Jump to content

Chwaliłem i przechwaliłem - aparat zapłonowy


Recommended Posts

Cześć,

 

tak go chwaliłem i przechwaliłem :skromny: Auto nie odpala losowo, czasami trzeba 3-4 razy przekręcić zapłon żeby zapalił. Auto jest 50km od domu, tyle wiem co przez telefon sie dowiedziałem. Mam nadzieję że dojedzie do domu:ok: Po przekręceniu zapłonu Check gaśnie, nie wiem jak z diodą Immo ale raczej jakby immo było przyczyną wtedy Check by nie gasł? Już nie pamiętam jak to było w tym przypadku bo nie jeżdżę tym autem. Jeśli się okaże że to aparat to co są warte takie aparaty za ~200zł z allegro? pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, steyr napisał:

 co są warte takie aparaty za ~200zł z allegro?

 

To są generalnie zamienniki pochodzące z Chin. Wg opinii z forum Daewoo poprawne działanie to zupełna loteria. Oryginalny Mando to niestety min. 400 zł.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Vadero napisał:

Pamiętam ze mando byly bezproblemowe a dac sie chrzanily. 

Przez 9 lat miałem oryginalnego DACa i służył mi bezproblemowo :) (no dwa razy był czyszczony)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, volcan napisał:

Check najczęściej gaśnie jeżeli immo szwankuje. Może nie stykać złączka cewki.

 

Jeśli tak jest to może tu jest problem, bo poza odpalaniem nie ma problemu podczas jazdy. A z opowiadań osób zainteresowanych ciężko cokolwiek wysnuć. Po prostu kręci kręci, wystarczy zaprzestać wylączyć zapłon przekręcić znów i odpala od kolokwialnego "strzała" . Nie raz trzeba z 2-3 razy tak zrobić żeby odpalił. Jakby zapłon szwankował to by go zalewało paliwem i tak chętnie by nie palił od razu.

Link to post
Share on other sites

Ja mam nieco inny problem z moim Mietkiem. Rano, szczególnie jak jest mokro, w chwili zagrzania się silnika zaczynają wypadać zapłony (na benzynie i lpg) i pojawia się szarpanie. Trzeba dać więcej gazu żeby jechać. Raz trwa to krócej raz dłużej. Jak ustanie to później w ciągu dnia problem nie powraca. Jak jest sucho też raczej problem się nie objawia, ew. sporadycznie. Wymieniłem już w układzie zapłonowym wszystko oprócz aparatu, wyczyszczony krokowy, wymieniony filtr itd. itp, błędów brak, pomysłów też. Chyba kupię na podmianę najtańszy aparat i zobaczę czy coś się zmieniło.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Dnia 15.01.2017 o 13:21, steyr napisał:

Cześć,

 

tak go chwaliłem i przechwaliłem :skromny: Auto nie odpala losowo, czasami trzeba 3-4 razy przekręcić zapłon żeby zapalił. Auto

 

Powiem Ci szczerze, iż mam podobny problem praktycznie od kupna auta. Na początku po prostu co jakiś czas palił za "drugim" razem. Po jakimś czasie co pewien czas trzeba było trzy razy przekręcać kluczyk. Po takim odpaleniu, pracował normalnie. Zgaszony odpalał za pierwszym razem. obecnie średnio 2 do trzech odpaleń na 10 jest nie za pierwszym razem. Przy pierwszej próbie odpalenia ma tak że jakby próbował zakręcić a brakło mu paliwa - nie docierało na czas. Pompa słyszalna przed odpaleniem. Przez lata wymienione:

- kopułka,

- palec,

- przewody zapłonowe,

- cewka immo przy stacyjce,

-  kostka stacyjki,

- pompa paliwa.kompletna z regulatorem ciśnienia paliwa,

- przekaźnik pompy paliwa

 

Jakichkolwiek efektów brak.

Link to post
Share on other sites

Ja już wiem na 100% że problem jest z immo, dziś mnie kopnął zaszczyt wjechania nim do garażu. Wchodzę, przekrecam zapłon kręce i nic. Patrze na diodę od immo a ta świeci:hehe: Chyba za 3 razem przekrecając stacyjke immo zareagowało i się odblokowało. Także jutro obejrzę połączenia przy stacyjce. Dziś zastrajkował, ostatni raz jak pisałem pierwszego posta czyli ponad 2 tyg temu.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, steyr napisał:

Ja już wiem na 100% że problem jest z immo, dziś mnie kopnął zaszczyt wjechania nim do garażu. Wchodzę, przekrecam zapłon kręce i nic. Patrze na diodę od immo a ta świeci:hehe: Chyba za 3 razem przekrecając stacyjke immo zareagowało i się odblokowało. Także jutro obejrzę połączenia przy stacyjce. Dziś zastrajkował, ostatni raz jak pisałem pierwszego posta czyli ponad 2 tyg temu.

 

Cewka albo właśnie połączenie - to samo kiedyś przerabiałem.

Link to post
Share on other sites

Dziś natomiast zjeżdżając z drogi przez moją nieuwagę silnik mi zgasł, przekręcam zapłon immo nie zgasło a że stałem trochę na drodzę i nadjeżdżało auto to na biegu rozrusznikiem chciałem zjechać i odpalił. Dioda nie zgasła. Zgasiłem auto i to samo, przekręcam zapłon dioda nie gaśnie a auto odpala bez problemu. Następne odpalenie, dioda gaśnie po przekręceniu zapłonu auto odpala normalnie:hehe: Dziś może do niego zajrzę:ok:

Link to post
Share on other sites

Dobra temat ogarnąłem póki co, okazało się że jeden z kluczyków ma problem z połączeniem się z immo. Auta nie mogłem dziś już odpalić po porannych przebojach. Posprawdzałem połączenia przy immo, wszystko ok a auto dalej nie paliło tzn. dioda nie gasła po przekręceniu zapłonu. Wymieniłem klucz na drugi, na drugim kluczyku bez problemu auto chodzi.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.