Skocz do zawartości

audi A5 który silnik?


witek2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

interesuje mnie audi A5 i chciałem podpytać który silnik jest najbardziej udany w tym modelu?   Mi najbardziej pasował by 2.0 TFSI  ale ponoć one awaryjne są ponad przecietnie. Jest jakiś faworyt silnikowy jeśli chodzi o modele audi? Konstrukcje musza być z roczników ok 2008-2010.  Może ktoś ma A5 i ogólnie poza silnikiem podzieli się wrażeniami :)   

Będę wdzięczny za jakieś info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, witek2 napisał:

Witam,

interesuje mnie audi A5 i chciałem podpytać który silnik jest najbardziej udany w tym modelu?   Mi najbardziej pasował by 2.0 TFSI  ale ponoć one awaryjne są ponad przecietnie. Jest jakiś faworyt silnikowy jeśli chodzi o modele audi? Konstrukcje musza być z roczników ok 2008-2010.  Może ktoś ma A5 i ogólnie poza silnikiem podzieli się wrażeniami :)   

Będę wdzięczny za jakieś info

 

2.0 TFSI, łykają sporo oleju na 1000km ... poczytaj teksty spalacza benzyny o tym silniku. Jeżeli nie jest naprawiony, to kosztowna sprawa. Niestety podczas zakupu nie jesteś w stanie tego sprawdzić, bo nikt nie da przejechać 1000km na jeździe testowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety najmniej problemowy silnik w a5 to 2.0tdi

w 1.8 i 2.0 tfsi w tych latach był problem "pierścieniowy" i jeśli nie został usunięty, to czeka Cie naprawa - przerabiałem to z wymianą tłoków u kolegi - po kosztach z wymiana rozrządu wyszło ponad 2000zł + robocizna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, witek2 napisał:

Witam,

interesuje mnie audi A5 i chciałem podpytać który silnik jest najbardziej udany w tym modelu?   Mi najbardziej pasował by 2.0 TFSI  ale ponoć one awaryjne są ponad przecietnie. Jest jakiś faworyt silnikowy jeśli chodzi o modele audi? Konstrukcje musza być z roczników ok 2008-2010.  Może ktoś ma A5 i ogólnie poza silnikiem podzieli się wrażeniami :)   

Będę wdzięczny za jakieś info

Znajomy ma v8 i nie narzeka na awaryjnosć, jedynie na masę i podsterowność w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu dostałem A5 z 2.0 TFSI jako auto zastępcze.

 

1. Samo auto z zewnątrz bardzo ładne ale wnętrze... jakieś takie średnie.
Może dlatego, że była to dość słaba wersja wyposażenia - ale materiały / tapicerka bardzo średnie (ale porównuję do A4 z pełnym wyposażeniem więc...).

 

2. Silnik 2.0 TFSI - 150 kuni i manualna 6... Jak oddawałem auto zapytałem jaką to ma moc bo auto dość słabo się odpychało. Znowu porównuję do 2.0 TDI 190 KM w A4.... Wiadomo - diesel, a benzyna... Moim zdaniem do komfortowej jazdy ten silnik jest zdecydowanie zbyt słaby.

Ale przyznam - kultura pracy na wysokim poziomie.

 

Nie wiem jaka wersja Cie interesuje - ja bym na pewno nie kupował 2.0 TFSI 150 KM.

Do tego jeszcze zastępcza A5 miała napęd tylko na przednią oś - prowadziła się znacznie mniej pewnie niż A4 quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu dostałem A5 z 2.0 TFSI jako auto zastępcze.
 
1. Samo auto z zewnątrz bardzo ładne ale wnętrze... jakieś takie średnie.
Może dlatego, że była to dość słaba wersja wyposażenia - ale materiały / tapicerka bardzo średnie (ale porównuję do A4 z pełnym wyposażeniem więc...).
 
2. Silnik 2.0 TFSI - 150 kuni i manualna 6... Jak oddawałem auto zapytałem jaką to ma moc bo auto dość słabo się odpychało. Znowu porównuję do 2.0 TDI 190 KM w A4.... Wiadomo - diesel, a benzyna... Moim zdaniem do komfortowej jazdy ten silnik jest zdecydowanie zbyt słaby.
Ale przyznam - kultura pracy na wysokim poziomie.
 
Nie wiem jaka wersja Cie interesuje - ja bym na pewno nie kupował 2.0 TFSI 150 KM.
Do tego jeszcze zastępcza A5 miała napęd tylko na przednią oś - prowadziła się znacznie mniej pewnie niż A4 quattro.

2.0 150KM to było same Fsi bez T.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, bielaPL napisał:


2.0 150KM to było same Fsi bez T.

 

Na pewno TFSI.

Chyba, że 1.4 bo ten ma 150 koni.

Ale jestem przekonany, że na dok. wypożyczenia samochodu było info, że to 2.0 TFSI (oznaczenie TFSI było też na bagażniku).

Moc przeliczał z DR pracownik audi, bo sam zapytałem ile to ma kuni - jechać nie chce ;]

Chyba w aucie będę miał jeszcze jakiś papierek z wypożyczenia - jak tak to sprawdzę czy to na pewno było 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Kolega ma 2.0 i on ma ponad 200 KM. Odpycha się fajnie.

 

Jedzie to jak Kia. ;]

 

Raz w D jechałem kawałek za, kawałek potem przed. Na dłuższą metę ani on, ani ja nie byliśmy w stanie odjechać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, pfikusny napisał:

 

Na pewno TFSI.

Chyba, że 1.4 bo ten ma 150 koni.

Ale jestem przekonany, że na dok. wypożyczenia samochodu było info, że to 2.0 TFSI (oznaczenie TFSI było też na bagażniku).

Moc przeliczał z DR pracownik audi, bo sam zapytałem ile to ma kuni - jechać nie chce ;]

Chyba w aucie będę miał jeszcze jakiś papierek z wypożyczenia - jak tak to sprawdzę czy to na pewno było 2.0

W a5 z 1 generacji nie było ani 1.4 ani 2.0 o mocy 150 KM. Chyba, że 150 KW.

Ale w a5 2 generacji już jest bazowe 1.4 150 KM.

6 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Nie pamiętam ile ma dokładnie ale ma Q, DSG i odpycha się całkiem fajnie.

Nie ma DSG. Tiptronic, s-tronic albo multitronic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma 3.0 Tdi z Quattro i s tronic. Zestaw fajny ale miał awarię skrzyni przy 130 kkm. Jakiś czujnik padł, pierdoła, ale ruszyć nie mógł. Po roku przy mrozach znowu się zapaliła  kontrolka, natomiast odpukać zgasła. Trochę to dziwne, bo nie wiesz czy auto nagle nie pojedzie i tak poczekasz na lawete. Drugi znajomy miał z 2.0 TFSI 211hp, również z Q. Ten nie narzekał, ale nie pamiętam jak z olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Dokładnie taki ma kolega. I dolewa oleju :)

Moj kolega ma Q5 z tym silnikiem i też mu żre olej.Więc zaczipowł to na 270KM bo powiedzieli mu w warsztacie że ograniczy to spalanie oleju:hmm:

Prawda to li falsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wlad napisał:

Moj kolega ma Q5 z tym silnikiem i też mu żre olej.Więc zaczipowł to na 270KM bo powiedzieli mu w warsztacie że ograniczy to spalanie oleju:hmm:

Prawda to li falsz?

 

Cuda, nic więcej. Do pewnego rocznika TFSI miały problem z braniem oleju i tu żadne sztuczki poza zmianą pierścieni nic nie pomogą.

1 minutę temu, hefi napisał:

Poniekąd. Vag ograniczał zużycie oleju softem, ale czy remap pomoże zlikwidować problem to wątpię. Nie ten kierunek.

 

Tak, takie sztuczki próbowali robić. Po tym remapie userzy narzekali, że auta "przestały jechać"... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

 

Dokładnie taki ma kolega. I dolewa oleju :)

Znajomy ma 2.0 TFSI z 2010, w zeszłym roku zmieniał pierścienie bo łykał 0,7 l oleju na 1500 km. Robił to w serwisie.

Z tego co pamiętam to poza pierścieniami problemem w tych silnikach były odkształcające się tłoki (robiły się elipsy) ale nie wiem czy czegoś nie pomieszałem.

 

Gdyby gdyby nie ten problem to auto bardzo przyjemne, zwłaszcza z automatem.

 

Wiem że na forach były też rady ze zmianą oleju, co też miało ograniczać jego branie.

No i wymiany częstsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Dnia ‎2017‎-‎02‎-‎18 o 15:04, jqr napisał:

niestety najmniej problemowy silnik w a5 to 2.0tdi

w 1.8 i 2.0 tfsi w tych latach był problem "pierścieniowy" i jeśli nie został usunięty, to czeka Cie naprawa - przerabiałem to z wymianą tłoków u kolegi - po kosztach z wymiana rozrządu wyszło ponad 2000zł + robocizna


taki koszt razem z rozrządem to jeszcze jest do przełknięcia nawet jak by robocizna wyszła drugie tyle, w ASO ponoć cos koło 10 tysi liczą za sam remont tłoki/pierścienie

 

 

 

 

Dzięki Panowie. :piwko:
 Ja najbardziej widział bym u siebie opcje 2.0 TFSI 211 KM z quattro ale tu loteria jest właśnie z tym braniem oleju a raczej chyba standard z tego co piszecie. Jak ktoś już tego nie robił to znaczy że będzie trzeba a koszt tutaj ponoc nie jest mały :( Rozrząd tez ponoć mimo łańcucha trzeba robić po 120 tys z tego co doczytałem jeszcze.  Alternatywą zostaje chyba 3.0 TDI ale te zazwyczaj maja już nalatane grube przebiegi i nie myslę tu o licznikowych 189 tys. ;)
Podoba mi się sylwetka tego samochodu i ogolnie ta stylistyka ale wybór silnikowy jest cienki bo nawet 3.2 fsi nie są najlepsze niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.