Skocz do zawartości

Archoil AR2820


Tiomek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy ma ktos jakiekolwiek doswiadczenia z tym specyfikiem?

 

Otoz moj wehikul spala okolo 0.5l oleju na 1000km (silnik n52 BMW) i doradzono mi:

 

Rozgrzac silnik, wylaczyc, dolac 1 butelke tego specyfiku do oleju, uruchomic silnik, odczekac 0.5 godziny z uruchomionym silnikiem, zlac olej.

 

Wymienic filtr oleju, zalac swierzym olejem (tanim), rozgrzac silnik, dolac 2ga butelke specyfiku, odzczekac nastepne pol godziny z uruchomionym silnikiem oraz zlac olej.

 

Nastepnie zmienic filtr i zalac wlasciwy olej.

 

Zamierzam uzyc: filtry bosh, plukanka Archoil AR2820, tani olej Triple QX fully synthetic 5W40, wlasciwy olej Shell Helix Ultra 5W40.

 

Czy to ma sens i szanse powodzenia? Auto z 2005 roku i ma przejechane tylko okolo 70k km oraz mialo dlugie przestoje (historia auta pewna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja regularnie używam tej płukanki. Jestem zadowolony z efektów. Trzymam to 30-45min w zależności jak silnik jest brudny w środku, od czasu do czasu zwiększając obroty do około 1500rpm. Zawsze go polecam, jak również LM 2662.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, analyzer64 napisał:

Ja regularnie używam tej płukanki. Jestem zadowolony z efektów. Trzymam to 30-45min w zależności jak silnik jest brudny w środku, od czasu do czasu zwiększając obroty do około 1500rpm. Zawsze go polecam, jak również LM 2662.

 

Czy uzywasz tego w taki sposob, jak opisalem powyzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, leję butelkę, lub pół w zależności od pojemności układu i stopnia zabrudzenia. AR2820 wystarczy na 4 do 8L oleju.

 

Na oleju przejściowym musiałbyś pojeździć trochę i dopiero zlać, wypłukać ponownie i nalać docelowy olej.

 

Zamiast tego można zastosować olej płuczący np. Mitasu Flushing Oil, Millers też ma coś takiego w ofercie, Comma również.

 

W BMW @kaczorek79 stosował AR2300 z bardzo dobrym skutkiem, może coś dopisze tutaj w temacie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, analyzer64 napisał:

Nie, leję butelkę, lub pół w zależności od pojemności układu i stopnia zabrudzenia. AR2820 wystarczy na 4 do 8L oleju.

 

Na oleju przejściowym musiałbyś pojeździć trochę i dopiero zlać, wypłukać ponownie i nalać docelowy olej.

 

Zamiast tego można zastosować olej płuczący np. Mitasu Flushing Oil, Millers też ma coś takiego w ofercie, Comma również.

 

W BMW @kaczorek79 stosował AR2300 z bardzo dobrym skutkiem, może coś dopisze tutaj w temacie.

 

 

Silnik ma pojemnosc oleju 6.5 litra, nigdy nie byl plukany (chyba ze autoryzowany BMW robi takie rzeczy, choc watpie), wiec 1 butelka bedzie OK.

 

Comma to jest zwykly, najtanszy olej mineralny z plukanka.

 

Czyli cala procedura z AR2300 bedzie wygladala tak:

 

Dolac AR2300 do oleju, jezdzic ok 1000 km...

 

Dalej dolac AR2820 do silnika czy zlac olej, nalac tymczasowego a do niego AR2820?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tiomek zalej AR2300 i pojeździj z nim, daje lepsze efekty bo dłużej działa. Chyba, że masz bardzo zasyfiony silnik to AR2820 i potem do przyzwoitego oleju AR2300 na min 1000-2000km.

Na AR2300 możesz zrobić nawet kilka kkm, ten 1000km to jest minimum i raczej latem, zimą zalecają więcej, tak samo jak przy syntetycznych olejach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Tiomek napisał:

Comma to jest zwykly, najtanszy olej mineralny z plukanka.

 

Nie patrzyłem w karty ale na nissanzone wychwalają go pod niebiosa.

 

O Mitasu też kilka pochlebnych opinii czytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lałem AR2300 i zrobiłem na nim ok 3 kkm, przy spuszczeniu wlałem Liqui Moly 2662 i silnik pochodził z tym jakieś 40 minut. Następnie zdjąłem pokrywę zaworów i ujrzałem to:

Przy wymianie oleju stosuję jeszcze kilka zabiegów, które pozwalają wymienić 7 litrów zamiast 6,5. Wyciągam strzykawką resztki oleju z podstawy filtra, następnie zakręcam pokrywkę filtra bez wkładu, kręcę kilka obrotów rozrusznikiem na wyjętym bezpieczniku komputera, zdejmuję pokrywę filtra i znów wyciągam strzykawką olej. Powtarzam to 2 razy i docelowo wchodzi 7 litrów, jak do suchego silnika.

DSCF1578.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, kaczorek79 napisał:

Ja lałem AR2300 i zrobiłem na nim ok 3 kkm, przy spuszczeniu wlałem Liqui Moly 2662 i silnik pochodził z tym jakieś 40 minut. Następnie zdjąłem pokrywę zaworów i ujrzałem to:

Przy wymianie oleju stosuję jeszcze kilka zabiegów, które pozwalają wymienić 7 litrów zamiast 6,5. Wyciągam strzykawką resztki oleju z podstawy filtra, następnie zakręcam pokrywkę filtra bez wkładu, kręcę kilka obrotów rozrusznikiem na wyjętym bezpieczniku komputera, zdejmuję pokrywę filtra i znów wyciągam strzykawką olej. Powtarzam to 2 razy i docelowo wchodzi 7 litrów, jak do suchego silnika.

DSCF1578.JPG

 

Wyglada jak nowy silnik... Ile masz przebiegu?

 

Juz zamawiam AE2300. Co prawda nie mam mozliwosci kupic liqui molly, ale AR2820 tez da rade...

 

Wlasciwie to mam mozliwosc zamiany BMW na MB, ale chyba nie zrobie tego... Za duzo problemow i nudny samochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Tiomek napisał:

 

Wyglada jak nowy silnik... Ile masz przebiegu?

 

Juz zamawiam AE2300. Co prawda nie mam mozliwosci kupic liqui molly, ale AR2820 tez da rade...

 

Wlasciwie to mam mozliwosc zamiany BMW na MB, ale chyba nie zrobie tego... Za duzo problemow i nudny samochod.

Podczas robienia zdjęcia miał przebieg 229 kkm. Przed płukaniem miałem pełno syfu, co było widać nawet przez korek wlewu oleju. Niemiec przede mną zmieniał olej co 24-25 kkm.

LM 2662 kupisz w hurtowniach IC, Gordon, Auto Partner.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kaczorek79 napisał:

Podczas robienia zdjęcia miał przebieg 229 kkm. Przed płukaniem miałem pełno syfu, co było widać nawet przez korek wlewu oleju. Niemiec przede mną zmieniał olej co 24-25 kkm.

LM 2662 kupisz w hurtowniach IC, Gordon, Auto Partner.

Problem jest, ze nie mieszkam w PL...

 

U mnie jest tez pelno syfu w silniku - olej byl zmieniany co roku, ale auto mialo dluzsze przestoje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 06/02/2017 o 22:27, kaczorek79 napisał:

Podczas robienia zdjęcia miał przebieg 229 kkm. Przed płukaniem miałem pełno syfu, co było widać nawet przez korek wlewu oleju. Niemiec przede mną zmieniał olej co 24-25 kkm.

LM 2662 kupisz w hurtowniach IC, Gordon, Auto Partner.

 

Mam jeszcze jedno pytanie: Czy po zalaniu AR2300 zmienila Ci sie praca silnika? Wlalem specyfik dzisiaj i po chwili cos mi zaczelo stukac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zmieniło. AR2300 jest bezpieczny i ma odpowiednią lepkość. Jedyne, co zrobiłem, to po przejechaniu 50 km odkręciłem filtr oleju i okazało się, że już był cały zalepiony drobinkami nagaru, musiałem go wymienić ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.