Skocz do zawartości

Układy wydechowe


Majkiel

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie są średnice wydechów w poszczególnych wersjach silnikowych?

Z tego co zauważyłem, to 0.9 i 1.0 mają jeden środkowy tłumik, a 1.1, 1.3, 1.4, 1.5 - środkowy i końcowy, średnicę chyba też inną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to w 900 jest jeden tlumik, ale końcowy (za tylna osią) a w 1.0 mam jeden tłumik przed tylną osią. 

 

Średnica u mnie - od dwururki do puszki tłumika - to (chyba) 48 mm - tyle co wlot do końcowego tłumika z PF 125p czy Poloneza ;)

 

W wyjście z tłumika w Uno mam jakieś znacznie mniejsze niż wejście... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Chyzy napisał:

Z tego co wiem, to w 900 jest jeden tlumik, ale końcowy (za tylna osią) a w 1.0 mam jeden tłumik przed tylną osią. 

 

Średnica u mnie - od dwururki do puszki tłumika - to (chyba) 48 mm - tyle co wlot do końcowego tłumika z PF 125p czy Poloneza ;)

 

W wyjście z tłumika w Uno mam jakieś znacznie mniejsze niż wejście... 

 

Nie masz katalizatora?

przed i za katalizatorem, jest około 45mm z tego co pamiętam. Zastanawiam się czy tylko w 1.o, czy np. w 1.4 też. 

Kombinuję nad tłumikiem do mojego, za gruba rura da odetka górę, ale przymuli dół (obrotów), z kolei za cienki będzie dusił  przy wyższych obrotach. Czy np. taki dwutłumikowy z 1.4 będzie dobrym rozwiązaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Majkiel napisał:

 

Nie masz katalizatora?

przed i za katalizatorem, jest około 45mm z tego co pamiętam. Zastanawiam się czy tylko w 1.o, czy np. w 1.4 też. 

Kombinuję nad tłumikiem do mojego, za gruba rura da odetka górę, ale przymuli dół (obrotów), z kolei za cienki będzie dusił  przy wyższych obrotach. Czy np. taki dwutłumikowy z 1.4 będzie dobrym rozwiązaniem?

 

Katalizatora nie mam, bo w 94r. jeszcze nie obowiązywały. U mnie cały układ wydechowy to 3 elementy:

- kolektor

- portki razem z rurą długą do okolic lewarka biegów / hamulca ręcznego 

- reszta z 1 tłumikiem przed tylną osią.

 

Może jak jest układ typu kolektor-portki-pojedyncza_rura-katalizator-(...) może jest inna średnica albo ja się pomyliłem ;)

 

Jak u Ciebie zmodyfikować wydech to się nie wypowiem, bo niestety nie znam się na tym... 

Sam miałem 3 rozwiązania:

- zupełnie fabryczny

- totalny przelot z tłumikiem końcowym z fiata 125p jako ostatnim elementem, ale to było zbyt głośne przy ok 2000 rpm

- do tylnej osi fabrycznie z tlumikiem, a za tylną osią dodany przelot od 125p

 

Różnic w tzw. mocy nie odczułem, bo ciężko o mocy mówić przy fire na gaźniku ;] ale najbardziej zadowolony byłem z opcji nr 3 - fabryczny tłumik ładnie wyciszał spaliny, a ten przelotowy dawał fajny, niemęczący pomruk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.01.2017 o 00:42, Majkiel napisał:

 

Nie masz katalizatora?

przed i za katalizatorem, jest około 45mm z tego co pamiętam. Zastanawiam się czy tylko w 1.o, czy np. w 1.4 też. 

Kombinuję nad tłumikiem do mojego, za gruba rura da odetka górę, ale przymuli dół (obrotów), z kolei za cienki będzie dusił  przy wyższych obrotach. Czy np. taki dwutłumikowy z 1.4 będzie dobrym rozwiązaniem?

 

Majkiel z tego co się orientuję to w zamienniku, 1.4 i 1.5 ma te same tłumiki. Myślę że jeśli byś takie zestaw włożył do swojego to byłoby okej i pod względem osiągów i pod względem głośności. Za około 100zł pewnie uda się kupić jakiś zamiennik, który te kilka lat powinien wytrzymać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 2.02.2017 o 19:52, gajos3 napisał:

 

Majkiel z tego co się orientuję to w zamienniku, 1.4 i 1.5 ma te same tłumiki. Myślę że jeśli byś takie zestaw włożył do swojego to byłoby okej i pod względem osiągów i pod względem głośności. Za około 100zł pewnie uda się kupić jakiś zamiennik, który te kilka lat powinien wytrzymać. :)

 

Teraz to już nie ma wyjścia ;)

wydech.jpg.e8a5b3d4381416132dc8f5869d1d1b74.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj w uniaku wylądował tłumik dedykowany do 1.1, 1.3, .1.4, 1.5 (Ferroz 09.022AL)

Wielkie dzięki dla @pawel_78 za ogarnięcie tematu :piwko:

 

Generalnie, do 1.4 są dwie wersje układów różniące się średnicą "wejścia". Wybrałem ten węższy o średnicy dopasowanej do mojej rury z katalizatora.

Jeśli ktoś kiedyś zdecyduje się na montaż w 1.0 tłumika z 1.4, to zestaw z 1.4 jest trochę "krótszy" - po zawieszeniu go, pomiędzy nim rurą z katalizatora jest ok.10 cm - w tym celu przydał się kawałek ze starej rury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.