Jump to content
PaXon

Swap SC 1.1 SPI > 1.2 16v Bravo 182B2000 (komputer Bosch Motronic)

Recommended Posts

Tak sobie myślę, że chyba dobrze by było napisać gdzie ten bolid stoi :P;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podrzuć mi ten schemat Boscha, wiązkę SPI wciąż mam jeszcze w głowie to jeżeli znajdę chwilę coś Ci tam może podpowiem. W zasadzie jeżeli masz całą wiązkę pod ten silnik to jest jedynie kwestia podpięcia się pod "przednie złącze" i ewentualnie drobne czary mary przy przekaźnikach. Chyba, że mnie zaraz koledzy obudzą ze snu :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zbierając do kupy powyższe wypowiedzi powinno dać radę tylko trzeba to rozpisać kolorkami przewodów na tyle na ile się da. Wrzuć ten schemat żeby było wiadomo o czym tu rozmawiamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, Lesiu_Zett napisał:

W sumie wszystko jasne. Teraz tylko kolorki dodać i numery pinów / kolory z przedniej wtyki seja. Lekka przeróbka może być potrzebna przy przekaźnikach tak jak pisałem. Zakładam, że kawałek wiązki SPI się ostał i jest w komplecie immo.

 

Podoba mi się ta możliwość sterowania wentylatorem.

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh właśnie miałem to napisać, że mi umknęło, że na tej wiązce już są przekaźniki. Immo widzę też jest.

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry pomysł z tą wiązką immo, nie trzeba będzie kabelków ciągnąć. Natomiast przekaźniki to zdaje mi się że widzę (przed oczyma duszy mojej :hehe: ) na wiązce - czerwony i chyba czarny też.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mhm, pewnie masz rację :phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taką kolorowankę sobie szczeliłem :phi:

 

 

Schemat Bravo 1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie Ci głównie potrzebne "przednie złącze wiązki silnika" dla SPI (numer 16 na schemacie na końcu posta):

 

1. Czerwony ( R ) -> Bendix rozrusznika

2. --- brak ---

3. Czerwono-Czarny (RN) -> obrotomierz / przekaźnik (nie pamiętam czy czerwony czy czarny, ten włączający pompę, lambdę cewki i zawór par paliwa)

4. Zielono-Biały (VB) -> kontrolka temperatury cieczy chłodzącej na desce

5. Szaro-Zielony (HV) -> FIAT CODE pin 6 (centralka immo)

6. Czarny (N) -> masa

7. Pomarańczowy ( C ) -> +12V po stacyjce

8. Szaro-Żółty (HG) -> ciśnienie oleju (kontrolka na desce)

9. Biało-Czerwony (BR) -> check engine (kontrolka na desce)

10. --- brak ---

 

11. Czarno-Zielony (NV) -> +12V po przekaźniku np. do pompy paliwa

12. Fioletowo-Czarny (ZN) -> D+ wzbudzanie alternatora (przez kontrolkę na desce)

13. Biało-Niebieski (BA) -> czujnik wbicia wstecznego -

14. --- coś od klimy ---

15. --- brak ---

16. --- brak ---

17. --- brak ---

18. Czerwono-Niebieski (albo pomarańcz? RC) -> czujnik wbicia wstecznego +

19. --- brak ---

20. Różowy (S) -> +12V z akumulatora

 

Schematy najłatwiej wziąć z "Sam naprawiam". Jutro pokminię co by było potrzebne ponad powyższy opis.

 

 

SPI ECU.jpg

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na szybko naniosłem kółkami miejsca podpięcia do pinów przedniego złącza SPI (kolor kółka i kolor cyfry oznacza kolor kabla a cyfra to numer pinu).

 

Schemat Bravo 1 plus Sej SPI.png

 

Hmm... to chyba załatwia sprawę:

- wywalasz wiązkę kompa SPI łącznie z przekaźnikami,

- dajesz tę z Bravo i podpinasz do oznaczonych powyżej pinów przedniego złącza seja,

- zostawiasz do tego złącza podpięty rozrusznik, alternator, czujnik wbicia wstecznego, czujnik ciśnienia oleju i ewentualnie czujnik do kontrolki temperatury cieczy chłodzącej,

- wywalasz centralkę immo z 1.1 i w jej miejsce wpinasz tę od Bravo podmieniając też cewkę odbiorczą przy stacyjce.

 

Lesiu, coś pominąłem?

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz może interfejs diagnostyczny? Można by odczytać co tam kompa boli. To może być sporo różnych rzeczy np. problem z podłączeniem któregoś czujnika lub samym czujnikiem. Zacząłbym może od CLT.  Sprawdzałeś wtryskiwacze?

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, rozwińcie tę myśl o masie, czyżby była przez obudowę? Bo coś faktycznie nie widzę jej na schemacie :hehe: Tylko jakim cudem to działa, przez jakiś czujnik przechodzi :hmm:

 

Co do interfejsu to kupujesz standardowy KKL i przejściówkę na fiatowskie 3 piny. Trzeba się tylko zorientować czy k-line jest na pinieA10 czy A11 no chyba, że na wiązce jest już wtyczka..

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcesz koniecznie skasować ten błąd, że musisz podłączyć? Na obroty ważniejsze jest żeby był zasklepiony ten króciec. A jak coś to na schemacie EVAP oznaczony jest Y104 a kabelki do niego mają kolor żółty i czarno-fioletowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weź jakieś oczko załóż na ten kabel :P I przypadkiem nie spawał obudowy kompa! Jest to niebezpieczne dla niego zarówno ze względu na silne pole elektromagnetyczne jak i na ciepło. Daj jakieś mocowanie (przyspawaj czy jak tam chcesz) i przykręć kompa. No chyba, że masz zamiar zdjąć kawałek obudowy i spawać bez elektroniki w pobliżu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To myślę, że spoko będzie :oki: Tylko sprawdź po spawaniu multimetrem czy masz ładne przejście między obudową a masą samochodu (miernik powinien wskazywać zdecydowanie poniżej 1 ohma tylko weź poprawkę na to co pokazuje na samych sondach zwartych ze sobą). W sumie bezpieczniej byłoby mimo wszystko dać ładny gruby miedziany kabelek do masy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli komp nie odczytuje poprawnie temperatury to nie ma wpływu na chłodzenie tylko na całą pracę silnika. Akurat wentylator włącza się w SPI wyłącznikiem termicznym w chłodnicy i nie ma to nic wspólnego z kompem. W tym kompie jest co prawda wyjście na wentylator ale jak go nie używasz to kompowi nic do chłodzenia. Ale jeżeli komp nie ma poprawnego czujnika to na pewno nie będzie właściwej mieszanki. No ale tam przecież powinien być czujnik CLT wkręcony :hmm: Co tam za błąd masz?

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się nie mylę z tym czujnikiem napięcie między pinami B5 (sygnał) i B1 (masa), przy 10*C powinno być około 3.5V a przy 90*C około 0.6V. Z wypiętym pokaże minimalną temperaturę a ze zwartym do masy maksymalną chyba, że przy wykryciu tego typu błędu coś innego komp przyjmuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.