Skocz do zawartości

JTD 16V turbo dmucha od 2,5 k


marek_lbn

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Napiszę objawy: do 2,5 k obr dmucha 0,4-0,5 bar, a od 2,5 k obr 1,6 i zaczyna jechać normalnie. Żadnych błędów nie wyświetla.

Jest to strasznie uciążliwe w jeździe, ruszać muszę minimum z 2 k obr, bo inaczej szarpie, a czasami zgaśnie.

Sprawdzałem egr i czujnik ciśnienia w dolocie, wyczyszczone, egr działa.

Co dalej, żebym nie rozbierał niepotrzebnie? Co to może być?

W przyszłym tygodniu sprawdzę FESem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij map sensor , zapal silnik i się przejedź. Jeżeli będzie różnica pomiędzy wpietym a wypietym - masz winowajcę - generalnie na odpietym powinieneś mięs płynniejsze przyspieszanie. Ja tak miałem w swoim 16v , zero błędów itp. A jednak złe wyczyszczenie powodowało zamule do 2,5 tysi . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

zrob loga z przeplywomierza, bo wydaje mi sie ze on nie domaga. (oczekiwane w stosunku do mierzonego)

 

Zrobię w piątek.

 

6 godzin temu, DeviLLL napisał:

Może przestawiła Ci się zmienna geometria , niekiedy zdarzało się jak klient brał turbo ,że tak samo mu dmuchało 1000obr wyżej , wyregulował śrubę i miał elegancko ;)

 

Tzn jak to się reguluje, bo nie wiem czy dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawianie padnieta przeplywke, oraz masz nieszczelność gdzieś od Turbo aż do kolektora. Powinieneś mieć max 2.300mbar jak dasz buta w podłogę tyle jest u mnie w 1.9 16v 140km. 

Sprawdź wężyki od gruchy aż do akumulatora ciśnienia za kolektorem, może masz gdzieś przetarty i ucieka ciśnienie, możesz profilaktycznie wyczyścić overboost który jest przykręcony przed filtrem powietrza 

 

Manual czyszczenia jest na forum

 

PS: następnym razem zrób logi dynamiczne(wykresy) podczas jazdy min 60sek wtedy lepiej się je odczytuje i wyłapuje co go boli

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy drogowe zrobione.

Pierwszy pomiar ilość powietrza zadana i żądana. Przy 4 kobr wyskoczył błąd przeładowania. Gaz w podłodze.

58c540c8827d5_powietrzezbdem1.jpg.7c4fdf173ca3c73854a4588c173359dc.jpg

58c540d661526_bd1.jpg.dcc38e44ef4003738e4f2c7ed59a590f.jpg

 

Drugi pomiar to ciśnienie doładowania żądane, zadane i otwarcie EGR. Gaz w podłodze.

58c5418793fdf_turboiEGR1.jpg.7cad930b29b25939f155714518698cf6.jpg

 

I test z płynnym przyspieszaniem.

58c541f2b8776_turboiEGR21.jpg.312a27704145ce24c5992bb120c10e04.jpg

 

Trzeci pomiar to wtryskiwacze. Przy ok 2,5 kobr wyskoczył błąd przeładowania.

58c54266e0f0f_1zbdemscreen1.jpg.2f986087bc88ab24e1f65a73d4d75dc8.jpg

 

58c54274d9709_wtryskiibdturbo1.jpg.83cb265699415bec896fd34f0843b004.jpg

 

Co możecie powiedzieć o tym?

Dodam jeszcze, że kolega który mi w tym pomagał stwierdził, że stilo przyspiesza jak jego meganka 1,6:(

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od bledu p1238 >  z podobnym problemem zdiagnozowalismy crome kolegi, tego bledu wiiny okazal sie egr, zacinal sie od polowy elektromagnes zaworu egr proby rozruszania skonczyly sie na wymianie na nowy > rozbierz go i sprawdz jak chodzi trzpien w elektromagnesie (sprawny bedzie chodzil elegancko i plynnie, zepsutu z mega oporem) wyczysc tloczysko w korpusie egr zeby luzno chodzilo , zaslepka z otworami z allegro i spokoj na x czasu.

 

myslalem ze przeplywomierz nie domaga, lecz na wykresach zauwazylismy ze ecu probioje nadrobic egr;em niedosyt z przeplywki (podobnie w cromie)

 

p0238 -  masz overbost do czyszczenia , mozliwe ze sie zacina i ci przeladowuje, lub nieszczelnosc na przewodach ktore wchodza i wychodza z niego... jezeli faktycznie czyszczenie nie pomoze musisz wymienic na nowy. (manual czyszczenia jest na internecie)http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2463-elektrozawor-vgt-overboost-alfa-romeo-156.html

 

1 uporaj sie z egr, pokasuj bledy przejedz sie > warunek > trzpien musi chodzi luzno w elektromagnesie egr

 

 

mozliwe jest tez ze p0238 spowodowany jest przez egr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki.

W najbliższym wolnym czasie zabiorę się za to.

Pomyślę jeszcze nad całkowitym zaślepieniem EGRu, zobaczę tylko ile trzeba za to zapłacić.

Będę pisał o wynikach dla potomnych:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie, czy ktoś orientuje się jakiej średnicy są wężyki do overboosta?

 

I jeszcze pytanie z innej beczki, czy w Stilo Uproad te górne gumowe odboje (sprężyny są na nich osadzone) w tylnym zawieszeniu mają inną średnicę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na chwilę obecną wiem tyle, że soft był dłubany przez poprzedniego właściciela. Problem w tym, że wszystko zrobione na pałę, nie współgrające ze sobą i od tego zaczęły się problemy z egr i przeładowaniem. Między innymi mocno podniesiona jest dawka paliwa, limiter bar, coś jeszcze podniesione, coś innego nie. Może to jakiś gotowiec z neta? 

Stoi w warsztacie jeszcze.

Będę pisał na bieżąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mam wgrany oryginalny soft.

Otworzył soft w programie do tuningu Race Evo i tam wszystko widać.

Pojeżdżę trochę na oryginalnym.

Ten dłubnięty dałbym komuś żeby sprawdził co jest źle, ewentualnie poprawił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.