Skocz do zawartości

Mazda MX5 RF


maagog

Rekomendowane odpowiedzi

Byc moze ktos z was czekal na nowe MX5 ze sztywnym dachem. Tego sie spodziewaliscie?

Przyznam, ze jestem rozczarowany. Wyglada slabo z zamknietym i jeszcze gorzej z otwartym. No i czy to jeszcze jest roadster? A moze jest lepszy?

No i najwazniejsze - czy wciaz jest szansa na klasyczny tyl, z chowanym calym, metalowym zestawem?

Napalilem sie po jezdzie wersja z winylowa czapka a tu taki ....... psikus znaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, a dla mnie ND wygląda jak ....* z przodu i  tyłu. A RF chociaż wygląda pięknie z boku. Zawsze to coś innego. 

*brzydkie słowo

 

P.S. I tak bym ND kupił, gdybym mógł, kogo obchodzi jak to wygląda, ważne jak to jeździ. Moim zdaniem innej wersji już nie będzie.

Wygląda i fajnie gada Abarth. Ale co z tego, skoro kosztuje 180kpln

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dan54 napisał:

No widzisz, a dla mnie ND wygląda jak ....* z przodu i  tyłu. A RF chociaż wygląda pięknie z boku. Zawsze to coś innego. 

*brzydkie słowo

OK, jest to cos innego. Ciekawy ruch w przypadku roadstera, ktory bazuje na jednej i tej samej koncepcji 25 lat.

Tyl wersji ze szmata jest idealny. Przod brzydki, ale jaram sie widokiem maski zza kierownicy.

 

Cytuj

 

P.S. I tak bym ND kupił, gdybym mógł, kogo obchodzi jak to wygląda, ważne jak to jeździ. Moim zdaniem innej wersji już nie będzie.

Wygląda i fajnie gada Abarth. Ale co z tego, skoro kosztuje 180kpln

Mnie obchodzi, jak wyglada. Gdybym mial to gdzies, w garazu stalby maly Peugeot.

Fiat jest mi obojetny, bo widzialem tylko zdjecia. 

 

To prawda, ze wydech MX5 podkrecaja glosniki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że ta wersja wygąda świetnie. A juz szczególnie mi się podoba koncept nadwozia typu targa. Szkoda tylko, że zrobili z tego wersję dla miękkonadgarstkowych;  klasycznie wyjmowane panele dachowe (chowane jakoś sprytnie do bagażnika) spokojnie zrobiły by robotę. A tak jest guziczek i jaranie sie efekciarską pracą skomplikowanego mechamizmu opuszczania dachu.

Wersja ze szmatą też mi się podoba, ale bardziej ta z twardym dachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bartłomiej napisał:

Uważam, że ta wersja wygąda świetnie. A juz szczególnie mi się podoba koncept nadwozia typu targa. Szkoda tylko, że zrobili z tego wersję dla miękkonadgarstkowych;  klasycznie wyjmowane panele dachowe (chowane jakoś sprytnie do bagażnika) spokojnie zrobiły by robotę. A tak jest guziczek i jaranie sie efekciarską pracą skomplikowanego mechamizmu opuszczania dachu.

Wersja ze szmatą też mi się podoba, ale bardziej ta z twardym dachem.

 

I jak sobie wyobrażasz operowanie tym na codzień? Wychodzisz z pracy i tracisz 5 min na zdjecie dachu?

Mnie już te 12sek w NC denerwowało, a co dopiero jakbym musiał co chwila jakieś panele zdejmować. 

W praktyce najfajniejsza jest prostota dachu miękkiego. Ale RF wyglada lepiej.

Miałbym dylemat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dan54 napisał:

I jak sobie wyobrażasz operowanie tym na codzień? Wychodzisz z pracy i tracisz 5 min na zdjecie dachu?

 

A po co zdejmować dach targa na codzień?

Ja robił bym to podczas przejażdżek w ciepły letni wieczór albo ew. na wiosnę.

A w gorące dni, kiedy słońce pali w czerep, włączałbym klimatyzację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Bartłomiej napisał:

 

A po co zdejmować dach targa na codzień?

 

 

Jeśli jest to 3-4 auto, weekendowe, porsche, ferrari, czy inna zabawka torowa - ok. 

Jeśli kupujesz MX-5 jako auto codzienne, a większość tak robi, albo chociaż codzienne w sezonie, to 12 sekund daje Ci tą elastyczność. Bo rano może świecić, a w południe padać. Bo możesz chcieć jechać do sklepu, nie tylko "przejechać się" . W MX-5 NA używanym właśnie na przejażdżki raz na miesiąc nie chciało mi się montować perseningu, jego montaż trwał właśnie te kilka minut. Założyłem go 4 razy przez dwa lata. Podobnie pewnie byłoby z dachem targa. MX-5 to nie Lotus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1/27/2017 o 07:38, dan54 napisał:

Tu się fajnie prezentuje, biała,

Rdza będzie na niej pięknie wyglądała. :ok:

Ja już nigdy nie kupię tej marki. Korozja i fatalny serwis niestety wykluczają Mazdę z moich przyszłych aut. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda fajnie... ale ja wolałbym klasycznego roadstera ze szmacianym dachem. RF to IMO już coupe, ze zdejmowanym dachem. 

Nie wiem jak z obecną generacją, ale przy poprzedniej miałem wrażenie że wersja ze "szmacianym" dachem oferowała w środku więcej miejsca nad głową niż wersja ze składanym sztywnym dachem.

Sztywny dach w roadsterze to IMO pomyłka. Roadster to samochód na lato, więc prędzej niż zalet doświadczy się wad tego patentu: większa masa, wyżej umieszczony środek ciężkości, mniej miejsca nad głową, skomplikowany mechanizm który niech lepiej się nie psuje, bo puści właściciela z torbami. To już mogli zrobić normalne coupe, wsadzić mocniejszy silnik i byłby genialny konkurent GT86.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.02.2017 o 01:22, HanYs napisał:

Rdza będzie na niej pięknie wyglądała. :ok:

Ja już nigdy nie kupię tej marki. Korozja i fatalny serwis niestety wykluczają Mazdę z moich przyszłych aut. 

 

Nie rdzewieją szybciej niż Mercedesy, serwis w PL zależy od punktu. Generalnie nie ma co straszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.02.2017 o 01:22, HanYs napisał:

Rdza będzie na niej pięknie wyglądała. :ok:

Ja już nigdy nie kupię tej marki. Korozja i fatalny serwis niestety wykluczają Mazdę z moich przyszłych aut. 

 

Przez ostatnie lata sporo poprawili, tragedii nie ma, tym bardziej na tle konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2017 o 13:53, Florydziak napisał:

Moim zdaniem bardzo ładny samochód. Jakby jeszcze w nim notowali silnik a nie napęd od kosiarki ...

nie rozumiesz idei tego auta. Chodzi o przyjemnosc prowadzenia i wyciskania max. mozliwosci ktora nadmiar KM psuje i falszuje. Ja osobiscie majac kupic ND (niekoniecznie RF) wzialbym raczej 1.5 zamiast 2.0. Bo wyzej sie kreci i ma fajniejszy dzwiek.

 

Aut RWD coupe z duzymi silnikami jest troche na rynku, chocby Mustang, 370Z, Camaro ... masz w czym wybrac. MX5 nie jest dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 2.02.2017 o 09:31, Manx napisał:

 

Sztywny dach w roadsterze to IMO pomyłka. Roadster to samochód na lato, więc prędzej niż zalet doświadczy się wad tego patentu: większa masa, wyżej umieszczony środek ciężkości, mniej miejsca nad głową, skomplikowany mechanizm który niech lepiej się nie psuje, bo puści właściciela z torbami. 

 

Kazdemu wedlug potrzeb. Ja mam winylowy dach i chcialbym, zeby byl metalowy.

Winyl latwiej sie brudzi, plastikowa szyba matowieje i peka, latwo uszkodzic poszycie, bardziej skomplikowane jest zabezpieczenie przed UV i wilgocia.

Do tego szmata na sloncu traci kolor a przy ujemnych temperaturach top down to ryzyko.

Chcialbym czerpac z roadstera caly rok - i tutaj lepiej sprawdzi sie twardy dach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, maagog napisał:

 

Ten dach jest szklany, ale sie nie otwiera. Przynajmniej zadne zdjecie na to nie wskazuje.

 

Masz rację. Chodzi mi o metalowy, zamknięty dach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.02.2017 o 09:41, dan54 napisał:

Dokładnie. Też bym chyba poszedł w 1.5.

Ale to zrozumie tylko posiadacz MX-5.

W tym samochodzie mniej = więcej.

 

Moze na bogatszym, bardziej wymagajacym rynku.

Ja akurat wole 2.0, ale pomijajac silnik, w PL importer wie lepiej, czego potrzebujesz.

To oznacza, ze do 1.5 nie dostaniesz wielu, wielu rzeczy. Szpera albo fantastyczne fotele Recaro to tylko najwazniejsze z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, maagog napisał:

 

Kazdemu wedlug potrzeb. Ja mam winylowy dach i chcialbym, zeby byl metalowy.

Winyl latwiej sie brudzi, plastikowa szyba matowieje i peka, latwo uszkodzic poszycie, bardziej skomplikowane jest zabezpieczenie przed UV i wilgocia.

Do tego szmata na sloncu traci kolor a przy ujemnych temperaturach top down to ryzyko.

Chcialbym czerpac z roadstera caly rok - i tutaj lepiej sprawdzi sie twardy dach.

Rozumiem i się nie dziwię. Idealnie, to klasyczny roadster służy tylko jako dodatkowy samochód na lato i do jazdy z otwartym dachem, a dach to jak parasol - zamknąć na noc i czasem na chwilę bo wiosną/jesienią się trafi jakaś ulewa. Wtedy tych problemów, o których piszesz nie ma. Masz za to zalety: lżejszy dach, niżej środek ciężkości, złożony dach zajmuje mniej miejsca, mechanizm składania jest prostszy. Niestety taki samochód to nie na nasz klimat (i też nie na nasze realia ekonomiczne - mało kogo stać by utrzymywać samochód na 4-5 miesięcy w roku) i dlatego wymyślono sztywne składane dachy. Ja Cię rozumiem - w PL też wolałbym twardy dach... więc choć kilka lat temu chciałem kupić roadstera (Mx-5 NC), to się powstrzymałem i poczekam, aż może pewnego dnia los rzuci mnie na dłużej do kraju o lepszym klimacie - i tak sobie zanabędę prawilnego roadstera 8-) A jeżeli ktoś nie może się doczekać i chce się cieszyć z roadstera w naszym klimacie, to OK - producenci o tym pomyśleli i stąd są na rynku właśnie takie wynalazki... tyle że ja bym nie kupił tego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.