Skocz do zawartości

Silniki 2.0 diesel w X1


Bartłomiej

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Pomagam właśnie w poszukiwaniach BMW X1 rocznik po 2014 roku, czyli po FL. Kupujący jest zainteresowany silnikiem diesla, ale max 2.0 litra. Znalazłem go w dwóch wersjach mocowych: 143KM oraz 184KM. Jakie macie opinie nt. tego silnika? Czy to nie jest jakaś mina? Jakieś typowe choroby?

Szukany jest egzemplarz z takim silnikiem (względnie benzynowym 2.0l) z automatem oraz napędem na 4 koła. Czy to dobra kombinacja?

Nie znam się na BMW, więc potrzebowałbym pomocy w oglądaniu zdjęć w celu ocenienia, czy dany egzemplarz jest oryginalny i ma kompletne wyposażenie.

Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

143 KM miał silnik o oznaczeniu 18d, fizycznie pojemności ma 2 litry.
177 KM miał silnik o oznaczeniu 20d, fizycznie pojemności ma 2 litry.
Dwulitrowe jednostki 4ro cylindrowe to pochodne serii M47/N47, mającej problemy z rozrządami. Była akcja serwisowa. W nowożytnych BMW sporo poprawili, ale błędów się nie ustrzegli ( np. wspomniane rozrządy ). Niesmak jednak pozostał. Szukacie młodego auta, więc uważam że można się pokusić o takie. Nie będzie miało niewiadomego przebiegu, oraz będzie jasna historia serwisowa.
Z xdrive`a byłbym skłonny na Waszym miejscu zrezygnować, jeżeli warunki w jakich auto będzie użytkowane, nie wymagają napędu na 4 koła. Zawsze to jedna rzecz mniej do psucia się.
Oglądając jakiekolwiek BMW poproście wcześniej o ostatnie 7 znaków nr vin. W internecie są ogólnodostępne dekodery VIN. Podpowiedzą jakie auto powinno mieć kolor, wyposażenie, silnik itd. Powiedzą też po której stronie jest ( była ) kierownica :)
Za 5 euro można wykupić listę przeglądów z bazy BMW, gdzie odnotowany jest przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz napisać, na czym polegały problemy z rozrządami w dieslach? I jakie są działania zaradcze?

W ogłoszeniach czasami widuję diesla 2.0l o mocy 184KM a nie 177KM.

 

Dodatkowo:

- napęd 4x4 jest dla nowego właściciela b. ważny, więc szukane jest auto wyłacznie z takim napędem

- brany jest pod uwage również model X3 - założenia takie same, jak dla X1

- brany pod uwage jest również silnik benzynowy 2.0l biturbo 245KM. Czy to jest problematyczny silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

177 KM było w 20d bodajże do 2012, potem – 184 KM.

Było jeszcze 163 KM (20d Efficient Dynamics) i 204/218 KM (23d biturbo, wbrew pozorom to też 2.0).

Problem z rozrządem w N47 dotyczy m.in. napinaczy, prowadnic, kół zębatych.

Zaradczo zmieniasz olej co 10-15 kkm i ignorujesz wytyczne BMW. I kupujesz jak najmłodszą wersję, czyli w tym wypadku 184 KM. A gdy zacznie grzechotać, natychmiast zmień kpl. rozrząd.

BMW oficjalnie nie mówi o wymianie oleju w xDrivie, ale się to robi co 50 kkm. Wtedy wszystko hula jak złoto.

2.0/245 KM jeździłem kiedyś przez chwilę. Jest szybki, ale pali jak R6, zwłaszcza w X1 xDrive. Gdzieś obiło mi się o uszy, że ma problemy z trwałością, m.in. pękają głowice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli to ma być auto z roku 2014 to problem z rozrządem jest dawno rozwiązany. Dla świętego spokoju można zmienić rozrząd co 200 tysięcy km. Koszt poza ASO ok 3000 zł z oryginalnymi częściami. 

Oprócz częstej wymiany oleju jak sugeruje kolega powyżej dodał bym stosowanie preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy. 

Można kupić w ASO BMW. Ale to trzeba stosować do każdego współczesnego diesla. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.