Skocz do zawartości

Sens zakupy hybrydy na dojazd do pracy


SAMIR

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, SAMIR napisał:

Musze kupić auto na dojazdy do pracy.  30 km w jedna stronę. Spowrotem dokładnie tyle samo. Kilka km miasto potem droga wojewódzka.  Jest sens kupować priusa przy takim schemacie jazdy? Ile wtedy może spalić? 

 

Żeby nie było rozczarowań napiszę, że piątkę lub minimalnie powyżej. W drodze powrotnej (najpierw droga wojewódzka, potem miasto) spali zdecydowanie mniej niż w drugą stronę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, SAMIR napisał:

Musze kupić auto na dojazdy do pracy.  30 km w jedna stronę. Spowrotem dokładnie tyle samo. Kilka km miasto potem droga wojewódzka.  Jest sens kupować priusa przy takim schemacie jazdy? Ile wtedy może spalić? 

pytanie trochę z sufitu.... który prius? w jakiej cenie? vs czym obecnie jeździsz?

co poza spalaniem jest dla Ciebie ważne? :) 

 

ja np. wymieniłem byle 508 1.6 THP na lexusa 300h. oszczędzam na paliwie ok 200 PLN miesięcznie (dojazdy do pracy 20km w jedną stronę). w skali kosztu samochodu i eksploatacji - nie ma to większego znaczenia. ale w sumie różnicę w wysokości raty leasingowej pokrywa gratis (poza tym ze to jakieś 16 razy lepsze auto)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie trochę z sufitu.... który prius? w jakiej cenie? vs czym obecnie jeździsz?
co poza spalaniem jest dla Ciebie ważne?  
 
ja np. wymieniłem byle 508 1.6 THP na lexusa 300h. oszczędzam na paliwie ok 200 PLN miesięcznie (dojazdy do pracy 20km w jedną stronę). w skali kosztu samochodu i eksploatacji - nie ma to większego znaczenia. ale w sumie różnicę w wysokości raty leasingowej pokrywa gratis (poza tym ze to jakieś 16 razy lepsze auto)...


Napiszesz (może być priv) jak sfinansowałeś 300h?

Z góry dziękuję.

Wysłane z mojego HUAWEI RIO-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nei masz zamiaru przekraczać 70/h i dorga jest płynna bez konieczności czestego wyprzedzania to tak.

Nie do zaprzeczenia i pominięcia jest też duża bezawaryjność :ok:

 

Jednak w naszym kraju jak szukasz czegos co max obniży koszty to jakis auris z LPG wyjdzie cię na pewno taniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży send by miała tu hybryda na której możesz przejechać troche kilometrów trybie tylko elektrycznym. 

 

A jeszcze wieksze w pełni elektryczny ;) Sam czekam aż nowego elektryka z zasięgiem ~250 kilometrów będzie można kupić za 60-70 tysięćy złotych i lece do salonu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży send by miała tu hybryda na której możesz przejechać troche kilometrów trybie tylko elektrycznym. 
 
A jeszcze wieksze w pełni elektryczny Sam czekam aż nowego elektryka z zasięgiem ~250 kilometrów będzie można kupić za 60-70 tysięćy złotych i lece do salonu.
 

Obawiam sie tylko ze wtedy prad juz nie bedzie taki tani...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, listoor napisał:

 


Napiszesz (może być priv) jak sfinansowałeś 300h?

Z góry dziękuję.

Wysłane z mojego HUAWEI RIO-L01 przy użyciu Tapatalka
 

 

wziąłem leasing w Toyota Leasing :)

 

różnicę w cenie - mam na myśli ze za peszrota 508 płaciłem 1800 brutto, teraz płacę 2000 brutto (czyli uwzględniając kilka litrów mniej spalania - różnica się pokrywa z paliwa) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, cesarz napisał:

Duży send by miała tu hybryda na której możesz przejechać troche kilometrów trybie tylko elektrycznym. 

 

A jeszcze wieksze w pełni elektryczny ;) Sam czekam aż nowego elektryka z zasięgiem ~250 kilometrów będzie można kupić za 60-70 tysięćy złotych i lece do salonu.

 

szczerze - mi by się nie chciało podłączać auta do sciany. pamiętać ze codziennie - co 2 dni, co 100/200 km... wolę to co mam teraz - bo ma praktyczność zwykłego samochodu + mega oszczędność paliwa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jimbo22 napisał:

szczerze - mi by się nie chciało podłączać auta do sciany. pamiętać ze codziennie - co 2 dni, co 100/200 km... wolę to co mam teraz - bo ma praktyczność zwykłego samochodu + mega oszczędność paliwa :D

 

Za 15-20 lat i tak bedziesz podlaczac :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, cesarz napisał:

 

Za 15-20 lat i tak bedziesz podlaczac :) 

nie sądzę. za 15-20 lat - pewnie wymyślą jakiś system ładowania indukcyjnego. ze ładowarka bedzie na podłodze garażu i chodzić automatycznie - taki deal rozumiem...:) latanie z kablem - nie podobie mnie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jimbo22 napisał:

wziąłem leasing w Toyota Leasing :)

 

różnicę w cenie - mam na myśli ze za peszrota 508 płaciłem 1800 brutto, teraz płacę 2000 brutto (czyli uwzględniając kilka litrów mniej spalania - różnica się pokrywa z paliwa) ;)

 

Coś tu chyba podkolorowałeś ;)

 

Przy okazji, na jakiś większy rabat można liczyć w przypadku Lexa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Coś tu chyba podkolorowałeś ;)

 

Przy okazji, na jakiś większy rabat można liczyć w przypadku Lexa?

Lex powtarzalnie w korkach pali 7. P508 10-11. Podkolorowałem raczej na korzyść P508 zeby mu nie było przykro... ze mikrosilniczek, nie daje żadnych korzysci :)

 

W trasie też jest przepaść :) na A1

 

Rabaty symboliczne raczej - ale nie wiem jak tam nowe - ja kupowalem uzywke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mrBEAN napisał:

 

To teraz mi się zgadza ta rata leasingowa ;)

 

No, mi też coś nie pasowało ale nie chciałem się wychylać żeby nie było że kwestionuję bo sam nie umiem negocjować.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

No, mi też coś nie pasowało ale nie chciałem się wychylać żeby nie było że kwestionuję bo sam nie umiem negocjować.

;)

a wiecie ze poza wartością zakupu ratę reguluje się też czasem finansowania? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jimbo22 napisał:

a wiecie ze poza wartością zakupu ratę reguluje się też czasem finansowania? :) 

 

Wiem. Ale sensowny czas finansowania to też nie jest 10 lat tylko 5. Zakładałem jeszcze spory czynsz inicjalny. który mógłby wpłynąć na wysokość raty ale to też nie jest zbyt popularne bo korzyść z tego niewielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ryb napisał:

 

Wiem. Ale sensowny czas finansowania to też nie jest 10 lat tylko 5. Zakładałem jeszcze spory czynsz inicjalny. który mógłby wpłynąć na wysokość raty ale to też nie jest zbyt popularne bo korzyść z tego niewielka.

5 lat 1 autem? łomatko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jimbo22 napisał:

5 lat 1 autem? łomatko...

 

Mniej niż 3 nie ma sensu, 4 to optymalnie, 5 to IMO "sposób na obniżenie raty". Więcej z kolei bez sensu bo po gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jimbo22 napisał:

jak nie pasowało? co? :) 

 

Cena Lexa to 170-200 kzł.

Rata 2000 nijak mi nie pasowała. 

 

Nawet uwzględniając pierwszą wpłatę i wykup w różnych wariantach, skrajności jakieś odrzuciłem, bo założyłem, że jesteś myślący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

 

Cena Lexa to 170-200 kzł.

Rata 2000 nijak mi nie pasowała. 

 

Nawet uwzględniając pierwszą wpłatę i wykup w różnych wariantach, skrajności jakieś odrzuciłem, bo założyłem, że jesteś myślący.

Cena Lexa to nowego 150 w górę.

Ja kupiłem za ok 119 tys 2 letniego (zupełnie przez przypadek, bo w sumie to zainteresowałem się Lexem przez wyprzedaże rocznika 2015 CT200h).

 

P508 nowy tez stoi ok 100k. w obu wypadkach jednak to byly używki :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jimbo22 napisał:

Cena Lexa to nowego 150 w górę.

Ja kupiłem za ok 119 tys 2 letniego (zupełnie przez przypadek, bo w sumie to zainteresowałem się Lexem przez wyprzedaże rocznika 2015 CT200h).

 

P508 nowy tez stoi ok 100k. w obu wypadkach jednak to byly używki :)

 

 

Dlatego jak napisałeś, że używka, to wszystko zagrało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Ryb napisał:

 

A jak jest ładowarka indukcyjna o takiej mocy to nie zdarza się że ludziom wokół włosy dęba stają?

 

Indykcyjnej sie nie da takiej zrobić. Robi się jakieś rezonansowe czy coś takiego. Nie wiem, nie znam siem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.01.2017 o 19:34, Vadero napisał:

Nie do zaprzeczenia i pominięcia jest też duża bezawaryjność

Tak mówi w reklamach zientarski (na widok którego juz rzygam) - ale ..... jakos nie zaobserwowałem zeby w autach nie bedacych hybrydą psuło sie wszystko na potege.... Kolezanka z pracy jeżdezi chyba z 10 lat yarisem benzynowym i z tego co pamietam to poza blacharką i exploatacją  raz miała jakis problem z cewką i wtryskiwaczami - przejechała porawie 200 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.01.2017 o 15:00, SAMIR napisał:

Jest sens kupować priusa przy takim schemacie jazdy

Wszystko zalezy od róznicy w cenie priusa i porówalnego auta z klasycznym zasilaniem - bo jezeli drozsza cena zakupu (zakładam że będzie wieksza) zwróci sie w przewidywalnym czasie/przebiegu to moze warto... ale zeby nie było tak jak z nowym yarisem czy aurisem (juz nie pamiętam którego liczyłem) ze wg danych katalogowych spalania zwrot nastepuje po 140 kkm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.01.2017 o 15:00, SAMIR napisał:

Musze kupić auto na dojazdy do pracy.  30 km w jedna stronę. Spowrotem dokładnie tyle samo. Kilka km miasto potem droga wojewódzka.  Jest sens kupować priusa przy takim schemacie jazdy? Ile wtedy może spalić? 

 

Imho bardzo dobrze kombinujesz. Znajomy ma Priusa na Taxi, jest bardzo zadowolony. Spalanie rzędu 5 -5,4l w jeździe po Warszawie to rewalacjny wynik, więc montaż lpg odpuścił :phi:. Trasa z rodziną o niewiele więcej, bo ok 5,8-6l.

Auto niby proste i mało awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.01.2017 o 19:34, Vadero napisał:

Jak nei masz zamiaru przekraczać 70/h i dorga jest płynna bez konieczności czestego wyprzedzania to tak.

Nie do zaprzeczenia i pominięcia jest też duża bezawaryjność :ok:

 

Jednak w naszym kraju jak szukasz czegos co max obniży koszty to jakis auris z LPG wyjdzie cię na pewno taniej ;)

 

Panda z LPG i 6l/LPG na trasie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Majkiel napisał:

A tak z ciekawości, czy taką hybrydę można jeszcze bardziej zhybrydować - zagazować?

 

Też się zdziwiłem, ale skoro sporo taksówek jeździ Priusami na lpg to można. W sumie to prosty silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, delco napisał:

Ja kiedyś dojeżdzałem 26 km w jedna strone rowerem... wychodzi jeszcze taniej ;) - ale porzyznaję ze w zimie nie jeżdzilem ;)

 

Ja dojeżdżam cały czas rowerem nawet w obecne mrozy ale mam tylko 11km ;)

Chyba, że jest błoto pośniegowe to jadę autem bo polscy kierowcy nie potrafią zmienić pasa ruchu i ominąć czegokolwiek jak mają się przebijać przez błoto między kołami....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, slawek_l_83 napisał:

Ja dojeżdżam cały czas rowerem nawet w obecne mrozy ale mam tylko 11km

jak mieszkałem w USA to jeżdziłem do pracy rowerem własnie w zimie - bo bylo za zimno zeby chodzić ;)

edit - ale miałem tylko 3 km ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co byście powiedzieli gdyby kupić hybrydę  za około 30-40 tys. Czyli używanego priusa.  Czy wtedy jest sens kupić takie auto zamiast gazowac kilkulatka. Założenie ze autem będziemy jeździć 3-5 lat i pokonywali dystans z początku wątku czyli ok60 km dziennie większość poza miastem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, SAMIR napisał:

A co byście powiedzieli gdyby kupić hybrydę  za około 30-40 tys. Czyli używanego priusa.  Czy wtedy jest sens kupić takie auto zamiast gazowac kilkulatka. Założenie ze autem będziemy jeździć 3-5 lat i pokonywali dystans z początku wątku czyli ok60 km dziennie większość poza miastem

 

Musisz to sam policzyć, jaki potencjalny zysk będzie.

Kupić Priusa i zagazować to najtańsza opcja teoretycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.01.2017 o 09:57, Ryb napisał:

A jak jest ładowarka indukcyjna o takiej mocy to nie zdarza się że ludziom wokół włosy dęba stają?

Co to jest 7 kW ?

To jest pryszcz. ;] Nawet indukcyjny.

 

Nie jest to co prawda ładowarka indukcyjna, tylko publiczne przyłącze elektryczne :phi: o mocy 200 kW. 

I ludzie żyją, nic im z głowy skalpów nie zdziera, ani z łuku elektrycznego też nie strzela. ;]

ladowarka1.jpg_678-443.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.