Skocz do zawartości

jak i jaki wybrać wydech/tłumik?


FrugOs

Rekomendowane odpowiedzi

Fabrycznie xj6 jest cichutka a samego tłumika jak na poniższym foto - prawie nie widać.

 

05yamaha-xj6-f.jpg

 

Deklarowałem, że to mi pasuje, wbrew opiniom, że "prędzej czy później i tak wydech zmienisz" ;]  No cóż, nie pierwszy raz się myliłem ;]

 

Ale do rzeczy.  Założenie jest takie, że ma być głośno, ale bez przesady. 

Podpowiedzcie jak się do tego zabrać?

1. Firm (producentów) od groma. Wielu oferuje wydechy do xj6.

2. Ceny od 1 kpln do 4kpln.

3. Są zarówno końcówki wydechu jak i całe układy - z kolektorami etc. - w moim przypadku wystarczy tylko końcówka, nie?

4. Zwracać uwagę na używki z alledrogo?

5. Z tego co wyczytałem w niektórych są wkładki, tzw. dbkiller - dobrze rozumiem, że przydaje się podczas spotkania z :milicja:?

6. I wreszcie - jak sprawdzić jak będzie brzmiało? Z filmików na YT to niewiele się dowiem. A jak już zostanie wspawany to aloha...

 

Zapraszam do dyskusji i doradzania :] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek musisz się pogodzić z tym, że masz 4 cylindrową rzędówkę i ona nigdy nie będzie brzmiała naprawdę fajnie. Będzie brzmiała lepiej niż teraz, ale nie tak fajnie jak R2/V2/R3 itp. Taki lajf.

ad1/2. Do ER-6 dokupiłem IXILa, kosztował połowę ceny Akrapovica i mniej więcej tyle był wart patrząc po jakości wykonania. Do tego był kur...o głośny i bez dbkillera w ogóle nie dało się jeździć. Do FZ8 i Z1000 dokupiłem Akrapovica. O ile do FZ8 to było dość spontaniczne, to do Z1000 już był to długi proces "tentegowania" i trudnych wyborów.

ad3. Wystarczy Ci sam tłumik końcowy.

ad4. Gdybym stał przed wyborem nowy IXIL / używany Akrapovic po któym nie widać że dużo w życiu przeszedł i byłyby w zbliżonej cenie brałbym... tak, Akrapa.

ad5. patrz punkt  o IXILu :D W nim nie dało się jeździć bez, a w Akrapie i w FZ8 i w Z1000 wyjąłem dbkillery, wrzuciłem pod siedzenie i jest ciszej niż IXIL z zamontowanym dbkillerem.

ad6. Nie mam dla Ciebie dobrych wiadomości. IXILa kupiłem na podstawie yt, niestety żaden z filmów które obejrzałem a było ich naprawdę całe mnóstwo nie oddawał prawdziwie ani barwy a ni głośności. W z1000 udało mi się posłuchać na żywo kandydatów czyli IXILa, LeoVince'a i Akrapa. IXIL darł japę w sposób nie do wytrzymania (dla 40 latka ;] ) i wcale nie miał ładnego dźwięku, Leo z silencerami praktycznie nie różnił się od serii (seria jako tako "gada" w Zecie) i nie pasowały do niego sakwy. Akrapovic gadał minimalnie lepiej od Leo i pasował z sakwami.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MisiekWAW napisał:

Na początek musisz się pogodzić z tym, że masz 4 cylindrową rzędówkę i ona nigdy nie będzie brzmiała naprawdę fajnie. Będzie brzmiała lepiej niż teraz, ale nie tak fajnie jak R2/V2/R3 itp. Taki lajf.

 

Za duże uogólnienie jak dla mnie 

 

R2 - czy mój Versys brzmiał fajnie? Nie sądze. Czy Twój ER brzmiał fajnie? Nie sądze ;l Był głośny - to fakt. Nie dało się za nim jechać - to fakt, ale na pewno nie była to muzyka dla ucha

V2 - czy taka DL brzmi fajnie? Nie sądzę :phi:

R3 - tu przyznaje Ci rację, większość pierdzi całkiem znośnie :ok:

R4 - K1200 dupy nie urywa nawet na akcesoryjnym kominie. R1 wydłubany już gada całkiem fajnie. CBR 600RR na TOCE wyje aż miło posłuchać

 

Także wniosek - wszystko zależy :hehe:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, elciapek napisał:

 

Za duże uogólnienie jak dla mnie 

 

Także wniosek - wszystko zależy :hehe:

 

 


wcale nie. to nie jest uogólnienie. ot pewna konstrukcja silnika i konfiguracja garnków - ma pewne właściwości akustyczne. ot R4 to najsłabszy układ jeśli chodzi o gang.
 

a przytaczanie przykładów fabrycznych czy też akcesoryjnych - slabych wydechów w V2 czy R2 - to wiesz... skopać można wszystko :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, FrugOs napisał:

Fabrycznie xj6 jest cichutka a samego tłumika jak na poniższym foto - prawie nie widać.

 

 

 

Deklarowałem, że to mi pasuje, wbrew opiniom, że "prędzej czy później i tak wydech zmienisz" ;]  No cóż, nie pierwszy raz się myliłem ;]

 

Ale do rzeczy.  Założenie jest takie, że ma być głośno, ale bez przesady. 

Podpowiedzcie jak się do tego zabrać?

1. Firm (producentów) od groma. Wielu oferuje wydechy do xj6.

2. Ceny od 1 kpln do 4kpln.

3. Są zarówno końcówki wydechu jak i całe układy - z kolektorami etc. - w moim przypadku wystarczy tylko końcówka, nie?

4. Zwracać uwagę na używki z alledrogo?

5. Z tego co wyczytałem w niektórych są wkładki, tzw. dbkiller - dobrze rozumiem, że przydaje się podczas spotkania z :milicja:?

6. I wreszcie - jak sprawdzić jak będzie brzmiało? Z filmików na YT to niewiele się dowiem. A jak już zostanie wspawany to aloha...

 

Zapraszam do dyskusji i doradzania :] 

a ja z innej beczki.

 

wiem ze lokalizacja nie ta. ALE... jest w Nowym Dworze Maz. EdHaust - czlowiek legenda. Modyfikuje fabryczne układy wydechowe. Odstawiasz moto (lub sam wydech) i opisujesz co chcesz usłyszeć w rezultacie. A on przerabia ori.

 

jesli nie zależy Ci na klasycznym kominie obok - to polecam. btw. sam planuję w katanie schować wydech pod wahaczem.

 

Czyli 1 - nie zmieniasz producenta

2. Cena raczej dolna

3. układ bez zmian

4. ne

5. mozesz dostać też DB killera do tej opcji

6. sam wybierasz brzmienie. filmików w sieci od niego masa.

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎16‎.‎01‎.‎2017 o 10:41, jimbo22 napisał:

tak. jakość to totalna padaka... zresztą - czego się po takiej nazwie spodziewać.

Ale Cena Czyni Cuda, bo dominator to 500 zł a Akropovic to 3 000 zł. Różnica olbrzymia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale cena czyni też jakość. 

 

Dominator to bylejak pospawana rura, z obleśnym logo (nazwa jest żenujaca)...

A akrapovic to absolutna elita światowa jesli chodzi o sport i jakość.

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za Wasze głosy. W takim razie skupiam się na tłumiku końcowym.

 

@cobratw, poważnie myślałem, że się spawa ;] Być może dlatego, że ostatnia zmiana tłumika, którą miałem przyjemność przeprowadzać było wspawanie ultera do lanosa w 2004 roku ;]

@MisiekWAW, wymieniłeś chyba wszystkie firmy ;] w co byś celował? 

@elciapek, skoro masz doświadczenie - pytanie jak wyżej ;]:ok:

@jimbo22, sensowne, ale jak tylko przychodzi sezon z trudem wyskrobuje wolne godziny, żeby pośmigać, na taki manewr w życiu nie znajdę czasu...

 

Ogólnie rzecz biorąc muszę coś wybrać (puściłem już maila do mojego ulubionego sklepu z pytaniem co i za ile mają do xj6) i kupić do końca lutego. W marcu odstawię motura na wiosenny serwis i montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkasz w Krakowie? Czy gdzieś pod?

Nie wierze, że nie macie jakiś regionalych grup w okolicach.

Motocykliści to brać raczej przyjazna i nie trzeba sie znać, żeby coś komuś pokazać ew. pomóc.

Myślę, że w takiej wawie w sezonie nie byłoby problemu - wystarczy post na grupie i odzew jakiś by był. W zimę to raczej ciężko, a jak masz parcie na zakup przed sezonem to już w ogóle nie widzę rozwiązania na odsłuch komina oprócz wspomnianego jutuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie znam nikogo z Zetem, zaprzyjaźniłem się z salonem Kawasaki i dawali znać jak sie pojawiały motocykle klientów na serwisie ;]

Kupowanie na podstawie YT może skończyć się słabo ale jest ograniczona szansa że przynajmniej wychwycisz różnice, może akurat usłyszysz coś co Ci ewidentnie nie odpowiada ale jest to mocno ryzykowne kryterium.

 

@elciapek ma rację, w sezonie pewnie nie byłoby specjalnie trudne posłuchac różnych wydechów, teraz będzie słabo

 

Ja szukałbym wśród droższych Akrap/Leo/Yoshi może TwoBrothers. U Ciebie nie ma problemu że będzie przeszkadzał przy ewentualnym montażu kufrów, więc może coś co będzie w najlepszej cenie jeśli kryterium odsłuchowe upadnie? Chyba że weźmiesz takiego Arrowa jak pokazał kolega to wtedy może być problem z powieszeniem kufrów. Właśnie. Do Jędrzejowa nie masz daleko, może się umówicie i akurat Ci podpasuje? Na przykładzie MT-07 wiem, że Arrow brzmiał duuużo gorzej niż Akrap ale może akurat? I jest szansa na kompletny układ w cenie końcowego tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne, jest ogromna grupa lokalnych motonitów.

Zmusiliście mnie do złamania mojego lenistwa i zapisałem się właśnie na forum grupy południe. 

Być może uda się z kimś ustawić.

 

Co do kufrów to ich nie przewiduję - mam materiałowe sakwy i są wystarczające.

 

PS. Gorsza wiadomość - pogrzebałem troszkę i okazało się, że montaż końcówki oznacza demontaż stopki centralnej. Nie przejdzie u mnie. Stopka musi być :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sakwy masz boczne to Arrow też odpada. U mnie odpadał najbardziej podobający mi się krótki LeoVince, bo dmuchał centralnie w sakwy  :facepalm:

Szukaj info który tłumik nie wyklucza się ze stopką albo wybierz się do Nowego Dworu Mazowieckiego do Edhausta jak Ci radził @jimbo22

Ja się z nim nie potrafiłem dogadać, ale może Tobie się uda ;]

 

Edytowane przez MisiekWAW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto odpowiedź ze sklepu:

 

 

Cytuj

 

Witam serdecznie,

 

przedstawiam ofertę na końcówki i układy wydechowe do Yamahy XJ6:

 

- kolektory Arrow - http://arrow.it/en/assembled/911 - 2150 zł

 

do tych kolektorów występują końcówki do wyboru:

 

- Arrow Pro Race Nichrom - http://arrow.it/en/assembled/911 - cena 1415 zł

 

- Arrow X Cone Nichrom - http://arrow.it/en/assembled/911 - cena 1590 zł

 

- Arrow Street Thunder Titanium and carbon cap  - http://arrow.it/en/assembled/911 - cena 2190 zł

 

- Arrow Street Thunder Auminium and carbon cap - http://arrow.it/en/assembled/911 - cena 1550 zł

 

- Arrow Street Thunder Aluminium dark and carbon cap - http://arrow.it/en/assembled/911 - cena 1550 zł

 

- Arrow Street Thunder Aluminium white and carbon cap - http://arrow.it/en/assembled/911 - cena 1700 zł

 

- Arrow Street Thunder Titanium and steel end cap - http://arrow.it/en/assembled/911 - cena 1950 zł

 

- Arrow Street Thunder Aluminium and steel end cap - http://arrow.it/en/assembled/911 - cena 1330 zł

 

- Arrow Street Thunder Aluminium dark and steel end cap - http://arrow.it/en/assembled/911 - cena 1330 zł

 

- Arrow Street Thunder Aluminium white and steel end cap - http://arrow.it/en/assembled/911 - cena 1460 zł

 

- Tłumik Mivv Double Gun - http://www.mivv.com/prodotti/y-032-ldg-yamaha-xj6-xj6-diversion-2009-2/ - cena 1620 zł

 

- Tłumik Leovince Moto GP Style - https://www.leovince.com/int/it/product/8240-extension-stainless-steel-yamaha-xj6-diversion-fz6r - cena 970 zł

 

- Układ wydechowy Leovince Underbody - https://www.leovince.com/int/it/product/8232-underbody-stainless-steel-yamaha-xj6-diversion-fz6r - cena 3440 zł

 

- Układy wydechowe GPR - http://www.gpr.it/prodotti.htm?idTipologia=1&idMarca=2&idProdotto=419&searchText=&prodHidden=419&method=loadPageProdotto&text=&page=&idMod=&idAcc= - ceny od 3700 zł w górę

 

- Układ wydechowy Two Brothers Aluminium - http://www.twobros.com/sku/005-2570106V - cena 4220 zł

 

- Układ wydechowy Two Brothers Carbon - http://www.twobros.com/sku/005-2570107V - cena 4660 zł


- Układ wydechowy Two Brothers Titanium - http://www.twobros.com/sku/005-2570108V - cena 4600 zł


- Układ wydechowy Two Brothers Aluminium Black - http://www.twobros.com/sku/005-2570106V-B - cena 4380 zł


- Układ wydechowy Two Brothers Carbon Black - http://www.twobros.com/sku/005-2570107V-B - cena 4760 zł


- Układ wydechowy Two Brothers Titanium Black - http://www.twobros.com/sku/005-2570108V-B - cena 4820 zł


- Układ wydechowy Two Brothers Aluminium Silver - http://www.twobros.com/sku/005-2570106V-S - cena 4380 zł


- układ wydechowy Two Brothers Carbon Silver - http://www.twobros.com/sku/005-2570105V-S - cena 4720 zł


- Układ wydechowy Ixil Sove - http://ixil.com/en/xj-6-diversion-09-15/661-yamaha-xj-6-09-11.html - cena 2090 zł


- Układ wydechowy Ixil SX1 - http://ixil.com/en/xj-6-diversion-09-15/1081-yamaha-xj-6-2009-2010-2011-2012-2013-2014-2015-full-line.html - cena 2500 zł


- Układ wydechowy Ixil L3XB - http://ixil.com/en/xj-6-diversion-09-15/1049-yamaha-xj-6-09-15-full-system.html - cena 2100 zł


W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, FrugOs napisał:

Pogrzebałem na YT, nie najgorszy jest ten xxil :hmm:

Takie 3w1 - dwa dbkillery :idea:

 

 

 

 

 

na podstawie YT niemal go kupiłem, na szczęści posłuchałem na żywo :facepalm: Co oczywiście nic nie znaczy bo gusta są różne i Tobie akurat może się podobać. Dodam tylko że na żywo w niczym nie przypominał najlepszej jakości filmu z YT... raczej te gorszej ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, FrugOs napisał:

Mówisz konkretnie o tym SX1?

 

tak konkretnie o tym SX1 z 2 dbkillerami. Jarała mnie możliwość doboru głośności itd. I co z tego jak z bardziej restrykcyjnym (cichszym) dbkillerem nie dość że kiepsko brzmiał to jeszcze był poprostu głośny... a bez dbkillera poprostu darł ryja w niebogłosy...

Edytowane przez MisiekWAW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.01.2017 o 16:05, FrugOs napisał:

Co do kufrów to ich nie przewiduję - mam materiałowe sakwy i są wystarczające.

 

Jakie masz te sakwy ? Ze stelażem czy bez ?

Edytowane przez jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, FrugOs napisał:

 

Cena OK. Nie masz zdjęcia XJ6 z tymi sakwami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
12 godzin temu, FrugOs napisał:

Dzięki.

 

Sprzedaje ktoś znajomy czy przypadkowo znalazłeś?

 

Przypadkiem znalazłem i wygląda nieźle. Cena wyjściowa też niezła. Mam prawie identyczny i brzmi fajnie.

 

Ogłoszenie już jest archiwalne :( ciekawe czy sprzedane, czy wygasło.

Edytowane przez jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, FrugOs napisał:

Dzięki.

 

Sprzedaje ktoś znajomy czy przypadkowo znalazłeś?

 

Mam nakeda, więc nie mam centralnej stopki. A wygląda jak w ogłoszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej szukam.

 

Nie ukrywam, że wydanie >3 lub 4 kpln deko mnie zniechęca - toż to spora część wartości całego motura.

Im jestem głębiej w temacie tym bardziej okazuje się, że ogłoszenie które znalazł @jacek to była prawdziwa okazja. Kolejnych jednak na horyzoncie nie widać...

Dnia 16.01.2017 o 10:41, jimbo22 napisał:

tak. jakość to totalna padaka... zresztą - czego się po takiej nazwie spodziewać.

 

Co właściwie jest nie tak z tymi Dominatorami?

Ceny faktycznie bardzo niskie w porównaniu do innych na rynku. Ale gdzie kłopot? Odlatują? Rozpadają się w rękach? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, FrugOs napisał:

Co właściwie jest nie tak z tymi Dominatorami?

Ceny faktycznie bardzo niskie w porównaniu do innych na rynku. Ale gdzie kłopot? Odlatują? Rozpadają się w rękach? ;]

 

z tego co czytałem (nikt ze znajomych tego nie kupił) - albo wydmucha bebechy w 2 sezony, albo się rozszczelni na spawie, albo zaczyna korodować itp itd.

 

trzymałem raz w łapie takiego czy ogladalem na żywo na motocyklu - no widać bylejakość na kilometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, FrugOs napisał:

Skoro ma dwa lata gwarancji (zakładam), to jak wydmucha bebechy czy skoroduje to nie mój problem :hmm:

a co z lans faktorem? ;)

 

to jest tak jakbyś do ukochanego auta, założył używane chinskie felgi z chinskimi oponami z okropnym logo... "Dominator" ta nazwa jest IMHO okropna, strasznie dresiarska ;)

 

i czy na pewno to nie Twój problem? oddajesz na gwarancji... demontaż, wysyłka, oczekiwanie (czym jeździsz?), montaż nowego...i po jakimś czasie - "powtórz" :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dumam i dumam i chyba czas skończyć ten serial brazylijski. 

 

Podsumujmy fakty:

1. Nie wiem ile jeszcze pojeżdżę aktualnym moto.

2. Zakładam, że dźwięk nowego wydechu może mi się znudzić po sezonie.

3. @jimbo22 - lans faktor nie ma dla mnie znaczenia ;)

 

Zalety Dominatora, którego upatrzyłem:

1. Kosztuje 900 zł vs. 3 lub 4 razy więcej za MARKOWE rozwiązanie

2. Pozytywne opinie użytkowników na facebookowej krakowskiej grupie motocyklistów (7 pozytywnych, 1 negatywna i 1 neutralna)

3. Nie wygląda najgorzej - http://dominator-wydechy.pl/pl/xj6-diversion-gid-197.html

 

d70a0395a5f41dec09e1352fbdd8d282.jpg

 

 

Rozsądek zwycięża :pifpaf:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, FrugOs napisał:

Dumam i dumam i chyba czas skończyć ten serial brazylijski. 

 

Podsumujmy fakty:

1. Nie wiem ile jeszcze pojeżdżę aktualnym moto.

2. Zakładam, że dźwięk nowego wydechu może mi się znudzić po sezonie.

3. @jimbo22 - lans faktor nie ma dla mnie znaczenia ;)

 

Zalety Dominatora, którego upatrzyłem:

1. Kosztuje 900 zł vs. 3 lub 4 razy więcej za MARKOWE rozwiązanie

2. Pozytywne opinie użytkowników na facebookowej krakowskiej grupie motocyklistów (7 pozytywnych, 1 negatywna i 1 neutralna)

3. Nie wygląda najgorzej - http://dominator-wydechy.pl/pl/xj6-diversion-gid-197.html

Rozsądek zwycięża :pifpaf:

lans faktor nie ma dla mnie znaczenia w wątku o wymianie wydechu :) no zlituj się :) jezdzij na seryjnym zatem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.