Skocz do zawartości

Czas na hamulce


fanlan

Rekomendowane odpowiedzi

WItajcie,

 

Czas po 211.000 wymienic tarcze i klocki.

Czytam, jedni polecaja  ATE inni TRW, ktos BREMBO, grupka Steinhof&Rotinger., pojawi sie FERODO, Bosch, MIKODA.....itp

Czeka mnie i przod i tyl wiec celem jest rozsadek.

Jazda spokojna, nieprędka, ot niemal kapelusz:)

Zalozenia?

Nie moze mega pylic bo szlag mnie trafi.

 

Poprosze szanownych wlascicieli aut i uzytkownikow o sugestie odnosnie zestawow wartych rozwazenia.

 

P.S.Jaki komunikat pojawia sie na desce gdy klocek sie konczy? I czy swieci sie dluzszy czas?

Dziekuje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz z przodu 305 czy 285 ?

W pierwszym przypadku zestaw fabryczny był TRW .

Od zeszłego roku jeździ taki u mnie - skuteczność bardziej niż dobra - zwłaszcza w porównaniu z 285 :skromny:

Na pewno felgi też nie brudzą się bardziej niż na poprzednim ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Iron napisał:

Masz z przodu 305 czy 285 ?

W pierwszym przypadku zestaw fabryczny był TRW .

Od zeszłego roku jeździ taki u mnie - skuteczność bardziej niż dobra - zwłaszcza w porównaniu z 285 :skromny:

Na pewno felgi też nie brudzą się bardziej niż na poprzednim ...

 

Mam marne 120KM wiec zapewne 285 . Jeszcze polecaja GIERLINGA...ktokolwiek mial do czynienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da na pewno znacznie lepszą skuteczność w porównaniu do 285 - Croma do lekkich pojazdów nie należy , zresztą zanim księgowi zaczęli ciąć koszty to w 1,9 też były 305 .

 

Niestety parę rzeczy oprócz tarcz i klocków trzeba wymienić : zaciski , jarzma , przewody elastyczne .

 

Zobacz na moje wpisy w tym wątku : KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Iron napisał:

Da na pewno znacznie lepszą skuteczność w porównaniu do 285 - Croma do lekkich pojazdów nie należy , zresztą zanim księgowi zaczęli ciąć koszty to w 1,9 też były 305 .

 

Niestety parę rzeczy oprócz tarcz i klocków trzeba wymienić : zaciski , jarzma , przewody elastyczne .

 

Zobacz na moje wpisy w tym wątku : KLIK

Odpada, dla mnie przerost formy nad trescia taka dlubanina:) pomimo zapewne lepszego efektu.

Obecne hamulce zupelnie sa zadowalajace dla mnie .

Ani nie lubie myszkowac na szosie, ani sie scigac, ani gnac na pierwszego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Załóż zwykle tarcze i dobre klocki (textar,ate) 

Nie polecam żadnych nacinanych i wierconych z półki - Allegro. Płacisz za cos co i tak nie zrobi różnicy . lepiej dać lepszy klocek .

 

 

Mimo, ze ustawa pozwala to zadnych wycinek,nacinek itp. Co najwyzej pomoze "udawac" maserati:)))

A serio to chodzilo mi o firme tarcz, aby np pod 10-20-30 tys nie zaczynaly bic, podobnie o klocki.

Juz wiem, ze przednia os to  wydoi mnie  na 400-500 zl, tyl mniej bolesny bo moze w 300 sie zamknie.

Na tyl podam tarcze DEPLHI, a na przod wpadly mi klocki REMSA z czujnikiem.

Ktos cos, gdzies?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.02.2017 o 08:00, fanlan napisał:

Mimo, ze ustawa pozwala to zadnych wycinek,nacinek itp. Co najwyzej pomoze "udawac" maserati:)))

A serio to chodzilo mi o firme tarcz, aby np pod 10-20-30 tys nie zaczynaly bic, podobnie o klocki.

Juz wiem, ze przednia os to  wydoi mnie  na 400-500 zl, tyl mniej bolesny bo moze w 300 sie zamknie.

Na tyl podam tarcze DEPLHI, a na przod wpadly mi klocki REMSA z czujnikiem.

Ktos cos, gdzies?

 

Darowałbym sobie Delphi (złe doświadczenia z innymi produktami tej firmy np, odklejające się okładziny na szczękach hamulcowych po 2-3 latach).

Z tanich i przyzwoitych polecam RoadHouse, a z droższych polecam ATE.

Nie polecam Zimmerman na tył, Mikoda nacinane/nawiercane.

 

Zestaw RoadHouse tarcze+klocki mam na przodzie w 2 samochodach zrobione ok. 10 - 12 tyś. w obu i póki co OK - żadnego bicia, a zużycie w normie. Jedyna wada to mocno korodują na części piasty, może warto podmalować przed montażem. ATE dla porównania wziąłem te droższe "podmalowane" i zdecydowanie mniej korodują/nie korodują więc przy ALU zdecydowany +.

 

W Toledo miałem na przodzie tarcze ATE + klocki TRW i zestaw po 35 000 spisywał się wzorowo, a zużycie klocka ok. 50-60% byłem w szoku bo ostro jeździłem i często mocno hamowałem.

 

W Bravie miałem z przodu Mikody nacinane, klocki nie pamiętam jakiej firmy, ale to był DRAMAT - specyficzny hałas nacinanych tarcz przy lekkim hamowaniu, a do tego po niecałych 30 000 zarówno klocki jak i tarcze złom do wyrzucenia. Nie wiem jak ktoś mógł to polecać, chyba, żeby komuś na złość zrobić bo żadnych zalet i same wady takiego wiejskiego tuningu. Mikody zwykłe gładkie w Mondeo 1.8TD na przodzie były OK normalne zużycie i brak bicia przy hamowaniu - te polecam.

 

Zimmermana nie polecam bo tarcze z tyłu w Toledo wytrzymały 15 000 i rant ogromny. Kumpel miał identyczny przypadek z tylnymi Zimmermanami w Fordzie S-Max, miał też Zimmermana na przodzie i te były OK, ale te niewentylowane tylne z Zimmermana to jakaś porażka wyprodukowane z marchewek.

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Spajdi napisał:

Zimmermana nie polecam bo tarcze z tyłu w Toledo wytrzymały 15 000 i rant ogromny. Kumpel miał identyczny przypadek z tylnymi Zimmermanami w Fordzie S-Max, miał też Zimmermana na przodzie i te były OK, ale te niewentylowane tylne z Zimmermana to jakaś porażka wyprodukowane z marchewek.

ponad 2 lata temu przód,  rok temu tył i żadnych rantów nie widać z przodu już 2x wymieniane klocki (rocznie ok 30 tyś km) przód i tył wentylowane, skuteczność hamowania bardzo dobra, cena przyzwoita 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Spajdi napisał:

 

Darowałbym sobie Delphi (złe doświadczenia z innymi produktami tej firmy np, odklejające się okładziny na szczękach hamulcowych po 2-3 latach).

Na tyl zapodam Delphi tarcze i klocki, dobra cena.

A czy na przod podejda od VECTRA C? Znalalzem ori GM za 365 zl kpl. niby przecena o polowe:))

Nie wiem kto produkuje dla GM-a, nie wiem czy to na pierwszy montaz czy jakies aftermarketowe . Cena mocno kusi, a rozsadek podpowiada....gdzie jest hak?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.02.2017 o 08:36, fanlan napisał:

WItajcie,

 

Czas po 211.000 wymienic tarcze i klocki.

Czytam, jedni polecaja  ATE inni TRW, ktos BREMBO, grupka Steinhof&Rotinger., pojawi sie FERODO, Bosch, MIKODA.....itp

 

 

 

Mam Mikody nacinane i nawiercane z przodu ( to juz 2-gi zestaw w Cromie ) i z tyłu + klocki Ferodo  do tego płyn swiezo wymieniłem ATE DOT-4  SL.6 do ESP ale nie polecam bo ten zestaw dosc mocno pyli :hehe:

Poza tym tarcze 285 mm z przodu "dupy nie urywają"  to nie zestaw na 305 mm ani tym bardziej jak w 159 zaciski 4-ro tłoczkowe......   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2 marzec 2017 o 20:54, Lisek napisał:

Mam Mikody nacinane i nawiercane z przodu ( to juz 2-gi zestaw w Cromie ) i z tyłu + klocki Ferodo  do tego płyn swiezo wymieniłem ATE DOT-4  SL.6 do ESP ale nie polecam bo ten zestaw dosc mocno pyli :hehe:

Poza tym tarcze 285 mm z przodu "dupy nie urywają"  to nie zestaw na 305 mm ani tym bardziej jak w 159 zaciski 4-ro tłoczkowe......   

Dupy ma mi nie urwac, a i kasy moczyc nie bede na 305.

Stanal przod na tarczach GM 285 i klockach ATE zwyklych.

Tyl pojdzie albo Deplphi tarcze i klocki albo GM ori.

Plyn zmieniam na ATE SL.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 25.02.2017 o 19:24, Spajdi napisał:

W Toledo miałem na przodzie tarcze ATE + klocki TRW i zestaw po 35 000 spisywał się wzorowo, a zużycie klocka ok. 50-60% byłem w szoku bo ostro jeździłem i często mocno hamowałem.

Pozdrawiam.

Coz z Delphi sprawa wyglada tak, ze jesli mi sie uda(prawdomownosc sprzedawcy) to kupie tarcze i klocki za 150zl bo wyprzedaje sie z towaru.

Jesli gosc wali scieme to stawiam na klocki ATE i moze tarcze tez.

Z przodu zalozylem tarcze ori GM, tarcze ATE.

Dzieki za opinie o ZIMMER bo tez rozwazalem, ew tarcze TRW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie mam założony nowy komplet w cromie na przodzie tarcze TRW i klocki ATE i nie polecam tarcz TRW bo część, która jest "piastą" nie jest zabezpieczona farbą i rdzewieje momentalnie jak w najtańszych tarczach hamulcowych. Tarcze ATE w bardzo podobnej cenie można kupić w wersji zabezpieczanej/malowanej i długo dobrze się prezentują pod felgą.

Co do hamowania to nie mam porównania do innej Cromy - jest bardzo liniowo, a ja osobiście wolę ostrzejsze hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Spajdi napisał:

 

Co do hamowania to nie mam porównania do innej Cromy - jest bardzo liniowo, a ja osobiście wolę ostrzejsze hamulce.

otrzejsze to  byly w C5, ledwo dotkniesz i deba stawal, strasznie zle mi sie tym jezdzilo.

Tarcze GM sa tak szarowa lowane ale bez cudow, po 2-3 dniach i mysiu na zebrach ciut rudej wyszlo.

Piaste dokladnei oczyscilem i miedziaka dalem. Odkad smaruje  tak przy wymianie kol same schodza a kiedys bez to mlotem musialem zbijac prawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fanlan napisał:

otrzejsze to  byly w C5, ledwo dotkniesz i deba stawal, strasznie zle mi sie tym jezdzilo.

Ja lubię takie heble, fakt trzeba się przyzwyczaić i mieć dobre czucie w nodze, ale mi to odpowiada :oki:

Co do piasty i miedziaka to bardzo dobra praktyka, ja również tak robię i uważam, że składanie na sucho to patologia, a niestety wielu mechaników tak robi. Bardzo cieniutka warstwa równo nałożona na idealnie oczyszczoną piastę daje spokój na lata :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Proponuję tarcze TRW, natomiast klocki można założyć "miękkie" np. Steinhoff - dobre polskie klocki z Tarnowa. Szybciej się zużyją niż ATE czy TRW, ale za to hamulec ostrzejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że się wtrącę, ale w sumie temacie: tylne klocki są takie same dla wszystkich modeli silnikowych czy były jakieś różnice? Wiem, że przód były różnice, stąd wolę zapytać. Dziękuję.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu tak samo jak z przodu są dwa rodzaje tarcz więc i klocki będą inne 
Przód tarcze średnica - 285 oraz 305 
Tył tarcze średnica     - 278 oraz 292

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bob96 napisał:

Z tyłu tak samo jak z przodu są dwa rodzaje tarcz więc i klocki będą inne 
Przód tarcze średnica - 285 oraz 305 
Tył tarcze średnica     - 278 oraz 292

 

Dzięki! Jak ktoś ma 305 z przodu to będzie miał 292 z tyłu czy nie ma reguły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.