Skocz do zawartości

Temperatura pracy silnika benzynowego


Alfi

Rekomendowane odpowiedzi

Pomijając to że na zegarach jest 90*C a na podłączonym kompie jest 75*C :phi: (później powoli dobija do ~90*C)

Podłączyłem dziś z ciekawości kompa, droga 17km, temperatura zewnętrzna -8*C.

Do 75*C dotarło szybko, później 85-86*C trzymało dłuższy czas, po dotarciu w miejsce docelowe wskoczyło 90*C.

Jeszcze jutro sprawdzę rano jak będzie niższe temperatura. Czy to norma czy szykować się na wymianę termostatu?

Gdy było -20*C i auto stało na obrotach wolnych(15min,2bieg ogrzewania), wskaźnik opadł +/- 70*C. Po ruszeniu wskaźnik ruszył na 90*C. Jeśli to ma znaczenie silnik wolnossący grupa vag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jutro sprawdzę rano jak będzie niższe temperatura. Czy to norma czy szykować się na wymianę termostatu?

Gdy było -20*C i auto stało na obrotach wolnych(15min,2bieg ogrzewania), wskaźnik opadł +/- 70*C. Po ruszeniu wskaźnik ruszył na 90*C. Jeśli to ma znaczenie silnik wolnossący grupa vag.

 

Mnie w 2 pojazdach padł termostat. I dwa razy uprzejmie zablokował się w pozycji otwartej.

 

W warunkach zimowych można było pięknie obserwować falowanie wskaźnika temperatury.

 

Tzn. jak był ogień na tłokach to temperatura dążyła do "pionu".

Po czym jak wrzucona "piąteczka" 110 km/h 2000 obr/min to wskaźnik opadał nawet do połowy skali jak mróz był większy.

 

Także, jeżeli nie masz falowania temperatury, silnik trzyma temperaturę, pomimo ze wolno do niej dochodzi, to nie doszukiwałbym się problemu.

 

 

Moje poprzednie auto stilo 1400 N/A [pojemność oleju około 2,7] łapał temperaturę robocza powiedzmy po 5 km.

Oplowski 1400 NEL z dmuchawką [pojemność oleju około 4l] czasem i po 15 km dopiero nagrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

@@lessero Czyli wychodzi że wszystko jest OK, wskazówka nie faluje i praktycznie stoi w pionie. Nawet przy wolniej jeździe i aktualnych temperaturach zewnętrznych.

VAG? Jeśli tak to w większości wskazówka stoi w pionie w pewnym zakresie temperatur. Ot aby nie drażnić użytkownika..

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG? Jeśli tak to w większości wskazówka stoi w pionie w pewnym zakresie temperatur. Ot aby nie drażnić użytkownika..

 

Krawiec

Opel AJ - na zegarach 90 i ani drgnie, komputer 80-108. Std temp przy jezdzie miejskiej to zakres100-108, na autostradzie regularnie zbija do okolo 90. W sumie takie zegary to mozna sobie kontrolka zastapic (zreszta jak w A H)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

Opel AJ - na zegarach 90 i ani drgnie, komputer 80-108. Std temp przy jezdzie miejskiej to zakres100-108, na autostradzie regularnie zbija do okolo 90. W sumie takie zegary to mozna sobie kontrolka zastapic (zreszta jak w A H)

Zaraz zaraz..to temperatura płynu czy oleju? 108 to za dużo...

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Z22SE prawidłowe jest w czasie jazdy około 90st.C. Na postoju temperatura rośnie do 105st.C. dopiero wtedy włącza się wentylator i zbija poniżej 100. I tak w kółko. Czasami dochodzi do 106 - 108.

Jest to prawidłowe, opisane w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG? Jeśli tak to w większości wskazówka stoi w pionie w pewnym zakresie temperatur. Ot aby nie drażnić użytkownika..

 

Nie tylko VAG, praktycznie wszystkie auta. Ostatnim samochodem o liniowej charakterystyce "termometru" był, nie wiem, Fiat Uno? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu, silniki opla 1,4 T to takie małe ciepłownie :phi:

Aby spełniały wyśrubowane normy czystości spalin, podnieśli w tych silnikach temp. płynu.

W Cruze z tym silnikiem dochodziło do tego, że wentylator cały czas pracował ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@lessero Czyli wychodzi że wszystko jest OK, wskazówka nie faluje i praktycznie stoi w pionie. Nawet przy wolniej jeździe i aktualnych temperaturach zewnętrznych.

 

Wydaje mi się, że tak.

 

Dla uściślenia: objaw falujących wskazań miałem w Stilo [2005 r] i w Suzuki SV [2003 r.]

Objawy ustąpiły po wymianie termostatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko VAG, praktycznie wszystkie auta. Ostatnim samochodem o liniowej charakterystyce "termometru" był, nie wiem, Fiat Uno? :hmm:

 

Po co w takim razie "wskaźnik", którego wskazania są niemiarodajne? Żeby był?

Niestety, ale mam takie same odczucia wzrokowe: wskazówka w zasadzie nie porusza się, czy stoję w korku i wiatrak mieli bez przerwy, czy też mknę w stronę zachodzącego słońca...   :hehe:    bolidy dla technicznych ignorantów   :chory:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz..to temperatura płynu czy oleju? 108 to za dużo...

 

Krawiec

Plynu... Odczyt zarowno przez zlacze jak i odblokowana dodatkowa funkcje w zegarach. Termostat mechanicznie otwiera sie wg instrukcji przy 104. ECU moze elektrycznie dodatkowo sterowac otwarciem/zamknieciem termostatu ponizej 104. Nizsza temperature plynu mozna zaobserwowac pod duzym obciazeniem - wtedy trzyma okolo 90. Nie wiem czy ECU monitoruje temp oleju, ale jest zwiazek pomiedzy temp oleju a tym jak mocno "chlodzi". To takie male oszustwo producenta... w imie oczywiscie ekologii jak @@RWicik napisal. Dodatkowo to wszystko GM oferuje przy zalecanym oleju 5W-30 (lepkosc przy 100 st. C 9.3-12.5). Kiedys mowiono ze silniki obciazone termicznie mialy miec letni wspolczynnik SAE o podwyzszonej wartosci, teraz np Ford w ecoboostach zaleca chyba 20 ? Ciekawe czy tez cierpia na taka "goraczke"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.