Skocz do zawartości

Jaki nowy samochód do 130 tys. Głowa mnie już boli:)


Elk_111

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,  
Stoję przed dylematem zakupu nowego samochodu. Z racji pracy którą wykonuje będzie to samochód leasingowany który bedzie robić min 30 tys km rocznie. Długość leasingu to około 4 lata. Budżet jakim dysponuje to 110 - 130 tys zł brutto. Wolałbym się zbliżyć bliżej 110 ale jeśli będzie warto to mogę naciągnąć nawet do 140 (to totalne max). Moje wymagania :
1. Diesel (spalanie jest kluczowe, w trasie musi palić max 6,5 / 100km) 
2. Duży wygodny (raczej kombi, ewentualnie SUV). Sedan też spoko ale z dużym bagażnikiem
3. Nie VW/Audi (po prostu :)
4. Musi mieć dużo kuni (aktualnie mam 210KM Diesla w saabie 9-3 i nie chce jeździć wolniejszym autem )

Czy na serio w moim budżecie nie ma nic lepszego od nowego Superb 2,0 190KM? Nie chce za bardzo jeździć kolejna Skoda po Polsce ale wychodzi to najkorzystniej... 

PS - będę miał do sprzedania Saaba 9-3 Aero TTiD z roku 2009, auto z Polskiego salonu,  serwisowane w Cinsoft.pl . Olej zawsze co 10 tys km,  wyrzucona cała ekologia (klapy, DPF, EGR), kompletny rozrząd robiony tydzień temu. Auto całkowicie bezwypadkowe, kupione od osoby prywatnej. Przebieg 210 tys km aktualnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, K3 napisał:

Diesel min 210KM i 6,5l/100km... Dobre... ;]

Mój saab średnio pali 6,7. W trasie jestem w stanie zrobić spokojnie 6,2. W miescie do 8

A to starszej generacji Multijet jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Elk_111 napisał:

PS - będę miał do sprzedania Saaba 9-3 Aero TTiD z roku 2009, auto z Polskiego salonu,  serwisowane w Cinsoft.pl . Olej zawsze co 10 tys km,  wyrzucona cała ekologia (klapy, DPF, EGR), kompletny rozrząd robiony tydzień temu. Auto całkowicie bezwypadkowe, kupione od osoby prywatnej. Przebieg 210 tys km aktualnie 

aha. czyli cały ten warszawski smog to głównie przez Ciebie... i jeszcze tak publicznie na forum chwalić ze moje auto smrodzi... :(

 

Tez mialbym dylemat co do zakupu. D klasa z dieslem tej mocy w budzecie 110 bedzie slabo. 130 to szkoda wydawac z drugiej strony na marki budzetowe.

 

skoro VW/Audi nie - to Skokda i Seat tez bym odrzucil...
P508 - to lipa na maksa jesli chodzi o "całokształt"

C5 nieeeee

Talisman - choroby wieku dziecięcego

Japonia? nie bardzo umieją diesle...

 

Kupiłbym coś z obszaru Cklasa kombi, 3er kombi itp. auto 1-2 letnie, z salonu, na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, wujekcybul napisał:

Julia z dieselem Chiba tez się nie zmieści.

 

no nie, 5.900 za dużo ;)

 

http://stock.alfaromeo.pl/40554/alfa-romeo-giulia-22-turbo-diesel-150-km-mt6?marka=alfa-romeo&model=giulia&sortowanie=od-najtanszej&pokaz=10&opened=0&adv=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha. czyli cały ten warszawski smog to głównie przez Ciebie... i jeszcze tak publicznie na forum chwalić ze moje auto smrodzi... 
 
Tez mialbym dylemat co do zakupu. D klasa z dieslem tej mocy w budzecie 110 bedzie slabo. 130 to szkoda wydawac z drugiej strony na marki budzetowe.
 
skoro VW/Audi nie - to Skokda i Seat tez bym odrzucil...
P508 - to lipa na maksa jesli chodzi o "całokształt"
C5 nieeeee
Talisman - choroby wieku dziecięcego
Japonia? nie bardzo umieją diesle...
 
Kupiłbym coś z obszaru Cklasa kombi, 3er kombi itp. auto 1-2 letnie, z salonu, na gwarancji.

Sorry a gdzie ta lipa w 508? Ja jakoś nie mogę dostrzec w czym niby ten samochód jest gorszy od przeciez najlepszego passata... chyba w tym ze sto razy lepiej się prezentuje, choć ten nowy passat to i tak im nawet wyszedł. Ale 508 jest o wiele tańsze. Wspomniane c5 też bardzo fajne auto i mysle ze sa w budżecie do ogarnięcia.

Wysłane z mojego SM-J510FN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Elk_111 napisał:

Mój saab średnio pali 6,7. W trasie jestem w stanie zrobić spokojnie 6,2. W miescie do 8

A to starszej generacji Multijet jest

 

Właśnie dlatego pali mniej. Ten nowe muszą spełniać normy spalin. Co niestety sporo zwiększa spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, tirowiec199 napisał:


Sorry a gdzie ta lipa w 508? Ja jakoś nie mogę dostrzec w czym niby ten samochód jest gorszy od przeciez najlepszego passata... chyba w tym ze sto razy lepiej się prezentuje, choć ten nowy passat to i tak im nawet wyszedł. Ale 508 jest o wiele tańsze. Wspomniane c5 też bardzo fajne auto i mysle ze sa w budżecie do ogarnięcia.

Wysłane z mojego SM-J510FN
 

miałem to przez 3 lata. i w zyciu bym tego nie kupił ponownie, ani nikomu nie polecił.

 

i osobiscie srednio mnie interesuje jego porownanie z Passatem, bo vaga tez unikam (chociaż mniej niż P508 spowodował że unikam Peugeota)... 

 

ALE... moje uwagi (mozna powiedzieć - ze dokladnie tez m.in. w tym jest gorszy)...

- prowadzenie, gumowe na maksa (wersja GT jezdzi lepiej, ale nadal) - btw. troche żenada robić 2 wersje zawiasu zależności od "pakietu", ktory kupujesz...

- wnętrze - totalny brak schowków, projektant junior jakiś...

- komputer pokładowy najwolniejszy chyba ze wszystkich producentów - czas w jakim po odpaleniu auta zyskuje gotowość jest żałosny (miałem przedlift z navi)... wiele razy było tak ze ruszałem i musiałem czekać az się "załaduje nawigacja" i zacznie pracować

- zawias - głośny. na mrozie nawalał jak w skodzie favorit (i nie chodzi o luzy a o sposób pracy)

 

+ ogólne wrażenie bylejakości w wykonaniu tego auta - czy od strony wnętrza, czy mechaniczne. ale to bardzo sugiektywna kwestia.

+ gowniany silnik 1.6 THP (rozrząd!).

+ drobne awarie, które dodatkowo kopią leżącego.

 

co do prezentacji - nie ma znaczenia. zarowno passat jak i 508 są plastikowe jak cała obecna motoryzacja. to zadne kryterium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy takich kryteriach kupiłem mondeo kombi wersja titanium plus pakiet biznes, Lech  i jeszcze jakiś pakiet. Silnik 2.0 180km. 

Spalanie jak się normalnie jezdzi pokazuje 6.1 wg tankowania 6.5, autostrada i 180-200 pali 7,6.

Po przesiadce z Mazdy 6 2012 2.2 175km jestem zadowolony. Samo wyciszenie mondeo to niebo a ziemia do Mazdy

Skoda była bardzo droga ok 160za podobne auto, passat nie wiem bo mnie nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dunkin napisał:

Ja przy takich kryteriach kupiłem mondeo kombi wersja titanium plus pakiet biznes, Lech  i jeszcze jakiś pakiet. Silnik 2.0 180km. 

Spalanie jak się normalnie jezdzi pokazuje 6.1 wg tankowania 6.5, autostrada i 180-200 pali 7,6.

Po przesiadce z Mazdy 6 2012 2.2 175km jestem zadowolony. Samo wyciszenie mondeo to niebo a ziemia do Mazdy

Skoda była bardzo droga ok 160za podobne auto, passat nie wiem bo mnie nie interesuje.

zapomniałem o Mondeo... faktycznie - z marek budzetowych to w sumie jest opcja do rozważenia...

 

w sumie sporo postów upłynęło zanim zaczęły się wymysły o spalaniu. powiedz jakim cudem przy 180 pali Ci 7.6 skoro Zachar testując dla autocentrum ten silnik przy 146 licznikowych uzyskał 8.1? kit już z precyzją i metodyką pomiaru autocentrum, ale przy 180 masz już na bank 10 w górę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, fakt że dopiero przejechałem 5k. Mazda przy takiej prędkości paliła 8,9-9,3. Wg dystrybutora.

Mondeo maks pokazało spalanie 7,8. Prędkość przelotowa 180, może to jest klucz.. Może jeżdżę z wiatrem? Może pogoda ma wpływ..

Nie będę się spprzeczal bo nie o to chodzi, nie będę też nikogo przekonywał.

Np Mercedes c 184km kompresor przy 180 pali ok 12l.

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

w sumie sporo postów upłynęło zanim zaczęły się wymysły o spalaniu. powiedz jakim cudem przy 180 pali Ci 7.6 skoro Zachar testując dla autocentrum ten silnik przy 146 licznikowych uzyskał 8.1? kit już z precyzją i metodyką pomiaru autocentrum, ale przy 180 masz już na bank 10 w górę.

 

 

Już mówię jak jedziesz przez 80% czasu te 140 i czasami depniesz do 180 później TIR i lecisz 90. Moment 180 zapamiętałeś i tak to sobie kreujesz. Gaz w podłodze na niemieckiej autostradzie przy małym ruchu Łódź-wawa przy 115KM w kiła. Średnia z 45 minut i cały czas rosła. Osiągnąć 12 to żaden problem.

78006ca8772c824e262453a81907c137.jpga247763c69de7777f27e6157832c8d2a.jpg948388894bb1c93afa76284bee3cb188.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Muzyk napisał:

Talismana skreśl, a jak nie chcesz wierzyć, to przejrzyj wezwania do serwisu od momentu premiery, nie ma miesiąca żeby nie było wezwania...

RÓWNIEŻ NIE POLECAM WIECEJ STOI  w servisie niż jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muzyk napisał:

Talismana skreśl, a jak nie chcesz wierzyć, to przejrzyj wezwania do serwisu od momentu premiery, nie ma miesiąca żeby nie było wezwania...

 

Nowe Megane tez takie udane? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Piotrus napisał:

Na BMW 3GT jest teraz fajna oferta dla firm, dają -25% rabatu. Jakbys wzial 320d w manualu to bys się zmieścił w 140 kPLN. 

Tyle ze nie potrafia zrobic przejrzystej strony internetowej - wiem ze to nie zmienia konstrukcyjnie auta - ale za to denerwuje potencjalnego nabywcę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Piotrus napisał:

Na BMW 3GT jest teraz fajna oferta dla firm, dają -25% rabatu. Jakbys wzial 320d w manualu to bys się zmieścił w 140 kPLN. 

Ale to trochę mulowate i będzie ciężko sprzedać bez automatu. Generalnie kupi bez automatu nie nic na tym nie zyska. 

To co teraz zaoszczędzi potem odda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KvM napisał:

Ale to trochę mulowate i będzie ciężko sprzedać bez automatu. Generalnie kupi bez automatu nie nic na tym nie zyska. 

To co teraz zaoszczędzi potem odda. 

Osiągi 320d są na poziomie wspomnianego Superba, z automatem masz trochę racji tyle że może być tak że płaci firma i dla pytającego nie ma kompletnie znaczenia utrata wartości i wartość rezydualna, za to jest nieprzekraczalny budżet.

 

Zresztą można zamienić navi business na AT i też pewnie zmieści się w budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój teść i ź

2 minuty temu, KvM napisał:

No nie wpadłem na to, że ktoś może wybrać navi zamiast automatu...

A widzisz, mój teściu i żona należą do tej grupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Elk_111 napisał:

1. Diesel (spalanie jest kluczowe, w trasie musi palić max 6,5 / 100km) 
2. Duży wygodny (raczej kombi, ewentualnie SUV). Sedan też spoko ale z dużym bagażnikiem
3. Nie VW/Audi (po prostu :)
4. Musi mieć dużo kuni (aktualnie mam 210KM Diesla w saabie 9-3 i nie chce jeździć wolniejszym autem )

A może jakiś pic up pięcioosobowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, fred77 napisał:

Niemal każdy. Te obecne wozy Pick up to już nie to co jakiś Uaz czy Honker. To wygodne, wszystkomające wozidła.

 

LOL, Przejedz sie takim pick upem z predokosciami 150-160km/h po autostradzie I daj znac jak bylo :hehe:

Poza tym ne wiem czy jest na rynku jakikolwiek pick up za 130kPLN o mocy ponad 200KM.

Jak zwykle na temat :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

LOL, Przejedz sie takim pick upem z predokosciami 150-160km/h po autostradzie I daj znac jak bylo :hehe:

Oczywiście, że jeździłem i dramatu nie ma.

 

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

Poza tym ne wiem czy jest na rynku jakikolwiek pick up za 130kPLN o mocy ponad 200KM.

Nie potrzeba 200KM by takim większym wozem pojechać 160km/h. Pojedzie spokojnie.

 

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

Jak zwykle na temat :ok:

Jak nie na temat? Zapytał to podpowiedziałem. Co tu złego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie na temat? Zapytał to podpowiedziałem. Co tu złego?

Żeś wyskoczył jak filip z konopi z pickupem. Jedyny który ma jeszcze w miarę zawieszenie komfortowe to ram ale nie w tym budżecie. Nawet na siłę nie da się polecać tego typu aut do tych wymagań a ty jednak się wbiles i mendrkujesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jetbang napisał:

@Elk_111 popatrz na talismana ... niejezdzilem tym ale wewnatrz mi sie podoba 

 

 

Jak ktoś dużo jeździ to jest to irytujące auto (miałem okazję przetestować), głównie przez ten cholerny "tablet" dający po oczach na dłuższą metę i nieintuicyjną obsługę. Prowadzenie też pozostawia do życzenia - brak czucia

 

W taj cenie rozsądek podpowiada tylko Superba - zapewne będzie też go łatwiej odsprzedać w przyszłości + mniejsza utrata wartości od francuza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Chorzyn napisał:

 

Jak ktoś dużo jeździ to jest to irytujące auto (miałem okazję przetestować), głównie przez ten cholerny "tablet" dający po oczach na dłuższą metę i nieintuicyjną obsługę. Prowadzenie też pozostawia do życzenia - brak czucia

 

W taj cenie rozsądek podpowiada tylko Superba - zapewne będzie też go łatwiej odsprzedać w przyszłości + mniejsza utrata wartości od francuza

 

Ja nie neguje superB bo sam sie do niego przymierzalem choc ze wzgledow podatkowych oraz czasu oczekiwania niestety zakupilem 3 letniego zamiast nowego. 

 

Natomiast kolega szuka alternatywy dla superb ...  

Nie jezdzilem talismanem ... na postoju wydaje sie byc ok

 

A co dodatkowo w tych pieniadzach mozna miec z tymi wymaganiami ... 

Bardzo duzo sie pojawia autek o ile zejdzie sie z moca do 150 KM... pytanie czy by to mi wystarczylo ... wydaje sie ze tak... nowy xtrail ze 130 konnym silnikiem jechal identycznie jak stary ktory mial 150

Nowe silniki sa chyba troszke lepiej ulozone ...

 

Ale to niech sie wypowie autor watku ;)

 

Ps. Ja dla siebie samego i tylko dla mnie zakupilbym bogata wersje mazdy cx3 ... w benzynie 4x4 ... aaaaaaalbo no cx5 troche biedniej ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, jetbang napisał:

 

nowy xtrail ze 130 konnym silnikiem jechal identycznie jak stary ktory mial 150

 

Po asfalcie, po płaskim i bez obciążenia. Ale jeśli go załadujesz, zapniesz coś na hak lub zjedziesz z asfaltu to poczujesz różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał:

 

Po asfalcie, po płaskim i bez obciążenia. Ale jeśli go załadujesz, zapniesz coś na hak lub zjedziesz z asfaltu to poczujesz różnicę.

 

starym jeździłem po budowach i ok było ... nowym nie dane mi było ... choć nowy to bardzo przyjemne autko ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jetbang napisał:

 

starym jeździłem po budowach i ok było ... nowym nie dane mi było ... choć nowy to bardzo przyjemne autko ...

 

Mi się też spodobał. Ale nie dali diesla + automat + 4x4 to niech spadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, marcinur napisał:

Czyli jednak zmiana nazwy nie wystarczyła i złe geny po L2 zostały?

 

Hmmm mam LII po FL i złego słowa nie powiem :) ale ten nowy to faktycznie musi coś być na rzeczy bo dużo słyszę że stoją po serwisach...

 

Do auta wątku - jakbym miał kupować nowy samochód to tylko taką markę która trzyma dobrze cenę by dało się to w rozsądnej kasie sprzedać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jetbang napisał:

 

to jest problem ogólnie znany niestety :(

 

Podobno mają być nowe konfiguracje, m.in. taka ale ja już kupiłem co innego.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ryb napisał:

 

Podobno mają być nowe konfiguracje, m.in. taka ale ja już kupiłem co innego.

;)

 

heh ... za troche lepiej jak rok ja bede coś zamawiał ... i nie wiem w sumie co ... :(

przy listopadowej wymienie auta już miałem kociokwik ... i tyle tego ... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jetbang napisał:

 

heh ... za troche lepiej jak rok ja bede coś zamawiał ... i nie wiem w sumie co ... :(

przy listopadowej wymienie auta już miałem kociokwik ... i tyle tego ... :(

 

Jeśli się nie boisz awarii to zobacz nowego Discovery Sport.

:ok:

 

Ale do jazdy na budowy ja bym wziął Jeepa Cherokee w wersji Trailhawk  (koniecznie w tej wersji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ryb napisał:

 

Jeśli się nie boisz awarii to zobacz nowego Discovery Sport.

:ok:

 

Ale do jazdy na budowy ja bym wziął Jeepa Cherokee w wersji Trailhawk  (koniecznie w tej wersji).

żona + ja + trójka dzieci w fotelikach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bielaPL napisał:


Żeś wyskoczył jak filip z konopi z pickupem. Jedyny który ma jeszcze w miarę zawieszenie komfortowe to ram ale nie w tym budżecie. Nawet na siłę nie da się polecać tego typu aut do tych wymagań a ty jednak się wbiles i mendrkujesz.

Zaraz mędrkujesz. Po prostu podałem przykład innego wozidła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.