Skocz do zawartości

Funkcja zaworu w zbiorniku paliwa CC700


partyzantpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem tu gościnnie, problem dotyczy Uno turbo mk1, ale widzę, że identyczny zawór jest w CC700.

Problem polega na tym, ze jak zatankuję do pełna to zbiornik puchnie i przecieka na łączeniu pływaka i zbiornika, zmieniłem już wszystkie uszczelki na nowe z CC i dalej to samo. Nie znam funkcji tego zaworka którego pokazałem na zdjęciu:

M191087_1.jpg

Czy ktoś wie co to za zaworek? Myślalem, że to odpowietrznik, bo wężyk nie jest niczym zakończony a nie leci z niego paliwo. Przeglądając zbiorniki z CC natknąłem się na dwa podobne zaworki, ale chyba pełnią różne funkcje, bo jeden jest opisany w eperze jako powrót paliwa. Jeśli to faktycznie odpowietrznik, to może mój nie działa?

Proszę o opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no normalnie odpowietrza, gazy ida w atmosfere i tyle, tu nie ma pochlaniacza ktory pobiera gazy i podaje je do spalenia. Gdybys nie mial tego zaworu a bys zaliczyl wywrotke to by sie paliwo przez to wylewalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak gazy mają iść w atmosferę jak zalany jest po sam czubek cieczą? (w przypadku zatankowania do pełna). Poza tym to zdanie nie ma sensu: "Gdybys nie mial tego zaworu a bys zaliczyl wywrotke to by sie paliwo przez to wylewalo "

 

Ktoś inny ma jakieś teorie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie jak bolid nie jedzie siłą woli tylko jednak na benzynę to raczej prędzej niż później zbiornik nie będzie już pełen tak? Do tego w którymś momencie paliwo w zbiorniku się nieco nagrzeje od czynników zewnętrznych, od wydechu, od pracującej pompy czy w systemach z powrotem od różnych rzeczy pod maską, tarcia, może nawet kawitacji itp. itd. Podgrzane paliwo będzie parowało i gdzieś to zwiększone ciśnienie musi się podziać i od tego jest właśnie ten dydek. Oczywiście nie muszą jedynie czyste opary paliwa nim ulatywać, także powietrze. Natomiast zawór pracujący w jednym kierunku zapobiega wylaniu się paliwa tą drogą w razie czego. To samo napisał wojtala i nie bardzo wiem co w tym jest niejasne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, partyzantpl napisał:

Ale zbiornik puchnie i przecieka tylko jak jest zatankowany do pełna, poza tym jest dobrze. Jakieś sugestie?

 

miałem tak samo, jeżeli masz ten zawór zapchany i masz dużo paliwa (zalany jest zbiornik powyżej rury wlewowej - zatkana dla powietrza jest ta rura) to tworzy się tam "poduszka" powietrzna i wypycha paliwo przez główny otwór (szczególnie miałem problemy latem) - nie robiłem tego, po prostu tankowałem cały czas nie więcej niż pół zbiornika i było git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.