Skocz do zawartości

Suv do gazu


SAMIR

Rekomendowane odpowiedzi

witam

planuje zakup suv dla żony za około 30-40 tys

kandudatami są Grand Vitara , qashqai, asx, outlander, rav4,crv

ktory wg Was nadaje się do zagazowania?

może macie innych kandydatów w tym zestawieniu?

będę wdzięczny za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASX i Outlander z silnikami 1.6 i 2.0 tolerują gaz, nawet dealerzy zakładali za jakieś 4200-4400 do nowych aut, wiem, że do Hondy ludzie też zakłądają ale nie znam szczegółów.

 

Pozwolę sobie jako posiadaczowi Hondy ( i to nie jednej)

Aktualnie CRV II 2003 silnik VTEC 2.0 150 KM ok prawie 10 kkm LPG jeździ, regulacja/ sprawdzenie zaworów co 10 - 15 kkm

Wcześniejsza CRV I gen silnik 2.0- 16V 128 KM z LPG ( obie sekwencje) regulacja tez około 10-15 kkm

 

Jak wszędzie (tzn w każdym silniku) jeśli instalacja założona poprawnie to ...... jeździ i tyle. AHA obie bez lubry i to uważam za dobre posunięcie.

 

Za wspomnianą kase to wypasiona CRV II Po FL - można III szukać ale raczej bałbym się.

Edytowane przez AxiT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASX i Outlander z silnikami 1.6 i 2.0 tolerują gaz, nawet dealerzy zakładali za jakieś 4200-4400 do nowych aut, wiem, że do Hondy ludzie też zakłądają ale nie znam szczegółów.

Czasem nie zmieniali głowicy ? bo przy lancerze coś takiego kojarzę

Kaszkaj 2.0 daje radę i ogólnie silnik ma dobre opinie

tylko 4x4 ciężko

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem nie zmieniali głowicy ? bo przy lancerze coś takiego kojarzę

Kaszkaj 2.0 daje radę i ogólnie silnik ma dobre opinie

tylko 4x4 ciężko

Kaszkai 2.0 zbiera raczej różne opinie na temat współpracy z LPG.

Ja zaproponuje Grand Vitare 2.7 V6

Wysłane z Moto X Play

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

planuje zakup suv dla żony za około 30-40 tys

kandudatami są Grand Vitara , qashqai, asx, outlander, rav4,crv

ktory wg Was nadaje się do zagazowania?

może macie innych kandydatów w tym zestawieniu?

będę wdzięczny za sugestie

Rav4 3.5l V6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

CR-V 2.0 wujek.ma i jeździ tym non stop do roboty po 30km w jedną stroną czasem w dłuższą trasę jak wyślą go do drugiej bazy 100km ... Generalnie tylko olej i regulacja zaworów nic więcej nie robi

 ... 60.000 natargal na gazie obecnie ma 210.000 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2017 o 22:44, Koonrad napisał:

Czasem nie zmieniali głowicy ? bo przy lancerze coś takiego kojarzę

 

Tak, tam jest regulacja luzu szklankami i generalnie nie znoszą gazu. Do LPG były inne głowice.

 

Tak, oczywiście, zaraz się znajdzie ktoś, kto założył i przejechał całe 20 kkm i nic się nie dzieje, ale bądźmy poważni. Producent do LPG przewidział inną głowicę i tyle, rzeźba w tych silnikach nie jest wskazana. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HARDTECHNO napisał:

CR-V 2.0 wujek.ma i jeździ tym non stop do roboty po 30km w jedną stroną czasem w dłuższą trasę jak wyślą go do drugiej bazy 100km ... Generalnie tylko olej i regulacja zaworów nic więcej nie robi

 ... 60.000 natargal na gazie obecnie ma 210.000 

Co ile km regulacja zaworów? Droga usługa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wladmar napisał:

W Lancerze co 100 kkm - koszty od 0 (jeżeli wszystko ok) do 2 kzł (jeżeli dużo szklanek do wymiany). 

Jak od 0?

Robota i uszczelka gratis, czy zakładasz, że i tak by trza było zajrzeć, to dodatkowo 0?

 

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

Jak od 0?

Robota i uszczelka gratis, czy zakładasz, że i tak by trza było zajrzeć, to dodatkowo 0?

 

 

Mam na myśli szklanki, oczywiście pomiar i uszczelka to zawsze koszt. Ja o ile pamiętem zapłaciłem 460 albo 480 - 2 albo 3 szklanki były do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quasqai 2.0 140KM, zagazować zagazujesz. Mechaniczna regulacja luzu zaworowego, wymagana kontrola co pewien interwał luzu zaworowego i ewentualna regulacja. Silnik jest na liście Prins-a gdzie nie jest polecany do lpg, ale ludzie gazują i jeżdżą. Aha silnika ma jeszcze jedną wadę, potrafi brać znaczne ilości oleju. Wystarczy wpisać haseł w sieci MR20DE pobór oleju. Znajomy ma Quasqai z 2010r po FL z 2.0 140KM z lpg, silnik jeździ na mieszaninie gazowo-olejowej zużywa ~1l/1000km oleju. Oleju nie wymienia, raz na rok zmienia filtr oleju i jeździ. Problem w tym silniku jest z pierścieniami tłokowymi które się zapiekają w rowkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Kocur1 napisał:

Czego szukać w starszych modelach? Z założoną instalacja czy nowa zakładać? Tylko czy do samochodu który ma 200k najechane czy nie wykończy silnika...

 

Jak silnik sprawny to nikłe szanse że zaraz po montażu instalacji lpg się rozleci, podstawa to diagnostyka silnika przed montażem instalacji lpg. Z drugiej strony w tym sektorze silnika z hydrauliką na zaworach to szukać ze świecą, chyba takiego nie znajdziesz. Japończyki i koreńczyki od jakiegoś czasu stawiają na mechaniczną regulacje luzu zaworowego, aczkolwiek w DI odchodzą od tego z powrotem stawiając na hydraulikę a znów w takim silniku raz że instalacja droższa a dwa że mniej opłacalna ze względu na zużycie PB podczas jazdy na lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, steyr napisał:

Quasqai 2.0 140KM, zagazować zagazujesz. Mechaniczna regulacja luzu zaworowego, wymagana kontrola co pewien interwał luzu zaworowego i ewentualna regulacja. Silnik jest na liście Prins-a gdzie nie jest polecany do lpg, ale ludzie gazują i jeżdżą. Aha silnika ma jeszcze jedną wadę, potrafi brać znaczne ilości oleju. Wystarczy wpisać haseł w sieci MR20DE pobór oleju. Znajomy ma Quasqai z 2010r po FL z 2.0 140KM z lpg, silnik jeździ na mieszaninie gazowo-olejowej zużywa ~1l/1000km oleju. Oleju nie wymienia, raz na rok zmienia filtr oleju i jeździ. Problem w tym silniku jest z pierścieniami tłokowymi które się zapiekają w rowkach.

Szczerze...bardziej zniechęciłeś do zakupu 😁 Dziękuję za dokładne informacje- wiem na co zwrócić uwagę, mankamenty tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

CR-V 2.0 wujek.ma i jeździ tym non stop do roboty po 30km w jedną stroną czasem w dłuższą trasę jak wyślą go do drugiej bazy 100km ... Generalnie tylko olej i regulacja zaworów nic więcej nie robi

 ... 60.000 natargal na gazie obecnie ma 210.000 

Mam 2 Hondy Crv, 2fl i 3 gen. silniki 2.0 150KM w oby przypadkach.

2fl ma obecnie 264kkm, z czego 90kkm na lpg u mnie od wiosny 2017r, 3gen ma obecnie 231kkm, z czego 50kkm na lpg, u mnie od jesieni 2018.

Sprawdzanie zaworów co około 15kkm, przy wymianie olejów, do tego nowe uszczelki, regulacja 2-3 jest średnio co 30kkm, więc nie ma tragedii, regulacja to klucz nr 10 :ok:

Dodatkowo, Hondy mają w podłodze bagażnika zagłębienie pod butlę o dużej pojemności, CRV2 w ogóle miażdży, bo dodatkowo koło na klapie bagażnika.

Wdzięczne samochody w użytkowaniu :ok:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kocur1 napisał:

Czyli CRV warto poszukać i zakładać LPG, pomimo najechanych km. Dziękuję za informację.

Może ktoś napisze o innych markach. Suzuki, Kia - również wydają mi się ciekawe i warte rozważenia do zakupu. Z góry dziękuję.

Suzuki mam Ignisa z 2004r. z 1,5 i 4wd - maluch do jazdy wkoło komina

Kię mam Sorento 1gen, 3.3 248KM troszkę zmodzoną w teren i ciężką.

Suzuki i Kia, zawory szklankami regulowane, Ignis spalanie 7,4-10,5l, Sorento obecnie spalanie 14-20l, z reguły 16,5 wychodzi.

Hondy 8,5-13 L lpg 

W Hondach warto stosować oryginalne oleje w skrzyniach, wspomaganiu i tylnym dyfrze - inne przyczyniają się do drogich awarii.

W Hondach po 220kkm lubią padać sprężarki klimy... w 3gen padł nam ostatnio dodatkowo alternator - coś z obudową, a wcześniej w 7 Fiatach nigdy :hehe:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kocur1 napisał:

@Pipper Dziękuję za wyczerpujące informacje,teraz pytanie gdzie w dobrym stanie Hondę kupić 😉

Czy to prawda że często w nich pada wał napędowy?

 

Nie wał, a dyfer tylny, od złego oleju, tu wlewamy tylko dps-f od Hondy 1.2 litra regularnie według serwisowi i problemu nie ma.  Moje obie Hondy są z komisów, kupione pod wpływem wkurzenia na inne marki oglądane tuż przed Hondami :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laik motoryzacyjny ze mnie...nic nie poradzę😉 i mimo że miały przejechanie ok 170k to założyłeś LPG i wszystko działa( odpukać) bez większych kłopotów ? Będę szukać czegoś że starszych modeli, 2 generacji. Zastanawiałem się jeszcze nad Suzuki Vitara.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, steyr napisał:

Skłaniałbym się ku Hondzie, skoro ma regulację luzu zaworowego na śrubkę i przeciwnakrętkę. Koreańce luz zaworowy za pomocą całych szklanek mają, do których przeważnie trzeba demontować wałki i rozrząd co mija się z celem przy lpg.

W Sorento 3.3 co 150kkm, wtedy też pada coś w napędzie rozrządu, więc za jednym razem wszystko leci w kumulacji :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.