Skocz do zawartości

Swap 1.1 mpi na 1.2 8V wiązka


DamU

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobi się cieplej planuję swap jak w temacie.

Wprawdzie zastanawiam się jeszcze nad 16V, ale to sprawa wtórna.

Oczywiście prześledziłem cały internet i jakiś tam pogląd mam.

Już nawet miałem kupować silnik z Palio, ale.....

....o ile nie martwię się sprawami mechanicznymi to boję się o elektrykę (bo tu jestem całkowitym lajkonikiem).

Oczywiście problem w zamianie małego kompa z dwiema wtyczkami na jednowtyczkowy z 1.2. Wcześniej miałem błędne wyobrażenie, że to też będzie P&P

Czy moglibyście poratować mnie wszelkimi wskazówkami, schematami, fotorelacjami .... wszystkim co pomoże mi rozwiać obawy;]

Najlepiej jak krowie na rowie. ;]

Ewentualnie czy znacie kogoś z okolic Wrocławia, kto w razie gdy się rozkraczę może pomóc (to tylko awaryjnie, bo założenie jest takie, że robię sam :skromny: ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wojtala napisał:

ale on ma malego kompa tzw. zelowego wiec duzego nie zalozy

 

A może chociaż z takim IAW 49F.D1 (duży dwie wtyczki) będzie mniej rzeźby, niż z jednowtyczkowym?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wojtala napisał:

ale on ma malego kompa tzw. zelowego wiec duzego nie zalozy

 

a skąd wiesz, że ma małego kompa? tzn. napisał, że ma małego kompa, ale jak je rozróżnić skoro i mały i duży ma dwie wtyczki (dobrze rozumiem?). W ogóle, jak dysponujesz jakimś oznaczeniem na mały / duży komp 1.1 mpi albo jakimś zdjęciem poglądowym to chciałbym rozwiać swoje wątpliwości ;-)

 

jak swapowaliśmy mojego 1.1 mpi 2003 r. to kupowałem kompa IAW 49F.D1 i z elektryką nie było żadnej zabawy.. p&p (no, może prawie)

Edytowane przez addy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, addy napisał:

 

a skąd wiesz, że ma małego kompa? tzn. napisał, że ma małego kompa, ale jak je rozróżnić skoro i mały i duży ma dwie wtyczki (dobrze rozumiem?). W ogóle, jak dysponujesz jakimś oznaczeniem na mały / duży komp 1.1 mpi albo jakimś zdjęciem poglądowym to chciałbym rozwiać swoje wątpliwości ;-)

 

jak swapowaliśmy mojego 1.1 mpi 2003 r. to kupowałem kompa IAW 49F.D1 i z elektryką nie było żadnej zabawy.. p&p (no, może prawie)

 

duży

75cce0e7540d32a0c7eb0a74772377cd.jpg

 

mały

8044d89becc0cfb29e704163ad48518e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem sobie przejściówkę z instalacji silnikowej starego typu na jedną wtyczkę do nowego kompa z MPI (4AF). W tym wypadku niestety, sama przejściówka to nie wszystko, małe mody w wiązce były niezbędne (pomijając potrzebne czujniki). Tak czy owak, przejściówka to straszna rzeźba jest, w każdym razie prototyp, na większą skalę być może łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mieszkam we Wrocławiu i choć nie mam rozeznania w tych wszystkich kompach to generalnie z elektroniką jestem za pan brat i jak mi kolega woj76 rzuci schematem czy jakimiś innymi wskazówkami to chętnie Ci pomogę z tym.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, rusala napisał:

Ja mieszkam we Wrocławiu <ciach>... to chętnie Ci pomogę w tym.

Dzięki za chęci.

Twoje filmiki na YT w ramach przygotowań do swapa oglądałem.

Wczoraj znalazłem rozpiskę do IAW 59F czyli do tego co mam ja

KLIK KLIK

Teraz planuje poszukać 1.2 8V + wiązka + czysty komp taki jak był u dawcy.

Poszukać schematu podłączenia kompa dawcy i zacząć rzeźbić.

Jak z czymś będę miał sęki to zgłoszę się na priv

Pytania zaczną się narzucać zapewne przy porównaniu obu schematów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, rusala napisał:

Ja mieszkam we Wrocławiu i choć nie mam rozeznania w tych wszystkich kompach to generalnie z elektroniką jestem za pan brat i jak mi kolega woj76 rzuci schematem czy jakimiś innymi wskazówkami to chętnie Ci pomogę z tym.

 

Obczaj tutaj: http://www.fiatforum.com/cinquecento-seicento/216652-wojs-turbo-project.html od postu nr. 299, przy poście 308 jest załącznik z rozpiską pinów kompa 18F i 4AF, niestety taki, że co poniektóre rzeczy to tylko ja wiem (tzn. wiedziałem) co znaczą. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, woj76 napisał:

 

Obczaj tutaj: <ciach>

Grubszy projekt :ok:

W zasadzie na podstawie linków znajdujących się w tym wątku już można porównać czym się różnią kompy 18 ; 59 i 4AF.

Sprawdziłem też na Allegro, że np. do Siena/Palio 1.2 75KM tylko te trzy typy ECU są oferowane. Najwięcej 18 później 59 a najmniej 4AF (ten też jest najdroższy).

Skoro były 1.2 sterowane IAW59F to może poszukać właśnie takiego silnika bo IMHO wiązki powinny być takie same (choć to trzeba by sprawdzić). Wtedy swap byłby rzeczywiście p&p.

Pytanie w jakich konkretnie autach 1.2 8V mpi były sterowane małym kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, woj76 napisał:

 

Obczaj tutaj: http://www.fiatforum.com/cinquecento-seicento/216652-wojs-turbo-project.html od postu nr. 299, przy poście 308 jest załącznik z rozpiską pinów kompa 18F i 4AF, niestety taki, że co poniektóre rzeczy to tylko ja wiem (tzn. wiedziałem) co znaczą. 

W zasadzie ta tabela załatwia sprawę :oki: Jedynie zastanawiałem się skąd ma iść zasilanie do pinu 47 - z przekaźnika po stacyjce? Chyba, że źle zrozumiałem i to jest wyjście zasilania cewek z kompa ale w takim razie nie wiem po co miałoby iść jeszcze gdzieś w wiązkę kabinową.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rusala napisał:

W zasadzie ta tabela załatwia sprawę :oki: Jedynie zastanawiałem się skąd ma iść zasilanie do pinu 47 - z przekaźnika po stacyjce? Chyba, że źle zrozumiałem i to jest wyjście zasilania cewek z kompa ale w takim razie nie wiem po co miałoby iść jeszcze gdzieś w wiązkę kabinową.

 

 

Post wyżej w tamtym linku coś tam chyba pisałem.

 

W instalacji 16F/18F(D) komp jest zasilany przez przekaźnik i ma tylko zybcyk w instalacji, żeby wykryć czy zapłon jest włączony. Po wyłączeniu stacyjki komp kontroluje ten przekaźnik (podtrzymuje chwilę zasilanie do shutdownu) i go potem odcina. W 4AF (i małym na dwie wtyczki podejrzewam jest to samo) jest to wykonane wewnątrz ECU (przez mosfet albo coś podobnego podejrzewam) i ECU musi dostać zasilanie prosto ze stacyjki, a nie przekaźnika (takie zasilanie 16F dostaje na sławnym pinie 26, ale jest ono inaczej wykorzystane chyba). Polecam książkę od WKŁ Seicento, są tam schematy (do znalezienia też w necie). 

 

Druga różnica to osobny sygnał do obrotomierza w 4AF/59F. 

 

Ogólnie to zmodziłem instalację przy pomocy wtyczek pośrednich na wiązce,tak żeby móc się przełączać p&p między jednym a drugim kompem. Cała procedura to było jakieś 15 minut (głównie główkowania czy o jakieś wtyczce nie zapomniałem). Tylko ja tam miałem jeszcze switche do EBC / AFRa, tryb boot pod guzikiem na desce, itd. itp. Do standardowej instalcji n/a na pewno byłoby prościej. 

 

EDIT: Do 4AF znalazłem rozpiskę wtyków i instalacji silnikowej w swoich archiwach (pobazgrane notatkami niestety). 

 

iaw4af_connector.jpg

iaw4af_diagram.jpg

Edytowane przez woj76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, DamU napisał:

Grubszy projekt

 

Część z odpaleniem na 4AF niestety niedokończona z braku czasu a teraz auto jest już dawno na złomie :(. Bardzo mi szkoda, bo miałem co tego pomysłu poważne zamiary.

 

3 godziny temu, DamU napisał:

4AF (ten też jest najdroższy)

 

Jest to wbrew pozorom bardzo bardzo przyzwoity komp, nowszej generacji a jednocześnie dość prosty i przejrzysty, i pełen potencjału do zastosowań z turbo :oki: Natomiast nie wiem, czy jest wersja stricte do 1.2, a mapy od 1.1 nie do końca dobrze z 1.2 grają w tym kompie (wiem, bo jest to rzecz która mi trochę sen z powiek spędzała przy tym projekcie). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, woj76 napisał:

 

Natomiast nie wiem, czy jest wersja stricte do 1.2, a mapy od 1.1 nie do końca dobrze z 1.2 grają w tym kompie (wiem, bo jest to rzecz która mi trochę sen z powiek spędzała przy tym projekcie). 

ECUTESTING.COM

pokazuje, że np w Pandzie  4AF (tylko z różnymi końcówkami oznaczeń) był zarówno w 1.1 jak i w 1.2.

Teraz czy te końcówki oznaczeń danego typu ECU oznaczają tylko inne mapy. Pytanie czy wiązki są takie same niezależnie od końcówki oznaczenia.

Np w WKŁ jest jeden schemat połączeń kompa w 1.1 mpi (link z elektrody wyżej) a w SC występowały co najmniej dwa typy małych ECU tj. IAW59FM7 i IAW59FM1.

Skoro mądra książka podaje jeden schemat dla 1.1 mpi to zakładam, że wiązki są takie same, ale co jak to założenie jest błędne :ogien:

Może też być tak, że w SC są takie same a np. w Punto inne (bo w Punto 1.2 wg ecutesting.com występują IAW59 ale z innymi końcówkami oznaczeń).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żaden argument co prawda ale byoloby to wyjątkowo głupie z ich strony, żeby kompletnie zmieniać pinout w takim samym kompie. Co najwyżej wyobrażam sobie że może być inna funkcja pasująca do tego samego hardware'u czyli np. kolejność wtryskiwaczy czy ewentualnie raz wejście analogowe jest do jednego raz do innego czujnika zależnie od programu i może inny rezystor biasujący.

 

Edyta:

Tutaj np. twierdza, że to to samo: http://www.actronics.eu/en/shop/fiat-seicento-187-1998-2010-ecu-en/magneti-marelli-iaw-59f-59m-5af-5am

Edytowane przez rusala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.