Skocz do zawartości

10w60- który??


dawiddawidowski

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, dawiddawidowski napisał:

1.4 16v swap z stilo, przy częstym upalaniu gdzie przy v-maxie i kręceniu po obrotach pod 7.5tys. musi być coś odpowiedniego;] 

a masz wskaznik temp. oleju? Bo jesli nie to moze warto w niego zainwestowac a nie bawic sie w czary z super olejami i zgadywac czy filmu olejowego wystarczy czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, alastair napisał:

a masz wskaznik temp. oleju? Bo jesli nie to moze warto w niego zainwestowac a nie bawic sie w czary z super olejami i zgadywac czy filmu olejowego wystarczy czy nie?

Połowa takich swapów lata na 10w60 bo fajerki lubią łykać przy 'katach' a kręcą się stosunkowo wysoko - nic więcej:smirk:

 

9 godzin temu, karan napisał:

gulf 10w60 tani i bdb

:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dawiddawidowski napisał:

Połowa takich swapów lata na 10w60 bo fajerki lubią łykać przy 'katach' a kręcą się stosunkowo wysoko - nic więcej:smirk:

ok, zrobisz jak chcesz. Moim zdaniem wskaznik temp. oleju w aucie do upalania jest bardzo przydatna rzecza. Inaczej zgadujesz jak daleko/blisko np. do przekrecenia panewek.

 

Mnie przekonal do tego wypad na Tor Poznan na ktory pojechalem Impreza, zwyklym cywilnym wolnossakiem w ktorym poprzednik zainstalowal ww. wskaznik. Szybko przekonalem sie ze nawet w zimny dzien temperatura szybko rosnie z 85-95 stopni osiaganych podczas normalnej jazdy do 120+ mimo ze seryjna skrzynia ma dosc duze skoki obrotow miedzy przelozeniami a cezkie auto wolno sie napedza wiec w efekcie srednie obroty sa sporo ponizej odciecia. Dodatkowo TP jest o tyle dobry ze auto jedzie szybko wiec jest przeplyw przez chlodnice itp, na koniec jest okrazenie chlodzace.

 

Na wiosne montuje ww. wskaznik do MX5 ktora jest upalana od 2 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, alastair napisał:

ok, zrobisz jak chcesz. Moim zdaniem wskaznik temp. oleju w aucie do upalania jest bardzo przydatna rzecza

oczywiście, poprzednio miałem jeszcze temp wody i ciśnienie oleju bo sc tego nie oferowało :smirk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dawiddawidowski napisał:

oczywiście, poprzednio miałem jeszcze temp wody i ciśnienie oleju bo sc tego nie oferowało :smirk:

moim zdaniem cisnienie oleju jest srednio przdatne. Podczas jazdy na wysokich obrotach w sprawnym silniku jest wystarczajace, natomiast jesli na moment zniknie to i tak raczej po silniku. Natomiast temperatura owszem sie przydaje, koniecznie z glosnym alarmem bo podczas upalania nie zwraca sie uwagi na miganie (no przynajmniej ja ustawiwszy na poczatku alarm tylko wizualny na 105st zorientowalem sie gdy bylo 120 czyli pewnie okrazenie albo dwa pozniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisze kolega, ciśnienie oleju jest ważne w aucie w którym jest problem z pompą oleju np. TS16V AlfyRomeo

 

a w sprawie oleju 10W60 - Shell i Valvoline

 

ja do torowo uzywanego 1.4 16V lałem Valvoline 5W50 i nie przekraczał 120C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.