Skocz do zawartości
Majkiel

Układy wydechowe

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie są średnice wydechów w poszczególnych wersjach silnikowych?

Z tego co zauważyłem, to 0.9 i 1.0 mają jeden środkowy tłumik, a 1.1, 1.3, 1.4, 1.5 - środkowy i końcowy, średnicę chyba też inną.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to w 900 jest jeden tlumik, ale końcowy (za tylna osią) a w 1.0 mam jeden tłumik przed tylną osią. 

 

Średnica u mnie - od dwururki do puszki tłumika - to (chyba) 48 mm - tyle co wlot do końcowego tłumika z PF 125p czy Poloneza ;)

 

W wyjście z tłumika w Uno mam jakieś znacznie mniejsze niż wejście... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Chyzy napisał:

Z tego co wiem, to w 900 jest jeden tlumik, ale końcowy (za tylna osią) a w 1.0 mam jeden tłumik przed tylną osią. 

 

Średnica u mnie - od dwururki do puszki tłumika - to (chyba) 48 mm - tyle co wlot do końcowego tłumika z PF 125p czy Poloneza ;)

 

W wyjście z tłumika w Uno mam jakieś znacznie mniejsze niż wejście... 

 

Nie masz katalizatora?

przed i za katalizatorem, jest około 45mm z tego co pamiętam. Zastanawiam się czy tylko w 1.o, czy np. w 1.4 też. 

Kombinuję nad tłumikiem do mojego, za gruba rura da odetka górę, ale przymuli dół (obrotów), z kolei za cienki będzie dusił  przy wyższych obrotach. Czy np. taki dwutłumikowy z 1.4 będzie dobrym rozwiązaniem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Majkiel napisał:

 

Nie masz katalizatora?

przed i za katalizatorem, jest około 45mm z tego co pamiętam. Zastanawiam się czy tylko w 1.o, czy np. w 1.4 też. 

Kombinuję nad tłumikiem do mojego, za gruba rura da odetka górę, ale przymuli dół (obrotów), z kolei za cienki będzie dusił  przy wyższych obrotach. Czy np. taki dwutłumikowy z 1.4 będzie dobrym rozwiązaniem?

 

Katalizatora nie mam, bo w 94r. jeszcze nie obowiązywały. U mnie cały układ wydechowy to 3 elementy:

- kolektor

- portki razem z rurą długą do okolic lewarka biegów / hamulca ręcznego 

- reszta z 1 tłumikiem przed tylną osią.

 

Może jak jest układ typu kolektor-portki-pojedyncza_rura-katalizator-(...) może jest inna średnica albo ja się pomyliłem ;)

 

Jak u Ciebie zmodyfikować wydech to się nie wypowiem, bo niestety nie znam się na tym... 

Sam miałem 3 rozwiązania:

- zupełnie fabryczny

- totalny przelot z tłumikiem końcowym z fiata 125p jako ostatnim elementem, ale to było zbyt głośne przy ok 2000 rpm

- do tylnej osi fabrycznie z tlumikiem, a za tylną osią dodany przelot od 125p

 

Różnic w tzw. mocy nie odczułem, bo ciężko o mocy mówić przy fire na gaźniku ;] ale najbardziej zadowolony byłem z opcji nr 3 - fabryczny tłumik ładnie wyciszał spaliny, a ten przelotowy dawał fajny, niemęczący pomruk :)

Edytowane przez Chyzy
literówki z autokorekty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.01.2017 o 00:42, Majkiel napisał:

 

Nie masz katalizatora?

przed i za katalizatorem, jest około 45mm z tego co pamiętam. Zastanawiam się czy tylko w 1.o, czy np. w 1.4 też. 

Kombinuję nad tłumikiem do mojego, za gruba rura da odetka górę, ale przymuli dół (obrotów), z kolei za cienki będzie dusił  przy wyższych obrotach. Czy np. taki dwutłumikowy z 1.4 będzie dobrym rozwiązaniem?

 

Majkiel z tego co się orientuję to w zamienniku, 1.4 i 1.5 ma te same tłumiki. Myślę że jeśli byś takie zestaw włożył do swojego to byłoby okej i pod względem osiągów i pod względem głośności. Za około 100zł pewnie uda się kupić jakiś zamiennik, który te kilka lat powinien wytrzymać. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.02.2017 o 19:52, gajos3 napisał:

 

Majkiel z tego co się orientuję to w zamienniku, 1.4 i 1.5 ma te same tłumiki. Myślę że jeśli byś takie zestaw włożył do swojego to byłoby okej i pod względem osiągów i pod względem głośności. Za około 100zł pewnie uda się kupić jakiś zamiennik, który te kilka lat powinien wytrzymać. :)

 

Teraz to już nie ma wyjścia ;)

wydech.jpg.e8a5b3d4381416132dc8f5869d1d1b74.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w uniaku wylądował tłumik dedykowany do 1.1, 1.3, .1.4, 1.5 (Ferroz 09.022AL)

Wielkie dzięki dla @pawel_78 za ogarnięcie tematu :piwko:

 

Generalnie, do 1.4 są dwie wersje układów różniące się średnicą "wejścia". Wybrałem ten węższy o średnicy dopasowanej do mojej rury z katalizatora.

Jeśli ktoś kiedyś zdecyduje się na montaż w 1.0 tłumika z 1.4, to zestaw z 1.4 jest trochę "krótszy" - po zawieszeniu go, pomiędzy nim rurą z katalizatora jest ok.10 cm - w tym celu przydał się kawałek ze starej rury :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.