Skocz do zawartości

I mnie dopadło SELESPEED


Hans15336

Rekomendowane odpowiedzi

Jak nigdy nie narzekałem tak ostatnio selespeed pada :hmm:

 

1. Objawy bardzo mocne szarpnięcia podczas redukcji - coraz częściej przy zmianie biegu na wyższy

2. Coraz częstsze błędy skrzyni co za tym idzie czerwona ikonka na wyświetlaczu i brak możliwości zmiany biegów - co ciekawe wystarczy się zatrzymać wrzucić na luz błąd znika i można jechać dalej. Jeśli nie zniknie to trzeba uruchomić pojazd ponownie.

Błędy jakie wykazuje to :

P1743

P1770

 

Jakieś sugestie, olej w skrzyni jak i do pompy wymieniany 5000km temu ( oryginał TUTELA ).

 

3 krotne odpowietrzenie w FES nic nie dało.

Interfejs to ELM327 na BT jak coś. 

 

 

PS. Auto na sprzedaż więc może nowy kupujący bo sobie zrobił ale chce wiedzieć co dokładnie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził w jakim stanie jest ten główny przekaźnik który się znajduje za akumulatorem ( ten który jest osobno ). U mnie miałem raz taki problem, że przy zmianie biegów mega szarpało, później bieg nie chciał w ogóle wskoczyć i przy zmianie biegu wyrzucało na luz. Nie mogłem też wrzucić wstecznego. Przeczyściłem ten przekaźnik i jak ręką odjął już od roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wiem gdzie on jest szybkie przeczyszczenie styków nic nie dało, zresztą samo wyciągnięcie go pozwala nadal zmieniać biegi - za co on jest odpowiedzialny ?

 

Ciekawe czy w eLearn jest jakaś procedura serwisowa - muszę znaleźć płytę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mes plus elm mozna zrobic kalibracje sprzegla zeby obliczyc jego % do konca jak sie nie myle. kiedys ktos poruszal ten temat na forum ale bylo to bardzo dawno.

 

objawy calkiem mozliwe ze wskazuje na tarcze jak pioro. ale bez tej kalibracji nic sie nie dowiemy. Sprawdz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przekaźnik podmieniony 

 

Niestety nie pomogło

 

 

Nadal błąd czujnika sprzęgła i zrzuca na luz, skasowanie błędu "w locie" powoduje że skrzynia działa przez chwilę i potem rzuca błędem. 

 

Ciśnienie w granicach 40-50

 

Nie mogę zrobić testu degradacji sprzęgła ani kalibracji bo gdy gaszę auto ELM po BT się resetuje i FES połączony ze skrzynią traci łączność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile zrobiłeś na sprzęgle kilometrów?

Selespeed w stilo ma małą wadę fabryczną :) a mianowicie możesz zjechać tarczę poniżej czujnika zużycia sprzęgła.

Wystarczy odpiąć baterię i już nim nie ruszyć :) czujnik wyprzęgnika wychodzi poza swój zakres i przestaje dzialać. Kiedyś o tym pisalem. Co lepsze, nie wywali żadnego błędu, kalibrację skrzyni i biegi wrzucisz przez komp ale ruszyć samochodu nie dasz rady.

Sam się borykałem z tym problemem dość długo.

 

Co do Twoich objawów.

Nic nie da wymiana przekaźnika pompy - zawsze możesz sprawdzić na jakim ciśnieniu pracuje skrzynia. Przekaźnik tylko załącza pompę.

O ciśnieniach kiedyś też pisałem chyba w PDFie- nie pamiętam w jakim przedziale ma pracować prawidłowo.

Sprawdź co pokazuje wysprzęgnik - czy pokazuje jakąś wartość wychylenia

Zużycie sprzęgła nie jest miarodajne ale zawsze coś może podpowiedzieć

Za szarpanie nie musi odpowiadać selespeed czy sprzęgło a koło dwumasowe :)

Dwumasa chyba wiesz jak sprawdzić? najlepiej 4 lub 5 bieg autostrada i bawisz się gazem - dodajesz i odejmujesz by hamowac silnikiem. Jak szarpie jak żukiem z luźnym krzyżakiem to masz odpowiedź.

 

p.s.

nie wiem dlaczego mi zmieniło że teraz nazywam się symetria a nie DARKOOO :(

Pozdro Hans

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 160 tyś.

Akumulator odłączyłem teź.

Dziś bawiłem się wtyczkami i po odpięciu ładnie pokazywał błedy.

Po podpięciu i wykasowaniu wraca tylko jeden związany z czujnikiem sprzęgła. Może faktycznie sprzęgło się skończyło i głupieje teraz. Dam znać niedługo jakie pokazuje wychylenia. Może jakieś logi zrobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.