Bartłomiej Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Cześć! Pomagam właśnie w poszukiwaniach BMW X1 rocznik po 2014 roku, czyli po FL. Kupujący jest zainteresowany silnikiem diesla, ale max 2.0 litra. Znalazłem go w dwóch wersjach mocowych: 143KM oraz 184KM. Jakie macie opinie nt. tego silnika? Czy to nie jest jakaś mina? Jakieś typowe choroby? Szukany jest egzemplarz z takim silnikiem (względnie benzynowym 2.0l) z automatem oraz napędem na 4 koła. Czy to dobra kombinacja? Nie znam się na BMW, więc potrzebowałbym pomocy w oglądaniu zdjęć w celu ocenienia, czy dany egzemplarz jest oryginalny i ma kompletne wyposażenie. Pomożecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 143 KM miał silnik o oznaczeniu 18d, fizycznie pojemności ma 2 litry. 177 KM miał silnik o oznaczeniu 20d, fizycznie pojemności ma 2 litry. Dwulitrowe jednostki 4ro cylindrowe to pochodne serii M47/N47, mającej problemy z rozrządami. Była akcja serwisowa. W nowożytnych BMW sporo poprawili, ale błędów się nie ustrzegli ( np. wspomniane rozrządy ). Niesmak jednak pozostał. Szukacie młodego auta, więc uważam że można się pokusić o takie. Nie będzie miało niewiadomego przebiegu, oraz będzie jasna historia serwisowa. Z xdrive`a byłbym skłonny na Waszym miejscu zrezygnować, jeżeli warunki w jakich auto będzie użytkowane, nie wymagają napędu na 4 koła. Zawsze to jedna rzecz mniej do psucia się. Oglądając jakiekolwiek BMW poproście wcześniej o ostatnie 7 znaków nr vin. W internecie są ogólnodostępne dekodery VIN. Podpowiedzą jakie auto powinno mieć kolor, wyposażenie, silnik itd. Powiedzą też po której stronie jest ( była ) kierownica Za 5 euro można wykupić listę przeglądów z bazy BMW, gdzie odnotowany jest przebieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 8 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 A możesz napisać, na czym polegały problemy z rozrządami w dieslach? I jakie są działania zaradcze? W ogłoszeniach czasami widuję diesla 2.0l o mocy 184KM a nie 177KM. Dodatkowo: - napęd 4x4 jest dla nowego właściciela b. ważny, więc szukane jest auto wyłacznie z takim napędem - brany jest pod uwage również model X3 - założenia takie same, jak dla X1 - brany pod uwage jest również silnik benzynowy 2.0l biturbo 245KM. Czy to jest problematyczny silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 177 KM było w 20d bodajże do 2012, potem – 184 KM. Było jeszcze 163 KM (20d Efficient Dynamics) i 204/218 KM (23d biturbo, wbrew pozorom to też 2.0). Problem z rozrządem w N47 dotyczy m.in. napinaczy, prowadnic, kół zębatych. Zaradczo zmieniasz olej co 10-15 kkm i ignorujesz wytyczne BMW. I kupujesz jak najmłodszą wersję, czyli w tym wypadku 184 KM. A gdy zacznie grzechotać, natychmiast zmień kpl. rozrząd. BMW oficjalnie nie mówi o wymianie oleju w xDrivie, ale się to robi co 50 kkm. Wtedy wszystko hula jak złoto. 2.0/245 KM jeździłem kiedyś przez chwilę. Jest szybki, ale pali jak R6, zwłaszcza w X1 xDrive. Gdzieś obiło mi się o uszy, że ma problemy z trwałością, m.in. pękają głowice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 Jeśli to ma być auto z roku 2014 to problem z rozrządem jest dawno rozwiązany. Dla świętego spokoju można zmienić rozrząd co 200 tysięcy km. Koszt poza ASO ok 3000 zł z oryginalnymi częściami. Oprócz częstej wymiany oleju jak sugeruje kolega powyżej dodał bym stosowanie preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy. Można kupić w ASO BMW. Ale to trzeba stosować do każdego współczesnego diesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.