Skocz do zawartości

Nowa francuska marka


Miromat

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe co z angielskim bękartem Vauxhall'em...

 

Swoją drogą nie rozumiem, co po Opel PSA... PSA ledwo się z kłopotów, z pomocą Chińczyków, wyczołguje - a tutaj znowu chcą kasę wydawać... Opel nie ma niczego do zaoferowania w tej chwili, poza drogimi fabrykami w Niemczech pełnymi związków zawodowych...

 

No chyba ze chodzi o technologię EV - z Ampery i Bolta. To jedyny ciekawy element tej układanki...

 

Do tego cynik we mnie mówi, że w momencie kiedy Opel przestanie być częścią GM, statki z Chevroletami będą wpływały do portu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Negocjacje potwierdzone wczoraj - dziś dla Was , PSA ma przejąć większość % w GM Opel i GM Vauxhall.

PsA:

'PSA potwierdza ze prowadzi negocjacje z GM z incjatywa aby zwiększyć zysk i producyjnosc, włączając potencjalne przejęcie GM Opel. Nie ma pewności ze dojdziemy do porozumienia.'

GM: 'Od 2012 GM i PSA Group mamy 3 projekty które generują synergie dla obu firm[...] Ostatnio patrzymy na opcje rozszerzenia naszej współpracy[..] włączając potencjalne przejęcie Opel Vauxhall przez PSA Group'

A wiec koszt koszt i jeszcze raz koszt [..]

cd184a432b330feabe9329bb4dc16bb7.jpg

3 razy noże się teraz uda.

GM Opel/Vauxhall stracił US$257mil w 2016 i US$813mil w 2015.

Złe auta staną się jeszcze gorsze , Donfeng przeniesie pare fabryk z EU do China ....

Bye, bye Opel....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ciekawe co z angielskim bękartem Vauxhall'em...  

Swoją drogą nie rozumiem, co po Opel PSA... PSA ledwo się z kłopotów, z pomocą Chińczyków, wyczołguje - a tutaj znowu chcą kasę wydawać... Opel nie ma niczego do zaoferowania w tej chwili, poza drogimi fabrykami w Niemczech pełnymi związków zawodowych...

 

No chyba ze chodzi o technologię EV - z Ampery i Bolta. To jedyny ciekawy element tej układanki...

 

Do tego cynik we mnie mówi, że w momencie kiedy Opel przestanie być częścią GM, statki z Chevroletami będą wpływały do portu.

Automotive News (płatna subskrypcja) widzi to tak:

- zamykamy pare fabryk GM w EU, wywalamy do China,

- $$$ zaoszczędzona na stratach,

-$$$ ze sprzedaży idzie na partnerstwo z FCA i mamy GM-FCA.

Zakup FCA w EU daje GM to co oddają PSA - sieć dealerów i dostep do Marek które generują profit - e.g. maserati.

GM dostaje Jeep który teraz jest pierwszy raz od 76 lat globalny - dużo kasy do zrobienia.

Synergia dla obu, masywne cięcie kosztów i ilości pracowników, i dealerów. Czyli z business punkt widzenia to ma sens.

Chevrolet w EU - raczej nie??? GM uważa ze gospodarczo EU jest upadkiem, 'core business' ma się opierać na Asia-Pacific + USDM.

PSA- Opel widziane jest jako alternatywa dla VAG w EU. Nawet sprzedaż za $1 to GM pozbywa się kłopotu.

Połączony PSA-Opel miałby 16.3% rynku EU vs 24.1% VAG ( w 2016).

Znów patrząc na akcje - PSA poszło w górę 3.7%.

FCA akcje poszły w górę ...

Mniej konkurencji, większa ekonomia skali, to ma sens. A ze ludzie stracą- cóż ...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OZI napisał:

Automotive News (płatna subskrypcja) widzi to tak:

- zamykamy pare fabryk GM w EU, wywalamy do China,

- $$$ zaoszczędzona na stratach,

-$$$ ze sprzedaży idzie na partnerstwo z FCA i mamy GM-FCA.

Zakup FCA w EU daje GM to co oddają PSA - sieć dealerów i dostep do Marek które generują profit - e.g. maserati.

GM dostaje Jeep który teraz jest pierwszy raz od 76 lat globalny - dużo kasy do zrobienia.

Synergia dla obu, masywne cięcie kosztów i ilości pracowników, i dealerów. Czyli z business punkt widzenia to ma sens.

Chevrolet w EU - raczej nie??? GM uważa ze gospodarczo EU jest upadkiem, 'core business' ma się opierać na Asia-Pacific + USDM.

PSA- Opel widziane jest jako alternatywa dla VAG w EU. Nawet sprzedaż za $1 to GM pozbywa się kłopotu.

Połączony PSA-Opel miałby 16.3% rynku EU vs 24.1% VAG ( w 2016).

Znów patrząc na akcje - PSA poszło w górę 3.7%.

FCA akcje poszły w górę ...

Mniej konkurencji, większa ekonomia skali, to ma sens. A ze ludzie stracą- cóż ... emoji29.png

 

Nie twierdzę przecież, że GM nie ma w tym biznesu. Nie wiem, jaki sens ma Opel dla koncernu PSA. Ambicjonalny, żeby wyprzedzić Renault i być prawie jak VW? Bo różnica w ekonomii skali między 10% a 16% udziałem w rynku nie jest dramatyczna, a komplikacje okrutne. 

 

PSA ma się nieźle - zamówienia na najnowsze modele PSA - 2008, 3008 i 5008 - walą drzwiami i oknami. Jak zrobią jeszcze kilka dobrych modeli, to bez kupowania Opla będą mieli taki udział w rynku... Dlaczego mieliby sobie dokładać kulę u nogi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie twierdzę przecież, że GM nie ma w tym biznesu. Nie wiem, jaki sens ma Opel dla koncernu PSA. Ambicjonalny, żeby wyprzedzić Renault i być prawie jak VW? Bo różnica w ekonomii skali między 10% a 16% udziałem w rynku nie jest dramatyczna, a komplikacje okrutne. 
 
PSA ma się nieźle - zamówienia na najnowsze modele PSA - 2008, 3008 i 5008 - walą drzwiami i oknami. Jak zrobią jeszcze kilka dobrych modeli, to bez kupowania Opla będą mieli taki udział w rynku... Dlaczego mieliby sobie dokładać kulę u nogi?


Jak chcesz to osiągnąć żeby PSA sprzedało extra 1.6 mil aut?

Jak chcesz osiągnąć ekonomie i większy zysk na sztukę bez investycji, zwiększajac produkcje ?

Tu masz gotowa bazę - 1.6mil sprzedaży, z nieodpowiednim mixem - koszt.


Cytat:

PSA rozważa przejęcie aby zwiększyć ekonomie skali (koszt),
- dostać technologie Opel związane z EV,
- ograniczyć koszt dzięki wspólnej skali zamówień,
- ostatecznie masywnie obciąć koszt / produkcji, administracji, R&D,

Połączone PSA-Opel będzie miało 10+11 = 21 fabryk w EU. Spokojnie wywalasz 25%, dokładnie rozbierasz i przenosisz gdzie jest $$$ i popyt - China, Donfeng zadowolony, za malutkie $$$ zwiększa swoje zyski, jest sprzedaż.

Teraz, koszt ci masywnie zleciał, wywaliłeś 25% luda, sprzedałes fabryki (teoretycznie) do China, usprawniłes koszt na sztukę - zamawiasz więcej i TANIEJ od producentów części, R&D tez pod jednym dachem, sprzedajesz wiec więcej i po niższym koszcie, tez bym tak chciał, zamiast robić 6h dziennie, robić 3h i liczyć to samo.

PSA zyskuje - rynek, koszt idzie w dół = profit, nawet jeśli zrobisz jeden roczny 'odpis' na wywalenie ludzi i wypłacenie.

GM zyskuje - pojawia się opcja wywalenia czegoś co nie przynosi zysku od 1999.

Patrząc na ostanie dane(2016) Opel w D to jest zle i to bardzo,skoro prawie 1 na 8 sprzedanych w D Opel był sprzedany przez 'samorejstracje' u dealer-a aby ukryć % prawdziwego upustu od sugerowsnej ceny detalicznej (to są dane GM).

Donfeng zyskuje - extra produckją na CDM, fabryki tanio przeniesione.

Zyskuje tez klient w EU - jakaś teoretyczna przynajmniej konkurencja dla VAG.

Traci:
- EU robotnik,
- EU podatnik,







Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, noras napisał:

To tak jakby VAG wymyślił, że wycofa Skodę i VW - w efekcie czego klienci rzucą się masowo na Audi.

Ja jak mam kupić drogo, to zmieniając Chevroleta raczej wybiorę jakiegoś Japończyka ;]

8 godzin temu, grogi napisał:

 

Do tego cynik we mnie mówi, że w momencie kiedy Opel przestanie być częścią GM, statki z Chevroletami będą wpływały do portu. ;)

Tylko jest problem z siecią sprzedaży. 

Kiedyś Chevrolety sprzedawali u Opla, teraz musieliby zbudować sieć dystrybucji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, rwIcIk napisał:

Ja jak mam kupić drogo, to zmieniając Chevroleta raczej wybiorę jakiegoś Japończyka ;]

Tylko jest problem z siecią sprzedaży. 

Kiedyś Chevrolety sprzedawali u Opla, teraz musieliby zbudować sieć dystrybucji ...

 

Zrobi się model Tesli - po salonie jazd próbnych w większym mieście do pomacania, a konfiguracja i sprzedaż przez stronę WWW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, grogi napisał:

Nie wiem, jaki sens ma Opel dla koncernu PSA.

IMHO - Opel zniknie, jest zbędną konkurencją. PSA nie potrzebuje go jako marki - ma 3 swoje, gdzie widzisz miejsce dla Opla - jako tanią markę ? Czy może jako premium ? Żeby z Opla zrobić markę premium, PSA musiałoby włożyć w to dużo $$ i wchodzą kwestie nacjonalistyczne - Francuzi robiący z niemieckiej marki markę premium ??

Raczej przejęcie rynku, fabryk, technologii (na których pojawią się znaczki peżot/citroen) i zaoranie Opla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, noras napisał:

IMHO - Opel zniknie, jest zbędną konkurencją.

Też to w ten sposób widzę. Przejęcie technologii, pozostawienie niektórych zakładów i likwidacja konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, noras napisał:

IMHO - Opel zniknie, jest zbędną konkurencją. PSA nie potrzebuje go jako marki - ma 3 swoje, gdzie widzisz miejsce dla Opla - jako tanią markę ? Czy może jako premium ? Żeby z Opla zrobić markę premium, PSA musiałoby włożyć w to dużo $$ i wchodzą kwestie nacjonalistyczne - Francuzi robiący z niemieckiej marki markę premium ??

Raczej przejęcie rynku, fabryk, technologii (na których pojawią się znaczki peżot/citroen) i zaoranie Opla.

 

Żeby istnieć na dużym i zamożnym, ale też konserwatywnym rynku niemieckim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, marcindzieg napisał:

Ciekawe jak to zniosą właściciele Łopli, którzy myślą że jeżdżą niemieckim premium ;]

 

Mam Opla ale nie myślałem, że to auto klasy premium. :) A co do wątku to Opel nadal będzie kojarzony z D, nawet jak właściciel będzie z F. Tak samo jak Volvo kojarzone jest z S, choć właściciel jest z CHN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bergerac napisał:

Marka zostanie i będzie oddzielną siecią dystrybucji. A Citroen i Peugeot to nie konkurują teraz ze sobą ?

Serio uważasz, że konkurują ? Mając ten sam produkt ? Przecież finalnie $$ ląduje w tej samej kieszeni.

Utrzymanie odrębności Opla byłoby bez sensu, generowałoby koszty R&D, odrębności w zakresie dostawców części, szkoleń dla serwisów itp ...

Jedyne co może się stać, to Opel jako "badge engineering" Peżota. Czyli na 208 lepimy "Opel Corsa" itd ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, noras napisał:

Serio uważasz, że konkurują ? Mając ten sam produkt ? Przecież finalnie $$ ląduje w tej samej kieszeni.

Utrzymanie odrębności Opla byłoby bez sensu, generowałoby koszty R&D, odrębności w zakresie dostawców części, szkoleń dla serwisów itp ...

Jedyne co może się stać, to Opel jako "badge engineering" Peżota. Czyli na 208 lepimy "Opel Corsa" itd ...

 

Popatrz sobie na Citroen C4 (Grand) Picasso oraz nowe Peugeot 3008 i 5008... Konkurują? A mechanicznie to praktycznie identyczne auto...

 

peugeot_3008_1605styp_001_0.jpg?itok=ieB

 

2015-citroen-c4-picasso-14.jpg 

Co za problem zrobić jeszcze dwa nowe modele, i innym wnętrzem - i sprzedawać jako niemieckie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, noras napisał:

Lepiąc "Opel Astra" na 308 i "Opel Insignia" na 508 ? Niemcy to łykną ?

 

moim zdaniem jedyne co się ewentualnie zmieni to właściciel. Dla klienta nic. Dalej opel będzie oplem, tylko że kasa na samym końcu będzie płynęła gdzie indziej. Właścicielem Volvo np. są Chińczycy i w zasadzie nic się nie zmieniło. Auta nie stały się nagle kopiami jakichś chińskich wynalazków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maro_t napisał:

 

moim zdaniem jedyne co się ewentualnie zmieni to właściciel. Dla klienta nic. Dalej opel będzie oplem, tylko że kasa na samym końcu będzie płynęła gdzie indziej. Właścicielem Volvo np. są Chińczycy i w zasadzie nic się nie zmieniło. Auta nie stały się nagle kopiami jakichś chińskich wynalazków

 

Jeśli transakcja dojdzie do skutku, to zmieni się z pewnością wiele. Dla klienta salonu prawie nic, ale auta będą miały dużo więcej więcej wspólnych części żeby obniżyć koszty projektowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio uważasz, że konkurują ? Mając ten sam produkt ? Przecież finalnie $$ ląduje w tej samej kieszeni.
Utrzymanie odrębności Opla byłoby bez sensu, generowałoby koszty R&D, odrębności w zakresie dostawców części, szkoleń dla serwisów itp ...
Jedyne co może się stać, to Opel jako "badge engineering" Peżota. Czyli na 208 lepimy "Opel Corsa" itd ...


Totalnie odwrotnie. Strategia 'one shop - 3 different windows'.

Operacje, R&D, admin = jeden sklep.

Rozne okna w zaleznosci od klienta, Opel dla ciebie, Pug dla mnie.

Oszczednosci nie sa na wystawie, czy tsk jak tu w salonie, oszcednosci sa w operacjach i kosztach ktorych klient nie widzi.

Przyklad np VAG Audi i VeeDub maja osobne okna, ten sam sklep. Kasa idzie do jednego worka.

Virgin Mobile w wielu krajach nalezy do glownego.operatora, jako MVNO, inny marketing inny klient, dklep ten sam.

Nie = nikt Opel nie zabije, to byloby bez sensu, stracic marke ktora daje ci 1.6m extra sztuk. Ot z czasem pod skora Pug, Opel, Citroen bedzie to samo; ta sama platfarma, ten sam silnik, ten sam plastik z tego samego.kibla....

Czyli oszcednosci ktorych klient nie widzi.

Oczywiscoe zawsze mozesz isc do konkurencji jak dzis nie lubisz Citroen = ide wydac moje €€€ u Peugeot ....

Fuj nie kubie tych przebrzydlych F = ide do konkurencji = Viva la USA, viva la Opel! Tam zostawiam pieniadze.

Zosada sklepu z innymi oknami zadzialala tak jak miala.... ja siedze z tylu budynku i licze kase....

Sent from my Galaxy S8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
moim zdaniem jedyne co się ewentualnie zmieni to właściciel. Dla klienta nic. Dalej opel będzie oplem, tylko że kasa na samym końcu będzie płynęła gdzie indziej. Właścicielem Volvo np. są Chińczycy i w zasadzie nic się nie zmieniło. Auta nie stały się nagle kopiami jakichś chińskich wynalazków



Zmieniło się wiele w 'product sourcing'. Popatrz skąd USDM bierze S60. Było wiele dyskusji na US forums jak będzie z Q - 'ja tego nie kupię' etc

I nic nie zmieniło się nic ... prawie. Popatrz na 2016 auta z największa utrata wartości w USDM - S60 tam jest - 50%!

Ale. To pokazuje ze w przyszłości można wiele produktu zamiast w EU fabrykach robić - robić taniej gdzie indziej. Świadomych klientów jest mało....

Jeździłem masa indyjskich aut 🇮🇳
Hyundai i20, Ford EcoSport, No właśnie 99.9% klientów nawet tego nie wie. .. i20 był swego czasu najpopularniejszym autem dla nastolatków.... auto z India ...

O za różnica teraz czy BMW 3/5 series jest Masę in South Africa czy od MY18 jest Made in Mexico. Jetta jeżdżąca po EU drogach tez EU nie widziała .... dalej w schowku Burito siedzi

Zmiana jest ogromna dla EU robotnika - zniknął, i podatnika - znikający robotnik już podatku nie zapłaci, nie wyda w sklepie etc. A Mexico się cieszy....

Pojawił się jednak ostatnio 1 problem - ptekcjonisn z Trump. I może się okazać ze tu bedziebtak samo. D powie Pug 'Nein' - ale czy to coś zmieni????




Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, grogi napisał:

Co za problem zrobić jeszcze dwa nowe modele, i innym wnętrzem - i sprzedawać jako niemieckie... 

Czyli to o czym piszę - R&D Opel znika, "Opel Corsa" staje się kolejną wersją samochodu klasy B by PSA. Jak wjedziesz na kanał, to siedzący w kanale mechanik nie rozpozna, czy to Corsa, 208, czy C3.

55 minut temu, maro_t napisał:

Właścicielem Volvo np. są Chińczycy i w zasadzie nic się nie zmieniło.

Zauważ, że Chińczycy nie mieli marek konkurujących z volvo na tych samych rynkach. Opel jest bezpośrednim konkurentem peżota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamkną fabryki w UK. Przerzuca produkcje astry do Polski. IMO trzeba było zrobić fabrykę Chevroleta w PL i sprzedawać tanie modele



Astra poza EU jest totalna klapa, porównywalna tylko z Vectra sprzed ok 10 lat.

Problemem z UK jest spadający funt - czyli GM traci na wymianie, patrzę na wyniki prawie -$300mil.


Teraz, produkcja we wszystkich GM fabrykach w EU za 2016 rok była na poziomie 63%. Czyli de facto możesz od razy zamknąć 1/2 i nic nie tracisz (nie mówię o polityce)

Obecna strategia GM przewiduje ze Opel będzie 100% EV do 2030.

Jeden problem - wbrew dumie EU ... Opel nie ma ani jednej wartości intelektualnej do EV

Wszelkie patenty są własnością GM Chevrolet

Czyli Barra pozbywamy się EU - słynny cytat - 'lepiej przestać produkować auta niż tracić na każdej sztuce'.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OZI napisał:

 


Totalnie odwrotnie. Strategia 'one shop - 3 different windows'.

Operacje, R&D, admin = jeden sklep.

Rozne okna w zaleznosci od klienta, Opel dla ciebie, Pug dla mnie.

Oszczednosci nie sa na wystawie, czy tsk jak tu w salonie, oszcednosci sa w operacjach i kosztach ktorych klient nie widzi.

Przyklad np VAG Audi i VeeDub maja osobne okna, ten sam sklep. Kasa idzie do jednego worka.

Virgin Mobile w wielu krajach nalezy do glownego.operatora, jako MVNO, inny marketing inny klient, dklep ten sam.

Nie = nikt Opel nie zabije, to byloby bez sensu, stracic marke ktora daje ci 1.6m extra sztuk. Ot z czasem pod skora Pug, Opel, Citroen bedzie to samo; ta sama platfarma, ten sam silnik, ten sam plastik z tego samego.kibla....

Czyli oszcednosci ktorych klient nie widzi.

Oczywiscoe zawsze mozesz isc do konkurencji jak dzis nie lubisz Citroen = ide wydac moje €€€ u Peugeot emoji10.png ....

Fuj nie kubie tych przebrzydlych F = ide do konkurencji = Viva la USA, viva la Opel! Tam zostawiam pieniadze. emoji18.png

Zosada sklepu z innymi oknami zadzialala tak jak miala.... ja siedze z tylu budynku i licze kase....

Sent from my Galaxy S8
 

 

dokładnie tak, proste i logiczne :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym "sklepie" u nas GM sprzedawał 3 marki - Saab, Opel i Chevrolet.
Nie wypaliło.
 
GM-3.jpg



Nie oto chodzi. Jeden sklep, 3 wystawy - to nie dla klienta, jeden sklep jest po za wiedza klienta. Trzy marki pod jednym dachem to totalnie odwrotność tej strategii.

Popatrz na Skoda> VeeDub> AUDI, w oczach klienta to oddzielne marki - ach to wzdychanie do 'Der Pasnik' na AK 🛴, perfekcyjna strategia jednego sklepu. Ile % Audi ma wspólnego ze Skoda?

Ze punktu Admin/R&D/ops - 100%, ta sama platforma, ci sami dostawcy, ten sam cykl obsługi - można powiedzieć ze 80% życia produktu przechodzi przez te same raczki.

20% to twoja indywidualna różnica - dostosowanie do sklepu, I liczymy za Audi A4 -'Der Pasnik' + 20%.

Rzeczywisty koszt będzie pewnie 1-2%, ale dostosowujemy do tej wystawy/okna - klient Premium/Premium cena.

15d155c83c77c11bf843d8319f616bab.jpg

Jeden sklep - dwie wystawy ...






Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OZI zrozumiałem, że to witryny w jednym sklepie - tak było w salonie obok mnie - jeden budynek, ale auta stały w dwóch oddzielnych halach z osobnymi witrynami.

Teraz rozumiem, że chodzi o osobne salony z jednym managementem gdzieś w tle :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=129025]OZI[/mention] zrozumiałem, że to witryny w jednym sklepie - tak było w salonie obok mnie - jeden budynek, ale auta stały w dwóch oddzielnych halach z osobnymi witrynami.
Teraz rozumiem, że chodzi o osobne salony z jednym managementem gdzieś w tle :ok:
@rwIcIk - cool bananas - tak sie caly ten koncept nazywa.

Rozne marki, inny klient pozorna konkurencja, a to to samo. Tak jak dawniej - 'Opel to ' idziemy do konkurencji - Hello Chevy '

Ciekawie bedzie jak zrobić re-branding PSA.

Mamy teraz AFAIK Opel-Pug na tym samym poziomie, gdzies cos bedzies musial podzielic jak VAG.

DS na samej gorze, Pug jak VW, Opel zostawiasz jako Skoda. Citroen - odsobno, inny typ klienta z takimi autami jak Cactus

To wskazuje na max ciecie kosztow w Opel IMVHO.

Zobaczymy ale jesli to poszlo do prasy i my o tym wiemy to wyglada ze jest to bardzo zaawansowane ...

Mary Barra jest w D obecnie, wiec wygląda ze koncowy etap - pewnie pare tygodni.

GM nowa strategia SUV i pick ups dziala. EU sama jest winna pogoni za krzywoscia banana - normy EURO cos tam dodaja mase kosztu do.R&D i ceny, przykladem jest nowy Golf u mnie.

Wersja bieda, nizej nie da sie kupic, to 1.4l 140KM. EU dostaje 1.5l nowy silnik.
VW Oz mowi, ze nie sa w stanie konkurowac cenowo jesli 1.5l bylby wersja bieda. W ogole go nie ma. Nastepny to Golf GTI.

Ditto z nowym Hyundai i30, 2.0l w wersji bieda, przeniesiony z obecnej generacji.

GM twierdzi ze EU regulacje kosztuja ich tyle kasy, ze produkcja jest po prostu nie oplacalna ...

Szkoda jedynie ludzi ....


Sent from my Galaxy S8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Slyszales, zeby skrzynie padaly w nowej Astrze?

 

 

Na forum Astry był temat tych skrzyń. Winą ich padania był źle dobrany olej. Około trzy lata temu zmieniono olej chyba z mineralnego na syntetyk i problem padających skrzyń zniknął. Więc nawet przy zakupie starszych używek można łatwo zniwelować ryzyko padnięcia skrzyni poprzez wymianę oleju na lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, spad napisał:

 

Na forum Astry był temat tych skrzyń. Winą ich padania był źle dobrany olej. Około trzy lata temu zmieniono olej chyba z mineralnego na syntetyk i problem padających skrzyń zniknął. Więc nawet przy zakupie starszych używek można łatwo zniwelować ryzyko padnięcia skrzyni poprzez wymianę oleju na lepszy.

 

A nawet ja padnie, to mozna to naprawic za stosunkowo nieduze pieniadze :ok:

IMHO nie ma co skreslac auta z tego powod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mamy liste fabryk do zamkniecia:

 1. Ellesmere Port

2. Russelsheim

3. Rennes

4. Villaverde

 

Zaklady sa przyjmowane na

 

Ellesmere Port w pierwszym roku po przejeciu

Russelheim - w ciagu 3 lat

Villaverde - ditto

Rennes - polityka - moze nie zamkna....

 

W5sCwmB.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Marcus napisał:

No to może Chevrolet wróci?

Ciekawym co GM planuje z rynkiem europejskim dla swoich marek :hmm:

Ciekawe co z siecią sieci sprzedaży ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AstraC napisał:

... Ford jakoś lepiej z Volvo postąpił.

Ujeżdżałem focusa z technologią antykorozyjną Volvo.

Ford wtedy dawał 12 lat gwarancji na blachy.

Po trzech latach zaczęły się problemy i właściwie co roku było coś robione z powodu rudej.

Po 12 latach pozbyłem się go (zaryzykował kolega z AK). Gdyby nie korozja to pewnie bym do dzisiaj jeździł focusem z 2000 roku bo reszta nie sprawiała żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Marcus napisał:

Ujeżdżałem focusa z technologią antykorozyjną Volvo.

Ford wtedy dawał 12 lat gwarancji na blachy.

Po trzech latach zaczęły się problemy i właściwie co roku było coś robione z powodu rudej.

Po 12 latach pozbyłem się go (zaryzykował kolega z AK). Gdyby nie korozja to pewnie bym do dzisiaj jeździł focusem z 2000 roku bo reszta nie sprawiała żadnego problemu.

 

Czyli Ford postąpił lepiej, GM jeszcze z patentami namieszało i w zasadzie nowy właściciel Saaba jak pamiętam nie był w stanie nawet kontynuować produkcji. :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawym co GM planuje z rynkiem europejskim dla swoich marek :hmm:
Ciekawe co z siecią sieci sprzedaży ...

@rwIcIk

Nic narazie.
Większość analityków twierdzi ze New-small GM nie uważa rynku EU za istotny.

Chyba należy się z tym zgodzić.

$$$ przynoszą głównie trucks/SUV w USDM i middle class/SUV na CDM .

GM calkowicie wycofalo sie z Indonesia,
- wycofalo sie z programu rządowego 'Eco Car 2' Thailand - ultra low emission vehicles
- zamyka 3 fabryki u mnie

1. Za silna pozycja Toyota
2. Za mało $$$ na takich autach
3. Za drogi robotnik i za duża konkurencja na rynku.


Punkt 2 jest ciekawy - bo to kopia EU wymagań, czyli de facto GM nie opłaca się wydawać x$$$ na R+D i sprzedawać silniki jakieś 1.0l Turbo na EU, skoro wymagania EU od środowiska zabijają im całkowicie zysk.

Wiec GM pozostanie w US, China, Pld. America, Asia, ale tylko tam gdzie jest zysk.

Z punktu widzenia akcjonariuszy to ma sens...

Gorzej jak się GM potchnie po drodze ...

We are focusing our investments where the opportunity for GM’s growth is greatest,”


ccab0c0a1485dc7d0aa3661435fd3e5a.jpg

Następna faza po paru latach będzie export GM Made in China do EU.

Popatrz ze Buick Envision jest Made in China - export do US. Lud kupuje, w koncu to GM (ergo Made in US) nie

3ee0e6f96469d67421c840795203c4d0.jpg

Inny Buick Cascada - Made in Poland , lud tez kupuje. Żnow - Buick - Cascada? A pewnie klepany w NY State w koncu tam wodospad maja ...

Wiec jak zacznie GM obojętnie pod jaka marka - Chevy- z Made in China przychodzić to Lud będzie coś mówił?

Nie ... IMVHO.




Sent from my iPhone using Tapatalk

No i znana cena jaka GM chce za Opel.

$1bil w gotowce - cash is king

I ... $1bil w zobowiazaniach

Porozumienie moze zostac osiagniete w najblizszy Czwartek

605820421bbce6f351cb2cf7150c7f33.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2/16/2017 o 13:33, spad napisał:

 

Na forum Astry był temat tych skrzyń. Winą ich padania był źle dobrany olej. Około trzy lata temu zmieniono olej chyba z mineralnego na syntetyk i problem padających skrzyń zniknął. Więc nawet przy zakupie starszych używek można łatwo zniwelować ryzyko padnięcia skrzyni poprzez wymianę oleju na lepszy.

 

Nie prawda, wymiana oleju nic nie dawała, nawet od nowości. Co więcej w różnych markach były rózne oleje i raczej wszystkie nie były złe :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.