Miromat Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Być może niedługo Opel będzie marką francuską. klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 No właśnie dzisiaj rano czytałem. Bardzo ciekawe i PSA mówi że właściwie już są bardzo zaawansowane rozmowy. Zaskoczony jestem też, że takie słabe wyniki ma opel za 2016...Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Nie pomogło wycofanie Chevroleta z rynku europejskiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 2 godziny temu, rwIcIk napisał: Nie pomogło wycofanie Chevroleta z rynku europejskiego? To tak jakby VAG wymyślił, że wycofa Skodę i VW - w efekcie czego klienci rzucą się masowo na Audi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Ciekawe co z angielskim bękartem Vauxhall'em... Swoją drogą nie rozumiem, co po Opel PSA... PSA ledwo się z kłopotów, z pomocą Chińczyków, wyczołguje - a tutaj znowu chcą kasę wydawać... Opel nie ma niczego do zaoferowania w tej chwili, poza drogimi fabrykami w Niemczech pełnymi związków zawodowych... No chyba ze chodzi o technologię EV - z Ampery i Bolta. To jedyny ciekawy element tej układanki... Do tego cynik we mnie mówi, że w momencie kiedy Opel przestanie być częścią GM, statki z Chevroletami będą wpływały do portu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Negocjacje potwierdzone wczoraj - dziś dla Was , PSA ma przejąć większość % w GM Opel i GM Vauxhall.PsA:'PSA potwierdza ze prowadzi negocjacje z GM z incjatywa aby zwiększyć zysk i producyjnosc, włączając potencjalne przejęcie GM Opel. Nie ma pewności ze dojdziemy do porozumienia.'GM: 'Od 2012 GM i PSA Group mamy 3 projekty które generują synergie dla obu firm[...] Ostatnio patrzymy na opcje rozszerzenia naszej współpracy[..] włączając potencjalne przejęcie Opel Vauxhall przez PSA Group'A wiec koszt koszt i jeszcze raz koszt [..]3 razy noże się teraz uda.GM Opel/Vauxhall stracił US$257mil w 2016 i US$813mil w 2015.Złe auta staną się jeszcze gorsze , Donfeng przeniesie pare fabryk z EU do China ....Bye, bye Opel....Sent from my iPhone using TapatalkSent from my iPhone using Tapatalk Ciekawe co z angielskim bękartem Vauxhall'em... Swoją drogą nie rozumiem, co po Opel PSA... PSA ledwo się z kłopotów, z pomocą Chińczyków, wyczołguje - a tutaj znowu chcą kasę wydawać... Opel nie ma niczego do zaoferowania w tej chwili, poza drogimi fabrykami w Niemczech pełnymi związków zawodowych... No chyba ze chodzi o technologię EV - z Ampery i Bolta. To jedyny ciekawy element tej układanki... Do tego cynik we mnie mówi, że w momencie kiedy Opel przestanie być częścią GM, statki z Chevroletami będą wpływały do portu. Automotive News (płatna subskrypcja) widzi to tak:- zamykamy pare fabryk GM w EU, wywalamy do China,- $$$ zaoszczędzona na stratach,-$$$ ze sprzedaży idzie na partnerstwo z FCA i mamy GM-FCA.Zakup FCA w EU daje GM to co oddają PSA - sieć dealerów i dostep do Marek które generują profit - e.g. maserati.GM dostaje Jeep który teraz jest pierwszy raz od 76 lat globalny - dużo kasy do zrobienia.Synergia dla obu, masywne cięcie kosztów i ilości pracowników, i dealerów. Czyli z business punkt widzenia to ma sens.Chevrolet w EU - raczej nie??? GM uważa ze gospodarczo EU jest upadkiem, 'core business' ma się opierać na Asia-Pacific + USDM.PSA- Opel widziane jest jako alternatywa dla VAG w EU. Nawet sprzedaż za $1 to GM pozbywa się kłopotu.Połączony PSA-Opel miałby 16.3% rynku EU vs 24.1% VAG ( w 2016).Znów patrząc na akcje - PSA poszło w górę 3.7%.FCA akcje poszły w górę ...Mniej konkurencji, większa ekonomia skali, to ma sens. A ze ludzie stracą- cóż ... Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Godzinę temu, OZI napisał: Automotive News (płatna subskrypcja) widzi to tak: - zamykamy pare fabryk GM w EU, wywalamy do China, - $$$ zaoszczędzona na stratach, -$$$ ze sprzedaży idzie na partnerstwo z FCA i mamy GM-FCA. Zakup FCA w EU daje GM to co oddają PSA - sieć dealerów i dostep do Marek które generują profit - e.g. maserati. GM dostaje Jeep który teraz jest pierwszy raz od 76 lat globalny - dużo kasy do zrobienia. Synergia dla obu, masywne cięcie kosztów i ilości pracowników, i dealerów. Czyli z business punkt widzenia to ma sens. Chevrolet w EU - raczej nie??? GM uważa ze gospodarczo EU jest upadkiem, 'core business' ma się opierać na Asia-Pacific + USDM. PSA- Opel widziane jest jako alternatywa dla VAG w EU. Nawet sprzedaż za $1 to GM pozbywa się kłopotu. Połączony PSA-Opel miałby 16.3% rynku EU vs 24.1% VAG ( w 2016). Znów patrząc na akcje - PSA poszło w górę 3.7%. FCA akcje poszły w górę ... Mniej konkurencji, większa ekonomia skali, to ma sens. A ze ludzie stracą- cóż ... Nie twierdzę przecież, że GM nie ma w tym biznesu. Nie wiem, jaki sens ma Opel dla koncernu PSA. Ambicjonalny, żeby wyprzedzić Renault i być prawie jak VW? Bo różnica w ekonomii skali między 10% a 16% udziałem w rynku nie jest dramatyczna, a komplikacje okrutne. PSA ma się nieźle - zamówienia na najnowsze modele PSA - 2008, 3008 i 5008 - walą drzwiami i oknami. Jak zrobią jeszcze kilka dobrych modeli, to bez kupowania Opla będą mieli taki udział w rynku... Dlaczego mieliby sobie dokładać kulę u nogi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Nie twierdzę przecież, że GM nie ma w tym biznesu. Nie wiem, jaki sens ma Opel dla koncernu PSA. Ambicjonalny, żeby wyprzedzić Renault i być prawie jak VW? Bo różnica w ekonomii skali między 10% a 16% udziałem w rynku nie jest dramatyczna, a komplikacje okrutne. PSA ma się nieźle - zamówienia na najnowsze modele PSA - 2008, 3008 i 5008 - walą drzwiami i oknami. Jak zrobią jeszcze kilka dobrych modeli, to bez kupowania Opla będą mieli taki udział w rynku... Dlaczego mieliby sobie dokładać kulę u nogi?Jak chcesz to osiągnąć żeby PSA sprzedało extra 1.6 mil aut? Jak chcesz osiągnąć ekonomie i większy zysk na sztukę bez investycji, zwiększajac produkcje ? Tu masz gotowa bazę - 1.6mil sprzedaży, z nieodpowiednim mixem - koszt.Cytat:PSA rozważa przejęcie aby zwiększyć ekonomie skali (koszt),- dostać technologie Opel związane z EV,- ograniczyć koszt dzięki wspólnej skali zamówień,- ostatecznie masywnie obciąć koszt / produkcji, administracji, R&D,Połączone PSA-Opel będzie miało 10+11 = 21 fabryk w EU. Spokojnie wywalasz 25%, dokładnie rozbierasz i przenosisz gdzie jest $$$ i popyt - China, Donfeng zadowolony, za malutkie $$$ zwiększa swoje zyski, jest sprzedaż. Teraz, koszt ci masywnie zleciał, wywaliłeś 25% luda, sprzedałes fabryki (teoretycznie) do China, usprawniłes koszt na sztukę - zamawiasz więcej i TANIEJ od producentów części, R&D tez pod jednym dachem, sprzedajesz wiec więcej i po niższym koszcie, tez bym tak chciał, zamiast robić 6h dziennie, robić 3h i liczyć to samo. PSA zyskuje - rynek, koszt idzie w dół = profit, nawet jeśli zrobisz jeden roczny 'odpis' na wywalenie ludzi i wypłacenie. GM zyskuje - pojawia się opcja wywalenia czegoś co nie przynosi zysku od 1999.Patrząc na ostanie dane(2016) Opel w D to jest zle i to bardzo,skoro prawie 1 na 8 sprzedanych w D Opel był sprzedany przez 'samorejstracje' u dealer-a aby ukryć % prawdziwego upustu od sugerowsnej ceny detalicznej (to są dane GM). Donfeng zyskuje - extra produckją na CDM, fabryki tanio przeniesione.Zyskuje tez klient w EU - jakaś teoretyczna przynajmniej konkurencja dla VAG.Traci: - EU robotnik, - EU podatnik,Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 8 godzin temu, noras napisał: To tak jakby VAG wymyślił, że wycofa Skodę i VW - w efekcie czego klienci rzucą się masowo na Audi. Ja jak mam kupić drogo, to zmieniając Chevroleta raczej wybiorę jakiegoś Japończyka 8 godzin temu, grogi napisał: Do tego cynik we mnie mówi, że w momencie kiedy Opel przestanie być częścią GM, statki z Chevroletami będą wpływały do portu. Tylko jest problem z siecią sprzedaży. Kiedyś Chevrolety sprzedawali u Opla, teraz musieliby zbudować sieć dystrybucji ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 35 minut temu, rwIcIk napisał: Ja jak mam kupić drogo, to zmieniając Chevroleta raczej wybiorę jakiegoś Japończyka Tylko jest problem z siecią sprzedaży. Kiedyś Chevrolety sprzedawali u Opla, teraz musieliby zbudować sieć dystrybucji ... Zrobi się model Tesli - po salonie jazd próbnych w większym mieście do pomacania, a konfiguracja i sprzedaż przez stronę WWW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Ciekawe jak to zniosą właściciele Łopli, którzy myślą że jeżdżą niemieckim premium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 10 godzin temu, grogi napisał: Nie wiem, jaki sens ma Opel dla koncernu PSA. IMHO - Opel zniknie, jest zbędną konkurencją. PSA nie potrzebuje go jako marki - ma 3 swoje, gdzie widzisz miejsce dla Opla - jako tanią markę ? Czy może jako premium ? Żeby z Opla zrobić markę premium, PSA musiałoby włożyć w to dużo $$ i wchodzą kwestie nacjonalistyczne - Francuzi robiący z niemieckiej marki markę premium ?? Raczej przejęcie rynku, fabryk, technologii (na których pojawią się znaczki peżot/citroen) i zaoranie Opla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Będą peżoty sprzedawać w Niemcowni ze znaczkiem Opla. Może też liczą na sieć sprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 26 minut temu, noras napisał: IMHO - Opel zniknie, jest zbędną konkurencją. Też to w ten sposób widzę. Przejęcie technologii, pozostawienie niektórych zakładów i likwidacja konkurencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 2 godziny temu, noras napisał: IMHO - Opel zniknie, jest zbędną konkurencją. PSA nie potrzebuje go jako marki - ma 3 swoje, gdzie widzisz miejsce dla Opla - jako tanią markę ? Czy może jako premium ? Żeby z Opla zrobić markę premium, PSA musiałoby włożyć w to dużo $$ i wchodzą kwestie nacjonalistyczne - Francuzi robiący z niemieckiej marki markę premium ?? Raczej przejęcie rynku, fabryk, technologii (na których pojawią się znaczki peżot/citroen) i zaoranie Opla. Żeby istnieć na dużym i zamożnym, ale też konserwatywnym rynku niemieckim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 28 minut temu, grogi napisał: Żeby istnieć na dużym i zamożnym, ale też konserwatywnym rynku niemieckim. Lepiąc "Opel Astra" na 308 i "Opel Insignia" na 508 ? Niemcy to łykną ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 5 godzin temu, marcindzieg napisał: Ciekawe jak to zniosą właściciele Łopli, którzy myślą że jeżdżą niemieckim premium Mam Opla ale nie myślałem, że to auto klasy premium. A co do wątku to Opel nadal będzie kojarzony z D, nawet jak właściciel będzie z F. Tak samo jak Volvo kojarzone jest z S, choć właściciel jest z CHN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Wg mnie synergia jakich wiele w biznesie. Marka zostanie i będzie oddzielną siecią dystrybucji. A Citroen i Peugeot to nie konkurują teraz ze sobą ? Oceniajmy biznes poważnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 6 minut temu, bergerac napisał: Marka zostanie i będzie oddzielną siecią dystrybucji. A Citroen i Peugeot to nie konkurują teraz ze sobą ? Serio uważasz, że konkurują ? Mając ten sam produkt ? Przecież finalnie $$ ląduje w tej samej kieszeni. Utrzymanie odrębności Opla byłoby bez sensu, generowałoby koszty R&D, odrębności w zakresie dostawców części, szkoleń dla serwisów itp ... Jedyne co może się stać, to Opel jako "badge engineering" Peżota. Czyli na 208 lepimy "Opel Corsa" itd ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 5 minut temu, noras napisał: Serio uważasz, że konkurują ? Mając ten sam produkt ? Przecież finalnie $$ ląduje w tej samej kieszeni. Utrzymanie odrębności Opla byłoby bez sensu, generowałoby koszty R&D, odrębności w zakresie dostawców części, szkoleń dla serwisów itp ... Jedyne co może się stać, to Opel jako "badge engineering" Peżota. Czyli na 208 lepimy "Opel Corsa" itd ... Popatrz sobie na Citroen C4 (Grand) Picasso oraz nowe Peugeot 3008 i 5008... Konkurują? A mechanicznie to praktycznie identyczne auto... Co za problem zrobić jeszcze dwa nowe modele, i innym wnętrzem - i sprzedawać jako niemieckie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Godzinę temu, noras napisał: Lepiąc "Opel Astra" na 308 i "Opel Insignia" na 508 ? Niemcy to łykną ? moim zdaniem jedyne co się ewentualnie zmieni to właściciel. Dla klienta nic. Dalej opel będzie oplem, tylko że kasa na samym końcu będzie płynęła gdzie indziej. Właścicielem Volvo np. są Chińczycy i w zasadzie nic się nie zmieniło. Auta nie stały się nagle kopiami jakichś chińskich wynalazków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 1 minutę temu, maro_t napisał: moim zdaniem jedyne co się ewentualnie zmieni to właściciel. Dla klienta nic. Dalej opel będzie oplem, tylko że kasa na samym końcu będzie płynęła gdzie indziej. Właścicielem Volvo np. są Chińczycy i w zasadzie nic się nie zmieniło. Auta nie stały się nagle kopiami jakichś chińskich wynalazków Jeśli transakcja dojdzie do skutku, to zmieni się z pewnością wiele. Dla klienta salonu prawie nic, ale auta będą miały dużo więcej więcej wspólnych części żeby obniżyć koszty projektowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Serio uważasz, że konkurują ? Mając ten sam produkt ? Przecież finalnie $$ ląduje w tej samej kieszeni. Utrzymanie odrębności Opla byłoby bez sensu, generowałoby koszty R&D, odrębności w zakresie dostawców części, szkoleń dla serwisów itp ... Jedyne co może się stać, to Opel jako "badge engineering" Peżota. Czyli na 208 lepimy "Opel Corsa" itd ...Totalnie odwrotnie. Strategia 'one shop - 3 different windows'.Operacje, R&D, admin = jeden sklep. Rozne okna w zaleznosci od klienta, Opel dla ciebie, Pug dla mnie. Oszczednosci nie sa na wystawie, czy tsk jak tu w salonie, oszcednosci sa w operacjach i kosztach ktorych klient nie widzi.Przyklad np VAG Audi i VeeDub maja osobne okna, ten sam sklep. Kasa idzie do jednego worka.Virgin Mobile w wielu krajach nalezy do glownego.operatora, jako MVNO, inny marketing inny klient, dklep ten sam. Nie = nikt Opel nie zabije, to byloby bez sensu, stracic marke ktora daje ci 1.6m extra sztuk. Ot z czasem pod skora Pug, Opel, Citroen bedzie to samo; ta sama platfarma, ten sam silnik, ten sam plastik z tego samego.kibla....Czyli oszcednosci ktorych klient nie widzi.Oczywiscoe zawsze mozesz isc do konkurencji jak dzis nie lubisz Citroen = ide wydac moje €€€ u Peugeot .... Fuj nie kubie tych przebrzydlych F = ide do konkurencji = Viva la USA, viva la Opel! Tam zostawiam pieniadze. Zosada sklepu z innymi oknami zadzialala tak jak miala.... ja siedze z tylu budynku i licze kase....Sent from my Galaxy S8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 W jednym "sklepie" u nas GM sprzedawał 3 marki - Saab, Opel i Chevrolet. Nie wypaliło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 moim zdaniem jedyne co się ewentualnie zmieni to właściciel. Dla klienta nic. Dalej opel będzie oplem, tylko że kasa na samym końcu będzie płynęła gdzie indziej. Właścicielem Volvo np. są Chińczycy i w zasadzie nic się nie zmieniło. Auta nie stały się nagle kopiami jakichś chińskich wynalazkówZmieniło się wiele w 'product sourcing'. Popatrz skąd USDM bierze S60. Było wiele dyskusji na US forums jak będzie z Q - 'ja tego nie kupię' etc I nic nie zmieniło się nic ... prawie. Popatrz na 2016 auta z największa utrata wartości w USDM - S60 tam jest - 50%!Ale. To pokazuje ze w przyszłości można wiele produktu zamiast w EU fabrykach robić - robić taniej gdzie indziej. Świadomych klientów jest mało....Jeździłem masa indyjskich aut 🇮🇳Hyundai i20, Ford EcoSport, No właśnie 99.9% klientów nawet tego nie wie. .. i20 był swego czasu najpopularniejszym autem dla nastolatków.... auto z India ...O za różnica teraz czy BMW 3/5 series jest Masę in South Africa czy od MY18 jest Made in Mexico. Jetta jeżdżąca po EU drogach tez EU nie widziała .... dalej w schowku Burito siedzi Zmiana jest ogromna dla EU robotnika - zniknął, i podatnika - znikający robotnik już podatku nie zapłaci, nie wyda w sklepie etc. A Mexico się cieszy.... Pojawił się jednak ostatnio 1 problem - ptekcjonisn z Trump. I może się okazać ze tu bedziebtak samo. D powie Pug 'Nein' - ale czy to coś zmieni???? Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 54 minuty temu, grogi napisał: Co za problem zrobić jeszcze dwa nowe modele, i innym wnętrzem - i sprzedawać jako niemieckie... Czyli to o czym piszę - R&D Opel znika, "Opel Corsa" staje się kolejną wersją samochodu klasy B by PSA. Jak wjedziesz na kanał, to siedzący w kanale mechanik nie rozpozna, czy to Corsa, 208, czy C3. 55 minut temu, maro_t napisał: Właścicielem Volvo np. są Chińczycy i w zasadzie nic się nie zmieniło. Zauważ, że Chińczycy nie mieli marek konkurujących z volvo na tych samych rynkach. Opel jest bezpośrednim konkurentem peżota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Zamkną fabryki w UK. Przerzuca produkcje astry do Polski. IMO trzeba było zrobić fabrykę Chevroleta w PL i sprzedawać tanie modele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Zamkną fabryki w UK. Przerzuca produkcje astry do Polski. IMO trzeba było zrobić fabrykę Chevroleta w PL i sprzedawać tanie modeleAstra poza EU jest totalna klapa, porównywalna tylko z Vectra sprzed ok 10 lat. Problemem z UK jest spadający funt - czyli GM traci na wymianie, patrzę na wyniki prawie -$300mil.Teraz, produkcja we wszystkich GM fabrykach w EU za 2016 rok była na poziomie 63%. Czyli de facto możesz od razy zamknąć 1/2 i nic nie tracisz (nie mówię o polityce) Obecna strategia GM przewiduje ze Opel będzie 100% EV do 2030.Jeden problem - wbrew dumie EU ... Opel nie ma ani jednej wartości intelektualnej do EV Wszelkie patenty są własnością GM Chevrolet Czyli Barra pozbywamy się EU - słynny cytat - 'lepiej przestać produkować auta niż tracić na każdej sztuce'.Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 1 godzinę temu, OZI napisał: Totalnie odwrotnie. Strategia 'one shop - 3 different windows'. Operacje, R&D, admin = jeden sklep. Rozne okna w zaleznosci od klienta, Opel dla ciebie, Pug dla mnie. Oszczednosci nie sa na wystawie, czy tsk jak tu w salonie, oszcednosci sa w operacjach i kosztach ktorych klient nie widzi. Przyklad np VAG Audi i VeeDub maja osobne okna, ten sam sklep. Kasa idzie do jednego worka. Virgin Mobile w wielu krajach nalezy do glownego.operatora, jako MVNO, inny marketing inny klient, dklep ten sam. Nie = nikt Opel nie zabije, to byloby bez sensu, stracic marke ktora daje ci 1.6m extra sztuk. Ot z czasem pod skora Pug, Opel, Citroen bedzie to samo; ta sama platfarma, ten sam silnik, ten sam plastik z tego samego.kibla.... Czyli oszcednosci ktorych klient nie widzi. Oczywiscoe zawsze mozesz isc do konkurencji jak dzis nie lubisz Citroen = ide wydac moje €€€ u Peugeot .... Fuj nie kubie tych przebrzydlych F = ide do konkurencji = Viva la USA, viva la Opel! Tam zostawiam pieniadze. Zosada sklepu z innymi oknami zadzialala tak jak miala.... ja siedze z tylu budynku i licze kase.... Sent from my Galaxy S8 dokładnie tak, proste i logiczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 W jednym "sklepie" u nas GM sprzedawał 3 marki - Saab, Opel i Chevrolet. Nie wypaliło. Nie oto chodzi. Jeden sklep, 3 wystawy - to nie dla klienta, jeden sklep jest po za wiedza klienta. Trzy marki pod jednym dachem to totalnie odwrotność tej strategii.Popatrz na Skoda> VeeDub> AUDI, w oczach klienta to oddzielne marki - ach to wzdychanie do 'Der Pasnik' na AK 🛴, perfekcyjna strategia jednego sklepu. Ile % Audi ma wspólnego ze Skoda? Ze punktu Admin/R&D/ops - 100%, ta sama platforma, ci sami dostawcy, ten sam cykl obsługi - można powiedzieć ze 80% życia produktu przechodzi przez te same raczki. 20% to twoja indywidualna różnica - dostosowanie do sklepu, I liczymy za Audi A4 -'Der Pasnik' + 20%. Rzeczywisty koszt będzie pewnie 1-2%, ale dostosowujemy do tej wystawy/okna - klient Premium/Premium cena.Jeden sklep - dwie wystawy ...Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 8 godzin temu, marcindzieg napisał: Ciekawe jak to zniosą właściciele Łopli, którzy myślą że jeżdżą niemieckim premium Szczególnie ci, to nie lubili aut na F: Forda i francuskich... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Opel da do PSA swoja skrzynie M32 i zacznie padac rowniez we francach po fiatach, oplach, saabach itd...Go Hard or Go Home Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 @OZI zrozumiałem, że to witryny w jednym sklepie - tak było w salonie obok mnie - jeden budynek, ale auta stały w dwóch oddzielnych halach z osobnymi witrynami. Teraz rozumiem, że chodzi o osobne salony z jednym managementem gdzieś w tle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 [mention=129025]OZI[/mention] zrozumiałem, że to witryny w jednym sklepie - tak było w salonie obok mnie - jeden budynek, ale auta stały w dwóch oddzielnych halach z osobnymi witrynami. Teraz rozumiem, że chodzi o osobne salony z jednym managementem gdzieś w tle @rwIcIk - cool bananas - tak sie caly ten koncept nazywa.Rozne marki, inny klient pozorna konkurencja, a to to samo. Tak jak dawniej - 'Opel to ' idziemy do konkurencji - Hello Chevy 'Ciekawie bedzie jak zrobić re-branding PSA. Mamy teraz AFAIK Opel-Pug na tym samym poziomie, gdzies cos bedzies musial podzielic jak VAG.DS na samej gorze, Pug jak VW, Opel zostawiasz jako Skoda. Citroen - odsobno, inny typ klienta z takimi autami jak Cactus To wskazuje na max ciecie kosztow w Opel IMVHO. Zobaczymy ale jesli to poszlo do prasy i my o tym wiemy to wyglada ze jest to bardzo zaawansowane ...Mary Barra jest w D obecnie, wiec wygląda ze koncowy etap - pewnie pare tygodni.GM nowa strategia SUV i pick ups dziala. EU sama jest winna pogoni za krzywoscia banana - normy EURO cos tam dodaja mase kosztu do.R&D i ceny, przykladem jest nowy Golf u mnie.Wersja bieda, nizej nie da sie kupic, to 1.4l 140KM. EU dostaje 1.5l nowy silnik.VW Oz mowi, ze nie sa w stanie konkurowac cenowo jesli 1.5l bylby wersja bieda. W ogole go nie ma. Nastepny to Golf GTI.Ditto z nowym Hyundai i30, 2.0l w wersji bieda, przeniesiony z obecnej generacji.GM twierdzi ze EU regulacje kosztuja ich tyle kasy, ze produkcja jest po prostu nie oplacalna ... Szkoda jedynie ludzi .... Sent from my Galaxy S8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 36 minut temu, slawek_l_83 napisał: Opel da do PSA swoja skrzynie M32 i zacznie padac rowniez we francach po fiatach, oplach, saabach itd... Slyszales, zeby skrzynie padaly w nowej Astrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 @OZI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 [mention=129025]OZI[/mention] @grogiSama prawda Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 16 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 13 godzin temu, Maciej__ napisał: Slyszales, zeby skrzynie padaly w nowej Astrze? Póki co jeszcze nie bo jest nowa dajmy jej 3-5 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 16 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 19 godzin temu, Maciej__ napisał: Slyszales, zeby skrzynie padaly w nowej Astrze? Na forum Astry był temat tych skrzyń. Winą ich padania był źle dobrany olej. Około trzy lata temu zmieniono olej chyba z mineralnego na syntetyk i problem padających skrzyń zniknął. Więc nawet przy zakupie starszych używek można łatwo zniwelować ryzyko padnięcia skrzyni poprzez wymianę oleju na lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 12 minut temu, spad napisał: Na forum Astry był temat tych skrzyń. Winą ich padania był źle dobrany olej. Około trzy lata temu zmieniono olej chyba z mineralnego na syntetyk i problem padających skrzyń zniknął. Więc nawet przy zakupie starszych używek można łatwo zniwelować ryzyko padnięcia skrzyni poprzez wymianę oleju na lepszy. A nawet ja padnie, to mozna to naprawic za stosunkowo nieduze pieniadze IMHO nie ma co skreslac auta z tego powod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 No i mamy liste fabryk do zamkniecia: 1. Ellesmere Port 2. Russelsheim 3. Rennes 4. Villaverde Zaklady sa przyjmowane na Ellesmere Port w pierwszym roku po przejeciu Russelheim - w ciagu 3 lat Villaverde - ditto Rennes - polityka - moze nie zamkna.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcus Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 Dnia 14.02.2017 o 20:34, rwIcIk napisał: Nie pomogło wycofanie Chevroleta z rynku europejskiego? No to może Chevrolet wróci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 1 minutę temu, Marcus napisał: No to może Chevrolet wróci? Ciekawym co GM planuje z rynkiem europejskim dla swoich marek Ciekawe co z siecią sieci sprzedaży ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 Jak wiemy po Saabie nic dobrego od GM nie wyjdzie, Ford jakoś lepiej z Volvo postąpił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcus Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 1 minutę temu, AstraC napisał: ... Ford jakoś lepiej z Volvo postąpił. Ujeżdżałem focusa z technologią antykorozyjną Volvo. Ford wtedy dawał 12 lat gwarancji na blachy. Po trzech latach zaczęły się problemy i właściwie co roku było coś robione z powodu rudej. Po 12 latach pozbyłem się go (zaryzykował kolega z AK). Gdyby nie korozja to pewnie bym do dzisiaj jeździł focusem z 2000 roku bo reszta nie sprawiała żadnego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 Teraz, Marcus napisał: Ujeżdżałem focusa z technologią antykorozyjną Volvo. Ford wtedy dawał 12 lat gwarancji na blachy. Po trzech latach zaczęły się problemy i właściwie co roku było coś robione z powodu rudej. Po 12 latach pozbyłem się go (zaryzykował kolega z AK). Gdyby nie korozja to pewnie bym do dzisiaj jeździł focusem z 2000 roku bo reszta nie sprawiała żadnego problemu. Czyli Ford postąpił lepiej, GM jeszcze z patentami namieszało i w zasadzie nowy właściciel Saaba jak pamiętam nie był w stanie nawet kontynuować produkcji. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcus Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 W temacie Saab kręciło się jakieś konsorcjum szwedzko-chińskie potem firma hinduska a na koniec Chińczycy solo. Zdaje się, że teraz nawet nazwy SAAB nikt nie może używać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Ciekawym co GM planuje z rynkiem europejskim dla swoich marek Ciekawe co z siecią sieci sprzedaży ...@rwIcIkNic narazie.Większość analityków twierdzi ze New-small GM nie uważa rynku EU za istotny. Chyba należy się z tym zgodzić.$$$ przynoszą głównie trucks/SUV w USDM i middle class/SUV na CDM .GM calkowicie wycofalo sie z Indonesia, - wycofalo sie z programu rządowego 'Eco Car 2' Thailand - ultra low emission vehicles - zamyka 3 fabryki u mnie1. Za silna pozycja Toyota 2. Za mało $$$ na takich autach3. Za drogi robotnik i za duża konkurencja na rynku.Punkt 2 jest ciekawy - bo to kopia EU wymagań, czyli de facto GM nie opłaca się wydawać x$$$ na R+D i sprzedawać silniki jakieś 1.0l Turbo na EU, skoro wymagania EU od środowiska zabijają im całkowicie zysk.Wiec GM pozostanie w US, China, Pld. America, Asia, ale tylko tam gdzie jest zysk.Z punktu widzenia akcjonariuszy to ma sens...Gorzej jak się GM potchnie po drodze ...We are focusing our investments where the opportunity for GM’s growth is greatest,” Następna faza po paru latach będzie export GM Made in China do EU.Popatrz ze Buick Envision jest Made in China - export do US. Lud kupuje, w koncu to GM (ergo Made in US) nie Inny Buick Cascada - Made in Poland , lud tez kupuje. Żnow - Buick - Cascada? A pewnie klepany w NY State w koncu tam wodospad maja ...Wiec jak zacznie GM obojętnie pod jaka marka - Chevy- z Made in China przychodzić to Lud będzie coś mówił? Nie ... IMVHO. Sent from my iPhone using TapatalkNo i znana cena jaka GM chce za Opel.$1bil w gotowce - cash is king I ... $1bil w zobowiazaniach Porozumienie moze zostac osiagniete w najblizszy Czwartek Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Dnia 2/16/2017 o 13:33, spad napisał: Na forum Astry był temat tych skrzyń. Winą ich padania był źle dobrany olej. Około trzy lata temu zmieniono olej chyba z mineralnego na syntetyk i problem padających skrzyń zniknął. Więc nawet przy zakupie starszych używek można łatwo zniwelować ryzyko padnięcia skrzyni poprzez wymianę oleju na lepszy. Nie prawda, wymiana oleju nic nie dawała, nawet od nowości. Co więcej w różnych markach były rózne oleje i raczej wszystkie nie były złe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 No to praktycznie sprzedany:http://wyborcza.pl/7,155287,21388023,niemcy-zaakceptowaly-przejecie-opla-przez-francuzow.html#BoxBizLinkWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.