partyzantpl Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Witam, Jestem tu gościnnie, problem dotyczy Uno turbo mk1, ale widzę, że identyczny zawór jest w CC700. Problem polega na tym, ze jak zatankuję do pełna to zbiornik puchnie i przecieka na łączeniu pływaka i zbiornika, zmieniłem już wszystkie uszczelki na nowe z CC i dalej to samo. Nie znam funkcji tego zaworka którego pokazałem na zdjęciu: Czy ktoś wie co to za zaworek? Myślalem, że to odpowietrznik, bo wężyk nie jest niczym zakończony a nie leci z niego paliwo. Przeglądając zbiorniki z CC natknąłem się na dwa podobne zaworki, ale chyba pełnią różne funkcje, bo jeden jest opisany w eperze jako powrót paliwa. Jeśli to faktycznie odpowietrznik, to może mój nie działa? Proszę o opinię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 27 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 to jest zawor odpowietrzajacy. W srodku jest maly plywak ktory w razie wywrotki auta zamknie zawor, aby paliwo sie nie wylalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
partyzantpl Napisano 27 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 No ale jak odpowietrzający jak wężyk się niczym nie kończy, a jak zatankuję do pełna to nic się nie odpowietrzy, bo przeciez jest wtedy zalany?. A co ma wywrotka do tego, skoro paliwo tak czy siak przez to nie wychodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 28 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 no normalnie odpowietrza, gazy ida w atmosfere i tyle, tu nie ma pochlaniacza ktory pobiera gazy i podaje je do spalenia. Gdybys nie mial tego zaworu a bys zaliczyl wywrotke to by sie paliwo przez to wylewalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
partyzantpl Napisano 28 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 Jak gazy mają iść w atmosferę jak zalany jest po sam czubek cieczą? (w przypadku zatankowania do pełna). Poza tym to zdanie nie ma sensu: "Gdybys nie mial tego zaworu a bys zaliczyl wywrotke to by sie paliwo przez to wylewalo " Ktoś inny ma jakieś teorie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 1 Marca 2017 Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 nie mam sily tlumaczyc ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 1 Marca 2017 Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 W momencie jak bolid nie jedzie siłą woli tylko jednak na benzynę to raczej prędzej niż później zbiornik nie będzie już pełen tak? Do tego w którymś momencie paliwo w zbiorniku się nieco nagrzeje od czynników zewnętrznych, od wydechu, od pracującej pompy czy w systemach z powrotem od różnych rzeczy pod maską, tarcia, może nawet kawitacji itp. itd. Podgrzane paliwo będzie parowało i gdzieś to zwiększone ciśnienie musi się podziać i od tego jest właśnie ten dydek. Oczywiście nie muszą jedynie czyste opary paliwa nim ulatywać, także powietrze. Natomiast zawór pracujący w jednym kierunku zapobiega wylaniu się paliwa tą drogą w razie czego. To samo napisał wojtala i nie bardzo wiem co w tym jest niejasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
partyzantpl Napisano 4 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2017 Ale zbiornik puchnie i przecieka tylko jak jest zatankowany do pełna, poza tym jest dobrze. Jakieś sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahoo73 Napisano 5 Marca 2017 Udostępnij Napisano 5 Marca 2017 9 godzin temu, partyzantpl napisał: Ale zbiornik puchnie i przecieka tylko jak jest zatankowany do pełna, poza tym jest dobrze. Jakieś sugestie? miałem tak samo, jeżeli masz ten zawór zapchany i masz dużo paliwa (zalany jest zbiornik powyżej rury wlewowej - zatkana dla powietrza jest ta rura) to tworzy się tam "poduszka" powietrzna i wypycha paliwo przez główny otwór (szczególnie miałem problemy latem) - nie robiłem tego, po prostu tankowałem cały czas nie więcej niż pół zbiornika i było git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.