Skocz do zawartości

Swap Punto 1.2 16v


Kaczyk_94

Rekomendowane odpowiedzi

Bosch z bravo bez powrotu nie jest caly plastikowy tylko taki jak w p1 z jedna roznica, ze do czesci blastikowej nie zalozysz map-a MM bo tam jest bosch przykrecany na jeden wkret (MM na dwa) i odwór w kolektorze jest wiekszy. Ten na zdjeciu jest raczej z p1 choc nie widac map-a ale wtryski sa z tego co widze niebieskie czyli pewnie z bravo a to nie bedzie chodzilo dobrze. Sam kiedys zalozylem te wtryski niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam listwe i wyryski boscha mapa i przepustnice tez bosch a kompa mm i raczej mi to nie odpali i kolektorow takich mam az 3sztuki a nigdzie nie mogę dostać z p 1 A to ogłoszenie co kolega zamiescil wyzej dawno nieaktualne bo dzwoniłem. I teraz nie wiem co robić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor alu-plast ze starego brawo z boszem tez pasuje. mapa da sie przykrecic, tez uest na dwie srubki tylko delikatnie inny rozstaw srubek jest.tezeba jeszcze podcisnienie do regulatora cisnienia paliwa zrobic na trojnoku bo plastik z brawo bosz nie ma krucca do regulatora osobnego. przepustnica pasuje, bedzie dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeden komplet z p1ale sam plastik i Alu a jeden cały komplet skrecony Alu plastik i cala reszta to bosch złożone do kupy. Czyli jak to założę to będzie jeździć ? A te czujniki boscha pójdą na kompie z mm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapsensor pojdzoe sle jest inna wtyczka. kup mapsensor do mm, od jakiegokolwiek fiata, nie musi byc od 1.2 16v. mozesz nawet zostawic mapa oryginalnego takiego na wezyku.

Inne.czujniki i tak zmieniasz. TPS jest z przepustnica a czujnik remperatury wody podejdzie zwykly zielony albo 3pin szary bez problemu. 

Ogolnie prosta robota na.jedno popoludnie... ale.jak nie.ogatniasz czytania schematow i miernika to polegniesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wie ktoś jakie jest ciśnienie na tej listwie Boscha, która ma kolega? Jakoś nie mogę tego namierzyć...

 

W 1.2 86KM regulator 5894037 to MM 219244340501 i na jednej stronce znalazłem, że jest na 3 bary. Wtryski "szare" w 86KM to MM IWP045 o wydajności 200ccm @ 3bar natomiast te "niebieskie" Boscha, które ma kolega to przypuszczalnie 0280155816 o wydajności 154ccm @ 3bar. Chciałem się upewnić czy różnica w wydajności na tych listwach to faktycznie 46ccm czy może w Boschowej listwie jest regulator na inne ciśnienie i wychodzi inny przepływ.

 

Jeżeli regulator w Boschu też jest na 3 bary to można by wtryski podmienić po taniości np. na takie z Focusa 1 2.0 i będzie taki sam przepływ (upewnić się tylko co do wymiarów): http://allegro.pl/ford-focus-mk1-2-0-16v-wtrysk-0280155820-i5049106165.html

 

CTS dać jaki trzeba, MAP+IAT tak jak pisze Lesiu z prawie dowolnego fajera i zostaje tylko pytanie czy zakres sygnału z TPSa jest taki sam i może coś z wolnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, rusala napisał:

Panowie wie ktoś jakie jest ciśnienie na tej listwie Boscha, która ma kolega? Jakoś nie mogę tego namierzyć...

 

W 1.2 86KM regulator 5894037 to MM 219244340501 i na jednej stronce znalazłem, że jest na 3 bary. Wtryski "szare" w 86KM to MM IWP045 o wydajności 200ccm @ 3bar natomiast te "niebieskie" Boscha, które ma kolega to przypuszczalnie 0280155816 o wydajności 154ccm @ 3bar. Chciałem się upewnić czy różnica w wydajności na tych listwach to faktycznie 46ccm czy może w Boschowej listwie jest regulator na inne ciśnienie i wychodzi inny przepływ.

 

Jeżeli regulator w Boschu też jest na 3 bary to można by wtryski podmienić po taniości np. na takie z Focusa 1 2.0 i będzie taki sam przepływ (upewnić się tylko co do wymiarów): http://allegro.pl/ford-focus-mk1-2-0-16v-wtrysk-0280155820-i5049106165.html

 

CTS dać jaki trzeba, MAP+IAT tak jak pisze Lesiu z prawie dowolnego fajera i zostaje tylko pytanie czy zakres sygnału z TPSa jest taki sam i może coś z wolnymi.

Jeżeli wszystko odpalasz na kompie z MM to przepustnica pasuje plug&play

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten MAP Boscha to 0 261 230 030? Tak wygląda jego charakterystyka:

rys_07-551866927932180afcded53f1b362239.

Wychodzi z tego mniej więcej 40.4mV/kPa czyli ~4.04V @ 100kPa (~1bar) i ~1.62V @ 40kPa (~400mbar)

 

Natomiast z dokumentacji Pierburga 7.18222.03.0 będącego odpowiednikiem MM KITLDF6T czytamy 1.552-1.687V @ 400mbar i 3.982-4.117V @ 1bar. Uśredniając te zakresy mamy 4.05V @ 100kPa (~1bar) i 1.62V @ 40kPa (~400mbar).

 

Jeśli chodzi o IAT to w Pierburgu (czyli w MM też) jest 2080ohm @ 25*C, 280ohm @ 85*C i 180ohm @ 100*C. Bosch nie wiem ale coś mi mówi, że tak samo będzie bo gdzieniegdzie nawet jako zamienniki wymieniają te dwa czujniki.

 

Hmm... Wniosek z tego taki, że oba mają identyczne zakresy i niema potrzeby zmieniać Boscha na MM :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.