Skocz do zawartości

Towarowy z danii


SAMIR

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dzisiaj w komisie.  Oglądałem grand vitare. 5 foteli ale czarodziej z komisu powiedział ze samochód jest z Danii i trzeba będzie go zarejestrować na 5 osób bo jest towarowy (możliwe ze chodziło mu ze ciężarowy) zarejestrowany na 2 osoby a kanapa tylko tak jest.

O co chodzi z autami z Danii zarejestrowanymi jako ciężarowe. Nie trzeba akcyzy płacić dodatkowej czy czegoś? Można to wogole przerejestrowac na 5 osób? Gdzie jest haczyk? 

Na jakiej stronie można sprawdzić przebieg i serwis aut z Danii? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, SAMIR napisał:

 

O co chodzi z autami z Danii zarejestrowanymi jako ciężarowe. Nie trzeba akcyzy płacić dodatkowej czy czegoś? Można to wogole przerejestrowac na 5 osób? Gdzie jest haczyk? 

Na jakiej stronie można sprawdzić przebieg i serwis aut z Danii? 

 

 

 

chodzi o VAT.....

 

http://www.samochodyzdanii.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, SAMIR napisał:

A coś jaśniej o tym vat?

 

 

nie pamiętam dokładnie o co chodziło, ale jeden z kącikowiczów miał problemy z takim kupionym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, SAMIR napisał:

A coś jaśniej o tym vat?

 

Auta kupowane są bez Vatu (ciężarówka z firmy, sprzedaż na fakturę, do innego kraju Unii).

W Polsce od tej faktury powinien być naliczony VAT 23% i zapłacony do US, ale są handlarze, którzy Vatu nie płacą.

Sprzedają auto na zwykłą umowę kupna -sprzedaży, albo fakturę VAT marża, a powinni na pełną fakturę.

A w razie kontroli z US, auto może być zabrane od obecnego właściciela n a poczet spłaty zaległych podatków.

 

Druga sprawa to akcyza.  Na ciężarówki nie ma akcyzy (osobówka z 1 rzędem siedzeń), a na pozostałe auta osobowe jest akcyza. Nie wiem tylko jak urząd celny potraktuje zmianę przeznaczenia auta, przed pierwszą rejestracją w kraju.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czyli jeśli auto 5 lat temu przyjechalo do polski, w tym czasie trzy razy zmieniło właściciela to ten aktualny właściciel może mieć zabrane auto? Przecież on nie jest winny ze ktoś kiedyś oszukał i nie zapłacil vatu czy akcyzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Artur_W_wa napisał:

Niestety takie realia, koleżanka wolała oddać Trans Sporta wartego ~ 8000 niż zapłacić 15000 zaległych należności sprowadzacza. Byla 3 lub 4 właścicielem w Polsce

A to się nie przedawnia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rwIcIk napisał:

A to się nie przedawnia?

 

Przedawnia się, ale urzędy wszczynają procedurę tuż przed przedawnieniem. Odsetki są już odpowiednio wyhodowane.

Mieliśmy dwie terenówki, które były zarejestrowane za granicą jako ciężarówki, ale z 2 rzędami siedzeń. Sprowadzone do kraju przez handlarzy, bez opłacenia akcyzy. Urząd Celny w obu przypadkach wezwał nas do pokazania samochodu, w celu oceny czy to rzeczywiście była ciężarówka (1 rząd siedzeń) czy nie.

 

W obu przypadkach okazało się, że akcyza powinna być zapłacona. Na nasze szczęście Celnicy dobierają się do skóry importerowi i nie zajmują auta. Oba przypadki kontroli miały miejsce jakieś pół roku przed przedawnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiany temat auta na własnej skórze.

 Zakupiłem w DK dla matki renault Espace z siedzeniami tylko z przodu. Kupiony  był od duńskiego handlarza na rachunek, był w Dk zarejestrowany na osobę prywatną i nie podlegał podatkowi VAT. W PL przed zarejestrowaniem matka pojechała do UC i tam jej znajomy celnik powiedział, że auto nie podlega akcyzie (niestety nie dał nic na piśmie).

Po około 1,5 roku od zarejestrowania UC zaczął domagać się zapłacenia zaległej akcyzy z odsetkami. Po krótkim czasie kopania się z ''koniem" czyli UC, matka zapłaciła zaległości wyszło coś ok 600 zł. UC interpretuje przepisy tak, jeżeli auto jest przeszklone i posiada fabryczne punkty (zaślepione otwory) do mocowania siedzeń i pasów z tyłu jest autem osobowym, które podlega akcyzie. Jest sporo wyroków sądowych, które UC wygrał w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, robciolas napisał:

UC interpretuje przepisy tak, jeżeli auto jest przeszklone i posiada fabryczne punkty (zaślepione otwory) do mocowania siedzeń i pasów z tyłu jest autem osobowym, które podlega akcyzie. Jest sporo wyroków sądowych, które UC wygrał w tej sprawie.

 

Bo wersja VAN wg przepisów podatkowych to co innego, niż wersja VAN wg producenta...

 

Aczkolwiek, wkładałeś siedzenia w tym Espace?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, K3 napisał:

 

Bo wersja VAN wg przepisów podatkowych to co innego, niż wersja VAN wg producenta...

 

 

Powiem więcej.

 

Definicja auta ciężarowego dla polskiego Urzędu Skarbowego jest inna niż dla polskiego Urzędu Celnego !!!!!

 

Od mojej terenówki mogłem odliczać pełny VAT jak od auta ciężarowego, ale  musiała być zapłacona akcyza jak od auta osobowego ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, K3 napisał:

 

Bo wersja VAN wg przepisów podatkowych to co innego, niż wersja VAN wg producenta...

 

Aczkolwiek, wkładałeś siedzenia w tym Espace?

Nie nie wkładałem dalej jest dwu osobowy, zdemontowałem tylko tą szklaną przegrodę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.