Skocz do zawartości

co wybrac ok 60 tys, nowe lub prawie nowe, benz


alastair

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zaczelismy sie z zona rozgladac nad nastepca Lancera Kombi. Czyli szukamy czegos:

- nowego lub prawie nowego (2015+)

- w okolicach 60 tys najchetniej, wiecej raczej nie

- bezawaryjnego najlepiej totalnie planowane uzytkowanie 5 lat minimum, chetnie 10

- silnik benzynowy ok 130KM, najchetniej wolnossak

- przyzwoita ilosc miejsca na nogi z tylu

- znosnej wielkosci bagaznik

- z dodatkowych wymagan tylne szyby elektr, tylny podlokietnik z uchwytami na napoje

- normalne klasyczne wnetrze, zadnych tabletow w stylu P308 w ktorym dotykowy ekran jest wspolny dla radia i syst. wentylacji bo to jest dla mnei koszmar uzytkowy.

 

obejrzelismy juz kilka aut i wnioski sa takie ze nasze - wydawalo mi sie ze niewielkie - wymagania skreslaja wiele aut.

 

- Ceed (1.6GDI 135KM calkiem mi sie podoba) ma tylne szyby elektryczne dopiero w wersji L co czyni go drozszym od np. Aurisa kombi.

- Auris kombi calkiem mi sie podoba, nawet jest dosc spory wybor egzemplarzy (niestety wiekszosc golasy wiec z tylu korbotronik) no moze poza silnikiem ktory ma swietna gore za to taki sobie dol i srodek (Lancer z prostym silnikiem ma lepszy).

- Mazda 3 bardzo ladna, silnik 2.0 120KM moglby miec lepsza gore (ale z tego co wiem jest to do poprawienia :D) ale w zasadzie tylko nowa wiec za droga (okolice 77tys) a raczej nie chcialbym sie pozbawiac wakacji w tym roku wiec chyba odpadnie

- Megane 3 1.2TCE130 odpadla z powodu ilosci miejsca z tylu. Nie wiem jak IV

- Astra IV wydawalaby sie ok jesli chodzi o bagaznik i miejsce ale zonie nie podoba sie Opel (mi w zasadzie tez nie ;-p)

- Focus htb ma za maly bagaznik, jeszcze nie wiem jak kombi (ale mi sie nie podoba). Nie wiem na jaka cene sie nastawiac w wersji z silnikiem 1.5 150KM (bo trzycylindrowca ani wolnossaka 1.6 raczej nie chce)

- Golf jest w zasadzie ok ale mi nie pasuje bo za bardzo oklepany poza tym mam watpliwosci co do jakosci (przypominam punktem odniesienie jest Lancer, prosty, brzydki ale przez 9 lat sie nie zepsul)

- przypadkiem obejrzelismy wczoraj C-elysse i ja do tego auta pretensji nie mam (zwlaszcza ogromna ilosc miejsca z tylu i bagaznik duzy) ale jest totalnie niewyszukane a sterowanie szybami to pomylka (oboje z zona mamy za krotkie rece a dzieci to juz w ogole) wiec odpada.

- i30 pojde dzis zobaczyc

 

cos jeszcze warte uwagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, alastair napisał:

Witam,

 

zaczelismy sie z zona rozgladac nad nastepca Lancera Kombi. Czyli szukamy czegos:

 

 

- bezawaryjnego najlepiej totalnie planowane uzytkowanie 5 lat minimum, chetnie 10

- silnik benzynowy ok 130KM, najchetniej wolnossak

 

 

cos jeszcze warte uwagi?

Wydaje mi się, że te 2 wymagania, ograniczają wybór do szeroko pojętej "japonii".

 

W używanych młody rocznik - IMHO może wynikać z takowych:

optymistycznych - koniec lizingu, czy prywatnego czy flotowego

pesymistycznych - jakiś feler nie do ogarnięcia w ASO, naprawa powypadkowa.

 

Pije do tego, że nikt nie pozbywa się młodego, sprawnego auta. Albo trzeba mieć cholerne szczęście.

 

Także szukałbym w pięciolatkach i kupił na następne 5 lat, ew. pojechał po takiego do Niemiec lub poprosił znajomego, aby coś przytargał przy okazji.

Koszt finalny rośnie ok. 10% w stosunku do cen krajowych. Za to na bank masz lepsze wyposażenie.

 

Jak szukaść w kraju to w polizingowych.

 

Co do samochodu, takie zawsze mi się podobało...

 

https://www.olx.pl/oferta/honda-accord-2-0-v-tec-elegance-1wl-ks-serwis-jak-nowa-CID5-IDikuj1.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozważał lekko używanego focusa, lub astre K. Nowa fiestę lub Astre J. Poszedłbym tez zobaczyć fabie w topowej wersji z DSG. I przeszedłbym się zobaczyć nowe Tipo. Koreancow nie polecam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane iV htb ma bardzo mało miejsca na tylnej kanapie - mamy takie auto w rodzienie. Podobno kombiak ma więcej.

Mamy też Captura 1.2 TCe 130KM, ten ma nawet sporą przestrzeń, może coś takiego? Z wymagań to chyba tylko podłokietnika nie ma:hmm:

Pulsar ma spore wnętrze, Octa (używka lub Rapid nówka - spora przestrzeń z tyłu i bagażnik, jedynie na szerokość kuleje, ale dla 4 osób wystarczy), ix20 (tutaj wolnossaka dorwiesz), a może coś z egzotyki typu Jeep Renegade (1.6 też wolnossący), 500L 1.4 T-jet, Meriva turbo? :) Ogólnie jak patrzę w ogłoszenia, jest w czym wybierać.

i30 właśnie wchodzi nowy model, stare powinny mieć dobrą cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, alastair napisał:

Witam,

 

zaczelismy sie z zona rozgladac nad nastepca Lancera Kombi. Czyli szukamy czegos:

- nowego lub prawie nowego (2015+)

- w okolicach 60 tys najchetniej, wiecej raczej nie

- bezawaryjnego najlepiej totalnie planowane uzytkowanie 5 lat minimum, chetnie 10

- silnik benzynowy ok 130KM, najchetniej wolnossak

- przyzwoita ilosc miejsca na nogi z tylu

- znosnej wielkosci bagaznik

- z dodatkowych wymagan tylne szyby elektr, tylny podlokietnik z uchwytami na napoje

- normalne klasyczne wnetrze, zadnych tabletow w stylu P308 w ktorym dotykowy ekran jest wspolny dla radia i syst. wentylacji bo to jest dla mnei koszmar uzytkowy.

 

Zasadniczy problem jest taki, ze w tej chwili praktycznie nikt poza moze Toypta/Kia/Hyundai nie montuje wolnossacych silnikow o mocy 130KM do kompaktow.

Za 60kPLN to w zasadzie mozesz szukac jedynie w podstawowych wersjach aut, ale zerknij sobie na Citroena C4 1,2 Pure Tech.

To schodzacy model I mozna go kupic za ok 60kPLN bez wiekszego problemu, a wyposazenie jest naprawde przyzwoite jak na ta cene

Niby ma tablet, ale sluzy jedynie do obslugi radia I nawigacji, sterowanie nawiewami jest klasyczne I masz w tej cenie klime automatyczna.

Ewentualnie spojrzyj na Nissana Pulsar, mozna znalezc 1-2 latki za ok 50kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:


Trzeba być nie wiem kim żeby kupić elantre. Ten samochód nie ma nic do zaoferowania i jest absurdalnie drogi.

Może jestem "nie wiem kim" ale miałem Elantrę przez 4 lata i samochód był absolutnie bezawaryjny, wygodny i ekonomiczny. 

Dla takiego nie wiem kogo jak ja to bardzo dużo i dlatego polecam ten samochód każdemu, kto chce po prostu bezproblemowo jeździć.

Jak dotąd nikt nie jest niezadowolony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

civic ix 1,8 -  trzyma wartość, wolnossak, ma duży bagażnik, "idiotoodporny" silnik, jest o wiele bardziej komfortowy od poprzednika (zawieszenie, wygłuszenie), co powoduje, że silnik który lubi wysokie obroty nie jest tak dokuczliwy...

 

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-sport-1-8-140-salon-pl-gwarancja-navi-kamera-cofania-fv23-ID6yDN3b.html 

 

ja bym próbował negocjować powyższego, roczek przeskoczył...  

 

p.s nie zauważyłem, że ma tablet, ten którym jeździłem nie miał...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, pezot500 napisał:

civic ix 1,8 -  trzyma wartość, wolnossak, ma duży bagażnik, "idiotoodporny" silnik, jest o wiele bardziej komfortowy od poprzednika (zawieszenie, wygłuszenie), co powoduje, że silnik który lubi wysokie obroty nie jest tak dokuczliwy...

 

"wiele bardziej" to on aż tak nie jest ... można napisać, że jest mała różnica na plus. W VIII montowali beznadziejnie twarde i głośne opony 17" i to była cała przyczyna braku komfortu. Jeździłem obiema wersjami jak wybierałem swój (nówka podstawowa wersja IX '14 kontra 3-letni VIII '11 Executive). Właśnie z braku szczególnych różnic w prowadzeniu i komforcie wziąłem bardzo dobrze wyposażonego VIII.

 

Wracając do pytania - tez polecam Civic IX 1.8. Szczególnie kombi jeśli potrzebujesz trochę więcej przestrzeni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jestem "nie wiem kim" ale miałem Elantrę przez 4 lata i samochód był absolutnie bezawaryjny, wygodny i ekonomiczny. 
Dla takiego nie wiem kogo jak ja to bardzo dużo i dlatego polecam ten samochód każdemu, kto chce po prostu bezproblemowo jeździć.
Jak dotąd nikt nie jest niezadowolony.
 


Średni zawias, średnie wnętrze a cena z kosmosu. Globalnie to jest hit ale w pl za ta sama kasę jest astra 1.4 albo focus turbo. Albo nawet 1.6na wiec w jakim celu kupować ta egzotykę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto kupić dla dobrego prostego silnika i bezproblemowej jazdy. W Elantrze po prostu nic się nie psuje. Nie znam nikogo kto by na ten samochód narzekał.

Do tego bardzo podoba się wielu osobom wizualnie. Ale o gustach się nie dyskutuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, wujekcybul napisał:

Średni zawias, średnie wnętrze a cena z kosmosu. Globalnie to jest hit ale w pl za ta sama kasę jest astra 1.4 albo focus turbo. Albo nawet 1.6na wiec w jakim celu kupować ta egzotykę.

Dundy ma rację. Elantra to auto w starym, dobrym stylu lat 90-tych, w których auta były do jazdy. Jasne, że jest mega nudna i zwykła, ale niczego nie udaje. Focus i Astra to flotowozy, które są właśnie tak samo nudne, ale w folderach to prężą muskuły jakby każdy chciał skopać osiągami Ferrari, a stylem Monicę Bellucci.;]

Elantra to klasyczna elegancja i dawne wartości w postaci niezawodności. Focus i Astra to nowoczesny, głupi konsumpcjonizm, 3 lata w leasingu i na wysypisko do lasu. Elantra to siedzenie z gazetą w parku. Focus i Astra to wbity paluch w smartfona na najgłupszych aplikacjach świata.:hehe:

Tylu ludzi wybierze Focusa/Astrę ilu przejdzie przez rynek w Krakowie wgapionych w smartfona. Tylu ludzi wybierze Elantrę, ilu popatrzy w górę i poszuka zmian w wyglądzie kamienic...

Pozdrawiam.;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.01.2017 o 09:41, lessero napisał:

Wydaje mi się, że te 2 wymagania, ograniczają wybór do szeroko pojętej "japonii".

W używanych młody rocznik - IMHO może wynikać z takowych:

optymistycznych - koniec lizingu, czy prywatnego czy flotowego

pesymistycznych - jakiś feler nie do ogarnięcia w ASO, naprawa powypadkowa.

 

Pije do tego, że nikt nie pozbywa się młodego, sprawnego auta. Albo trzeba mieć cholerne szczęście.

Wygląda na to, że mam cholerne szczęście ;]

Kupiłem niespełna 2 letnie auto (na gwarancji), firma zostawiła je w rozliczeniu za nowe, robi tak z większością swoich pojazdów, ale to zagraniczna firma i robi dużo przebiegów. Da się, wygląda na to że tak, chyba że za kilka miesięcy wypadnie mi silnik ;l

 

Swoją drogą w focusach 1.0 bezn. 100-125 KM jest całkiem spoko, nie możesz mieć tylko uprzedzeń do 3 cylindrów :skromny: 1.5T jest prawie nie osiągalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedałem Elantrę koledze z pracy i za każdym razem jak ją widzę pod firmą żałuję że sprzedałem:hehe: Ale potrzebowałem kasy, a poszła za dobre pieniądze.

Ta nowa Elantra jest w środku zdecydowanie ładniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, komor napisał:

Wygląda na to, że mam cholerne szczęście ;]

Kupiłem niespełna 2 letnie auto (na gwarancji), firma zostawiła je w rozliczeniu za nowe, robi tak z większością swoich pojazdów, ale to zagraniczna firma i robi dużo przebiegów. Da się, wygląda na to że tak, chyba że za kilka miesięcy wypadnie mi silnik ;l

 

Swoją drogą w focusach 1.0 bezn. 100-125 KM jest całkiem spoko, nie możesz mieć tylko uprzedzeń do 3 cylindrów :skromny: 1.5T jest prawie nie osiągalny.

 

 

Powinienem był napisać,

Cytuj

Pije do tego, że nikt z "osób prywatnych" nie pozbywa się młodego, sprawnego auta. Albo trzeba mieć cholerne szczęście.

 

Bo dla osoby prywatnej nowe auto przeważnie jest "inwestycją" na lata, bo ZTCW największą utratę mamy w pierwszych 2 latach po zakupie.

 

Koniec lizingu po 2, 3 latach to normalna wymiana floty. Nawet jakiś użyszkodnik pisał, ze wymienia co roku, też o tym wspomniałem.

 

Cytuj

W używanych młody rocznik - IMHO może wynikać z takowych:

optymistycznych - koniec lizingu, czy prywatnego czy flotowego

 

Kupowanie auta poflotowego uważam za jedna z lepszych opcji, szczególnie klasy C, D, gdzie powinny latać po autostradach.

 

Cytuj

Jak szukaść w kraju to w polizingowych.

 

Także, sakrazm niepotrzebny zupełnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wszystki za odpowiedzi.

 

sprowadzanego auta i pozniejszego zastanawiania sie z czym sie wczesniej zderzylo i z ilu jest zlozone - nie chce i juz. Takze zadnych 5-latkow, rok, dwa max. Mialem taki pomysl 9 lat temu, wybralem prawie nowke i bylo to swietne rozwiazanie. Interesuje mnie powtornie auto bezstresowe od A do Z przez nastepne 100-200 tys km w ciagu 5-10lat, chetnie gorna granica

 

Skoda nie bo nie ;], wystarczy ze ojciec ujezdza chyba czwarta

 

Tipo nie, bo Fiat. Tzn. obejrzec i przejechac sie moge ale kupic nie mam zamiaru. 500L, Renegade - sorry ale po totalnie bezawaryjnym Mitsu nie wpakuje sie w auto zadnej z marek ktore bohatersko walcza od lat z usterkami zupelnie nieznanymi gdzie indziej.

 

Koreanczyki po przemysleniach raczej opuszcze. Acz wczoraj bylem ogladac nowego i30. Tak nowego ze testowka bedzie dopiero dzis a cennika w ogole brak :hehe:. W zwiazku z tym jednak nie bedzie najtanszy a krolikiem doswiadczalnym nie chce byc. ix20 za maly i brzydki. Juz predzej Elantra choc Żonie sie nie podoba, tyle ze w salonie do jazd maja diesla (a w tej chwili go tak naprawde nie maja),

 

Pulsar 1.2 - obejrze ale nie mam przekonania, cos mi sie po glowie kolacze ze mariaz z Renault na dobre im nie wyszedl.

 

Megane IV - nie wiem, patrz wyzej. Ale moze jeszcze dam im druga szanse. Tylko czy to SCE (rozumiem to jako trick podobny jak SDI vs TDI, zeby uzyszkodnikom bylo mniej smutno) mnie nie zalamie?

 

Civic IX, przejde sie i j.w. dam druga szanse. Kiedys bylem na jezdzie probnej tj. przepakowalem rodzine z Lancera do niego. I po przejazdzce mialem wrazenie ze sie mecze. Pojemnosc wieksza, moc wieksza ale niechec do jazdy tez wieksza (nieliniowy pedal gazu, porazka :facepalm:) Czy zreszta ten podany uzywany Executive z 2015 za 55 tys nie jest za tani??

 

Focus mi troche przeszedl, dlaczego 1.5 mialby byc nieosiagalny?

 

do Astry tez przekonanie mi maleje, acz dzis ja bede ja ogladac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, alastair napisał:

dziekuje wszystki za odpowiedzi.

 

 

 

Pulsar 1.2 - obejrze ale nie mam przekonania, cos mi sie po glowie kolacze ze mariaz z Renault na dobre im nie wyszedl.

 

 

 

do Astry tez przekonanie mi maleje, acz dzis ja bede ja ogladac.

 

Też mi się wydaje, że Nissan "ciągnie" renuarem na odległość. Niemniej pamiętam naście lat temu Almerę jako bezproblemowe auto.

 

Najnowsza astra jest IMHO bardzo dobrą ofertą, przyjemna w środku - chociaż opel kokpity swoich różnych modeli kroi w ten sam deseń.

Wsiadasz z merivy do astry, z astry do insygni a tam to samo :D:D Te same knefle w tych samych miejscach.

 

Dostąpisz zaszczytnej funkcji B-testera :D. Auta, ew. serwisu ;].

No dobra, od czego jest gwarancja.:oki::piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, alastair napisał:

 

Megane IV - nie wiem, patrz wyzej. Ale moze jeszcze dam im druga szanse. Tylko czy to SCE (rozumiem to jako trick podobny jak SDI vs TDI, zeby uzyszkodnikom bylo mniej smutno) mnie nie zalamie?

 

 

Sce to zwykły wolnossak z Nissana akurat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, alastair napisał:

Focus mi troche przeszedl, dlaczego 1.5 mialby byc nieosiagalny?

 

Ponieważ większośc poflotowych itp. to 1.6 TDCi i obecnie 1.5 TDCi, mało kto sprzedaje benzynowe 1.5T póki co, największy wybór w dieslach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pezot500 napisał:

 

netto... dlatego pisałem o negocjacji ceny

:facepalm: przeoczylem ten istotny szczegol ...

 

 

 

17 godzin temu, komor napisał:

 

Ponieważ większośc poflotowych itp. to 1.6 TDCi i obecnie 1.5 TDCi, mało kto sprzedaje benzynowe 1.5T póki co, największy wybór w dieslach.

fakt, uzywek nie widzialem. Zreszta generalnie pomijajac Toyote to w polizingowych nadal kroloja diesle :(

 

No i pojezdzilem wczoraj nowym i30, bylem chyba pierwszym testerem tego auta :D Wersja mega wypasiona, 1.4T z dwusprzeglowa skrzynia i masa przyciskow na ktorych ikonki nic minie mowia. Cena nieznana ale przecie niska nie bedzie wiec traktuje to jako ciekawostke. Zapytalem tez o cene Elantry - faktycznie z kosmosu, 73kpln po rabacie za 1.6 128KM to troche duzo, taniej mam nowego Aurisa ktory na 99% bedzie bardziej bezproblemowy.

 

Przejechalem sie tez Astra V 1.4T 150KM. Generalnie auto mnie nie urzeklo, silnik fajnie ciagnie na gorze ale do ok 3krpm wielkiego szalu nie robi (a nie oczekuje cudow bo jestem przyzwyczajony do wolnossakow). Bagaznik w ktorym jest kolo zapasowe (dla mnie i zony rzecz oczywista) ma juz niewielka pojemnosc, cena po wszystkich rabatach kombinacjach i machinacjach nie jest jakas niesamowicie niska. Podaz uzywek z tylnymi szybami w pradzie taka sobie. Wiec raczej bede szukac dalej. Dzis ide do Hondy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alastair jeździłem wcześniej również Astrą ale z silnikiem 120KM z tego co pamiętam. Szału nie robiło, ale wg mnie jechało już dość poprawnie, silnik do tego dość elastyczny. Ale dzięki olewczości handlowca udało mi się kupić używkę ;]

 

Porównując Astre kombi do Focusa kombi to wrażenia mam bardzo zbliżone. Pozycja za kierownicą chyba minimalnie lepsza w Astrze, bagażniki można powiedzieć, że identyczne. W focusie mamy bardziej pionową klapę, w Astrze była chyba nieco spłaszczona. Z tyłu w Astrze jakoś dziwnie przez te wysunięte siedziska do przodu. Na minus brak możliwości złożenia siedzisk, nie ma idealnie płaskiej powierzchni po rozłożeniu oparć.

Tyle szyby elektryczne to masakra w PL, przeszukałem duzo poflotówek i albo były z tyłu el. szyby i nie było nic więcej, albo było więcej ale szyb brak ;l

 

W moim obecnym fordzie wygrał tempomat i sync, szyb el. z tyłu brak :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, alastair napisał:

:facepalm: przeoczylem ten istotny szczegol ...

 

 

 

fakt, uzywek nie widzialem. Zreszta generalnie pomijajac Toyote to w polizingowych nadal kroloja diesle :(

 

No i pojezdzilem wczoraj nowym i30, bylem chyba pierwszym testerem tego auta :D Wersja mega wypasiona, 1.4T z dwusprzeglowa skrzynia i masa przyciskow na ktorych ikonki nic minie mowia. Cena nieznana ale przecie niska nie bedzie wiec traktuje to jako ciekawostke. Zapytalem tez o cene Elantry - faktycznie z kosmosu, 73kpln po rabacie za 1.6 128KM to troche duzo, taniej mam nowego Aurisa ktory na 99% bedzie bardziej bezproblemowy.

 

Przejechalem sie tez Astra V 1.4T 150KM. Generalnie auto mnie nie urzeklo, silnik fajnie ciagnie na gorze ale do ok 3krpm wielkiego szalu nie robi (a nie oczekuje cudow bo jestem przyzwyczajony do wolnossakow). Bagaznik w ktorym jest kolo zapasowe (dla mnie i zony rzecz oczywista) ma juz niewielka pojemnosc, cena po wszystkich rabatach kombinacjach i machinacjach nie jest jakas niesamowicie niska. Podaz uzywek z tylnymi szybami w pradzie taka sobie. Wiec raczej bede szukac dalej. Dzis ide do Hondy

 

Jak oceniasz tego nowego I30 w porównaniu do Astry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, alastair napisał:

Zapytalem tez o cene Elantry - faktycznie z kosmosu, 73kpln po rabacie za 1.6 128KM to troche duzo, taniej mam nowego Aurisa ktory na 99% bedzie bardziej bezproblemowy.

Spodziewałbym się zgoła odmiennej sytuacji. Po stronie Toyoty stoi o niebo lepszy serwis, ale samo auto...z racji prostoty, mniej problemów sprawi Hyundai. Ale ta kwestia jest nie do rozstrzygnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra ma 150KM i całkiem niezłe czasy przyspieszeń aż dziwne ze to nie jedzie. Co do zapasu raz rozwaliłem bok opony i nie mogłem jechać i czekałem na assistance 30minut. Przez 10 lat tylko jeden przypadek wiec ja bym olał zapas.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maro_t napisał:

 

Jak oceniasz tego nowego I30 w porównaniu do Astry?

trudne porownanie bo kazdym z aut zrobilem ledwie pare km a i30 mial dwusprzeglowke i jakas bardziej wypasiona wersje. Mnie jakos bardziej pasowal Hyundai, i z zewnatrz i w srodku. Bylo dziwne zawahanie przy lekkim (lekkim dlatego zeby skrzynia nie redukowala) dodaniu gazu przed wejsciem w zakret, zaczal przyspieszac po wyjsciu. Potem chcialem nieco (naprawde nieco) szybciej ruszyc to wyrwal jak z procy. Ale moze to dlatego ze auto bylo totalnie nowe, chyba bylo ledwie po zatankowaniu po przyjezdzie do saloonu.

 

 

 

1 minutę temu, wujekcybul napisał:

Astra ma 150KM i całkiem niezłe czasy przyspieszeń aż dziwne ze to nie jedzie. Co do zapasu raz rozwaliłem bok opony i nie mogłem jechać i czekałem na assistance 30minut. Przez 10 lat tylko jeden przypadek wiec ja bym olał zapas.

to do mnie bylo ze nie jedzie? Mialem wrazenie ze od dolu jest tak sobie (np. 6 bieg 2000 rpm i reakcja na stopniowe dodawanie gazu od najlzejszego, spokojna jazda do 3krpm itp). Po wdepnieciu w deske i pokreceniu pod 5krpm bylo ladnie ;]

 

co do zapasu to jeszcze z zona pogadam. Ale z praktyki wiem ze ona potrzebuje duuuzo czasu na wszelkie zmiany. Przez ostatnie 10 lat z uporem maniaka wozila w bagazniku pompke z czasow CCCP ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, alastair napisał:

co do zapasu to jeszcze z zona pogadam. Ale z praktyki wiem ze ona potrzebuje duuuzo czasu na wszelkie zmiany. Przez ostatnie 10 lat z uporem maniaka wozila w bagazniku pompke z czasow CCCP ;)

 

A w razie W i tak by dzwoniła po chłopa albo po ojca....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1/24/2017 o 09:17, alastair napisał:

Czyli szukamy czegos:

- nowego lub prawie nowego (2015+)

- w okolicach 60 tys najchetniej, wiecej raczej nie

- bezawaryjnego najlepiej totalnie planowane uzytkowanie 5 lat minimum, chetnie 10

- silnik benzynowy ok 130KM, najchetniej wolnossak

- przyzwoita ilosc miejsca na nogi z tylu

- znosnej wielkosci bagaznik

- z dodatkowych wymagan tylne szyby elektr, tylny podlokietnik z uchwytami na napoje

- normalne klasyczne wnetrze, zadnych tabletow w stylu P308 w ktorym dotykowy ekran jest wspolny dla radia i syst. wentylacji bo to jest dla mnei koszmar uzytkowy.

 

 

Ale chwila, skąd ta cena Elantry? Wszystkie powyższe wymagania spełnia wersja Classic Plus, nowego z wyprzedaży można kupić za 60k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, lessero napisał:

 

A w razie W i tak by dzwoniła po chłopa albo po ojca....

jesli nawet takie kwestie wlicza sie w koszty. Kobiet nie ma co probowac rozumiec :)

 

4 minuty temu, dundy napisał:

Ale chwila, skąd ta cena Elantry? Wszystkie powyższe wymagania spełnia wersja Classic Plus, nowego z wyprzedaży można kupić za 60k

z salonu. Moze pani sprzedawca byla nieprzytomna (na pewno skrzywiona) a moze takie tylko sa dostepne. Nie wiem i nie wnikam, u mnie nic na sile :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem na arenie pojawili sie kolejni zawodnicy:
- czerwona demowka Civic 1.8 2016 z 1500km przebiegu za 73k. Mimo HTB calkie duzy bagaznik. Przeszkadzalo mi jedynie dudnienie z tylnego zawieszenia na gorszych drogach i silnik moglby miec lepsza gore obrotow
- Auris TS Hybrid 2014 za 64

jutro wysylam żonę na testy, niech wybiera ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy podobnych założeniach bym sobie kupił coś ciut innego segmentu.

Jest 10KM słabsze od Twoich założeń, ale może warto spróbować czegoś innego.

Nie wiem jak z podłokietnikiem, w SX4 mam to w standardzie.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-vitara-premium-przedsprzedaz-rocznika-2017-salon-pl-ID6yISSZ.html#xtor=SEC-8

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-vitara-1-6-2wd-prm-warszawa-ID4p96Fa.html#xtor=SEC-8

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-vitara-rezerwacja-1-6-premium-nawigacja-fv23-gwarancja-fabryczna-ID6yDzop.html#xtor=SEC-8

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suvow, crossoverow ani innych wynalazkow nie chce. Duze ciezkie wiec pali wiecej a jedzie slabiej.

 

po tescie żony na placu boju zostaly czerwony Civic i Auris 1.6. Hybryda odpadla ale nie z powodu bycia hybryda ale dlatego ze egzemplarz wg. opinii ciała opiniujacego mial styrana tapicerke podsufitke itepe co jest absolutnie nieakceptowalne kropka :)

 

no to chyba pojde negocjowac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka wersja tego Civic'a ? Negocjuj twardo, masz wyprzedaż rocznika + schodzący model, ja rok temu w styczniu zapłaciłem za nowy 68 kpln, 1.8 Elegance z lakierem perłowym i dywanikami. Sporty były w tych samych cenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, alastair napisał:

suvow, crossoverow ani innych wynalazkow nie chce. Duze ciezkie wiec pali wiecej a jedzie slabiej.

 

po tescie żony na placu boju zostaly czerwony Civic i Auris 1.6.

 

335 kg różnicy w porównaniu do hybrydowego Aurisa

115 kg różnicy w stosunku do Aurisa 1.6

196 kg różnicy w stosunku do Civica 1.8

oczywiście nie muszę mówić kto jest najlżejszy :skromny:

to tak w temacie ciężkich suvów :oki:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.01.2017 o 09:17, alastair napisał:

- Megane 3 1.2TCE130 odpadla z powodu ilosci miejsca z tylu. Nie wiem jak IV

 

Fluence? Znacznie więcej miejsca niż Megane. Jak klasa D na długość. 

 

Jak nie, to Nissan Pulsar. Też Renault ;)  Ale w środku to jest absurdalnie pojemne jak na kompakta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, teg napisał:

 

Fluence? Znacznie więcej miejsca niż Megane. Jak klasa D na długość. 

 

Jak nie, to Nissan Pulsar. Też Renault ;)  Ale w środku to jest absurdalnie pojemne jak na kompakta. 

Tylko, że Pulsar ma za to wyjątkowo nieforemy bagażnik. W efekcie miesci się do niego niewiele więcej jak do Grande Punto :bzik:

 

Fluence za to spory bagażnik ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dan54 napisał:

Jaka wersja tego Civic'a ? Negocjuj twardo, masz wyprzedaż rocznika + schodzący model, ja rok temu w styczniu zapłaciłem za nowy 68 kpln, 1.8 Elegance z lakierem perłowym i dywanikami. Sporty były w tych samych cenach.

zdaje sie Elegance, serio kupiles nowke za 68? Jak tego dokonales?

 

Sport nie ma tylnego podlokietnika wiec odpadlby, taki lajf ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, karax napisał:

 

335 kg różnicy w porównaniu do hybrydowego Aurisa

115 kg różnicy w stosunku do Aurisa 1.6

196 kg różnicy w stosunku do Civica 1.8

oczywiście nie muszę mówić kto jest najlżejszy :skromny:

to tak w temacie ciężkich suvów :oki:

ok, a CX tez ma lepszy ?

 

anyway, nie lubie Suzuki, mialem jedno i lekki niesmak pozostal. Traktujmy to jako uprzedzenie. Nie, bo nie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, alastair napisał:

zdaje sie Elegance, serio kupiles nowke za 68? Jak tego dokonales?

 

Sport nie ma tylnego podlokietnika wiec odpadlby, taki lajf ;)

 

Sport nie ma też domykania szyb z pilota - u mnie to przesądziło. 

 

Widzę po allegro, że tańsze były rok temu.

Ja poszedłem do dealera w Wawie, pokazałem co jest na allegro najtaniej w polsce i powiedziałem, że jestem leniwy ale nie aż tak, żeby przepłacać i kupie jak mi zejdzie z ceną. Potem jeszcze udawałem ze 2 tyg niezdecydowanego. 

 

Pamiętaj jeszcze, że oni uruchamiają gwarancję jak im auto zalega ileś tam czasu. Moja biegła od sierpnia, więc musieli to brakujące pół roku wziąć na siebie (pisemnie) - to tez warto negocjować.

Popytaj ile tego jest na stocku, będziesz wiedział czy możesz poczekać jeszcze kilka tygodni. W końcu zejdą niżej, skoro nowy model w drodze.

 

Edit:

Ja to auto kupiłem głównie z powodu ceny. Gdyby kosztowało rok temu 75k pln jak teraz najtańsze na allegro to jeździłbym pewnie Mazda 3. Ale 10k różnicy zrobiło swoje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.