Jump to content

Termostat


Recommended Posts

Szybkie i krótkie pytanie: czy z termostatem po lewej stronie na pierwszym zdjęciu jest coś nie tak? :phi: Z prawej strony jest nowy "Mera". Ogólnie zmieniłem bo podejrzewałem auto o wolne rozgrzewanie. Po za tym nie wiem czy tak jest u Was, ale przy włączonym minimalnym nawiewie i lekko ciepłym powietrzem 5 razy dłużej się rozgrzewa. Gdy już wskaźnik dojdzie do 11:55, włączę ogrzewanie i zaczyna lekko spadać o milimetr czy dwa i ciężko jest jej wstać. Miałem tak od zawsze i w końcu nie wytrzymałem. Tylko jest dalej podobnie, troszkę się szybciej rozgrzewa, jakie macie doświadczenia z tym ustrojstwem? Pozdro 

 

16729764_1225728964131668_1052582445_n.jpg

 

NA drugim zdjęciu po lewej stronie nowy termostat.

16652770_1225728947465003_1698892408_n.jpg

Edited by wojak10
Link to post
Share on other sites

Co ma  byc nie tak - wysypki nie ma ;]

 

Termostaty mają rózne czasu otwatcia- oryginaly i zamienniki troche inne. Wrzuc do wody i gotuj - patrz przy jakiej temp sie otworzy, to ci wyjasni jak sie zachowuje :)

Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o ten wystający trzpień, działał podobnie jak ten nowy teraz. Wkurza mnie tylko jedno. Wskaźnik idzie ku górze, nagle włączam delikatny nawiew i wskazówka dostaje pauzy i koniec... 8-)

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, wojak10 napisał:

Chodziło mi o ten wystający trzpień, działał podobnie jak ten nowy teraz. Wkurza mnie tylko jedno. Wskaźnik idzie ku górze, nagle włączam delikatny nawiew i wskazówka dostaje pauzy i koniec... 8-)

 

No to coś jest nie tak mimo wszystko. Nie ma teraz takich mrozów, żeby auto się wychładzało tak ekstremalnie, żeby się nie nagrzało przy grzaniu wnętrza.

Link to post
Share on other sites

Właśnie, tylko co jest nie tak, kolejny termostat?

Jak się nagrzeje prawidłowo, to dostaje tylko minimalnych wahań po włączeniu nawiewu.  Często pomaga wyłączenie nawiewu na minutę, wtedy wskaźnik stoi dęba 11:55. 

Link to post
Share on other sites

Powiem Ci, że mam podobnie po wymianie "profilaktycznej" termostatu na drugi oryginalny. Przed wymianą sprawdzałem ten wąż idący od niego do chłodnicy i robił się ciepły dopiero po osiągnięciu temp przez silnik praktycznie od razu z zimnego robiąc się gorący. I na pierwotnym termostacie miałem idealnie cały czas "za pięć dwunasta".

Opisywałem tutaj swoje przygody w lecie i ten wymieniony termostat wtedy działa obecnie tak jak u Ciebie. A mamy "ten sam klimat" ;)

 

Co do zdjęć. Jak zauważysz ten po lewej ma trochę w innym miejscu odpowietrznik względem łap trzymających trzpień i sprężynę, więc trzeba na to zwrócić uwagę przy montażu, aby był w górze.

Link to post
Share on other sites

Z odpowietrznikiem to wiem, zamontowany tak aby był na szczycie.

Z rurą akurat też nie mam problemu, bo robi cię ciepła dopiero po osiągnięciu godziny 11:55.

Olać to, niedługo jadę nim ponownie na Chorwację to zagotuję go tak, że termostat się przekręci o 360 stopni :)

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, wojak10 napisał:

Z odpowietrznikiem to wiem, zamontowany tak aby był na szczycie.

Z rurą akurat też nie mam problemu, bo robi cię ciepła dopiero po osiągnięciu godziny 11:55.

Olać to, niedługo jadę nim ponownie na Chorwację to zagotuję go tak, że termostat się przekręci o 360 stopni :)

 

Niestety nie pamiętam jak było podczas dużych mrozów na tym zamontowanym od nowości. Ten nowy też nie do końca wydaje mi się zły bo przecież ciepłe powietrze w kabinie leci praktycznie od początku. Może te nowe u nas mają większą bezwładność? Chociaż "Mera" to znakomita marka mająca duże doświadczenie w produkcji termostatów, mój również wydaje się być oryginalny od sprawdzonego  sprzedawcy.

Może wypowiedzą się inni u których obecnie jest poniżej -10 st, czy jak włączą nawiew na drugi bieg conajmniej to im wskazówki nie są w stanie dobić do "za 5 12" na postoju?:)

Link to post
Share on other sites

Ja jestem świeżo po wymianie bo układ po prostu wolno się nagrzewał a rura do chłodnicy nagrzewała się zaraz, chwilę po uruchomieniu silnika. Montowałem niby najbardziej obecnie oryginalny termostat "GM Genuine..." Po wyjęciu fabrycznego termostatu na podstawie oględzin optycznych myślałem już, że postawiłem błędną diagnozę i termostat jest w porządku- był całkowicie zamknięty i wyglądał identycznie jak nowy (poza napisami na metalu). Jednak okazało się, że nie był w porządku i na nowym wszystko wróciło do normy i silnik szybciutko się nagrzewa. Nie zauważam takich objawów jak opadanie wskazówki po włączeniu nawiewu. Dopiero jak włączę klimatyzację, to wtedy tak- wskazówka trochę opada, ale nic dziwnego- wtedy działa non-stop wentylator chłodnicy.

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj jeździłem dość dużo, za pierwszym razem tak jak wspominałem,  nagrzewa się szybko, wskaźnik pnie się ku górze. Przy włączeniu delikatnego nawiewu dostaje pauzy...  Potem jest już idealnie, nie zauważam żadnych spadków. Chyba trzeba to olać :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.