Skocz do zawartości

1,5 dci - poprawili to kiedys?


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Siostra sie uparla, zeby kupic sobie Megane III z tym silnikiem ;]

Poki co nie udaje mi sie jej przekonac, ze nawet zwyke 1,6 w jej przypadku to duza lepsza opcja, ale nie moj cyrk I nie moje malpy ;).

W zwiazku z tym jest pytanie, czy ten silnik zostal w pewnym momencie poprawiony na tyle, ze warto ryzykowac?

W gre wchodza roczniki 2012-2013 I pewnie wersja 110KM...

A moze od razu po zakupie zainwestowac w nowe panewki I klopot z glowy na kilka lat?

Ile w ogole taka operacja moze kosztowac?

 

Z gory dzieki za info,

Maciej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

 

W zwiazku z tym jest pytanie, czy ten silnik zostal w pewnym momencie poprawiony na tyle, ze warto ryzykowac?

 

 

 

 

Przez cały okres produkcji silnik był praktycznie na bieżąco modernizowany, przez co dobór części zamiennych jest mocno utrudniony, ratunkiem jest wizyta w ASO, które na podstawie numeru VIN określi konkretny rodzaj naszego silnika.

 

http://moto.wp.pl/1-5-dci-francuski-bestseller-jak-sie-spisuje-po-latach-eksploatacji-6036891754611329a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, 51cent napisał:

 

 

Przez cały okres produkcji silnik był praktycznie na bieżąco modernizowany, przez co dobór części zamiennych jest mocno utrudniony, ratunkiem jest wizyta w ASO, które na podstawie numeru VIN określi konkretny rodzaj naszego silnika.

 

http://moto.wp.pl/1-5-dci-francuski-bestseller-jak-sie-spisuje-po-latach-eksploatacji-6036891754611329a

 

To, ze byl modernizowany to ja wiem ;] Pytanie tylko, czy to cos dalo? ;)

Bo THP tez modernizuja od kilku lat, ale raczej bez wiekszych efektow :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, szyman napisał:

siostra jechała, słyszała pracę tej jednostki napędowej ??

 

Tak, tak miala przez chwile Clio 1,5 dci...Ale to byla sluzbowka, wiec nikt sie nie przejmowal ile pochodzi ;) 

Swoja droga, jak na malego diesla to ten silnik jest akurat dosc cichy z tego co pamietam...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ale warto w to wchodzic?

Ile moze kosztowac profilaktycznie ogarniecie panewek?

znajomi kupili fluenca  od pana doktora z przebiegiem 120000km  sobie chwalą. Mam też kilku klientów z tym motorem i nakręcają km. na koła. Podstawa to wymiana oleju/z filtrami co 10000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, szyman napisał:

znajomi kupili fluenca  od pana doktora z przebiegiem 120000km  sobie chwalą. Mam też kilku klientów z tym motorem i nakręcają km. na koła. Podstawa to wymiana oleju/z filtrami co 10000km

 

Czyli poodbnie jak w 1.9 dci :ok:

Moja byla Primera dobija u ojca do 330kkm i silnik nie wykazuje wiekszych objawow zuzycia, ale oleje tez co 10-15kkm zmieniany od poczatku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.02.2017 o 18:35, Maciej__ napisał:

Hej,

 

Siostra sie uparla, zeby kupic sobie Megane III z tym silnikiem ;]

 

 

bardzo popularny silnik , jest w zwiazku z tym wielu jego zadowolonych i nie zadowolonych użytkowników.

Fajny jest gdy sie nie psuje, bo malo pali i jest dosc żwawy.

Jak sie psuje to na całego....

 

pracuje w aso.

ja bym go sobie nie kupił .

 

:skromny:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel w pracy ma sluzbowa megane z tym silnikiem z 2014r dobija do 210kkm przeglady wg producenta i auto smiga... poki co nikt z jego firmy nie narzeka na renowki.. ale u nich dojezdzaja do 300kkm i ida na handel.

Go Hard or Go Home

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam od roku z hakiem takiego 110 z 2012 po fl i jak narazie zero problemów. Kupiłem z udokumentowanym przebiegiem ok. 95 kkm, teraz mam ok. 110 kkm i jest git. Żona śmiga krótkie trasy po mieście i brak problemów z dpfem. Ja polecam ale zbyt dużego doświadczenia z nim nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Lysy1980 napisał:

u mnie problemy zaczęły się od około 160tyś ... więc wiesz 100tyś to spoko :D 

widzisz a ja jeździłem od 0 do 240 tys km i nie było absolutnie żadnych problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.