Majkiel Napisano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Jakie są średnice wydechów w poszczególnych wersjach silnikowych? Z tego co zauważyłem, to 0.9 i 1.0 mają jeden środkowy tłumik, a 1.1, 1.3, 1.4, 1.5 - środkowy i końcowy, średnicę chyba też inną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2017 Z tego co wiem, to w 900 jest jeden tlumik, ale końcowy (za tylna osią) a w 1.0 mam jeden tłumik przed tylną osią. Średnica u mnie - od dwururki do puszki tłumika - to (chyba) 48 mm - tyle co wlot do końcowego tłumika z PF 125p czy Poloneza W wyjście z tłumika w Uno mam jakieś znacznie mniejsze niż wejście... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 25 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2017 14 godzin temu, Chyzy napisał: Z tego co wiem, to w 900 jest jeden tlumik, ale końcowy (za tylna osią) a w 1.0 mam jeden tłumik przed tylną osią. Średnica u mnie - od dwururki do puszki tłumika - to (chyba) 48 mm - tyle co wlot do końcowego tłumika z PF 125p czy Poloneza W wyjście z tłumika w Uno mam jakieś znacznie mniejsze niż wejście... Nie masz katalizatora? przed i za katalizatorem, jest około 45mm z tego co pamiętam. Zastanawiam się czy tylko w 1.o, czy np. w 1.4 też. Kombinuję nad tłumikiem do mojego, za gruba rura da odetka górę, ale przymuli dół (obrotów), z kolei za cienki będzie dusił przy wyższych obrotach. Czy np. taki dwutłumikowy z 1.4 będzie dobrym rozwiązaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 11 godzin temu, Majkiel napisał: Nie masz katalizatora? przed i za katalizatorem, jest około 45mm z tego co pamiętam. Zastanawiam się czy tylko w 1.o, czy np. w 1.4 też. Kombinuję nad tłumikiem do mojego, za gruba rura da odetka górę, ale przymuli dół (obrotów), z kolei za cienki będzie dusił przy wyższych obrotach. Czy np. taki dwutłumikowy z 1.4 będzie dobrym rozwiązaniem? Katalizatora nie mam, bo w 94r. jeszcze nie obowiązywały. U mnie cały układ wydechowy to 3 elementy: - kolektor - portki razem z rurą długą do okolic lewarka biegów / hamulca ręcznego - reszta z 1 tłumikiem przed tylną osią. Może jak jest układ typu kolektor-portki-pojedyncza_rura-katalizator-(...) może jest inna średnica albo ja się pomyliłem Jak u Ciebie zmodyfikować wydech to się nie wypowiem, bo niestety nie znam się na tym... Sam miałem 3 rozwiązania: - zupełnie fabryczny - totalny przelot z tłumikiem końcowym z fiata 125p jako ostatnim elementem, ale to było zbyt głośne przy ok 2000 rpm - do tylnej osi fabrycznie z tlumikiem, a za tylną osią dodany przelot od 125p Różnic w tzw. mocy nie odczułem, bo ciężko o mocy mówić przy fire na gaźniku ale najbardziej zadowolony byłem z opcji nr 3 - fabryczny tłumik ładnie wyciszał spaliny, a ten przelotowy dawał fajny, niemęczący pomruk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Dnia 26.01.2017 o 00:42, Majkiel napisał: Nie masz katalizatora? przed i za katalizatorem, jest około 45mm z tego co pamiętam. Zastanawiam się czy tylko w 1.o, czy np. w 1.4 też. Kombinuję nad tłumikiem do mojego, za gruba rura da odetka górę, ale przymuli dół (obrotów), z kolei za cienki będzie dusił przy wyższych obrotach. Czy np. taki dwutłumikowy z 1.4 będzie dobrym rozwiązaniem? Majkiel z tego co się orientuję to w zamienniku, 1.4 i 1.5 ma te same tłumiki. Myślę że jeśli byś takie zestaw włożył do swojego to byłoby okej i pod względem osiągów i pod względem głośności. Za około 100zł pewnie uda się kupić jakiś zamiennik, który te kilka lat powinien wytrzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 7 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2017 Dnia 2.02.2017 o 19:52, gajos3 napisał: Majkiel z tego co się orientuję to w zamienniku, 1.4 i 1.5 ma te same tłumiki. Myślę że jeśli byś takie zestaw włożył do swojego to byłoby okej i pod względem osiągów i pod względem głośności. Za około 100zł pewnie uda się kupić jakiś zamiennik, który te kilka lat powinien wytrzymać. Teraz to już nie ma wyjścia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2017 Wczoraj w uniaku wylądował tłumik dedykowany do 1.1, 1.3, .1.4, 1.5 (Ferroz 09.022AL) Wielkie dzięki dla @pawel_78 za ogarnięcie tematu Generalnie, do 1.4 są dwie wersje układów różniące się średnicą "wejścia". Wybrałem ten węższy o średnicy dopasowanej do mojej rury z katalizatora. Jeśli ktoś kiedyś zdecyduje się na montaż w 1.0 tłumika z 1.4, to zestaw z 1.4 jest trochę "krótszy" - po zawieszeniu go, pomiędzy nim rurą z katalizatora jest ok.10 cm - w tym celu przydał się kawałek ze starej rury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.