Skocz do zawartości

Zmiana licznika spi na mpi


pawelo2222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wreszcie znalazłem wszystkie części i czas na takową przeróbkę 

plus założenie wspomagania kierownicy ale spotkałem się z dwoma schematami.

I tu pytanko który jest prawidłowo przedstawiony ? Chodzi mi o np. b3 w drugim

schemacie czy dobrze jest rozpisany ? 

 

licznik spi na mpi.jpg

 

licznik spi na mpi 2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystałem z tego wyżej i jest OK. Te rozpiski wydają się być prawie identyczne tyle, że na tej drugiej ktoś obrócił numerację złącz MPI. Część kolorów kabli dojrzysz na naszym video, możne trochę Ci to pomorze :phi:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurtowało mnie to więc postanowiłem porównać te rozpiski. Tak jak przypuszczałem większość się zgadza zakładając, że odwrotnie ponumerowane są piny. Coś jest naknocone tylko przy kierunkowskazach i kontrolce poduszki. Chyba się komuś od tego drugiego coś pokićkało bo np. czemu kontrolka poduszki i oleju miałaby być do tego samego pinu podpięta czyli "B3"? To co wydaje się być prawidłową poprawką zapisałem na czerwono. Z tego co pamiętam to zanim polutowałem to posprawdzałem wszystkie kontrolki i się zgadzały z pierwszym schematem.

 

4bw9hmrd371b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miej na uwadze to, że licznik MPI założony do SPI źle pokazuje ilość paliwa i tylko jak zapali się rezerwa to konieczne jest odwiedzenie stacji benzynowej. Mój problem nie był odosobniony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm w sumie nie zauważyłem ale zazwyczaj szybko tankuję po tym jak się zapali. I faktycznie mam wrażenie, że nie dochodzi nigdy do końca skali wskazówka. Ciekawe czy gdzieś sobie zapisałem jaka jest rezystancja tego potencjometru w koszu pompy... To by się może w miarę prosto dało poprawić. Albo przynajmniej z kontrolką poradzić sobie na chama wlutowując się bezpośrednio do LEDa na pytce zegarów MPI z sygnałem trzeciego kabelka z kosza SPI :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik od SPI znałem tak, że wiedziałem kiedy trzeba jechać na stację ;] Na liczniku od MPI już tak nie było, ale chwilę mi zajęło zanim doszedłem do tego, że to wskaźnik mnie "oszukuje" i dwa razy zabrakło mi paliwa ;] Warto to rozwiązać bo trochę to upierdliwe, dlatego wróciłem do licznika od SPI ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
Dnia 1.02.2017 o 23:22, rusala napisał:

Nurtowało mnie to więc postanowiłem porównać te rozpiski. Tak jak przypuszczałem większość się zgadza zakładając, że odwrotnie ponumerowane są piny. Coś jest naknocone tylko przy kierunkowskazach i kontrolce poduszki. Chyba się komuś od tego drugiego coś pokićkało bo np. czemu kontrolka poduszki i oleju miałaby być do tego samego pinu podpięta czyli "B3"? To co wydaje się być prawidłową poprawką zapisałem na czerwono. Z tego co pamiętam to zanim polutowałem to posprawdzałem wszystkie kontrolki i się zgadzały z pierwszym schematem.

 

 

 

Bylbys w stawie wrzucic ten plik gdzies ponownie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.