Jump to content
PaXon

Swap SC 1.1 SPI > 1.2 16v Bravo 182B2000 (komputer Bosch Motronic)

Recommended Posts

Witam

Szukam kogoś kto podejmie sie podłączenia wiązki z fiata brava do seicento 1.1 spi.

Problem polega na tym ze żaden elektryk w okolicy nie chce sie podejmować tego.

Do instalacji boscha mam schemat instalacji lecz ja nie potrafię tego czytac.

Jeżeli chodzi o silnik (1.2 16v) to jest juz włożony w aucie i czeka na podłączenie instalacji.

 

 Bardzo prosze o pomoc !

P1030167.JPG

P1030168.JPG

P1030170.JPG

P1030172.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie myślę, że chyba dobrze by było napisać gdzie ten bolid stoi :P;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolid stoi koło Oświęcimia w (Jawiszowicach) i możliwy jest niedaleki transport tego auta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

szybciej by się znaleźli gdybyś chciał to odpalić na osprzęcie z MM

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bym sobie sam poradził :) Ale przt bosch jest trochę więcej roboty :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, roach napisał:

szybciej by się znaleźli gdybyś chciał to odpalić na osprzęcie z MM

Nie mozna iść na łatwizne. pamiętaj, sikając z wiatrem idziesz na łatwizne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podrzuć mi ten schemat Boscha, wiązkę SPI wciąż mam jeszcze w głowie to jeżeli znajdę chwilę coś Ci tam może podpowiem. W zasadzie jeżeli masz całą wiązkę pod ten silnik to jest jedynie kwestia podpięcia się pod "przednie złącze" i ewentualnie drobne czary mary przy przekaźnikach. Chyba, że mnie zaraz koledzy obudzą ze snu :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, rusala napisał:

Chyba, że mnie zaraz koledzy obudzą ze snu :hehe:

 

No będą chociaż próbować - nie wiem co to za komp i instalacja, ale nie jest to przypadkiem ten z elektronicznym gazem i wymagający pełnego podłączenia body kompa, żeby immo działało tak jak trzeba, itd. itp.? Wszyscy co robili na Boschu trochę się z tym narobili. Zaletą natomiast jest to, że można zapomnieć o tyrkoleniu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mniejwiecej dobrze mowisz. w kompie sa dwie.kostki, jedna to wiazka na sulnik i ta w calosci musi byc zalozona. z drugiej kostki trzeba wyporwadzic kabelek na immo, chyba plus po stacyjce. Jeszcze sygnal obrotka tam jest. Są ta tez chyba dwa stopnie (chociaz moze jest jeden bo dawca nie mial klimy) stopnie wentylatora. Mozna zrobic zalaczanie go z ecu, ale mozna zostawic normalnie z czujnika w chlodnicy. jeszcze lreszta tam nie potrzebna. 

 

W wiazce silinka jest tez to duze zlacze takie jak normalnie w seju do laczenja z kabiną. tam ptzeba.poprowadzic plus zasilajacy cewke, plus na grzalke sondy. tam tez z tego co pamietam sa kabelki do rozrusznika, cczujnik cisnienianoleju, czujnik temperatury plynu. kilka mniej przydatnych rzeczy jak czujnik wstecznego.

 

Kurcze, to proste jest, ale wlasciciel nie ogarnia schematu a ja tez zdalnie nie potrafie tej.wiedzy jakoś zastosowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, woj76 napisał:

 

No będą chociaż próbować - nie wiem co to za komp i instalacja, ale nie jest to przypadkiem ten z elektronicznym gazem i wymagający pełnego podłączenia body kompa, żeby immo działało tak jak trzeba, itd. itp.? Wszyscy co robili na Boschu trochę się z tym narobili. Zaletą natomiast jest to, że można zapomnieć o tyrkoleniu. 

Nie, to wersja linkowa jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zbierając do kupy powyższe wypowiedzi powinno dać radę tylko trzeba to rozpisać kolorkami przewodów na tyle na ile się da. Wrzuć ten schemat żeby było wiadomo o czym tu rozmawiamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, Lesiu_Zett napisał:

W sumie wszystko jasne. Teraz tylko kolorki dodać i numery pinów / kolory z przedniej wtyki seja. Lekka przeróbka może być potrzebna przy przekaźnikach tak jak pisałem. Zakładam, że kawałek wiązki SPI się ostał i jest w komplecie immo.

 

Podoba mi się ta możliwość sterowania wentylatorem.

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozna wykozystac przekazniki z brawo. one sa ze sobą ladnie polaczone, steruje pompą i zasilaniem odbiornikow w osprzecie silnika. 

 

 

 

Ogolnie zrobilem kilka silnikow na tym osprzecie i oczywiacie pomoge jak cos bede mogl podpowiedziec. tylko od zainteresowanego bedzie potrzeba sporo zdjec bo ja pamięc mam dobrą, ale wzrokową :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh właśnie miałem to napisać, że mi umknęło, że na tej wiązce już są przekaźniki. Immo widzę też jest.

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, rusala napisał:

heh właśnie miałem to napisać, że mi umknęło, że na tej wiązce już są przekaźniki. Immo widzę też jest.

Immo on ma u siebienchyba fabrycznie to mozna wykozystac jego instalacje i tylko przepiąć puszke pod kierownicą i pentelke z kluczykiem pod deską umieścic.

 

Tak, przekazniki są na tej plycie obok kompa, pod czarną pokrywką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry pomysł z tą wiązką immo, nie trzeba będzie kabelków ciągnąć. Natomiast przekaźniki to zdaje mi się że widzę (przed oczyma duszy mojej :hehe: ) na wiązce - czerwony i chyba czarny też.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesujace nas przekazniki sa pod pokrywka. te co widac na instalacji to jest wiazka.kabinowa ktorej w nadmiarze bylo wyciagniete z dawcy. jak sie przyjzysz to zobaczysz tez dekielek od plynu hamulcowego. a.to tez nie potrzebne. tak jak posze głownie to dwa przekazniki i dwa bezpieczniki obok kompa.pod pokrywķa. to są te przekazniki ktore w.sc sa kolo kompa a w cc to biały podwojny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy moze ktoś wrzucić schemat spi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie Ci głównie potrzebne "przednie złącze wiązki silnika" dla SPI (numer 16 na schemacie na końcu posta):

 

1. Czerwony ( R ) -> Bendix rozrusznika

2. --- brak ---

3. Czerwono-Czarny (RN) -> obrotomierz / przekaźnik (nie pamiętam czy czerwony czy czarny, ten włączający pompę, lambdę cewki i zawór par paliwa)

4. Zielono-Biały (VB) -> kontrolka temperatury cieczy chłodzącej na desce

5. Szaro-Zielony (HV) -> FIAT CODE pin 6 (centralka immo)

6. Czarny (N) -> masa

7. Pomarańczowy ( C ) -> +12V po stacyjce

8. Szaro-Żółty (HG) -> ciśnienie oleju (kontrolka na desce)

9. Biało-Czerwony (BR) -> check engine (kontrolka na desce)

10. --- brak ---

 

11. Czarno-Zielony (NV) -> +12V po przekaźniku np. do pompy paliwa

12. Fioletowo-Czarny (ZN) -> D+ wzbudzanie alternatora (przez kontrolkę na desce)

13. Biało-Niebieski (BA) -> czujnik wbicia wstecznego -

14. --- coś od klimy ---

15. --- brak ---

16. --- brak ---

17. --- brak ---

18. Czerwono-Niebieski (albo pomarańcz? RC) -> czujnik wbicia wstecznego +

19. --- brak ---

20. Różowy (S) -> +12V z akumulatora

 

Schematy najłatwiej wziąć z "Sam naprawiam". Jutro pokminię co by było potrzebne ponad powyższy opis.

 

 

SPI ECU.jpg

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na szybko naniosłem kółkami miejsca podpięcia do pinów przedniego złącza SPI (kolor kółka i kolor cyfry oznacza kolor kabla a cyfra to numer pinu).

 

Schemat Bravo 1 plus Sej SPI.png

 

Hmm... to chyba załatwia sprawę:

- wywalasz wiązkę kompa SPI łącznie z przekaźnikami,

- dajesz tę z Bravo i podpinasz do oznaczonych powyżej pinów przedniego złącza seja,

- zostawiasz do tego złącza podpięty rozrusznik, alternator, czujnik wbicia wstecznego, czujnik ciśnienia oleju i ewentualnie czujnik do kontrolki temperatury cieczy chłodzącej,

- wywalasz centralkę immo z 1.1 i w jej miejsce wpinasz tę od Bravo podmieniając też cewkę odbiorczą przy stacyjce.

 

Lesiu, coś pominąłem?

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomożecie znowu bo jest problem :(

Silnik jest podłączony bo immo działa, paliwo dochodzi, iskra jest, tylko cały czas świeci sie kontrolka wtrysku i auto juz prawie załapuje ale nie chce zapalić.

Dodałem filmik ktory nagrałem jak auto pali (sorry za jakosc).

 

P1030185.MOV

P1030187.JPG

P1030188.JPG

P1030189.JPG

Edited by PaXon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz może interfejs diagnostyczny? Można by odczytać co tam kompa boli. To może być sporo różnych rzeczy np. problem z podłączeniem któregoś czujnika lub samym czujnikiem. Zacząłbym może od CLT.  Sprawdzałeś wtryskiwacze?

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

A konkretniej, bez masy prawdopodobnie ekranowanie sygnału CPW jest do bani (lambdy też, ale na obecnym etapie prac to jest mniej istotne).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie dostane taka wtyczkę po ten interfejs jak tam sa chyba 3 kable.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, rozwińcie tę myśl o masie, czyżby była przez obudowę? Bo coś faktycznie nie widzę jej na schemacie :hehe: Tylko jakim cudem to działa, przez jakiś czujnik przechodzi :hmm:

 

Co do interfejsu to kupujesz standardowy KKL i przejściówkę na fiatowskie 3 piny. Trzeba się tylko zorientować czy k-line jest na pinieA10 czy A11 no chyba, że na wiązce jest już wtyczka..

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pomocy  bo ja juz sam nie wiem :( Wczoraj pompa działała normalnie a dziś przeskakuje na przekaźniku (wyczyszczone styki)

Na zdj sa zaznaczone przekaźniki.

P1030188.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro przeskakuja przekazniki to szukaj czegos w masie skoro wczoraj dzialalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ech, jak mam to przed oczami to z tym kompem robie takie cyrki (jak na obrazku) ale zdalnie ciezko mi to ogarnąć :D

12710839_524022387758801_4471439774671130337_o.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie wpiąć i przykrecic stukowy?

P1030190.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przykrecici od tylu, pod kolektorem ssacym. Wpina sie go w wiqzke, jest kostka. Gdzies w okolicy laczenia skrzyni biegow i silnika powinna byc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy stukowy musi byc podpięty? bo na kompie mam tylko bład p0443 i wentylator bo nie jest podpięty.

Dzis go odpaliłem ale trzyma 3 tys obrotów

P1030191.MOV

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak podłaczyłem jak składałem kolektor

Share this post


Link to post
Share on other sites

One generalnie maja wysokie obroty po dluzszym postoju, moze nie 3 tysiace, ale te 2 to trzyma przez paredziesiat sekund na poczatku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

odpaliłem go i chodził dobre kilka minut 3-5 min i cały czas takie obroty ma.

A moze to wina krokowca?

A gdzie dokładnie jest map sensor w 1.2 ?

Edited by PaXon

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, PaXon napisał:

A gdzie dokładnie jest map sensor w 1.2 ?

W kolektorze, po lewej stronie stojąc przodem do silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis sprawdziłem korkowca i to chyba jego wina bo błąd w kompie mam tylko (p0443 i p0105)

Mianowicie wykręciłem krokowca (nie odpinając go) i odpaliłem, samochód zapalił od pierwszego lecz musiałem trzymać nogę na gazie. Troche podkręciłem śrubkę regulacyjna położenia  przepustnicy i teraz trzyma około 1 tys obrotów.

Co moze byc nie tak?

Nie stać mnie na nowego krokowca (550zl)

P1030192.JPG

P1030193.JPG

P1030194.JPG

P1030195.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest tylko krokowiec. To jest tez czujnik polozenia przepustnicy TPS.

 

Tam jest caly osprzet, kable i komputer z jednego auta, komplet. Przed rozebraniem tego jezdzilem tym autem. Działalo. 

Jeszcze mozesz zaryzykowac bo w programie MES lub FES zalezy jaki uzywasz jest opcja kalibracji/resetu nastawy wolnych obrotow. Ale ja tego nie robilem nigdy, nie wiem jak sie sterowanie zachowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis spróbuje pomierzyć miernikiem napięcie i spróbuje go sprawdzić.

Aktualnie używam FES i poszukam w opcjach czy jest cos takiego.

A jak to juz nie pomoże to bede próbował otworzyć obudowę i zobaczyć jak wygląda krokowiec ( w jakim jest stanie, czy jest czysty)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozebranue go moze sie zle skonczyc. Troche kombinacji jest zeby to pozniej dobrze poskladac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to możne byc jak cały czas wtrysk ścięci na czerwono a auto odpala ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj screeny z FES.

Jezeli chodzi o bledy to nie jest tak zle :) czasem pojawi sie jeszcze p0105 ale znika.

Próbowałem w kategori TESTY (Nastawnik wolnych obrotow) ale wychodzi caly czas nieudane :(

W kategorii REGULACJA próbowałem kasować i zerować krokowiec (działałem według instrukcji po prawej) ale dalej to samo (faluje 3-3.6 tys)

Teraz to mam taki mętlik w głowie i juz sam nw co to moze byc :(

Bez tytułu.png

sdsa.png

ws.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, tylko zgaduję, skoro nie masz pochłaniacza (EVAP) to może nie zaślepiłeś dziury po nim i masz lewe powietrze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.