Maniek11 Napisano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Witam, Problem mój wygląda następująco: Najeżdżając prawym przednim kołem na nierówność (może to być dziura lub wypuklenie) słyszę takie głuche pukanie, podobne jakby drzwi były niedomknięte. Przy lewym kole cisza. Dzieje się tak tylko na niskich prędkościach, nawet jak się toczę na jedynce bez gazu. Na trasie przy prędkościach od 80 wzwyż nie występuje. Byłem na stacji diagnostycznej, wjechałem na trzepaki i szarpacze, diagnosta wymacał całe przednie zawieszenie i luzów nie stwierdził. Może ktoś miał już podobny problem i znalazł przyczynę? Nie chciałbym wymieniać połowy zawieszenia żeby się pozbyć tego pukania. Samochód ma 182 tys. przebiegu, z czego 30 tys. po polskich drogach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateob Napisano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2017 Hmm, dawno temu miałem GP. Sprawa była trywialna, przy takich objawach z tego co pamiętam, to poduszka amortyzatora kończyła swój żywot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2017 Amortyzatory były wymieniane? Podejrzewam, że odbojniki się kończą, a za stukanie odpowiada plastikowa osłona amortyzatora - najczęściej w zimną pogodę stukały z tyłu. Wracając do amortyzatorów, to przy tym przebiegu należy wymienić sprężyny, osłony, odbojniki, amortyzatory i zapobiegawczo łożyska amorków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwpraca Napisano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Łącznik stabilizatora to pierwszy podejrzany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek11 Napisano 27 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 Ja amortyzatorów nie zmieniałem, a poprzedni właściciel nie wiem. Na przeglądzie wyszło bodajże 70% sprawności. Wydaje mi się, że pukanie dochodzi bardziej od spodu samochodu a nie od amortyzatora...Dziwna sprawa bo wczoraj przejechałem się kawałek i puknęło może z raz na jakiejś większej dziurze. Z tym, że jechałem sam bez pasażera. Na trzepaczkach u diagnosty żadnych stuków nie było. Rozumiem, że wykluczacie poduszki silnika? W przyszłym tygodniu podjadę do mechanika, gorzej jak w jego obecności będzie cisza i nic nie znajdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 Sprawdź, czy nie stuka rura dolotowa powietrza do silnika - przynajmniej w 1.4 8V lubi i trzeba ją usztywnić na mocowaniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekST Napisano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 Sprawdz laczniki stabilizatora. To mozesz sprawdzic samemu bez pomocy warsztatu czy skp. Jak auto stoi na kolach szarpnij za lacznik. Jesli bedzie towarzyszyc gluche uderzenie z "jablek" to juz wiesz cos jest przyczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2017 Sprawdź maglownicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek11 Napisano 8 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 Odgrzewam temat bo przyczyna znaleziona i naprawiona. Nikt z Was nie trafił i sam też bym tego nie podejrzewał. Przyczyną była urwana śruba od kołyski z prawej strony. Nie wiem jak to się stało, mógł to urwać jakiś mechanik, tylko że nigdy nic nie robiłem z zawieszeniem. Roboty podobno sporo, ale samochód teraz elegancko się prowadzi i cisza w środku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 Dnia 8.04.2017 o 07:49, Maniek11 napisał: Przyczyną była urwana śruba od kołyski z prawej strony. O jaką kołyskę chodzi? Może jakieś zdjęcie, bo nie kojarzę o jakim elemencie piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek11 Napisano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 zwą to też sankami lub belką przednia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motokacik Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Ja jestem obecnie na etapie wymiany całego przedniego zawieszenia, więc się podzielę kosztami i td. 2x sworznie wahacza 2x sprężyny amortyzatora 2x gumy mcpersona 2x łączniki stabilizatora 2xkońcówki drążka kierowniczego 1x łapa skrzyni biegów Koszty części: 550 zł brutto, robocizna za całość + mycie silnika od oleju:) 250 zł Wcześniej padł mi termostat i wymieniałem cięgna skrzyni biegów które się poluzowały od latającej skrzyni i zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorupek20 Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 Witam ma u siebie to samo tez zauważyłem zerwana śrubę od sanek powiedz mi jak dało się odkręcić tą śrubę i jakie są te śruby do sanek bo nigdzie nie mogę znaleźć gdzie mogę kupić takie śruby był bym bardzo wdzięczny za namiary na sklep lub oznaczenia tych śrub pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 3 minuty temu, skorupek20 napisał: Witam ma u siebie to samo tez zauważyłem zerwana śrubę od sanek powiedz mi jak dało się odkręcić tą śrubę i jakie są te śruby do sanek bo nigdzie nie mogę znaleźć gdzie mogę kupić takie śruby był bym bardzo wdzięczny za namiary na sklep lub oznaczenia tych śrub pozdrawiam Podaj nr vin na priv może jutro sprawdze w eper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorupek20 Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 ZFA19900000245672 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 https://fiat.7zap.com/po/fpun/2y/19913311-099/443/1+44301s00+3-0/ tutaj pod nr 9 chyba jest twoja śruba... Gwint m10x25 śruba z podkładka.. Więc dobralbym jakaś w necie o twardości 10.9 racEj tylko aso jeżeli chodzi o oryginal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.