Jump to content

Funkcja zaworu w zbiorniku paliwa CC700


partyzantpl
 Share

Recommended Posts

Witam,

Jestem tu gościnnie, problem dotyczy Uno turbo mk1, ale widzę, że identyczny zawór jest w CC700.

Problem polega na tym, ze jak zatankuję do pełna to zbiornik puchnie i przecieka na łączeniu pływaka i zbiornika, zmieniłem już wszystkie uszczelki na nowe z CC i dalej to samo. Nie znam funkcji tego zaworka którego pokazałem na zdjęciu:

M191087_1.jpg

Czy ktoś wie co to za zaworek? Myślalem, że to odpowietrznik, bo wężyk nie jest niczym zakończony a nie leci z niego paliwo. Przeglądając zbiorniki z CC natknąłem się na dwa podobne zaworki, ale chyba pełnią różne funkcje, bo jeden jest opisany w eperze jako powrót paliwa. Jeśli to faktycznie odpowietrznik, to może mój nie działa?

Proszę o opinię.

Link to comment
Share on other sites

No ale jak odpowietrzający jak wężyk się niczym nie kończy, a jak zatankuję do pełna to nic się nie odpowietrzy, bo przeciez jest wtedy zalany?. A co ma wywrotka do tego, skoro paliwo tak czy siak przez to nie wychodzi?

Edited by partyzantpl
Link to comment
Share on other sites

no normalnie odpowietrza, gazy ida w atmosfere i tyle, tu nie ma pochlaniacza ktory pobiera gazy i podaje je do spalenia. Gdybys nie mial tego zaworu a bys zaliczyl wywrotke to by sie paliwo przez to wylewalo

Link to comment
Share on other sites

Jak gazy mają iść w atmosferę jak zalany jest po sam czubek cieczą? (w przypadku zatankowania do pełna). Poza tym to zdanie nie ma sensu: "Gdybys nie mial tego zaworu a bys zaliczyl wywrotke to by sie paliwo przez to wylewalo "

 

Ktoś inny ma jakieś teorie?

Link to comment
Share on other sites

W momencie jak bolid nie jedzie siłą woli tylko jednak na benzynę to raczej prędzej niż później zbiornik nie będzie już pełen tak? Do tego w którymś momencie paliwo w zbiorniku się nieco nagrzeje od czynników zewnętrznych, od wydechu, od pracującej pompy czy w systemach z powrotem od różnych rzeczy pod maską, tarcia, może nawet kawitacji itp. itd. Podgrzane paliwo będzie parowało i gdzieś to zwiększone ciśnienie musi się podziać i od tego jest właśnie ten dydek. Oczywiście nie muszą jedynie czyste opary paliwa nim ulatywać, także powietrze. Natomiast zawór pracujący w jednym kierunku zapobiega wylaniu się paliwa tą drogą w razie czego. To samo napisał wojtala i nie bardzo wiem co w tym jest niejasne ;)

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, partyzantpl napisał:

Ale zbiornik puchnie i przecieka tylko jak jest zatankowany do pełna, poza tym jest dobrze. Jakieś sugestie?

 

miałem tak samo, jeżeli masz ten zawór zapchany i masz dużo paliwa (zalany jest zbiornik powyżej rury wlewowej - zatkana dla powietrza jest ta rura) to tworzy się tam "poduszka" powietrzna i wypycha paliwo przez główny otwór (szczególnie miałem problemy latem) - nie robiłem tego, po prostu tankowałem cały czas nie więcej niż pół zbiornika i było git

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.