szulce1 Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Witam, jakoś nie mogę znaleźć tematu pod który mógłbym się podczepić.. Seicento 1.1 MPI wielopunktowy wtrysk z instalacją gazową.2001r. van Po zatankowaniu (raz na kwartał) 10 litrów benzyny na BP na drugi dzień auto zaczęło dziwnie pracować na benzynie, po przełączeniu na gaz pracuje normalnie. Na benzynie pracuje jakby na 3 tłoki, nie ma ducha, miga kontolka silnika, czasami świeci ciągle, po przełączeniu na gaz po czasie kontrolka przestaje świecić. Kable i świece wymieniane 6tys. temu. Cały silnik ma przebieg kilkadziesiąt tysięcy. Od czego zacząć diagnozę. Problem w ubiegłym tygodniu zaniknął, obecnie znowu się pojawił. Podłączyłem ELM327 - pokazał błąd P0304 ale przypuszczam, że był stary bo wykasowałem i teraz już nic nie wyłapuje. Latem wymieniałem pompkę paliwa na zamiennik. Czy podejrzewać, że winny jest wtrysk skoro chodzi na gazie a na paliwie nie? Przewody i świece wyeliminować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 stawiam na zapieczony wtrysk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Może być też po prostu słaby styk na wtyczce. Najpierw zlokalizuj, który to wtryskiwacz - podczas tej nierównej pracy odłącz pierwszy i zobacz czy praca silnika się zmieniła. Jeżeli tak (czyli chodzi już ledwo co tylko na 2 gary) to podepnij z powrotem pierwszy i odepnij drugi i tak dalej aż po odpięciu nic się nie zmieni - to będzie ten wtrysk. Wtedy obejrzyj styki, przeczyść, popsikaj kontaktem itp. Jeżeli masz multimetr to zmierz też rezystancję cewki wtryskiwacza i porównaj z pozostałymi (dotknij mocno sądy żeby przebić się przez warstwę tlenków i brudu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 3 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 P0304 to 4 cylinder. Dziwne że po powrocie objawów nie zostawia śladu w postaci błędów. Poza tym co wyżej, świeca i kabel na tym cylindrze do przejrzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Dnia 3.02.2017 o 10:25, DamU napisał: P0304 to 4 cylinder. Jest gdzies opis wszystkich bledow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Pewno gdzieś jest tylko po co Ci opis wszystkich błędów. Ja używam programu diagnostycznego MultiEcuScan i on poza symbolem błędu wyświetla jego opis (w wersji darmowej po angielsku). To IMHO w zupełności wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Bede łączyc sie przez telefon, bo nie mam laptopa. a zakupilem ELM z bluetooth. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Możliwe też że wtrysk jest zasyfiony i błędem wali tylko na zimnym silniku. Na ciepłym może się uspokoić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulce1 Napisano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Dziesięć lat temu jak klęknął wtrysk to na 3 garach chodził jak traktor na benzynie, teraz lepiej sobie radzi tak jakby był przytkany a nie nieczynny.... Niemniej jak rozgrzany przełączę z gazu na benzynę to wraca niestabilna praca silnika . Poczekam do weekendu, bp jak teraz coś pogrzebię to nie będę miał czym jeździć do pracy a w przyszłym tygodniu będę miał wolne drugie auto. Dzięki za sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulce1 Napisano 19 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 O.K. Namierzyłem - według wskazówek - niepracujący wtrysk, po poszukiwaniach znalazłem w punto pasujący, wymieniłem, pokasowałem błędy i auto hula aż miło.... Wymianę robiłem na mrozie i popękały mi zatrzaski listwy wtryskowej - mam nadzieję, że nie będę musiał w przyszłości jej wypinać..Przyczyną chyba była woda w paliwie, bo w gnieździe listwy wtrysku był rdzawy płyn. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.