Kiwal Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 W minionym roku zrobilem prawo jazdy, dosiadlem moto. Przeturlalem sie w kolo komina pierwsze 3kkm od sierpnia. Bylem raz na 2.5 dniowym wypadzie. Reszta to wypady na jeden dzien. W nadchodzacym sezonie juz planuje trase dalsza - Austria, Wlochy... zejdzie tydzien w siodle. Teraz pytanie do praktykow - na taki wyjazd potzrebuje boczne kufry czy kupic sobie torbe na siedzenie pasazera? Podrozuje sam, spie w gasthausie/hotelu/itp. Posiadam kufer centralny 52l, ktory na wypad 3 dniowy byl w 100% wystarczajacy. Praktycy - jak podejsc do dalszej wyprawy? Kufry sa wskazane czy taka torba wystarczy? Jak zapakuje torbe i kufer to srodek ciezkosci nie powedruje zbyt wysoko? Jak kufry to jaka jest praktyczna roznica pomiedzy plastikiem a materialem: np takie SW-Motech Dakar vs Givi Trekker? Poradzie cos;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Brałbym kufry. Torba na siedzeniu jest niewygodna. Różnica między materiałem a plastikiem jest dośc zasadnicza na każdym postoju. Plastiki pozostają zamknięte, materiałowe chronią tylko przed wzrokiem w sensie że nie widać co w nich jest. W każdej chwili może ktoś podejść i je rozciąć albo poprostu odpiąc i zabrać. Dodatkowo w plastikach możesz mieć dedykowane torby materiałowe, które zabierasz po dojechaniu na miejsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 15 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 16 minut temu, MisiekWAW napisał: Czyli mowisz - kupuj normalne kufry i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Z mojego doświadczenia wygląda następująco: w teren- torby W trasę- kufry Osobiście mam kufry Hepco wiem że wytrzymają tzw położenie moto. Ale są pewne granice ( czyt kamień, krawężnik ) których nie podobają. Torba/ rogal jest dobrym rozwiązaniem jak zdarza Ci się pojechać gdzieś offem. Ale wkurzające jak chcesz się wygodnie rozpakowacć/zapakować. Tu z kuframi jest krótka piłka - odpinasz i do hoteliku jak z walizka elegancko się wprowadzasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Dodam jeszcze że jak już masz stelaż do kufrów to nic nie stoi na przeszkodzie założyć na niego torby/rogala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 15 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Dodam jeszcze że jak już masz stelaż do kufrów to nic nie stoi na przeszkodzie założyć na niego torby/rogala Jeszcze nie mam, bo stelaż w dużej mierze zależy od konkretnego modelu kufra/torby...Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 A czym brykasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 15 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 A czym brykasz?Triumph Tiger XRX Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Nice. Ten motor ładnie wygląda i w jednym i w drugim. Ja mam Hepco & Becekr i złego słowa nie mogę powiedzieć. Sztywne, solidne i banalnie proste w demontażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 15 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Nice:jem:. Ten motor ładnie wygląda i w jednym i w drugim. Ja mam Hepco & Becekr i złego słowa nie mogę powiedzieć. Sztywne, solidne i banalnie proste w demontażu.Takie https://www.hepco-shop.de/meinbike/triumph/tiger-800-xr-x-ab-bj-2015/koffertraegerset-cutout-edelstahl-inkl-xplorer-cutout-kofferset-fuer-triumph-tiger-800-xr-x-ab-bj-2015.htmlWysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Bardzo ładne tylko oni strasznie dużo sobie krzyczą za nie. Ja kupiłem z rynku wtórnego i są plastikowe. Na nowe szkoda by mi było $$$. Mam na forum Afryki gościa co robi bardzo fajne za 1/3 tych cen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Nie znam się ale wszystko zależy od formy wyjazdu no i oczywiście moto. Jak jeździsz z miejsca na miejsce i masz gdzie zostawić torby a później śmigasz bez bagażu po okolicy to wystarczą texsy z torbami wodoodpornymi (ja mam takie ze względu na moto innych się nie da) . Torba na siedzenie jest spoko i sporo się mieści no ale ty maż już kufer :). Wiesz to zależy też czy chcesz mieć stelaże jak jeździsz bez kufrów. Ale twój moto to i w stelażach wygląda OK Więc będzie git bierz co ci się podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 16 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 ja planuje wlasnie tygodniowy wypad na poludnie w tym roku. nie wiem - raczej nie będzie to "regularny" temat u mnie. i tez sie zastanawiam nad konfiguracją bagaży... szmaciane torby - za komplet po rabatach u Louisa wydam 100 EUR i mam 90-100 litrów pojemności. za kufer stelaż i adapter - ok 250-300 euro trzeba liczyć (masz wetedy 40-50 l pojemności) takze sam nie wiem. z jednej strony kufer, zostałby na lata i to jakos usprawiedliwi wydatek. ale z drugiej strony - co takiego w torbach poza ciuchami i bielizną bedzie zeby sie o to bać? na bak można podrzucić torbę/plecak z wartosciowymi rzeczami i ją zabierać. na tył - spiwor/namiot i ciuchy - jak ktos zdewastuje - nie szkoda specjalnie... pomysle jeszcze ale narazie jestem za szmacianymi bagażami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 17 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 A jest jakaś różnica w jeździe z szmacianymi czy twardymi kuframi? Dodam jazdy nie w offroadzie tylko po asfalcie, autostrada, zwykła droga, górska...Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 btw. chyba znalazłem koncept taką konfigurację sobie sprawię. czyli 47 litrów kufer + duży rollbag - bez bocznych. powinno styknąć pojemności na tydzień jazdy. kufer zapewni bezpieczeństwo, a w rollbagu będą szmatexy.... i nie będę zajmował całego pasa jak z bocznymi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 3 godziny temu, jimbo22 napisał: btw. chyba znalazłem koncept Kto jest producentem tego rollbagu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 53 minuty temu, Tilok napisał: Kto jest producentem tego rollbagu? nie wiem. to było pierwsze pasujące zdjęcie z sieci. ja wezmę na bank coś dużego od louisa. bo tam mam rabaty :D pewnie ten komplet (od razu z sakwami na zapas) - https://www.louis.de/artikel/moto-detail-gepaecksystem-universal/10026555?filter_article_number=10026555&ref=memo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.