marek_lbn Napisano 25 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2017 Cześć. Napiszę objawy: do 2,5 k obr dmucha 0,4-0,5 bar, a od 2,5 k obr 1,6 i zaczyna jechać normalnie. Żadnych błędów nie wyświetla. Jest to strasznie uciążliwe w jeździe, ruszać muszę minimum z 2 k obr, bo inaczej szarpie, a czasami zgaśnie. Sprawdzałem egr i czujnik ciśnienia w dolocie, wyczyszczone, egr działa. Co dalej, żebym nie rozbierał niepotrzebnie? Co to może być? W przyszłym tygodniu sprawdzę FESem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 25 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2017 Odepnij map sensor , zapal silnik i się przejedź. Jeżeli będzie różnica pomiędzy wpietym a wypietym - masz winowajcę - generalnie na odpietym powinieneś mięs płynniejsze przyspieszanie. Ja tak miałem w swoim 16v , zero błędów itp. A jednak złe wyczyszczenie powodowało zamule do 2,5 tysi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 25 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2017 Czyszczenie było właśnie w celu eliminacji objawów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 25 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2017 Może być też overboost zacinajacy się. Ale to fes/mes pokaże błędy jak podepniesz kompa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 1 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Podłączyłem. FES nie pokazuje żadnych błędów. W piątek będę sprawdzał na obwodnicy w czasie jazdy. Jak te pliki csv z FESa otworzyć na komputerze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzej_zee Napisano 1 Marca 2017 Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 CSV to standard pliku tekstowego rozdzielanego np przecinkami, tu masz instrukcję jak go wciągnąć do excel'a https://support.office.com/pl-pl/article/Importowanie-lub-eksportowanie-plików-tekstowych-txt-lub-csv-5250ac4c-663c-47ce-937b-339e391393ba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 1 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 A wykresy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 1 Marca 2017 Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Posprawdzaj parametry... Powietrze,ciśnienie,temp,dawka paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 6 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2017 Na razie mam odczyty na postoju. Może ktoś coś z tego wywnioskuje: stilo 01.03.2017 wtryski.csv stilo 01.03.2017.csv W najbliższym wolnym terminie zrobię logi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 7 Marca 2017 Udostępnij Napisano 7 Marca 2017 zrob loga z przeplywomierza, bo wydaje mi sie ze on nie domaga. (oczekiwane w stosunku do mierzonego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 7 Marca 2017 Udostępnij Napisano 7 Marca 2017 Może przestawiła Ci się zmienna geometria , niekiedy zdarzało się jak klient brał turbo ,że tak samo mu dmuchało 1000obr wyżej , wyregulował śrubę i miał elegancko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 7 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2017 9 godzin temu, HARDTECHNO napisał: zrob loga z przeplywomierza, bo wydaje mi sie ze on nie domaga. (oczekiwane w stosunku do mierzonego) Zrobię w piątek. 6 godzin temu, DeviLLL napisał: Może przestawiła Ci się zmienna geometria , niekiedy zdarzało się jak klient brał turbo ,że tak samo mu dmuchało 1000obr wyżej , wyregulował śrubę i miał elegancko Tzn jak to się reguluje, bo nie wiem czy dobrze myślę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 9 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 Dzisiaj przy mocniejszym dodaniu gazu (ok. 2,5 kobr) wyskoczyły błędy P0238 boost pressure sensor i P1238 air quantity. Podłączyłem FESa na postoju i może ktoś to ocenić: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 9 Marca 2017 Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 Obstawianie padnieta przeplywke, oraz masz nieszczelność gdzieś od Turbo aż do kolektora. Powinieneś mieć max 2.300mbar jak dasz buta w podłogę tyle jest u mnie w 1.9 16v 140km. Sprawdź wężyki od gruchy aż do akumulatora ciśnienia za kolektorem, może masz gdzieś przetarty i ucieka ciśnienie, możesz profilaktycznie wyczyścić overboost który jest przykręcony przed filtrem powietrza Manual czyszczenia jest na forum PS: następnym razem zrób logi dynamiczne(wykresy) podczas jazdy min 60sek wtedy lepiej się je odczytuje i wyłapuje co go boli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 9 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 Jak czas pozwoli to powinienem jutro zrobić logi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 12 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 Testy drogowe zrobione. Pierwszy pomiar ilość powietrza zadana i żądana. Przy 4 kobr wyskoczył błąd przeładowania. Gaz w podłodze. Drugi pomiar to ciśnienie doładowania żądane, zadane i otwarcie EGR. Gaz w podłodze. I test z płynnym przyspieszaniem. Trzeci pomiar to wtryskiwacze. Przy ok 2,5 kobr wyskoczył błąd przeładowania. Co możecie powiedzieć o tym? Dodam jeszcze, że kolega który mi w tym pomagał stwierdził, że stilo przyspiesza jak jego meganka 1,6:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 12 Marca 2017 Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 Mocno przeładowuje. Byc moze zacinająca się zmienna geometria lub overboost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 zacznij od bledu p1238 > z podobnym problemem zdiagnozowalismy crome kolegi, tego bledu wiiny okazal sie egr, zacinal sie od polowy elektromagnes zaworu egr proby rozruszania skonczyly sie na wymianie na nowy > rozbierz go i sprawdz jak chodzi trzpien w elektromagnesie (sprawny bedzie chodzil elegancko i plynnie, zepsutu z mega oporem) wyczysc tloczysko w korpusie egr zeby luzno chodzilo , zaslepka z otworami z allegro i spokoj na x czasu. myslalem ze przeplywomierz nie domaga, lecz na wykresach zauwazylismy ze ecu probioje nadrobic egr;em niedosyt z przeplywki (podobnie w cromie) p0238 - masz overbost do czyszczenia , mozliwe ze sie zacina i ci przeladowuje, lub nieszczelnosc na przewodach ktore wchodza i wychodza z niego... jezeli faktycznie czyszczenie nie pomoze musisz wymienic na nowy. (manual czyszczenia jest na internecie)http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2463-elektrozawor-vgt-overboost-alfa-romeo-156.html 1 uporaj sie z egr, pokasuj bledy przejedz sie > warunek > trzpien musi chodzi luzno w elektromagnesie egr mozliwe jest tez ze p0238 spowodowany jest przez egr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 13 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Ok dzięki. W najbliższym wolnym czasie zabiorę się za to. Pomyślę jeszcze nad całkowitym zaślepieniem EGRu, zobaczę tylko ile trzeba za to zapłacić. Będę pisał o wynikach dla potomnych:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Egr off - powyżej 250zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 Jeszcze pytanie, czy ktoś orientuje się jakiej średnicy są wężyki do overboosta? I jeszcze pytanie z innej beczki, czy w Stilo Uproad te górne gumowe odboje (sprężyny są na nich osadzone) w tylnym zawieszeniu mają inną średnicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 24 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Na chwilę obecną wiem tyle, że soft był dłubany przez poprzedniego właściciela. Problem w tym, że wszystko zrobione na pałę, nie współgrające ze sobą i od tego zaczęły się problemy z egr i przeładowaniem. Między innymi mocno podniesiona jest dawka paliwa, limiter bar, coś jeszcze podniesione, coś innego nie. Może to jakiś gotowiec z neta? Stoi w warsztacie jeszcze. Będę pisał na bieżąco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 25 Marca 2017 Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Taniej chyba wyniesie cię zakup body ECU z Allegro niż ponowne wgranie softu. Po czym twój mechanik stwierdził że masz coś dlubane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 25 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2017 Już mam wgrany oryginalny soft. Otworzył soft w programie do tuningu Race Evo i tam wszystko widać. Pojeżdżę trochę na oryginalnym. Ten dłubnięty dałbym komuś żeby sprawdził co jest źle, ewentualnie poprawił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.