Skocz do zawartości

EGR Croma


setor

Rekomendowane odpowiedzi

A więc i mnie dopadł błąd EGR, po sprawdzeniu MES gdy zapaliła się kontrolka check engine wyświetlił się błąd EGR zmniejszony przepływ

W programie MES widać że zawór otwiera się na chwilę prawie na 100% to słychać następnie za chwilkę zamyka się na około 4% i wskakuje błąd

Jadę kupić coś do czyszczenia i spróbuję zdemontować EGR aby go wyczyścić

 

Jak dobrałem się do EGR to okazało się że jest zaślepiony, włożona jest blaszka z 4 otworkami, to wygląda jak zaślepka EGR

Teraz skąd pojawiły się błędy, samochód był u mechaniora na wymianę alternatora, cyrki zaczęły się pojawiać po tym

Zbieg okoliczności czy coś innego

Jak rozłączyć tę rurę u dołu zaworu EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz wężyki gumowe przy czujniku doładowania.

 

Miałem ten sam błąd, po jakims czasie doszedł totalny brak mocy (turbina nie pompowała).

 

Powodem był właśnie pękniety wężyk.

 

Poza tym - rozebrałeś EGR? Rozbierz go, rozkręć i umyj w benzynie dokładnie, tak żeby ta sprężynka w środku płynnie chodziła.

 

Co do okręcenia - masz bodaj cztery sruby do bloku silnika, i dwie z góry od tej rury. Musisz wszystko wykręcić.

Najlepiej wpierw te z góry EGR - a potem dopiero odkręc od bloku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po robocie, rozebrałem EGR, jak mogłem nie zauważyć śrub do rury to nie wiem, widocznie chwilowe zaćmienie umysłu

Po czyszczeniu sprayem do EGR, wyczyściłem także przepustnicę i kompletnie zawalony nagarem czujnik ciśnienia w dolocie

Po skręceniu wszystkiego MES pokazuje że EGR działa, zero błędów

Zastanawia mnie jedna rzecz, mimo założonej zaślepki EGR wszystko było zawalone nagarem

Jakoś udało mi się to wszystko doczyścić ale nie założyłem zaślepki skoro i tak co jakiś czas czeka mnie czyszczenie

Założyć tę zaślepkę z powrotem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem z EGREm był co 10 tysięcy kilometrów średnio :D Co prawda błedów nie było - ale od dołu nie było mocy, dopiero powyżej 2000 obrotów auto żyło. 

Po zaslepieniu cześciowym jakies 30 tysięcy jest spokój. Napewno syf idzie - ale mniej mi się wydaje.

 

Zastanawiałem się nad wywaleniem EGR dla spokoju - ale podobno przy DPF nie jest to dobry pomysł. Lepiej oba naraz - a jakoś mi się to nie widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zrozpaczony, po złożeniu wszystkiego do kupy Croma po wciśnięciu pedały gazu przez dobrych kilkanaście sekund zastanawia się czy zebrać się do kupy

Założyłem z powrotem tę zaslepkę i jest dokładnie to samo

Komputer żadnych błędów nie sygnalizuje

A Croma jak nie miała mocy tak nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rozbierałeś i czyściłeś EGR w środku też? W sensie rozkręciłeś go na "pół" ;)

 

http://www.autowcentrum.pl/blog/post/czyszczenie-zaworu-egr,17675/

 

Bo psikanie w taki zdjęty tylko to nic ci nie da. Tę sprężynka odbija płynnie? nie wiesza się?

 

Może być tak że EGR padł zupełnie. Zaślep go czymś całkowicie i zobacz czy bedzie lepiej. Nic nie stanie - wywali tylko bład komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR faktycznie nie rozkręciłem na pół, czyściłem go tam gdzie dostałem się z preparatem

Zasugerowałem się tym że po podłączeniu pod komputer program pokazuje że EGR zamyka się i otwiera w pełnym zakresie

Poprzednio było tak że po otwarciu EGR zaraz pojawiał się błąd

Teraz żadnego błędu nie ma a Croma nie zbiera się od dołu, dostaje kopa dopiero po 3 tyś obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja błędów żadnych nie miałem - a objawy takie jak u ciebie. Rozbierz - wyczyść benzyną i rozruszaj (może sobie zobaczyc przed czyszceniem że na 99% będzie zacinać :)).

 

W ostateczności - ząslep nawet wyciątę puszką po piwie. Jak to pomoże to znaczy że EGR do wymiany. Jak dobrze poszukasz to oryginał można 300-400zł znaleźć. Lub ewentulnie kup zaślepke pełną - i pojedź do kogoś żeby wywalił EGR z kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszelki niewypadek zamówiłem nowy komplet uszczelek, powinny dojść w piątek wtedy rozbiorę EGR i dokładnie go wyczyszczę i złożę wszystko od nowa

Jedna sprawa nie daje mi spokoju, przepustnicę czyściłem preparatem którym czysciłem EGR, trochę tego środka dostało się do wewnątrz

Czy syf który dostał się do środka może spowodować takie objawy bo przypomina mi to sytuację kiedy zapchał się DPF

Dopiero po podaniu środka czyszczącego auto po chwili odzyskało moc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz kompa i sprawdź jaka jest masa zasysanego powietrza oraz jakie jest ciśnienie doładowania. Porównaj z wartościami oczekiwanymi. U mnie jak zbierał się od 3 tys obrotów to problemem był przewód podciśnienia sterujący turbiną. Jeśli te przewody nie byli u Ciebie wczesniej wymieniane to może też któryś jest pęknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, wtyczka była podpięta, problem jest nadal nierozwiązany

Przymierzam się do wymiany EGR, auto jest strasznie ciężko zapalić gdy jest zimne, szarpie się dusi odpala za którymś razem by po chwili paść

Wyświetla się wtedy komunikat change oil, zanim się rozgrzeje pedał gazu można wciskać do podłogi dopiero za którymś razem zaczyna się zbierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tego nie sprawdzałem.sprawdzę to jutro

Przy okazji założę nowe uszczelki od EGR

A odnośnie pomiarów ciśnienia jak będą różnice to czujnik do wymiany .?

Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że było coś kombinowane

Problemy zaczęły się zaraz po odebraniu auta od mechanika po wymianie alternatora

Już rano zanim zacząłem robić cokolwiek żona zobaczyła na śniegu ślady sadzy z wodą

Pouruchomieniu od razu kontrolka check engine a po  podłączeniu pod kompa błędy z EGR czujnika ciśnienia i chyba przeplywomierza 

Po czyszczeniu opisane wyżej problemy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaw narazie czujnik. czyściłeś go więc powinien działać, jeśli kostki nie połamałeś.

lepiej przejrzyj przewody podciśnienia, sterujące turbiną. jak mechanik grzebał obok silnika mógł któryś trącić, czy zdjąć z jakiegoś powodu. niestety jeśli są oryginalne to mogą być już lekko popękane i nie są szczelne. dlatego sterownie nie do końca poprawnie działa i turbina za późno pompuje powietrze. 

u mnie jak jeden był pęknięty to też męczyłem EGRa, czujniki, odpinałem i podpinałem kable po kolei. a auto i tak odzywało dopiero w okolicy ok 3500 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie 

Po wciśnięciu gazu wszystko co się daje wydusić to góra 2 rys obrotów

Po dobrych kilkunastu sekundach budzi się z rynkiem do życia

A te przewody to w którym miejscu są jutro je sprawdzę

I co robić z olejem wymieniać czy zostawić 

Może jakiś syf dostał się do oleju.?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie jestescie pewni czy to EGR to zróbcie  zaslepkę z puszki i sprawdzić czy sytuacja będzie taka sama...

Ja powiem tak...

Należy rozebrac cewkę i ją wyczyscic dokładnie oraz papierkiem sciernym przeszlifować wewnętrzny rdzeń i gładź !!! Inaczej czyszczenie niema sensu....

Tu link do czyszczenia

Problem z "EGR" to może być tez problem z przepływką, filtrem powietrza, turbiną, sterowaniem i podcisnieniem...   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobię test z zaślepką

Gdyby to nie pomogło skupię się na poszukiwaniach problemu w okolicach alternatora

Prawdopodobnie alternator był wyciągany górą i były rozłączane jakieś wężyki może puścił jakiś zacisk i wężyk się zsunął

Tu może podpowiecie czego szukać

Awaria nastąpiła w krótkim czasie po odebraniu samochodu, zdążyliśmy wrócić do domu a mieliśmy do przejechania góra 1,5km a samochód po długim postoju na zewnątrz bez problemu odpalił

Następnego dnia rano były już problemy z odpaleniem i błędy które opisałem

Sądzę że awaria "sama z siebie" jest mało prawdopodobna chociaż niewykluczona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zaślepieniu EGR bez zmian, po odpięciu przepływomierze to samo

W akcie desperacji odpiąłem czujnik ciśnienia doładowania

I tu niespodzianka Croma odpaliła mimo poprzednich 10 nieudanych prób 

Jak sprawdzić ten czujnik w MES jakie powinny być prawidłowe wartości?

 

 

Pożyczyłem od kolegi czujnik ciśnienia doładowania, posprawdzałem pokazuje te same wartości a problem pozostał

Wszystkie parametry są poprawne, jedyne co rzuciło mi się w oczy to otwarcie elektrozaworu przepustnicy wynosi niezmiennie niecałe 5%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.02.2017 o 17:31, setor napisał:

U mnie jest podobnie 

Po wciśnięciu gazu wszystko co się daje wydusić to góra 2 rys obrotów

Po dobrych kilkunastu sekundach budzi się z rynkiem do życia

A te przewody to w którym miejscu są jutro je sprawdzę

I co robić z olejem wymieniać czy zostawić 

Może jakiś syf dostał się do oleju.?

 

sprawdź te przewody, które na zdjęciach są niebieskie, u Ciebie mogą być w innym kolorze. inny silnik więc ich miejsce też nieznacznie może być inne.

sprawdź też ten zawór, zamontowany tuż nad chłodnicą w okolicy lewej lampy. odpowiada za sterowanie turbiną. potrafi się zabrudzić i przestaje działać poprawnie.

 

 

WP_20170203_002.jpg

WP_20170203_006.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże sprawdziłem już wcześniej i nie ma się do czego przyczepić 

Nie są ani sparciałe czy uszkodzone 

Zawór sterowania turbiną to chyba overboost pokazuje w MES że zamyka się i otwiera 

Ale on jest tak łatwo dostępny że może go przeczysczę

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz trochę o czyszczeniu tego zaworu

 

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/15263-elektrozawor_vgt_overboost_operation_manual.html

 

dobrze byłoby zrobić logi, 

http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=32&t=9424

pod tym linkiem był opis jak to wykonać. może link tylko u mnie w pracy nie działa.

kiedyś zrobiłem zdjęcie tej stronie

ja zrobisz te logi i porównasz wartości zmierzone z oczekiwanymi będziesz wiedział co odstaje od normy i gdzie zacząć szukać winowajcy

WP_20161012_002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Croma żyje, dziękuję za naprowadzenie. W akcie desperacji ponownie zaślepiłem EGR, zrobiłem to lepiej niż poprzednio, dobrze uszczelniłem

Już wiedziałem że będzie lepiej bo udało się odpalić Cromę po pierwszej próbie a nie 15 jak poprzednio, przestało szarpać i gasnąc

Zbiera się ładnie od dołu

Dziękuję za pomoc, już zamawiam nowy EGR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, setor napisał:

Panowie Croma żyje, dziękuję za naprowadzenie. W akcie desperacji ponownie zaślepiłem EGR, zrobiłem to lepiej niż poprzednio, dobrze uszczelniłem

Już wiedziałem że będzie lepiej bo udało się odpalić Cromę po pierwszej próbie a nie 15 jak poprzednio, przestało szarpać i gasnąc

Zbiera się ładnie od dołu

Dziękuję za pomoc, już zamawiam nowy EGR

 

Raczej pomyślałbym o jego profesjonalnym zaślepieniu i wycięciu programowym. Tak to sytuacja za jakiś czas się powtórzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko użytkujemy od 4 lat, problem z EGR mam pierwszy raz

Jeżeli następny problem pojawi się po tym czasie jestem w stanie to zaakceptować

Zaślepić EGR potrafię sam,nie wytnę go z programu bo tego nie umiem 

Znowu musiałbym odstawić auto do warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na spokojnie spróbuję zreanimować oryginalny EGR, rozkręcę go na czynniki pierwsze, czytałem jak to zrobić porządnie wyczyszczę

A jak  auto jest potrzebne codziennie to człowiek kombinuje aby zrobić go jak najszybciej

Na razie czekam na nowego EGR, ma być dzisiaj, a razie blaszka zdaje egzamin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz żeby ci nowy EGR trochę dłużej pożył i mniej syfu wlatywało do kolektora , to nie zapomnij zamontować spowrotem kryzy (blaszka z otworkami) .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściową zaślepkę z otworami już zamontowałem, widocznie się sprawdza bo EGR padł po 4 latach od kiedy użytkuję auto a czy był od nowości to nie wiem.

EGR został już wymieniony, zaślepka siedzi

Jest tylko problem że po dłuższym postoju nadal ciężko odpala, ale to sprawdzę dopiero po tankowaniu bo świeci się rezerwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z odpalaniem raczej nie ma z tym związku , kiedyś miałem taką sytuację że przez niedomknięty EGR auto nie chciało w ogóle jechać , ale na zimnym odpalało bezproblemowo :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sprawdź przy pomocy MES-a po jakim czasie i do jakiej wartości rozrusznik nabija ciśnienie na szynie CR aż odpali .

 

Najbardziej miarodajny jest jednak tzw. test na przelewy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że dzisiaj po dwóch dniach postoju Cromy nie udało się odpalić za pierwszym drugim czy trzecim razem a odpaliła po podgrzaniu puszki filtra paliwa

Do tego mam też akumulator do wymiany bo widzę że nie trzyma napiecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, setor napisał:

Tyle że dzisiaj po dwóch dniach postoju Cromy nie udało się odpalić za pierwszym drugim czy trzecim razem a odpaliła po podgrzaniu puszki filtra paliwa

Do tego mam też akumulator do wymiany bo widzę że nie trzyma napiecia

Hmm czyżby parafinka:

 

Jesli parafinka dostała sie do wtryskiwaczy to na 90% rozwaliła któres z uszczelnień na wtryskiwaczach. Niestety kiedys mnie to spotkało w JTD-Stilo po zatankowaniu Super ON na Shelu przy -26C :facepalm:

Najprostszym sposobem jest wykonanie testu " na przelew paliwa" na zimnym i na ciepłym silniku. Opis testu znajdziesz w necie.. Chodzi o pomiar i porównanie ilosci paliwa jaka jest "przelewana i wraca z powrotem do baku z wtryskiwaczy. Powinna być jednakowa. Jesli będziesz miał duże różnice to wtryskiwacz - uszczelnienie - do regeneracji. To może być powód:

- Problemu z odpalaniem

- Dymienie

- Brak mocy

- DPF.

i co tam jeszcze sobie zażyczymy...

 

 

Spoiler

 

Spoiler

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podejrzewam parafinę,lub podobny syf.

Problemy z dotąd nie sprawiającą żadnych problemów przy rozruchu Cromą zaczęły się po zatankowaniu prawdopodobnie letniego jeszcze paliwa i lekkim mrozku, tak -6

To wtedy Croma nie chciała zagadać za pierwszym razem, podładowałem akumulator i odpaliła bez problemu dlatego podejrzewam jeszcze że akumulator się kończy

Cromę mam 4 lata z tym samym akumulatorem ile siedzi to nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, setor napisał:

Tak podejrzewam parafinę,lub podobny syf.

Problemy z dotąd nie sprawiającą żadnych problemów przy rozruchu Cromą zaczęły się po zatankowaniu prawdopodobnie letniego jeszcze paliwa i lekkim mrozku, tak -6

To wtedy Croma nie chciała zagadać za pierwszym razem, podładowałem akumulator i odpaliła bez problemu dlatego podejrzewam jeszcze że akumulator się kończy

Cromę mam 4 lata z tym samym akumulatorem ile siedzi to nie wiem

Na akumulatorach jest wypalona zawsze data produkcji. Akumulator warto wymienić bo z czasem przy niskiej sprawności lub co gorsza uszkodzeniu celi dostaje alternator, paski, rolki i cała elektronika i wielu już wymieniało alternatory zamiast zacząć od akumulatora który im je załatwiał...

 

Co do akumulatorów to ja polecam Autocrafta - od lat stosuje w autach i jeszcze nigdy mnie nie zawiodły a cena znacznie niższa niż u konkurencji ... kupuje zawsze tu Sklep internetowy a kurierowi oddaje stary - nie koniecznie ten - liczy się sztuka ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujesz się może jakiej firmy akumulatory montowano w Cromach.

Dzisiaj dobrałem się wreszcie do akumulatora, nie ma na nim żadnej naklejki, firmy, pojemności

Jest tylko wybita data produkcji, listopad 2006, sprawdzałem 2 razy bo nie dowierzałem

Takiego dobrego akumulatora raczej już nie trafię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.02.2017 o 21:01, setor napisał:

Orientujesz się może jakiej firmy akumulatory montowano w Cromach.

Dzisiaj dobrałem się wreszcie do akumulatora, nie ma na nim żadnej naklejki, firmy, pojemności

Jest tylko wybita data produkcji, listopad 2006, sprawdzałem 2 razy bo nie dowierzałem

Takiego dobrego akumulatora raczej już nie trafię

na 99% wrzucane były MM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.02.2017 o 21:01, setor napisał:

Orientujesz się może jakiej firmy akumulatory montowano w Cromach.

Dzisiaj dobrałem się wreszcie do akumulatora, nie ma na nim żadnej naklejki, firmy, pojemności

Jest tylko wybita data produkcji, listopad 2006, sprawdzałem 2 razy bo nie dowierzałem

Takiego dobrego akumulatora raczej już nie trafię

W zależnosci od pojemnosci i mocy silnika oraz wyposażenia były różne montowane warto dać większy 85Ah ... alternator udźwignie a i Croma będzie zadowolona :) 

 

akumulator2.jpg

akumulator3.jpg

akumulator1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.