Jump to content
Sign in to follow this  
Kaczyk_94

Swap Punto 1.2 16v

Recommended Posts

Mam silnik z p1 1.2 16v 86km . Kompa i cewki mam z MM  A listwe wtryskowa bez powrotu wtryskki map sensor i reszte czujnikow i przepustnice z BOSCH . I tu moje pytanie czy to pojedzie na tym ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz ujednolicić, skoro większość jest MM (16v 86KM pracował tylko na MM) to tak zrób, bo nigdy nie dojdziesz co nie gra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie tak wszyscy mówią Ale nie mogę nigdzie dostać listwy wtryskow map i przepustnicy z MM 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo super to będzie na sto procent to ? To ja już zamawiam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch jest cały plasikowy, inaczej wygląda

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch z bravo bez powrotu nie jest caly plastikowy tylko taki jak w p1 z jedna roznica, ze do czesci blastikowej nie zalozysz map-a MM bo tam jest bosch przykrecany na jeden wkret (MM na dwa) i odwór w kolektorze jest wiekszy. Ten na zdjeciu jest raczej z p1 choc nie widac map-a ale wtryski sa z tego co widze niebieskie czyli pewnie z bravo a to nie bedzie chodzilo dobrze. Sam kiedys zalozylem te wtryski niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wtyczce od map-a widac ze gora jednak chyba z p1 ale listwa wtryskowa chyba z p1 1.2 8v. Musze sprawdzic czy to pasuje :P bo czasami moze sie przydac jak braknie listwy z 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam listwe i wyryski boscha mapa i przepustnice tez bosch a kompa mm i raczej mi to nie odpali i kolektorow takich mam az 3sztuki a nigdzie nie mogę dostać z p 1 A to ogłoszenie co kolega zamiescil wyzej dawno nieaktualne bo dzwoniłem. I teraz nie wiem co robić 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektor alu-plast ze starego brawo z boszem tez pasuje. mapa da sie przykrecic, tez uest na dwie srubki tylko delikatnie inny rozstaw srubek jest.tezeba jeszcze podcisnienie do regulatora cisnienia paliwa zrobic na trojnoku bo plastik z brawo bosz nie ma krucca do regulatora osobnego. przepustnica pasuje, bedzie dzialac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jeden komplet z p1ale sam plastik i Alu a jeden cały komplet skrecony Alu plastik i cala reszta to bosch złożone do kupy. Czyli jak to założę to będzie jeździć ? A te czujniki boscha pójdą na kompie z mm 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapsensor pojdzoe sle jest inna wtyczka. kup mapsensor do mm, od jakiegokolwiek fiata, nie musi byc od 1.2 16v. mozesz nawet zostawic mapa oryginalnego takiego na wezyku.

Inne.czujniki i tak zmieniasz. TPS jest z przepustnica a czujnik remperatury wody podejdzie zwykly zielony albo 3pin szary bez problemu. 

Ogolnie prosta robota na.jedno popoludnie... ale.jak nie.ogatniasz czytania schematow i miernika to polegniesz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to wszystko pójdzie razem to trochę posiedzieć poczytam i pobawie sie miernikiem . Dzięki wielkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadzwon do kogos kto wystawia silnik i kup komplet. Ja tak kupuje zawsze idzie tanio wyrwac i po problemie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie wie ktoś jakie jest ciśnienie na tej listwie Boscha, która ma kolega? Jakoś nie mogę tego namierzyć...

 

W 1.2 86KM regulator 5894037 to MM 219244340501 i na jednej stronce znalazłem, że jest na 3 bary. Wtryski "szare" w 86KM to MM IWP045 o wydajności 200ccm @ 3bar natomiast te "niebieskie" Boscha, które ma kolega to przypuszczalnie 0280155816 o wydajności 154ccm @ 3bar. Chciałem się upewnić czy różnica w wydajności na tych listwach to faktycznie 46ccm czy może w Boschowej listwie jest regulator na inne ciśnienie i wychodzi inny przepływ.

 

Jeżeli regulator w Boschu też jest na 3 bary to można by wtryski podmienić po taniości np. na takie z Focusa 1 2.0 i będzie taki sam przepływ (upewnić się tylko co do wymiarów): http://allegro.pl/ford-focus-mk1-2-0-16v-wtrysk-0280155820-i5049106165.html

 

CTS dać jaki trzeba, MAP+IAT tak jak pisze Lesiu z prawie dowolnego fajera i zostaje tylko pytanie czy zakres sygnału z TPSa jest taki sam i może coś z wolnymi.

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, rusala napisał:

Panowie wie ktoś jakie jest ciśnienie na tej listwie Boscha, która ma kolega? Jakoś nie mogę tego namierzyć...

 

W 1.2 86KM regulator 5894037 to MM 219244340501 i na jednej stronce znalazłem, że jest na 3 bary. Wtryski "szare" w 86KM to MM IWP045 o wydajności 200ccm @ 3bar natomiast te "niebieskie" Boscha, które ma kolega to przypuszczalnie 0280155816 o wydajności 154ccm @ 3bar. Chciałem się upewnić czy różnica w wydajności na tych listwach to faktycznie 46ccm czy może w Boschowej listwie jest regulator na inne ciśnienie i wychodzi inny przepływ.

 

Jeżeli regulator w Boschu też jest na 3 bary to można by wtryski podmienić po taniości np. na takie z Focusa 1 2.0 i będzie taki sam przepływ (upewnić się tylko co do wymiarów): http://allegro.pl/ford-focus-mk1-2-0-16v-wtrysk-0280155820-i5049106165.html

 

CTS dać jaki trzeba, MAP+IAT tak jak pisze Lesiu z prawie dowolnego fajera i zostaje tylko pytanie czy zakres sygnału z TPSa jest taki sam i może coś z wolnymi.

Jeżeli wszystko odpalasz na kompie z MM to przepustnica pasuje plug&play

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ten MAP Boscha to 0 261 230 030? Tak wygląda jego charakterystyka:

rys_07-551866927932180afcded53f1b362239.

Wychodzi z tego mniej więcej 40.4mV/kPa czyli ~4.04V @ 100kPa (~1bar) i ~1.62V @ 40kPa (~400mbar)

 

Natomiast z dokumentacji Pierburga 7.18222.03.0 będącego odpowiednikiem MM KITLDF6T czytamy 1.552-1.687V @ 400mbar i 3.982-4.117V @ 1bar. Uśredniając te zakresy mamy 4.05V @ 100kPa (~1bar) i 1.62V @ 40kPa (~400mbar).

 

Jeśli chodzi o IAT to w Pierburgu (czyli w MM też) jest 2080ohm @ 25*C, 280ohm @ 85*C i 180ohm @ 100*C. Bosch nie wiem ale coś mi mówi, że tak samo będzie bo gdzieniegdzie nawet jako zamienniki wymieniają te dwa czujniki.

 

Hmm... Wniosek z tego taki, że oba mają identyczne zakresy i niema potrzeby zmieniać Boscha na MM :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.