setor Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 A więc i mnie dopadł błąd EGR, po sprawdzeniu MES gdy zapaliła się kontrolka check engine wyświetlił się błąd EGR zmniejszony przepływ W programie MES widać że zawór otwiera się na chwilę prawie na 100% to słychać następnie za chwilkę zamyka się na około 4% i wskakuje błąd Jadę kupić coś do czyszczenia i spróbuję zdemontować EGR aby go wyczyścić Jak dobrałem się do EGR to okazało się że jest zaślepiony, włożona jest blaszka z 4 otworkami, to wygląda jak zaślepka EGR Teraz skąd pojawiły się błędy, samochód był u mechaniora na wymianę alternatora, cyrki zaczęły się pojawiać po tym Zbieg okoliczności czy coś innego Jak rozłączyć tę rurę u dołu zaworu EGR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Sprawdz wężyki gumowe przy czujniku doładowania. Miałem ten sam błąd, po jakims czasie doszedł totalny brak mocy (turbina nie pompowała). Powodem był właśnie pękniety wężyk. Poza tym - rozebrałeś EGR? Rozbierz go, rozkręć i umyj w benzynie dokładnie, tak żeby ta sprężynka w środku płynnie chodziła. Co do okręcenia - masz bodaj cztery sruby do bloku silnika, i dwie z góry od tej rury. Musisz wszystko wykręcić. Najlepiej wpierw te z góry EGR - a potem dopiero odkręc od bloku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Jestem właśnie po robocie, rozebrałem EGR, jak mogłem nie zauważyć śrub do rury to nie wiem, widocznie chwilowe zaćmienie umysłu Po czyszczeniu sprayem do EGR, wyczyściłem także przepustnicę i kompletnie zawalony nagarem czujnik ciśnienia w dolocie Po skręceniu wszystkiego MES pokazuje że EGR działa, zero błędów Zastanawia mnie jedna rzecz, mimo założonej zaślepki EGR wszystko było zawalone nagarem Jakoś udało mi się to wszystko doczyścić ale nie założyłem zaślepki skoro i tak co jakiś czas czeka mnie czyszczenie Założyć tę zaślepkę z powrotem ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 U mnie problem z EGREm był co 10 tysięcy kilometrów średnio :D Co prawda błedów nie było - ale od dołu nie było mocy, dopiero powyżej 2000 obrotów auto żyło. Po zaslepieniu cześciowym jakies 30 tysięcy jest spokój. Napewno syf idzie - ale mniej mi się wydaje. Zastanawiałem się nad wywaleniem EGR dla spokoju - ale podobno przy DPF nie jest to dobry pomysł. Lepiej oba naraz - a jakoś mi się to nie widzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 W mojej Cromce EGR jest zaślepiony a DPF pozostał , wypalanie średnio co 700 kil. Auto kupiłem po takim zabiegu, dodatkowo były usuwane klapy wirowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 W 3 zakładach we wro mi odradzali Narazie mam spokój wiec nie drąże tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Możesz zadzwonić do nich i zapytać, moja Cromka własnie u nich miała robiony zestaw startowy po sprowadzaniu z Włoch.http://autka.pl/serwis/contact/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Jestem zrozpaczony, po złożeniu wszystkiego do kupy Croma po wciśnięciu pedały gazu przez dobrych kilkanaście sekund zastanawia się czy zebrać się do kupy Założyłem z powrotem tę zaslepkę i jest dokładnie to samo Komputer żadnych błędów nie sygnalizuje A Croma jak nie miała mocy tak nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Ale rozbierałeś i czyściłeś EGR w środku też? W sensie rozkręciłeś go na "pół" http://www.autowcentrum.pl/blog/post/czyszczenie-zaworu-egr,17675/ Bo psikanie w taki zdjęty tylko to nic ci nie da. Tę sprężynka odbija płynnie? nie wiesza się? Może być tak że EGR padł zupełnie. Zaślep go czymś całkowicie i zobacz czy bedzie lepiej. Nic nie stanie - wywali tylko bład komputer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 EGR faktycznie nie rozkręciłem na pół, czyściłem go tam gdzie dostałem się z preparatem Zasugerowałem się tym że po podłączeniu pod komputer program pokazuje że EGR zamyka się i otwiera w pełnym zakresie Poprzednio było tak że po otwarciu EGR zaraz pojawiał się błąd Teraz żadnego błędu nie ma a Croma nie zbiera się od dołu, dostaje kopa dopiero po 3 tyś obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Ja błędów żadnych nie miałem - a objawy takie jak u ciebie. Rozbierz - wyczyść benzyną i rozruszaj (może sobie zobaczyc przed czyszceniem że na 99% będzie zacinać :)). W ostateczności - ząslep nawet wyciątę puszką po piwie. Jak to pomoże to znaczy że EGR do wymiany. Jak dobrze poszukasz to oryginał można 300-400zł znaleźć. Lub ewentulnie kup zaślepke pełną - i pojedź do kogoś żeby wywalił EGR z kompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Na wszelki niewypadek zamówiłem nowy komplet uszczelek, powinny dojść w piątek wtedy rozbiorę EGR i dokładnie go wyczyszczę i złożę wszystko od nowa Jedna sprawa nie daje mi spokoju, przepustnicę czyściłem preparatem którym czysciłem EGR, trochę tego środka dostało się do wewnątrz Czy syf który dostał się do środka może spowodować takie objawy bo przypomina mi to sytuację kiedy zapchał się DPF Dopiero po podaniu środka czyszczącego auto po chwili odzyskało moc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka131 Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 podłącz kompa i sprawdź jaka jest masa zasysanego powietrza oraz jakie jest ciśnienie doładowania. Porównaj z wartościami oczekiwanymi. U mnie jak zbierał się od 3 tys obrotów to problemem był przewód podciśnienia sterujący turbiną. Jeśli te przewody nie byli u Ciebie wczesniej wymieniane to może też któryś jest pęknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Właśnie próbowałem edytować posta Dopiero rano przyszło olśnienie że nie podłączyłem wtyczki od cisnienia w dolocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 No niestety, wtyczka była podpięta, problem jest nadal nierozwiązany Przymierzam się do wymiany EGR, auto jest strasznie ciężko zapalić gdy jest zimne, szarpie się dusi odpala za którymś razem by po chwili paść Wyświetla się wtedy komunikat change oil, zanim się rozgrzeje pedał gazu można wciskać do podłogi dopiero za którymś razem zaczyna się zbierać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka131 Napisano 3 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 a podpinałeś może pod komputer i sprawdzałeś ciśnienie doładowania, jakie jest ciśnienie zmierzone a jakie oczekiwane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Nie tego nie sprawdzałem.sprawdzę to jutro Przy okazji założę nowe uszczelki od EGR A odnośnie pomiarów ciśnienia jak będą różnice to czujnik do wymiany .? Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że było coś kombinowane Problemy zaczęły się zaraz po odebraniu auta od mechanika po wymianie alternatora Już rano zanim zacząłem robić cokolwiek żona zobaczyła na śniegu ślady sadzy z wodą Pouruchomieniu od razu kontrolka check engine a po podłączeniu pod kompa błędy z EGR czujnika ciśnienia i chyba przeplywomierza Po czyszczeniu opisane wyżej problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka131 Napisano 3 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 zostaw narazie czujnik. czyściłeś go więc powinien działać, jeśli kostki nie połamałeś. lepiej przejrzyj przewody podciśnienia, sterujące turbiną. jak mechanik grzebał obok silnika mógł któryś trącić, czy zdjąć z jakiegoś powodu. niestety jeśli są oryginalne to mogą być już lekko popękane i nie są szczelne. dlatego sterownie nie do końca poprawnie działa i turbina za późno pompuje powietrze. u mnie jak jeden był pęknięty to też męczyłem EGRa, czujniki, odpinałem i podpinałem kable po kolei. a auto i tak odzywało dopiero w okolicy ok 3500 obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 U mnie jest podobnie Po wciśnięciu gazu wszystko co się daje wydusić to góra 2 rys obrotów Po dobrych kilkunastu sekundach budzi się z rynkiem do życia A te przewody to w którym miejscu są jutro je sprawdzę I co robić z olejem wymieniać czy zostawić Może jakiś syf dostał się do oleju.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 3 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Jesli nie jestescie pewni czy to EGR to zróbcie zaslepkę z puszki i sprawdzić czy sytuacja będzie taka sama... Ja powiem tak... Należy rozebrac cewkę i ją wyczyscic dokładnie oraz papierkiem sciernym przeszlifować wewnętrzny rdzeń i gładź !!! Inaczej czyszczenie niema sensu.... Tu link do czyszczenia Problem z "EGR" to może być tez problem z przepływką, filtrem powietrza, turbiną, sterowaniem i podcisnieniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Jutro zrobię test z zaślepką Gdyby to nie pomogło skupię się na poszukiwaniach problemu w okolicach alternatora Prawdopodobnie alternator był wyciągany górą i były rozłączane jakieś wężyki może puścił jakiś zacisk i wężyk się zsunął Tu może podpowiecie czego szukać Awaria nastąpiła w krótkim czasie po odebraniu samochodu, zdążyliśmy wrócić do domu a mieliśmy do przejechania góra 1,5km a samochód po długim postoju na zewnątrz bez problemu odpalił Następnego dnia rano były już problemy z odpaleniem i błędy które opisałem Sądzę że awaria "sama z siebie" jest mało prawdopodobna chociaż niewykluczona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 5 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Po zaślepieniu EGR bez zmian, po odpięciu przepływomierze to samo W akcie desperacji odpiąłem czujnik ciśnienia doładowania I tu niespodzianka Croma odpaliła mimo poprzednich 10 nieudanych prób Jak sprawdzić ten czujnik w MES jakie powinny być prawidłowe wartości? Pożyczyłem od kolegi czujnik ciśnienia doładowania, posprawdzałem pokazuje te same wartości a problem pozostał Wszystkie parametry są poprawne, jedyne co rzuciło mi się w oczy to otwarcie elektrozaworu przepustnicy wynosi niezmiennie niecałe 5% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka131 Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Dnia 3.02.2017 o 17:31, setor napisał: U mnie jest podobnie Po wciśnięciu gazu wszystko co się daje wydusić to góra 2 rys obrotów Po dobrych kilkunastu sekundach budzi się z rynkiem do życia A te przewody to w którym miejscu są jutro je sprawdzę I co robić z olejem wymieniać czy zostawić Może jakiś syf dostał się do oleju.? sprawdź te przewody, które na zdjęciach są niebieskie, u Ciebie mogą być w innym kolorze. inny silnik więc ich miejsce też nieznacznie może być inne. sprawdź też ten zawór, zamontowany tuż nad chłodnicą w okolicy lewej lampy. odpowiada za sterowanie turbiną. potrafi się zabrudzić i przestaje działać poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Węże sprawdziłem już wcześniej i nie ma się do czego przyczepić Nie są ani sparciałe czy uszkodzone Zawór sterowania turbiną to chyba overboost pokazuje w MES że zamyka się i otwiera Ale on jest tak łatwo dostępny że może go przeczysczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka131 Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 tu masz trochę o czyszczeniu tego zaworu http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/15263-elektrozawor_vgt_overboost_operation_manual.html dobrze byłoby zrobić logi, http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=32&t=9424 pod tym linkiem był opis jak to wykonać. może link tylko u mnie w pracy nie działa. kiedyś zrobiłem zdjęcie tej stronie ja zrobisz te logi i porównasz wartości zmierzone z oczekiwanymi będziesz wiedział co odstaje od normy i gdzie zacząć szukać winowajcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Panowie Croma żyje, dziękuję za naprowadzenie. W akcie desperacji ponownie zaślepiłem EGR, zrobiłem to lepiej niż poprzednio, dobrze uszczelniłem Już wiedziałem że będzie lepiej bo udało się odpalić Cromę po pierwszej próbie a nie 15 jak poprzednio, przestało szarpać i gasnąc Zbiera się ładnie od dołu Dziękuję za pomoc, już zamawiam nowy EGR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziolo Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 22 godziny temu, setor napisał: Panowie Croma żyje, dziękuję za naprowadzenie. W akcie desperacji ponownie zaślepiłem EGR, zrobiłem to lepiej niż poprzednio, dobrze uszczelniłem Już wiedziałem że będzie lepiej bo udało się odpalić Cromę po pierwszej próbie a nie 15 jak poprzednio, przestało szarpać i gasnąc Zbiera się ładnie od dołu Dziękuję za pomoc, już zamawiam nowy EGR Raczej pomyślałbym o jego profesjonalnym zaślepieniu i wycięciu programowym. Tak to sytuacja za jakiś czas się powtórzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Autko użytkujemy od 4 lat, problem z EGR mam pierwszy raz Jeżeli następny problem pojawi się po tym czasie jestem w stanie to zaakceptować Zaślepić EGR potrafię sam,nie wytnę go z programu bo tego nie umiem Znowu musiałbym odstawić auto do warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Takie rzeczy robią dość szybko - to jest kwestia podłączenia się do ECU. Jak kupujesz EGR to szukaj oryginału Pierburg - te chińskie popierdółki to nawet 10k przebiegu nie wytrzumuja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Na spokojnie spróbuję zreanimować oryginalny EGR, rozkręcę go na czynniki pierwsze, czytałem jak to zrobić porządnie wyczyszczę A jak auto jest potrzebne codziennie to człowiek kombinuje aby zrobić go jak najszybciej Na razie czekam na nowego EGR, ma być dzisiaj, a razie blaszka zdaje egzamin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 9 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Jeśli chcesz żeby ci nowy EGR trochę dłużej pożył i mniej syfu wlatywało do kolektora , to nie zapomnij zamontować spowrotem kryzy (blaszka z otworkami) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Częściową zaślepkę z otworami już zamontowałem, widocznie się sprawdza bo EGR padł po 4 latach od kiedy użytkuję auto a czy był od nowości to nie wiem. EGR został już wymieniony, zaślepka siedzi Jest tylko problem że po dłuższym postoju nadal ciężko odpala, ale to sprawdzę dopiero po tankowaniu bo świeci się rezerwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 10 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Problem z odpalaniem raczej nie ma z tym związku , kiedyś miałem taką sytuację że przez niedomknięty EGR auto nie chciało w ogóle jechać , ale na zimnym odpalało bezproblemowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 10 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Tak się domyślam, mam podejrzenia co do świec bo pali po 4 krotnym nagraniu świec albo jest słabe paliwo Ale to jest wszystko do weryfikacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 10 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Jeszcze wtrysk może lać niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 10 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Mam nadzieję że to nie to Ewentualnie powinno to wyjść w MES w zakładkach korekta paliwa poszczególnych cylindrów Jakie wartości powinny już budzić niepokój ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 13 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Sprawdź przy pomocy MES-a po jakim czasie i do jakiej wartości rozrusznik nabija ciśnienie na szynie CR aż odpali . Najbardziej miarodajny jest jednak tzw. test na przelewy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 13 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Tyle że dzisiaj po dwóch dniach postoju Cromy nie udało się odpalić za pierwszym drugim czy trzecim razem a odpaliła po podgrzaniu puszki filtra paliwa Do tego mam też akumulator do wymiany bo widzę że nie trzyma napiecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 13 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Godzinę temu, setor napisał: Tyle że dzisiaj po dwóch dniach postoju Cromy nie udało się odpalić za pierwszym drugim czy trzecim razem a odpaliła po podgrzaniu puszki filtra paliwa Do tego mam też akumulator do wymiany bo widzę że nie trzyma napiecia Hmm czyżby parafinka: Jesli parafinka dostała sie do wtryskiwaczy to na 90% rozwaliła któres z uszczelnień na wtryskiwaczach. Niestety kiedys mnie to spotkało w JTD-Stilo po zatankowaniu Super ON na Shelu przy -26C Najprostszym sposobem jest wykonanie testu " na przelew paliwa" na zimnym i na ciepłym silniku. Opis testu znajdziesz w necie.. Chodzi o pomiar i porównanie ilosci paliwa jaka jest "przelewana i wraca z powrotem do baku z wtryskiwaczy. Powinna być jednakowa. Jesli będziesz miał duże różnice to wtryskiwacz - uszczelnienie - do regeneracji. To może być powód: - Problemu z odpalaniem - Dymienie - Brak mocy - DPF. i co tam jeszcze sobie zażyczymy... Spoiler Spoiler Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 13 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Tak podejrzewam parafinę,lub podobny syf. Problemy z dotąd nie sprawiającą żadnych problemów przy rozruchu Cromą zaczęły się po zatankowaniu prawdopodobnie letniego jeszcze paliwa i lekkim mrozku, tak -6 To wtedy Croma nie chciała zagadać za pierwszym razem, podładowałem akumulator i odpaliła bez problemu dlatego podejrzewam jeszcze że akumulator się kończy Cromę mam 4 lata z tym samym akumulatorem ile siedzi to nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 19 godzin temu, setor napisał: Tak podejrzewam parafinę,lub podobny syf. Problemy z dotąd nie sprawiającą żadnych problemów przy rozruchu Cromą zaczęły się po zatankowaniu prawdopodobnie letniego jeszcze paliwa i lekkim mrozku, tak -6 To wtedy Croma nie chciała zagadać za pierwszym razem, podładowałem akumulator i odpaliła bez problemu dlatego podejrzewam jeszcze że akumulator się kończy Cromę mam 4 lata z tym samym akumulatorem ile siedzi to nie wiem Na akumulatorach jest wypalona zawsze data produkcji. Akumulator warto wymienić bo z czasem przy niskiej sprawności lub co gorsza uszkodzeniu celi dostaje alternator, paski, rolki i cała elektronika i wielu już wymieniało alternatory zamiast zacząć od akumulatora który im je załatwiał... Co do akumulatorów to ja polecam Autocrafta - od lat stosuje w autach i jeszcze nigdy mnie nie zawiodły a cena znacznie niższa niż u konkurencji ... kupuje zawsze tu Sklep internetowy a kurierowi oddaje stary - nie koniecznie ten - liczy się sztuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 17 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 Orientujesz się może jakiej firmy akumulatory montowano w Cromach. Dzisiaj dobrałem się wreszcie do akumulatora, nie ma na nim żadnej naklejki, firmy, pojemności Jest tylko wybita data produkcji, listopad 2006, sprawdzałem 2 razy bo nie dowierzałem Takiego dobrego akumulatora raczej już nie trafię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Dnia 17.02.2017 o 21:01, setor napisał: Orientujesz się może jakiej firmy akumulatory montowano w Cromach. Dzisiaj dobrałem się wreszcie do akumulatora, nie ma na nim żadnej naklejki, firmy, pojemności Jest tylko wybita data produkcji, listopad 2006, sprawdzałem 2 razy bo nie dowierzałem Takiego dobrego akumulatora raczej już nie trafię na 99% wrzucane były MM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sakul Napisano 23 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2017 20 godzin temu, cacus napisał: na 99% wrzucane były MM Potwierdzam, u mnie też od nowości siedział MM, wymieniłem jesienią, czyli 7 lat wytrzymał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Dnia 17.02.2017 o 21:01, setor napisał: Orientujesz się może jakiej firmy akumulatory montowano w Cromach. Dzisiaj dobrałem się wreszcie do akumulatora, nie ma na nim żadnej naklejki, firmy, pojemności Jest tylko wybita data produkcji, listopad 2006, sprawdzałem 2 razy bo nie dowierzałem Takiego dobrego akumulatora raczej już nie trafię W zależnosci od pojemnosci i mocy silnika oraz wyposażenia były różne montowane warto dać większy 85Ah ... alternator udźwignie a i Croma będzie zadowolona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 2 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Akumulator wymieniłem, kupiłem jednak ukraińską Westa Forse 75Ah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.