Jump to content
mrarek

Dzień otwarty w salonach - SCENIC IV

Recommended Posts

Wczoraj i dziś dzień otwarty i można było zobaczyć, dotknąć i karnąć się SCIV, więc dlaczego nie skorzystać? :)
Wczoraj po godz. 10:00 wstawiłem się z synem na salon, by pomacać nowe samochody. Do pomacania wystawili białego, krótkiego, lepiej wypasionego oraz czarnego, długiego (Grand) i słabiej wypasionego.
588943scenic_IV_widok.jpg

 

Uwagę z boku zwraca podobieństwo z przodu do citroen picasso
610430scenic_IV_akwarium.jpg

 

i potężny zestaw czujników na szybie przedniej
91596scenic_IV_czujniki_szy.jpg

 

Oczywiście bardziej interesował mnie krótki, ale sprawdzałem też słabiej wyposażonego, bo wiadomo, że na polskich drogach full wypas jest rzadkością. Zatem w środku można się spodziewać kolorowego wnętrza, choćby fioletowy pasek przy lewarku zmiany biegów (można go zmieniać na inne kolory, o czym niżej):
151343scenic_IV_kierownica_1.jpg
855890scenic_IV_kierownica_2.jpg

 

Co mnie już na starcie ucieszyło, to duży i czytelny wyświetlacz temperatury silnika, co zostało sporo poprawione w stosunku do SCII, nie wspominając SCIII (tutaj to chyba ktoś celowo uniemożliwił obserwację wskaźnika temperatury cieczy). Oczywiście kolory i motywy można zmieniać, jak w SCIII. Trzecia fotka to motyw z innego modelu Renault, ale SCIV ma identyczny:
909307scenic_IV_wyswietlacz1.jpg
504339scenic_IV_wyswietlacz3.jpg
498272scenic_IV_wyswietlacz2.jpg

 

Konsola środkowa na bogato (m.in. czujniki pasów na drodze, navigacja) i biedniejsza wersja. Widać możliwości zmiany kolorów o których wyżej pisałem. Kolory zmieniają się na wyświetlaczy i konsoli środkowej:
864586scenic_IV_konsola1.jpg
438092scenic_IV_konsola3.jpg
932413scenic_IV_konsola2.jpg

 

Lewarek zmiany biegów w wersji bogatszej:
525392scenic_IV_lewarek.jpg

 

Schowek pasażera w wersji bogatszej otwierany jest przyciskiem elektrycznym - cały schowek wyjeżdża do pasażera
368720scenic_IV_schowek_przo.jpg

 

W wersji biedniejszej schowek otwiera się tradycyjnie. Drzwiczki są uchylane
224384scenic_IV_schowek_przo.jpg

 

Podłokietnik jest przesuwany elektrycznie, jak w SCII (SCIII ma na linkę) i ma ciekawe wyposażenie:
916882scenic_IV_schowek_srod.jpg

 

Ten sam podłokietnik z tyłu ma dla pasażerów dodatkowe gniazdo 12V i ładowanie baterii telefonu oraz wysuwany schowek:
878720scenic_IV_schowek_tyl_.jpg
286250scenic_IV_schowek_tyl_.jpg

 

Stoliki na fotelach przednich są małe. ale za to mają dodatkową gumkę, przytrzymującą przedmioty przed spadnięciem
719313scenic_IV_stolik.jpg

 

Z tyłu widać trzy fotele, ale fotel środkowy jest trochę mniejszy niż boczne.
244385scenic_IV_fotele_tyl_1.jpg

 

Fotele są składane w stosunku 1/3, 2/3.
314899scenic_IV_fotele_tyl_2.jpg
546893scenic_IV_skladanie_si.jpg

 

Po lewej stronie powyższego zdjęcia widać mały panelik, do elektrycznego składania foteli tylnych. Nie trzeba otwierać tylnych drzwi samochodu, by złożyć fotel(e). Wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk.
509709scenic_IV_skladanie_si.jpg

 

Jak już jesteśmy przy bagażniku, to podłoga bagażnika jest na równo ze zderzakiem tylnym. Po podniesieniu podłogi mam taki mniejszy bagażnik (z 10 cm wysokości) na płaskie rzeczy, a po podniesieniu kolejnej podłogi mamy pełnowymiarowe koło zapasowe (przynajmniej w bogatszej wersji).
794597scenic_IV_bagaznik.jpg

 

Inny jest sposób mocowania rolet przeciwsłonecznych w drzwiach tylnych. Niby prostszy, ale te haczyli nie wyglądają zachęcająco.
944279scenic_IV_roleta1.jpg
919151scenic_IV_roleta2.jpg

 

Ciekawy jest sposób ogranicznika dla klamry pasa bezpieczeństwa. "Normalnie" w pas wpięty jest jakiś plastik, by klamra nie opadała w dół. Tutaj jest specjalne przeszycie na pasie
196536scenic_IV_pasy_bezpiec.jpg

 

Na zewnątrz samochodu widać różnice w klapach tylnych. Zatem znowu nie ma opcji ewentualnej podmiany klap, jak to jest w SCII:
204154scenic_IV_tyl_krotki.jpg
148802scenic_IV_tyl_dlugi.jpg

 

Silnik benzynowy:
337384scenic_IV_silnik_1.jpg
128122scenic_IV_silnik2.jpg

 

Pokrywa silnika ma uszczelki, a raczej namiastki uszczelek:
73604scenic_IV_pokrywa_uszc.jpg

 

Wszystkie modele SCIV mają koła 20". Nie ma mniejszych
855231scenic_IV_kola.jpg

 

Kratka podszybia jest umieszczona na całym podszybiu i wróżę jej podobne problemy, co w SCIII - po zasypaniu śniegiem nie ma jak wlatywać świeże powietrze do dmuchawy. Mądre rozwiązane było w SCII - kratkę się omiotło szczotką i było OK.
704377scenic_IV_kratka_podsz.jpg

 

Ciekawostka - chlapacze tylne
279259scenic_IV_chlapacz_tyl.jpg


Można było się przejechać (przynajmniej ja mogłem to zrobić) 130 konnym dizlem. Przyjemnie, miękko, nie słychać dziur (to zasługa kół 20"), cicho. Widoczność dobra, trochę wszystko poprzestawiane, ale ogólnie OK.

 

Na minus wg mnie:
- brak lusterka fotochromatycznego w najbogatszej wersji - sprzedawca mówił, że w żadnej nie ma
- z tyłu jak wsiadam to uderzam głową w dach - siedzenia tylne są dosyć wysoko, a duże koła także robią swoje
- brak możliwości (albo nie zauważyłem) demontażu tylnych siedzeń
- mniejszy optycznie bagażnik niż w SCII i SCIII

 

Cena najtańszej wersji to 75 kPLN, zatem pooglądaliśmy sobie, pomacali, zrobili jazdę testową i powiedzieli DO WIDZENIA za jakiś czas.
704482scenic_IV_pawel.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne felgi na przed, przed, przed ostatnim obrazku. Poza tym nic szczególnego mnie nie ujęło ;]. Po co ludzie kupują takie "autobusy", jak to samo można zapakować do Clio? :hehe::phi:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

widziałes rozmiar opon ? to jaki zart jest ;l

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, mrarek napisał:

855231scenic_IV_kola.jpg

 

Ładne ...........felgi :)  Ciekawe czy do C4 GP II by podeszły :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Gregs0N napisał:

najważniejsze, żeby dobrze wyglądało w salonie ;)

 

Na stalowce bedzie slicznie wygladac ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, amazaque napisał:

....Po co ludzie kupują takie "autobusy", jak to samo można zapakować do Clio? :hehe::phi:.

 

powodzenia życzę :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Na stalowce bedzie slicznie wygladac ;]

Jeszcze nie spotkałem 20 calowych stalówek ;)
Trochę przesadzili z rozmiarem do autobusu.. rozumiem 20 cali w ferrari

Wysłane z Moto X Play

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zapasie była stalówka ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, mrarek napisał:

W zapasie była stalówka ;)

 

Podstawowa wersja wyposazeina tez ma stal ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejechałem się kawałek takim i muszę przyznać, że dziur nie czuć.

Koła to 20" jakieś 190 a nie 205, więc są węższe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi sie podoba i nawet myslałem nad kupnem za 1-1,5 roku, ale silniki mnie zniecheciiły:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Rado_ napisał:

Mi sie podoba i nawet myslałem nad kupnem za 1-1,5 roku, ale silniki mnie zniecheciiły:(

a jakie tam są silniki ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Lysy1980 napisał:

a jakie tam są silniki ? 

 

1,2 TCe 130KM to chyba max w tej chwili ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oglądałem dzisiaj białego Granda i.... Doopy nie urywa. Rozwiązania ładne ale chyba mniej praktyczne niż w II i III. Poza tym w wersji Zen nie ma stolików/półek w oparciach foteli i moja córka powiedziała sprzedawcy że jej się nie podoba i już. Za kierownicą fajnie ale im dalej do tyłu tym gorzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

1,2 TCe 130KM to chyba max w tej chwili ;]

Nie no - dizel też jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Lysy1980 napisał:

a jakie tam są silniki ? 

No wlasnie, nie ma wcale,  a dizel drogi i na co mi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mrarek napisał:

Nie no - dizel też jest.

 

Doplata do dci 130KM to jakies 15kPLN wzgledem Tce 130KM i tak naprawde nic na tym nie zyskujesz;l

Dci 160KM jest doestpny jedynie z automatem i w najwyzszej wersji za ponad 120kPLN ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawi mnie jak te konsole dotykowe reagują w zimie w temperaturach -20/-15 stopni hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zwykły tablet wstawiony.

Jeśli będzie reagował tak, jak reagują obecnie wyświetlacze w SCIII to katastrofa.

Wyświetlacz główny oraz wyświetlacz z panelu klimatyzacji podczas mrozów poniżej -10* pracują bardzo powoli.

Edited by mrarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klepią teraz te fury n jedno kopyto. Gdyby nie tytuł postu i ktoś by wrzucił zdjęcie z przodu to bym pomyślał, że to Kadjar. Tablet na środku na minus. Ogólnie ładne autoko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

espace

maxresdefault.jpg

 

talisman

maxresdefault.jpg

 megane

maxresdefault.jpg

 

Scenic

2016-Renault-Scenic-interior-dashboard-a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli wyświetlacz jest ten sam, co w Clio to będzie tragedia.

Nie ma dostępnego tego złotego koloru z reklamy.

Kto wymyślił 20" w takim aucie?

Taki jakby mnie interesował kosztuje 100k 8].

Co nie za dużo chyba będzie jeździło tych aut po naszych ulicach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mateob napisał:

Jeśli wyświetlacz jest ten sam, co w Clio to będzie tragedia.

Nie ma dostępnego tego złotego koloru z reklamy.

 

dziwne, bo w salonie w Kielcach właśnie w tym kolorze był wystawiony do oglądania. Z zewnątrz autko wygląda genialnie. W środku już mniej mi się podoba. Co do walorów użytkowych nie wypowiem się, choć mam wrażenie, że jest są słabsze niż w poprzednich modelach

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zwykłym jest w Grandzie nie ma. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten tableto-panel środkowy to na poważnie jest montowany w tych samochodach? Przecież to wygląda ochydnie, zachodzi na nawiewy, jakby odpustowa dokładka :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki jakby mnie interesował kosztuje 100k 8].
Co nie za dużo chyba będzie jeździło tych aut po naszych ulicach.

Niestety tanie nie jest, ale zobacz ile kosztują inne marki. Tez worek złota.
Ciekawe ile idzie w Reno wyrwać rabatu.. Choc ja raczej bym bral Tourana 150 KM bo to jakos sie odpycha

Spuszczone z krzyża

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.