Tomasso Napisano 1 Marca 2017 Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Czy wobec postępu technicznego pojawiły się na rynku żarówki stop, które nadają się już do zastosowania w zastępstwie klasycznych W21/5W? Chodzi o to, żeby były równie jasne lub jaśniejsze od żarnikowych źródeł światła, no i żeby były równie niezawodne, co klasyki. W necie ofert jest dużo, ale liczę, że ktoś ma już jakieś doświadczenia. Nie ukrywam, że zainspirowała mnie do zadania pytania obserwacja z porannego korka - ledowe światła zapalają się ułamek sekundy wcześniej, co w sytuacji podbramkowej może nam uratować dupę (dosłownie i w przenośni). Kolejna rzecz - co sądzicie o ledach w migaczach - czy ew. zmiana ma w ogóle sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 1 Marca 2017 Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 13 minut temu, Tomasso napisał: czy ew. zmiana ma w ogóle sens? Nie ma sensu. Jak podobają Ci się ledowe światła to poszukaj zamienników oryginalnych lamp (z homologacją drogową) na technologii LED. Większość dostępnych ledowych zamienników żarówek samochodowych nie ma homologacji drogowej i po drogach publicznych nie powinno się jeździć. Z drugiej strony, kto to sprawdzi? Policjant - wątpię, diagnosta - może?, rzeczoznawca po kolizji - to już prawdopodobne. No i jeszcze cena takich żarówek, zwykle 10 - 50 razy większa od zwykłych ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 1 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Pamiętam, jak wprowadzane były trzecie stopy - też były mandaty i zabierane dowody, dopóki ktoś gdzieś za jakimś biurkiem nie uznał, że to zwiększa bezpieczeństwo. Przy migaczach się nie upieram, ale co ze stopami? Nie chodzi o wygląd, tylko o prędkość zadziałania. Niby to ułamki sekund, ale te ułamki sekund czasem czynią cuda - w końcu po to wprowadzane są np. migające stopy, żeby skrócić czas reakcji kierowców za hamującym pojazdem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 1 Marca 2017 Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 do kierunków musisz mieć odpowiednie, inaczej zacznie Ci mrugać znacznie szybciej niż normalnie co do reszty, jakiś czas temu jeden z kolegów Alfaholików sprowadzał/używał/sprzedawał zamienniki żarówek, cos około 10 za sztukę, świeciło to dobrze ale.... ale to były ledy ze szkłem dookólnym które rozpraszało jak normalna żarówka, i tylko takie mają sens (co do homologacji się nie wypowiadam, bo wiadomo że nie miały) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 1 Marca 2017 Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Marca 2017 Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 A jak będzie świecić ledowa żarówka, jeśli u mnie z tyłu nie ma żadnej żarówki 5W i są tylko 21W? Wstawię taką led 21W i ciekawe, czy zaświeci też jako pozycyjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hektor Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 13 godzin temu, kaczorek79 napisał: A jak będzie świecić ledowa żarówka, jeśli u mnie z tyłu nie ma żadnej żarówki 5W i są tylko 21W? Wstawię taką led 21W i ciekawe, czy zaświeci też jako pozycyjna. Pozycyjne też masz na 21W? Ale to musi dawać po oczach w trakcie jazdy po zmroku za Tobą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 warte zainteresowania to jedynie markowe produkty ... jak wspomniany tutaj Philips...lub Osram.. wszystko P21/5W z Chin nadaje sie do palenia w krakowskich piecach zimą..... róznicaw jasnosci miedzy "pozycja" a "stop" praktycznie nie istnieje... - dyskwalifikacja . U mnie oba rozwiazania (chinskie czy markowe) dyskwalifukuje koniecznosc drutowania przewodów i montowanie 'oporników'/ukladow przeciwdziałającemu błedowi przepalonej żarówki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Godzinę temu, hektorek napisał: Pozycyjne też masz na 21W? Ale to musi dawać po oczach w trakcie jazdy po zmroku za Tobą Nie musi i nie daje po oczach, bo żarówka jest sterowana z modułu elektronicznego sygnałem PWM i dla pozycji masz wysterowanie na poziomie powiedzmy 20% a dla stopu 100% 14 godzin temu, kaczorek79 napisał: A jak będzie świecić ledowa żarówka, jeśli u mnie z tyłu nie ma żadnej żarówki 5W i są tylko 21W? Wstawię taką led 21W i ciekawe, czy zaświeci też jako pozycyjna. Być może wcale nie zaświeci a może i zadziała w miarę normalnie Najlepiej jednak przetestować, bo to może zależeć i od konkretnej żarówki LED Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 2 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 20 godzin temu, fenix8 napisał: do kierunków musisz mieć odpowiednie, inaczej zacznie Ci mrugać znacznie szybciej niż normalnie Kierunki to poboczne pytanie, nie skupiajmy się na nich. Auto stare, zapewne z mechanicznym przerywaczem. Co do stopów, skupię się na markowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 6 godzin temu, Tomasso napisał: Kierunki to poboczne pytanie, Auto stare, zapewne z mechanicznym przerywaczem. Przerywacz mechaniczny - masz na myśli ten zapłonowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 8 godzin temu, hektorek napisał: Pozycyjne też masz na 21W? Ale to musi dawać po oczach w trakcie jazdy po zmroku za Tobą W BMW nie ma żarówek 5W w tylnych lampach. Moduł steruje żarówkami 21W, żeby świeciły jak 5W. To rozwiązanie pozwala zawsze mieć sprawne oświetlenie w przypadku, gdy przepali się żarówka. Na jedną stronę są 3 żarówki mijania i jedna od kierunku, jak spali się kierunek, to będzie mrugać jedna z pozycji w kolorze czerwonym z mocą 21W, jak spali stop, to są jeszcze dwie wolne w czerwonym kloszu i któraś będzie za stop robiła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 6 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2017 Dnia 3/2/2017 o 20:06, romano11 napisał: Przerywacz mechaniczny - masz na myśli ten zapłonowy? Nie, chodzi mi o to, że nie półprzewodnikowy, raczej zwykły przekaźnik z cewką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Marca 2017 Udostępnij Napisano 6 Marca 2017 23 minuty temu, Tomasso napisał: Nie, chodzi mi o to, że nie półprzewodnikowy, raczej zwykły przekaźnik z cewką. To też elektroniczny a wcześniej były bimetaliczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 6 Marca 2017 Udostępnij Napisano 6 Marca 2017 Dnia 1.03.2017 o 14:50, Tomasso napisał: Nie ukrywam, że zainspirowała mnie do zadania pytania obserwacja z porannego korka - ledowe światła zapalają się ułamek sekundy wcześniej, co w sytuacji podbramkowej może nam uratować dupę (dosłownie i w przenośni). Kolejna rzecz - co sądzicie o ledach w migaczach - czy ew. zmiana ma w ogóle sens? Ile mikrosekund wcześniej zapali się (pełną mocą) ledowa żarówka vs klasyczna sterowana tym samym włącznikiem? Myślę, że nie zauważyłbym różnicy w czasie gołym okiem. Taka wymiana ma dla mnie sens tylko w starych autach z deficytem mocy (np. stary maluch, gdzie jak świeciły stopy to już nie widać było kierunkowskazów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Marca 2017 Udostępnij Napisano 6 Marca 2017 3 godziny temu, iwik napisał: Ile mikrosekund wcześniej zapali się (pełną mocą) ledowa żarówka vs klasyczna sterowana tym samym włącznikiem? Myślę, że nie zauważyłbym różnicy w czasie gołym okiem. Taka wymiana ma dla mnie sens tylko w starych autach z deficytem mocy (np. stary maluch, gdzie jak świeciły stopy to już nie widać było kierunkowskazów) Nie liczyłem, ale myślę, że przedrostek "mikro" tu nie pasuje. Żarówka led zaświeci pełną mocą praktycznie od razu, a klasyczna rozpala się według mnie około 200 milisekund. Zakładając, że się dużo nie pomyliłem, to przy 100 km/h mamy 5,5 m w plecy. Nie wiem, jak Ty, ale ja widzę gołym okiem zdecydowanie wcześniej światła stopu w przypadku led. Najlepiej to można zaobserwować w aucie z klasycznymi żarówkami i centralnym ledowym stopem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.