Jump to content
Sign in to follow this  
pawelo2222

Zmiana licznika spi na mpi

Recommended Posts

Witam. Wreszcie znalazłem wszystkie części i czas na takową przeróbkę 

plus założenie wspomagania kierownicy ale spotkałem się z dwoma schematami.

I tu pytanko który jest prawidłowo przedstawiony ? Chodzi mi o np. b3 w drugim

schemacie czy dobrze jest rozpisany ? 

 

licznik spi na mpi.jpg

 

licznik spi na mpi 2.jpg

Edited by pawelo2222

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja korzystałem z tego wyżej i jest OK. Te rozpiski wydają się być prawie identyczne tyle, że na tej drugiej ktoś obrócił numerację złącz MPI. Część kolorów kabli dojrzysz na naszym video, możne trochę Ci to pomorze :phi:

 

 

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nurtowało mnie to więc postanowiłem porównać te rozpiski. Tak jak przypuszczałem większość się zgadza zakładając, że odwrotnie ponumerowane są piny. Coś jest naknocone tylko przy kierunkowskazach i kontrolce poduszki. Chyba się komuś od tego drugiego coś pokićkało bo np. czemu kontrolka poduszki i oleju miałaby być do tego samego pinu podpięta czyli "B3"? To co wydaje się być prawidłową poprawką zapisałem na czerwono. Z tego co pamiętam to zanim polutowałem to posprawdzałem wszystkie kontrolki i się zgadzały z pierwszym schematem.

 

4bw9hmrd371b.jpg

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miej na uwadze to, że licznik MPI założony do SPI źle pokazuje ilość paliwa i tylko jak zapali się rezerwa to konieczne jest odwiedzenie stacji benzynowej. Mój problem nie był odosobniony ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm w sumie nie zauważyłem ale zazwyczaj szybko tankuję po tym jak się zapali. I faktycznie mam wrażenie, że nie dochodzi nigdy do końca skali wskazówka. Ciekawe czy gdzieś sobie zapisałem jaka jest rezystancja tego potencjometru w koszu pompy... To by się może w miarę prosto dało poprawić. Albo przynajmniej z kontrolką poradzić sobie na chama wlutowując się bezpośrednio do LEDa na pytce zegarów MPI z sygnałem trzeciego kabelka z kosza SPI :phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licznik od SPI znałem tak, że wiedziałem kiedy trzeba jechać na stację ;] Na liczniku od MPI już tak nie było, ale chwilę mi zajęło zanim doszedłem do tego, że to wskaźnik mnie "oszukuje" i dwa razy zabrakło mi paliwa ;] Warto to rozwiązać bo trochę to upierdliwe, dlatego wróciłem do licznika od SPI ;)

Edited by Grzechu46

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.02.2017 o 23:22, rusala napisał:

Nurtowało mnie to więc postanowiłem porównać te rozpiski. Tak jak przypuszczałem większość się zgadza zakładając, że odwrotnie ponumerowane są piny. Coś jest naknocone tylko przy kierunkowskazach i kontrolce poduszki. Chyba się komuś od tego drugiego coś pokićkało bo np. czemu kontrolka poduszki i oleju miałaby być do tego samego pinu podpięta czyli "B3"? To co wydaje się być prawidłową poprawką zapisałem na czerwono. Z tego co pamiętam to zanim polutowałem to posprawdzałem wszystkie kontrolki i się zgadzały z pierwszym schematem.

 

 

 

Bylbys w stawie wrzucic ten plik gdzies ponownie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, wojtala napisał:

 

Bylbys w stawie wrzucic ten plik gdzies ponownie ??

A prącię bardzo :phi: Wrzuciłem bezpośrednio na forum to już chyba zostanie.

 

SPI to MPI_porównanie schematów.jpg

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.