Jump to content

Swap SC 1.1 SPI > 1.2 16v Bravo 182B2000 (komputer Bosch Motronic)


Recommended Posts

przed montazem oglądałem i czyściłem kolektor i nie widziałem zeby był jakis otwor na podciśnienie (jedynie za przepustnica od dołu jest do serwa ale jest wpiete)

Na zdj zaznaczone na czerwono podciśnienia i wszystkie zaślepione.

Teraz zaslepiłem jeden przewod od EVAP i obroty cały czas trzyma 3tys.

P1030189.JPG.a43ce26a67f47eb8c1e384fc1fc9cdb9.JPG

Link to post
Share on other sites

U mnie EVAP jest w tym miejscu. Po swapie miałem podobny problem z obrotami, nie pomagały podmiany krokowca. Poprowadziłem od kompa do krokowca i TPS nowe przewody, zniknęły błędy i problemy :)

IMG_0395.JPG

Link to post
Share on other sites

EVAP pasuje do kolektora lecz nie moge znalezc wtyczki? Nw czy elektryk jak podłączał kompa nie zlikwidował jej?

 

Gdzie jej szukac bo w lewym nadkolu jest tylko kabel od kierunku.

Link to post
Share on other sites

Chcesz koniecznie skasować ten błąd, że musisz podłączyć? Na obroty ważniejsze jest żeby był zasklepiony ten króciec. A jak coś to na schemacie EVAP oznaczony jest Y104 a kabelki do niego mają kolor żółty i czarno-fioletowy.

Link to post
Share on other sites

nw czy dobrze znalazłem ale to chyba te?

jak cos to na elektryce sie słabo znam :(

 

evap chyba nie jest potrzebny a to ze ma bład na kompie to chyba nie ma znaczenia, trzeba tylko zaslepic otwory tam gdzie miał byc wpiety evap?

P1030200.JPG

P1030198.JPG

Edited by PaXon
Link to post
Share on other sites

Chwile temu odpaliłem auto bez przykręconego krokowca do przepustnicy (wtyczka wpieta) podkręciłem go troche na lince zeby silnik trzymał normalne obroty okolo 1tys.

Auto chwile pochodziło, troche sie zagrzało i przykręciłem krokowca na odpalonym silniku po czym zaczoł chodzic normalnie :) troche mu falowały obroty (1-1.5 tys obrotow) ale silnik pracował normalnie. Zgasiłem go i odpaliłem jeszcze raz (nie dotykając niczego) po czym znow wszedł na 3.5 tys obrotów i falował (3-3.7). Wcześniej juz tak robiłem i od razu po przyłożeniu krokowca do przepustnicy wskakiwał na obroty. Mi sie wydaje ze to na 100% wina krokowca. Co o ty sadzicie?

 

 

 

 

Edited by PaXon
Link to post
Share on other sites

czy komp moze byc w tym miejscu zamocowany (przyspawany)? bo bardzo krotki kabel jest, a na zdj widac ze mase przewodzi prze obudowe pompy ABS

P1030196.JPG

P1030197.JPG

Link to post
Share on other sites

weź jakieś oczko załóż na ten kabel :P I przypadkiem nie spawał obudowy kompa! Jest to niebezpieczne dla niego zarówno ze względu na silne pole elektromagnetyczne jak i na ciepło. Daj jakieś mocowanie (przyspawaj czy jak tam chcesz) i przykręć kompa. No chyba, że masz zamiar zdjąć kawałek obudowy i spawać bez elektroniki w pobliżu.

Link to post
Share on other sites

wyciąłem sobie obudowę pod ten komputer i przyspawam ja do mocowania ABS (masa przez nia przechodzi normalnie)

Nw czy tak moze byc wiec prosze o jakies opinie. Elektryk co to podpinał mowił ze musisz sobie wymyślić jakies sztywne mocowanie zeby komputer nie miał wibracji i nie latał po komorze silnika :P

Link to post
Share on other sites

To myślę, że spoko będzie :oki: Tylko sprawdź po spawaniu multimetrem czy masz ładne przejście między obudową a masą samochodu (miernik powinien wskazywać zdecydowanie poniżej 1 ohma tylko weź poprawkę na to co pokazuje na samych sondach zwartych ze sobą). W sumie bezpieczniej byłoby mimo wszystko dać ładny gruby miedziany kabelek do masy.

Link to post
Share on other sites

Dzis sie byłem kawałek przejechać (bez przykręconego korkowca bo dalej sobie z tym poradzić nie moge (cały czas 3 tys obrotów jak krokowiec wpięty)) i auto nawet spoko chodzi tylko musze jeszcze ogarnąć czujnik temp. bo mam bład w kompie i nw czy to nie bedzie miało wpływu na chłodzenie, teraz mam zamontowana chłodnice od MPI a tam nie ma wkręcanego czujnika temp. (tak jak w spi) i mam takie pytanie czy to bedzie pasowało jak kupie taka przejściówkę na weza razem z czujnikiem i podłącze pod kompa bo cały czas wywala bład krytyczny.

http://allegro.pl/adapter-czujnika-temperatury-wody-30mm-38mm-jbp-i6008747373.html

Link to post
Share on other sites

Jeżeli komp nie odczytuje poprawnie temperatury to nie ma wpływu na chłodzenie tylko na całą pracę silnika. Akurat wentylator włącza się w SPI wyłącznikiem termicznym w chłodnicy i nie ma to nic wspólnego z kompem. W tym kompie jest co prawda wyjście na wentylator ale jak go nie używasz to kompowi nic do chłodzenia. Ale jeżeli komp nie ma poprawnego czujnika to na pewno nie będzie właściwej mieszanki. No ale tam przecież powinien być czujnik CLT wkręcony :hmm: Co tam za błąd masz?

Edited by rusala
Link to post
Share on other sites

Chodzi mi dokładnie o to czy jak kupie ten adapter i czujnik do niego czy to będzie pasowało.

A gdzie szukać wtyczki lub kabli do czujnika bo w kompie pokazuje -30 stopni :)

Bład krytyczny czujnika temp. i tylko taki bład jest a raczej czujnik musi byc :)

Link to post
Share on other sites

Cxujnki jest w kolektorze ssacym, w jego aluminiowej czesci. Jak zobaczysz pod przepustnicą w strone glowicy silnika to tam powinienes go znalesc. Szary czujnik na 3 piny, wtyczka tez tam powinna byc szara

Link to post
Share on other sites

Jak się nie mylę z tym czujnikiem napięcie między pinami B5 (sygnał) i B1 (masa), przy 10*C powinno być około 3.5V a przy 90*C około 0.6V. Z wypiętym pokaże minimalną temperaturę a ze zwartym do masy maksymalną chyba, że przy wykryciu tego typu błędu coś innego komp przyjmuje.

Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem dzis ten czyjnik temp. wykręciłem go i sprawdziłem czy działa (działa poprawnie oporność sie zmienia gdy go podgrzewam) okazało sie ze ktos kto demontował wiazke zniszczył zabezpieczenie na wtyczce prze wypadnięciem i czujnik raz działał a raz nie . Podpiolem go i bład zniknął i w koncu zaczoł pokazywać normalnie temp. silnika. (lecz tylko na odpalonym silniku czujnik pokazuje w kompie temp normalnie. na zapłonie pokazuje -30,4)

Po ten całej operacji podpoiłem go pod kompa i zacząłem sie bawic z krokowcem. Po podpięciu czujnika temp. silnik przestał wchodzic na 3 tys obrotow na biegu jałowym lecz zaczęły mu falować obroty 1-2 tys.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Witam panowie, mam prośbę do użytkownika/moderatora Lesiu_Zett, czy mógłbyś wrzucić ponownie opis pinów z bravy? gdyż plik pdf, po ściągnięciu wyrzuca błąd i nie mogę otworzyć. Chyba że ktoś posiada opis pinów wtyki silnika 188A5 ? na elektronicznej przepustnicy, z punta 2, 1,2 16v 80km -włożyłem takowy do SC 1,1, spi i mam problem ze spięciem wtyk, wiele szukałem, ale nie mogę znaleźć opisu takowej wtyki, z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.