jest w miejsce, wewnątrz grzałka i grzeje olej w misce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 I gdzie byś umieścił grzałkę: w misce olejowej? Żeby grzała tylko jej zawartość? Dokładnie tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Są jakieś dowody na to, że silniki aut w Kanadzie czy Norwegii szybciej zużywają się, niż w autach z Włoch czy Hiszpanii? Mają większą moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.