Skocz do zawartości

Ibiza II paruje gdy ciepły....


_ArtuR_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

kuzyn ma problem ze swoją Ibizą IIFL (rocznik 1999)

Kłopot polega na tym że, gdy zacznie lecieć z nawiewów ciepłe powietrze to momentalnie parują szyby.

Gdy auto się jeszcze nie zagrzeje to problemu nie ma.

Co zostało już przez nas sprawdzone:

brak wycieków z nagrzewnicy, płynu chłodzącego nie ubywa, brak charakterystycznego zapachu płynu w środku auta.

wnętrze auta było dokładnie wysuszone, brak wilgoci na dywanikach itp...

szyby zostały już kilka razy umyte różnymi preparatami, czy to płynami typu "antypara" jak i zwykłymi środkami do mycia szyb. Nic to nie pomogło.

filtr kabinowy wymieniony na nowy.

 

Problem wystąpił nagle.

 

Gdzie można jeszcze szukać, co sprawdzić?

 

z góry dzięki za pomoc :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, _ArtuR_ napisał:

Problem wystąpił nagle.

 

Gdzie można jeszcze szukać, co sprawdzić?

 

z góry dzięki za pomoc :ok:

 

Obieg wewnętrzny może jest cały czas zamknięty. Filtr przy wymianie był suchy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obieg wewnętrzny może jest cały czas zamknięty. Filtr przy wymianie był suchy?

Nie dopisałem, obieg wewnetrzny nie jest zamkniety. Klapka otwierajaca go działa. Filtr kabinowy suchy w chwili wymiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, _ArtuR_ napisał:

Witam,

kuzyn ma problem ze swoją Ibizą IIFL (rocznik 1999)

Kłopot polega na tym że, gdy zacznie lecieć z nawiewów ciepłe powietrze to momentalnie parują szyby.

Gdy auto się jeszcze nie zagrzeje to problemu nie ma.

Co zostało już przez nas sprawdzone:

brak wycieków z nagrzewnicy, płynu chłodzącego nie ubywa, brak charakterystycznego zapachu płynu w środku auta.

wnętrze auta było dokładnie wysuszone, brak wilgoci na dywanikach itp...

szyby zostały już kilka razy umyte różnymi preparatami, czy to płynami typu "antypara" jak i zwykłymi środkami do mycia szyb. Nic to nie pomogło.

filtr kabinowy wymieniony na nowy.

 

Problem wystąpił nagle.

 

Gdzie można jeszcze szukać, co sprawdzić?

 

z góry dzięki za pomoc :ok:

 

ma klime ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, BoRuCh napisał:

wrzuć jakiś dobry środek czyszczący (pianka) w kanały powietrza

oo i to jest jakiś trop. Mógłbyś polecić coś dobrego?

Z tego co wiem to kuzyn odpalał w aucie ala "granat" do czyszczenia klimatyzacji, ale to nic nie dało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, _ArtuR_ napisał:

oo i to jest jakiś trop. Mógłbyś polecić coś dobrego?

Z tego co wiem to kuzyn odpalał w aucie ala "granat" do czyszczenia klimatyzacji, ale to nic nie dało.

 

bo to pic na wode te granaty, ja bralem CRC, jednego dnia pół puchy i drugiego dnia powtórka, od podszybia po kratki w konsoli centralnej, po bokach i nawiewy na boczne szyby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączcie nawiew na maxa na wyłączonej klimatyzacji i otwórzcie wszystkie drzwi, niech wywieje całą wilgoć przez 10-15minut. Później nie włączać klimy i problem ustanie.

Podejrzewam, że problemem jest jazda na krótkich dystansach i częste włączanie wyłączanie klimy.  Siostra miała podobny problem w nowym Clio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączcie nawiew na maxa na wyłączonej klimatyzacji i otwórzcie wszystkie drzwi, niech wywieje całą wilgoć przez 10-15minut. Później nie włączać klimy i problem ustanie.
Podejrzewam, że problemem jest jazda na krótkich dystansach i częste włączanie wyłączanie klimy.  Siostra miała podobny problem w nowym Clio.


Imho nie to bo problem występował też przy dużych morzach, kiedy sprężarka z klimy wogole się nie załączała. Ale spróbować można :ok:
Sprawdźcie drożność odpływu ze sklaplacza


To może być jakiś trop bo auto nigdy nie zostawialo zs sobą mokrych śladów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z parownika...skraplacz nie ma odplywu ...

I to prawdopodobnie jest problemem...zlokalizuj odplyw z parownika, nastepnie go udroznij i zaaplikuj przez niego bezposrednio na parownik pianke do czyszczenia klimatyzacji

 

Jezeli chodzi o osuszacz jak ktos tu radzil to jest to filtr - osuszacz majacy na celu wylapanie wilgoci z freonu ew syfu jaki znajdzie sie w instalacji np po uszkodzeniu sprezarki. Powinno sie go wymieniac po kazdorazowym rozszczelnieniu instalacji (teoretycznie)

Jego blokada objawiac sie bedzie odstawieniem kompresora z powodu niskiego cisnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z parownika...skraplacz nie ma odplywu ...
I to prawdopodobnie jest problemem...zlokalizuj odplyw z parownika, nastepnie go udroznij i zaaplikuj przez niego bezposrednio na parownik pianke do czyszczenia klimatyzacji
 
Jezeli chodzi o osuszacz jak ktos tu radzil to jest to filtr - osuszacz majacy na celu wylapanie wilgoci z freonu ew syfu jaki znajdzie sie w instalacji np po uszkodzeniu sprezarki. Powinno sie go wymieniac po kazdorazowym rozszczelnieniu instalacji (teoretycznie)
Jego blokada objawiac sie bedzie odstawieniem kompresora z powodu niskiego cisnienia...


Po weekendzie bedziemy sprawdzać.
Dzięki za pomysł z osuszaczem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na mokry filtr kabinowy. Gdzie Ibiza ma ten filtr w środku od schowkiem czy na zewnątrz pod podszybiem? Jeśli na zewnątrz to podczas wymiany podszybie mogło się rozszczelnić i podczas deszczu woda leci na filtr a gdy auto się rozgrzeje to odparowuje. Miałem tak w Focusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Rafcio napisał:

Mi to wygląda na mokry filtr kabinowy. Gdzie Ibiza ma ten filtr w środku od schowkiem czy na zewnątrz pod podszybiem? Jeśli na zewnątrz to podczas wymiany podszybie mogło się rozszczelnić i podczas deszczu woda leci na filtr a gdy auto się rozgrzeje to odparowuje. Miałem tak w Focusie.

 

tak jak pisałem w pierwszym poście, filtr wymieniony i na nowym filtrze (suchym na 100%) efekt był ten sam....

jeszcze może można by spróbować wyjąć filtr i bez niego sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.02.2017 o 14:26, _ArtuR_ napisał:

 

tak jak pisałem w pierwszym poście, filtr wymieniony i na nowym filtrze (suchym na 100%) efekt był ten sam....

jeszcze może można by spróbować wyjąć filtr i bez niego sprawdzić?

a wykładziny suche, woda gdzieś się nie leje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

pianka jest po to aby nie śmierdziało z nawiewów, mogą być niedrożne odpływy z błotnikach przednich i woda dostaje się po podszybiu,czy jest mokra wykładzina z przodu?kolega wyżej zadał to pytanie , woda możne lecieć z drzwi ale musimy wiedzieć czy ta wykładzina jest mokra,ja kiedyś swoim autem (vanem) wjechałem prawym kołem w duża kałuże przy prędkości 60km/h i też woda zaczęła mi kapać spod schowka pasażera;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, _ArtuR_ napisał:

 


Da rade jakoś to wyeliminować bez demontażu deski? Może jakiś środek do uszczelniania chłodnic?

uszczelnisz proszkiem do uszczelniania chłodnic aleeeeee możesz stracić ogrzewanie i w zimę będziesz tu wypisywał ze jest zimno w aucie i co zrobć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, _ArtuR_ napisał:

 


Da rade jakoś to wyeliminować bez demontażu deski? Może jakiś środek do uszczelniania chłodnic?

 

nie znam tego auta, poszukaj w necie czy trzeba demontować. Od stosowania proszków jestem daleki. Koszt samej nagrzewnicy pewnie w okolicy 100 zł więc nie jest to dużo, kwestia wymiany to inna rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli paruje płyn z nieszczelnej nagrzewnicy to szyby będą tłuste.Tłuste w ten sposób że nie sposób tego wytrzeć ponieważ się maże.Jakbyś mył patelnię z tłuszczem zimną wodą.Pytanie czy tak jest.No i zapach w kabinie się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, floydzik napisał:

Jeżeli paruje płyn z nieszczelnej nagrzewnicy to szyby będą tłuste.Tłuste w ten sposób że nie sposób tego wytrzeć ponieważ się maże.Jakbyś mył patelnię z tłuszczem zimną wodą.Pytanie czy tak jest.No i zapach w kabinie się zmieni.

Z łatwością/trudnością mycia szyb to się dowiem, co do zapachu to na chwilę obecną ciężko stwierdzić bo w aucie wisi dużo wunderbarumów i innych cudów odświeżających powietrze.

Cza to będzie usunąć i wtedy się pewnie coś poczuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak świeżo zakupione auto to sprzedający nawieszał wunderbarumów i innych cudów odświeżających powietrze po to aby kupujący nie wyczuli .. nieświeżości.;]

Jak w poprzednim aucie miałem nieszczelną nagrzewnicę całe szyby czy sama przednia nie parowała.Parowało kurna miejsce przedniej szyby i to tylko tam gdzie patrzy kierowca jadąc na wprost.Fi z 15 cm średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, floydzik napisał:

Jeżeli paruje płyn z nieszczelnej nagrzewnicy to szyby będą tłuste.Tłuste w ten sposób że nie sposób tego wytrzeć ponieważ się maże.Jakbyś mył patelnię z tłuszczem zimną wodą.Pytanie czy tak jest.No i zapach w kabinie się zmieni.

u siebie żadnego zapachu płynu nie czułem, bo ilości ubywajacego płynu była praktycznie niezauważalna. Po wyjęciu nagrzewnicy na złączu lekko tłusty naciek, poza tym wszędzie sucho. Po demontażu jeden z króćcow zatkałem i płucami nie byłem w stanie stwierdzić nieszczelności, dopiero podpięcie pod kompresor wykazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, _ArtuR_ napisał:

 paruje zawsze gdy cieple powietrze zacznie lecieć na szybę.

no i sam sobie odpowiedziałeś na nurtujące ciebie pytanie, chcąc ogrzać pojazd puszczasz powietrze poprzez nagrzewnice,  nagrzewnica jest dziurawa i wilgoć osadza się na szybie, natomiast gdy ustawisz  nadmuch na zimne powietrze to klapki odcinają przepływ powietrza przez nagrzewnice i już tak nie powinno parować, ale owe klapki raczej nie dają 100% szczelności ale parowanie powinno się znacząco ograniczyć, poszukaj na forach seat ibiza manuala jak się wymienia nagrzewnice, jak łatwo to sam wymienisz a jak trudno to lepiej zapłacić i mieć spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100% powiadasz;] takie rzeczy to tylko w e....e, kamerki inspekcyjnej trzeba by było użyć, zlokalizować gdzie jest nagrzewnica ,nawiercić mały otworek , wprowadzić giętki przewód kamerki inspekcyjnej, odpalić silnik i penetrować aż do całkowitego nagrzania się silnika,jeśli nie zlokalizuje wycieku to następnie obserwować podczas stygnięcia nagrzewnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.