Skocz do zawartości

Change engine oil


gilbert3

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Czy Croma ma jakiś czujnik jakości oleju czy po prostu liczy kilometry od ostatniego resetu i trzeba podłączyć się pod FES i zresetować? Olej wymieniony w czerwcu 2016, przejechane ledwo 3,5 kkm

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, gilbert3 napisał:

Hmm... Nie mam i nie miałem dpf...

To liczy sobie ilość przejechanych kilometrów, prędkość, obroty silnika, ilość rozruchów itp. i wylicza sobie degradację oleju

Trzeba wykasować po zmianie ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, gilbert3 napisał:

 

Cześć

Czy Croma ma jakiś czujnik jakości oleju czy po prostu liczy kilometry od ostatniego resetu i trzeba podłączyć się pod FES i zresetować? Olej wymieniony w czerwcu 2016, przejechane ledwo 3,5 kkm

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

 

tak, musisz podpiąć pod kompa i skasować inspekcje olejową , w dwóch miejscach.

Croma nie liczy degradacji oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz cromy juz maja ( niektóre dobre właściewe przebiegi ) ok 200 kkm.

Słyszałem od jednego serwisanta że fiat przyjmuje ż ei tak klinet nie wymienia oleju w ASO ( w późniejszym czasie ) i pow 160 kkm nie wyświetli sie komunikat o serwisie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 12345 napisał:

Teraz cromy juz maja ( niektóre dobre właściewe przebiegi ) ok 200 kkm.

Słyszałem od jednego serwisanta że fiat przyjmuje ż ei tak klinet nie wymienia oleju w ASO ( w późniejszym czasie ) i pow 160 kkm nie wyświetli sie komunikat o serwisie.

 

bajki opowiada ten gościu , średnio co 30 tyś wyświetla mi się ten komunikat nalatane ponad 220 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 12345 napisał:

Teraz cromy juz maja ( niektóre dobre właściewe przebiegi ) ok 200 kkm.

Słyszałem od jednego serwisanta że fiat przyjmuje ż ei tak klinet nie wymienia oleju w ASO ( w późniejszym czasie ) i pow 160 kkm nie wyświetli sie komunikat o serwisie.

 

wystarczy , że nie skasujesz serwisu olejowego i przestanie się o niego upominać. Jak ktoś to olal jako poprzedni właściciel to teraz już nie wyświetla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówimy tutaj o jednym komunikacie jaki ma kolega gilbert3 - przy tym komunikacie po uruchomieniu silnika przez ok. 30 s "mryga" kontrolka oleju i wyświetla się treść komunikatu  jak w tytule (o ile język wiodący przestawiony jest na angielski) - jechać na komp i wykasować inspekcję olejową jak piszą koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jak koledzy poradziliście, wyczyściłem inspekcję olejową przez FES. Wcześniej nawet nie zaglądałem do opcji DPF, bo i po co, skoro go nie mam. A dziś dowiedziałem się dzięki FES, że mam wersję silnika z DPF  i nie wiem OCB. Stan napełnienia filtra wynosi około 33%, generalnie wszystkie parametry pokazuje jakby ten filtr był, czyli ilość zainicjowanych wypaleń itp, natomiast tego filtra na 100% nie ma, bo to po prostu czuć. 

Jestem ciekaw czy mam samochód składany z przystanku i swap silnika, czy też poprzedni właściciel wyciął DPF... jak to poznać? A może FES oszukuje? 

Czy lepiej nie drążyć i jeździć dalej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Artur_W_wa napisał:

 

Opisz jak się czuje brak DPF :hmm:

Ewentualnie jego posiadanie

Serio pytam 

Wg mnie posiadanie DPF-a daje taki dziwny "przyjemny-czysty"  smrodek spalin i wibracje "inne" przy procesie wypalania, a nie da sie nie wylapac, ze cos inaczej burczy raz na 600-900km

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć. podepnę się pod temat. Mam Stilo 1.9 150 z DPF. Inspekcja olejowa też sie pojawia. Czerwona kontrolka oleju ze stosownym komunikatem. Wszystkie slady na niebie wskazują że mam DPF ale jak wszedłem pod auto to go nie widzę :D Orientuje sie moze ktos gdzie sie on znajduje? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć. podepnę się pod temat. Mam Stilo 1.9 150 z DPF. Inspekcja olejowa też sie pojawia. Czerwona kontrolka oleju ze stosownym komunikatem. Wszystkie slady na niebie wskazują że mam DPF ale jak wszedłem pod auto to go nie widzę :D Orientuje sie moze ktos gdzie sie on znajduje?

Jeśli widzisz chmurę po bardzo dynamicznym przyspieszeniu to go na 100% nie ma.

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chmurek nie zauważyłem. Spaliny wygladają na czyste.

No to raczej jest. Generalnie nie ma możliwości nie poczuć że filtra nie ma, diesel za bardzo śmierdzi.
Kup kabel ELM od Viakena i obserwuj stan filtra, jeśli dużo jeździsz po mieście. Wskazana również częsta kontrola poziomu oleju.
Jak będziesz potrzebować pomocy pisz :) pozdrawiam

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio z miasta mialem 900km miedzy wypaleniem  ( w tym 3 wypady 15 km za miasto wiec w sumie 90km)

Uwazam, z eto malo klopotliwy proces w moim przypadku, niektorzy pisza na innych markach ze co 200-300km -dramat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.