witek2 Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Witam, interesuje mnie audi A5 i chciałem podpytać który silnik jest najbardziej udany w tym modelu? Mi najbardziej pasował by 2.0 TFSI ale ponoć one awaryjne są ponad przecietnie. Jest jakiś faworyt silnikowy jeśli chodzi o modele audi? Konstrukcje musza być z roczników ok 2008-2010. Może ktoś ma A5 i ogólnie poza silnikiem podzieli się wrażeniami :) Będę wdzięczny za jakieś info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 12 minut temu, witek2 napisał: Witam, interesuje mnie audi A5 i chciałem podpytać który silnik jest najbardziej udany w tym modelu? Mi najbardziej pasował by 2.0 TFSI ale ponoć one awaryjne są ponad przecietnie. Jest jakiś faworyt silnikowy jeśli chodzi o modele audi? Konstrukcje musza być z roczników ok 2008-2010. Może ktoś ma A5 i ogólnie poza silnikiem podzieli się wrażeniami :) Będę wdzięczny za jakieś info 2.0 TFSI, łykają sporo oleju na 1000km ... poczytaj teksty spalacza benzyny o tym silniku. Jeżeli nie jest naprawiony, to kosztowna sprawa. Niestety podczas zakupu nie jesteś w stanie tego sprawdzić, bo nikt nie da przejechać 1000km na jeździe testowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Audi w Niemczech robiło akcje serwisowe na te silniki... jak jest wpis w ASO to mozna raczej brać takie auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 niestety najmniej problemowy silnik w a5 to 2.0tdi w 1.8 i 2.0 tfsi w tych latach był problem "pierścieniowy" i jeśli nie został usunięty, to czeka Cie naprawa - przerabiałem to z wymianą tłoków u kolegi - po kosztach z wymiana rozrządu wyszło ponad 2000zł + robocizna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 8 godzin temu, witek2 napisał: Witam, interesuje mnie audi A5 i chciałem podpytać który silnik jest najbardziej udany w tym modelu? Mi najbardziej pasował by 2.0 TFSI ale ponoć one awaryjne są ponad przecietnie. Jest jakiś faworyt silnikowy jeśli chodzi o modele audi? Konstrukcje musza być z roczników ok 2008-2010. Może ktoś ma A5 i ogólnie poza silnikiem podzieli się wrażeniami :) Będę wdzięczny za jakieś info Znajomy ma v8 i nie narzeka na awaryjnosć, jedynie na masę i podsterowność w zakrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Kilka dni temu dostałem A5 z 2.0 TFSI jako auto zastępcze. 1. Samo auto z zewnątrz bardzo ładne ale wnętrze... jakieś takie średnie. Może dlatego, że była to dość słaba wersja wyposażenia - ale materiały / tapicerka bardzo średnie (ale porównuję do A4 z pełnym wyposażeniem więc...). 2. Silnik 2.0 TFSI - 150 kuni i manualna 6... Jak oddawałem auto zapytałem jaką to ma moc bo auto dość słabo się odpychało. Znowu porównuję do 2.0 TDI 190 KM w A4.... Wiadomo - diesel, a benzyna... Moim zdaniem do komfortowej jazdy ten silnik jest zdecydowanie zbyt słaby. Ale przyznam - kultura pracy na wysokim poziomie. Nie wiem jaka wersja Cie interesuje - ja bym na pewno nie kupował 2.0 TFSI 150 KM. Do tego jeszcze zastępcza A5 miała napęd tylko na przednią oś - prowadziła się znacznie mniej pewnie niż A4 quattro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Kilka dni temu dostałem A5 z 2.0 TFSI jako auto zastępcze. 1. Samo auto z zewnątrz bardzo ładne ale wnętrze... jakieś takie średnie. Może dlatego, że była to dość słaba wersja wyposażenia - ale materiały / tapicerka bardzo średnie (ale porównuję do A4 z pełnym wyposażeniem więc...). 2. Silnik 2.0 TFSI - 150 kuni i manualna 6... Jak oddawałem auto zapytałem jaką to ma moc bo auto dość słabo się odpychało. Znowu porównuję do 2.0 TDI 190 KM w A4.... Wiadomo - diesel, a benzyna... Moim zdaniem do komfortowej jazdy ten silnik jest zdecydowanie zbyt słaby. Ale przyznam - kultura pracy na wysokim poziomie. Nie wiem jaka wersja Cie interesuje - ja bym na pewno nie kupował 2.0 TFSI 150 KM. Do tego jeszcze zastępcza A5 miała napęd tylko na przednią oś - prowadziła się znacznie mniej pewnie niż A4 quattro.2.0 150KM to było same Fsi bez T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 28 minut temu, bielaPL napisał: 2.0 150KM to było same Fsi bez T. Na pewno TFSI. Chyba, że 1.4 bo ten ma 150 koni. Ale jestem przekonany, że na dok. wypożyczenia samochodu było info, że to 2.0 TFSI (oznaczenie TFSI było też na bagażniku). Moc przeliczał z DR pracownik audi, bo sam zapytałem ile to ma kuni - jechać nie chce Chyba w aucie będę miał jeszcze jakiś papierek z wypożyczenia - jak tak to sprawdzę czy to na pewno było 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 3.0TFSI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 6 godzin temu, pfikusny napisał: Na pewno TFSI. Chyba, że 1.4 bo ten ma 150 koni. Kolega ma 2.0 i on ma ponad 200 KM. Odpycha się fajnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 15 minut temu, marcindzieg napisał: Kolega ma 2.0 i on ma ponad 200 KM. Odpycha się fajnie. Jedzie to jak Kia. Raz w D jechałem kawałek za, kawałek potem przed. Na dłuższą metę ani on, ani ja nie byliśmy w stanie odjechać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Teraz, K3 napisał: Jedzie to jak Kia. Raz w D jechałem kawałek za, kawałek potem przed. Na dłuższą metę ani on, ani ja nie byliśmy w stanie odjechać... Miał Quattro z DSG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 5 minut temu, marcindzieg napisał: Miał Quattro z DSG? Nie wiem, miał bodajże 210KM... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Teraz, K3 napisał: Nie wiem, miał bodajże 210KM... Nie pamiętam ile ma dokładnie ale ma Q, DSG i odpycha się całkiem fajnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 6 godzin temu, pfikusny napisał: Na pewno TFSI. Chyba, że 1.4 bo ten ma 150 koni. Ale jestem przekonany, że na dok. wypożyczenia samochodu było info, że to 2.0 TFSI (oznaczenie TFSI było też na bagażniku). Moc przeliczał z DR pracownik audi, bo sam zapytałem ile to ma kuni - jechać nie chce Chyba w aucie będę miał jeszcze jakiś papierek z wypożyczenia - jak tak to sprawdzę czy to na pewno było 2.0 W a5 z 1 generacji nie było ani 1.4 ani 2.0 o mocy 150 KM. Chyba, że 150 KW. Ale w a5 2 generacji już jest bazowe 1.4 150 KM. 6 minut temu, marcindzieg napisał: Nie pamiętam ile ma dokładnie ale ma Q, DSG i odpycha się całkiem fajnie. Nie ma DSG. Tiptronic, s-tronic albo multitronic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 15 minut temu, Rylu napisał: Nie ma DSG. Tiptronic, s-tronic albo multitronic. S-tronic to odpowienik DSG w Audi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Godzinę temu, kadu napisał: S-tronic to odpowienik DSG w Audi. Racja, sorki ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Mój kolega ma 3.0 Tdi z Quattro i s tronic. Zestaw fajny ale miał awarię skrzyni przy 130 kkm. Jakiś czujnik padł, pierdoła, ale ruszyć nie mógł. Po roku przy mrozach znowu się zapaliła kontrolka, natomiast odpukać zgasła. Trochę to dziwne, bo nie wiesz czy auto nagle nie pojedzie i tak poczekasz na lawete. Drugi znajomy miał z 2.0 TFSI 211hp, również z Q. Ten nie narzekał, ale nie pamiętam jak z olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 9 godzin temu, pr0mil napisał: Drugi znajomy miał z 2.0 TFSI 211hp, również z Q. Ten nie narzekał, ale nie pamiętam jak z olejem. Dokładnie taki ma kolega. I dolewa oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 57 minut temu, marcindzieg napisał: Dokładnie taki ma kolega. I dolewa oleju Moj kolega ma Q5 z tym silnikiem i też mu żre olej.Więc zaczipowł to na 270KM bo powiedzieli mu w warsztacie że ograniczy to spalanie oleju Prawda to li falsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Poniekąd. Vag ograniczał zużycie oleju softem, ale czy remap pomoże zlikwidować problem to wątpię. Nie ten kierunek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 6 minut temu, wlad napisał: Moj kolega ma Q5 z tym silnikiem i też mu żre olej.Więc zaczipowł to na 270KM bo powiedzieli mu w warsztacie że ograniczy to spalanie oleju Prawda to li falsz? Cuda, nic więcej. Do pewnego rocznika TFSI miały problem z braniem oleju i tu żadne sztuczki poza zmianą pierścieni nic nie pomogą. 1 minutę temu, hefi napisał: Poniekąd. Vag ograniczał zużycie oleju softem, ale czy remap pomoże zlikwidować problem to wątpię. Nie ten kierunek. Tak, takie sztuczki próbowali robić. Po tym remapie userzy narzekali, że auta "przestały jechać"... :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Godzinę temu, marcindzieg napisał: Dokładnie taki ma kolega. I dolewa oleju Znajomy ma 2.0 TFSI z 2010, w zeszłym roku zmieniał pierścienie bo łykał 0,7 l oleju na 1500 km. Robił to w serwisie. Z tego co pamiętam to poza pierścieniami problemem w tych silnikach były odkształcające się tłoki (robiły się elipsy) ale nie wiem czy czegoś nie pomieszałem. Gdyby gdyby nie ten problem to auto bardzo przyjemne, zwłaszcza z automatem. Wiem że na forach były też rady ze zmianą oleju, co też miało ograniczać jego branie. No i wymiany częstsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek2 Napisano 20 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Dnia 2017-02-18 o 15:04, jqr napisał: niestety najmniej problemowy silnik w a5 to 2.0tdi w 1.8 i 2.0 tfsi w tych latach był problem "pierścieniowy" i jeśli nie został usunięty, to czeka Cie naprawa - przerabiałem to z wymianą tłoków u kolegi - po kosztach z wymiana rozrządu wyszło ponad 2000zł + robocizna taki koszt razem z rozrządem to jeszcze jest do przełknięcia nawet jak by robocizna wyszła drugie tyle, w ASO ponoć cos koło 10 tysi liczą za sam remont tłoki/pierścienie Dzięki Panowie. Ja najbardziej widział bym u siebie opcje 2.0 TFSI 211 KM z quattro ale tu loteria jest właśnie z tym braniem oleju a raczej chyba standard z tego co piszecie. Jak ktoś już tego nie robił to znaczy że będzie trzeba a koszt tutaj ponoc nie jest mały Rozrząd tez ponoć mimo łańcucha trzeba robić po 120 tys z tego co doczytałem jeszcze. Alternatywą zostaje chyba 3.0 TDI ale te zazwyczaj maja już nalatane grube przebiegi i nie myslę tu o licznikowych 189 tys. Podoba mi się sylwetka tego samochodu i ogolnie ta stylistyka ale wybór silnikowy jest cienki bo nawet 3.2 fsi nie są najlepsze niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Kup zadbane 2.0 TFSI w Q, zrób serwis pierścieniowy i jeździj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.